Урок захист творчих проектів «Людина має право на щастя» за романом Івана Багряного



Дата конвертації22.11.2018
Розмір57.5 Kb.
#66021
ТипУрок
Тернопільська загальноосвітня школа I-III ступенів №21

Показовий урок

Урок – захист творчих проектів

«Людина має право на щастя»

(за романом Івана Багряного «Тигролови»)

Підготувала і провела

у 11-А класі 23.01.2017 р.

Кучерук С.П.,вчитель

української мови і літератури

Тернопіль - 2017
Урок – захист творчих проектів

«Людина має право на щастя»

(за романом І.Багряного «Тигролови»)
Мета: поглиблювати вміння учнів аналізувати художній текст, розкривати ідейний зміст твору; вдосконалювати вміння мотивувати вчинки персонажів; з’ясовувати символічний зміст образів; вчити учнів концентруватися на проблемі та вмінню її розв’язувати; стимулювати учнів до самоосвіти; розвивати навички логічного, образного та критичного мислення, культуру зв’язного мовлення, пам’ять, уміння робити самостійні висновки; на матеріалі роману виховувати прагнення до свободи як єдиної запоруки розвитку особистості, нації; виховувати почуття власної гідності, інтерес до історичного минулого нашого народу, принциповість.

Засоби навчання: портрет І.Багряного, комп’ютерні слайди до теми, уривки з кінофільму «Тигролови»(постановка Р.Синька, 1994 р.), учнівські ілюстрації до твору, комп’ютерна презентація «І.Багряний і його роман «Тигролови», презентація «Ми пам’ятаємо…», міні – виставка літератури з теми, карта СРСР,аудіозапис бурлацької пісні «Забіліли сніги» у виконанні М.Садовської.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування опорних умінь і навичок.
Форма уроку: урок із застосуванням інтерактивних технологій.
Вид уроку: урок – проект.
Міжпредметні звязки: історія , зарубіжна література, музика, образотворче мистецтво.
Епіграф . Сміливі завжди мають щастя.

Народна мудрість
Перебіг уроку



  1. Організаційна частина.

Звучить мелодія бурлацької пісні «Забіліли сніги» у виконанні М.Садовської.

Забезпечення емоційної готовності до уроку(прийом афірмації). Модель «Рада вас бачити…» , «Нас сьогодні чекає незвичайний урок…» (побажання гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи).


  1. Актуалізація опорних знань.

  1. «Дошка запитань»

Евристична міні – бесіда.

2.Гра «Станція ДЧЦМЗ» - «Для чого це мені знадобиться?»



«Знаємо – Хочемо дізнатися – дізналися»



  1. Мотивація навчальної діяльності.


«Прогнозування».

Робота з епіграфом уроку «Сміливі завжди мають щастя».

«Семантична карта слова».- Із чим асоціюється у вас слово «ЩАСТЯ»? Створіть семантичну карту цього слова.
«Лінія цінностей». Проблемне питання: - А чи справді у сміливих є щастя? Якою має бути справжня людина? Яке її призначення на землі? Чи можливо бути ЛЮДИНОЮ та ще й щасливою в умовах тоталітарної системи? Чи можуть ці слова виражати життєве кредо Г.Многогрішного? Яка ЛЮДИНА може змінити Україну?
«Інформаційне гроно ЛЮДИНА».


  1. Повідомлення теми, мети, завдань, очікуваних результатів.

Запис теми уроку, епіграфа у зошити.


«Дерево очікувань» (очікування від уроку).
V.Основний зміст уроку. Захист творчого проекту.

1.«Прогнозування»: - Спробуйте спрогнозувати про що цей твір.

2.«Психологічна настанова». Визначення проблемних питань для обговорення, аргументація своєї позиції.
3.Метод «Подвійний щоденник».

Інформація, яка вразила, викликала спогади й асоціації

Описати думки, коментарі, питання, що з цього приводу виникли


4. Презентація випереджувальних завдань
˃ Презентація роботи 1-ї групи «Два демони- дві сили»(вплив сталінських репресій на долю людини):

1.Метод ПРЕС. - З’ясувати, чому перший розділ називається «Дракон».

-Які почуття викликають у вас описи етапування людей з України до «понурої, невідомої Колими»?

(На мультимедійній дошці демонструється уривок із кінофільму 2.«Семантична карта слова». За допомогою тексту твору відтворіть «Асоціативний малюнок потягів».

3.«Словесне малювання». Презентація ілюстрацій до твору учнем – художником.

4. «Павутинка дискусії». Обговорення проблемних питань, аргументація своєї позиції.

5. «Карта персонажа».Монолог Медвина від 1-ї особи.

6.Інтерактивна технологія «Коло думок»: - Як ви вважаєте, чи мав право Григорій вбивати Медвина, адже він теж «людина», а вбивство вважається великим гріхом?


˃Презентація роботи 2-ої групи «Могутня воля до життя, гідного людини»

  1. «Карта персонажа». Монолог від 1-ої особи (Григорій Многогрішний).

  2. «Займи позицію».Проблемне запитання: - Чи не краще було б Григорію змиритися, не піддавати смертельному ризику своє і так уже надломлене життя?

  3. Метод «Мікрофон».

- Чому автор дав героєві прізвище Многогрішний?Які ж такі гріхи спокутував Григорій?
˃Презентація роботи 3-ої групи «Доля України та українців на сторінках роману. Український світ Сірків».

1.Історична довідка учня – історика про Зелений Клин.Робота з картою СРСР.

2. «Карта персонажа».Монолог від 1-ї особи(Сірчиха). Монолог від 1-ї особи (Сірко).

˃Презентація роботи 4-ї групи «Лицарська любов і дівоче серце».


  1. «Карта персонажа».Монолог від 1-ї особи (Наталка).

  2. Прийом «Почергові запитання».

  3. «Лінія цінностей».

-Як молоді люди виявляють свої почуття? Чи додержує сучасна молодь такої моделі поведінки?
VI.Підсумок уроку. Оцінювання.
1.Метод «Синтез думок». Підсумкове обговорення спільного проекту, узагальнення і формулювання висновків. Бесіда.

2. «Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися».

3. Презентація «Психологічної моделі ідеальної сучасної молодої людини».

4.Презентація «спільного проекту» - нової сюжетної лінії роману «Тигролови» у формі інсценізації «Дорога у нове життя».


VII. Оголошення результатів навчальної діяльності.

1.Інтерактивна вправа «Моя думка».

2. «Група експертів».Оцінювання за номінаціями.

3. «Рюкзак»( - Які з тих знань, умінь,способів дій, засвоєних на уроці, використаєте на інших уроках, у житті, під час виконання домашнього завдання, тематичного оцінювання? Аркуші з відповідями учні складають у рюкзак).


VIII. Домашнє завдання.


  1. Написати нову сюжетну лінію «Як склалася доля Григорія і Наталки , коли вони приїхали на рідну Україну».

  2. Знайти описи природи , зачитати їх , визначити їхнє смислове навантаження у творі.

  3. Створити (за бажанням) модель сильної особистості українця , опираючись на текст.

Каталог: bitstream -> 123456789
123456789 -> 1. Коротко про симетрію…
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями Оцінка стану кишкової мікрофлори у дітей раннього віку, хворих на пневмонію на фоні залізодефіцитної анемії
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями зміни мікробіоценозу кишечника у дітей, хворих на гострий обструктивний бронхіт бронхіальну астму (проміжний)
123456789 -> Використання науково-технічних бд у наукових дослідженнях Васильєв О. В., к т. н
123456789 -> Розвиток банківського споживчого кредитування
123456789 -> Реферат дипломна робота містить 128 сторінок, 17 таблиць, 21 рисунок, список використаних джерел з 108 найменувань, 6 додатків
123456789 -> Урок з хімії у 9-му класі на тему: "Жири. Склад жирів, їх утворення. Жири в природі. Біологічна роль жирів"


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка