Уроки в музеї Реалізація проекту "Створення єдиного освітньо-культурного простору у м. Львові"



Дата конвертації16.02.2019
Розмір3.61 Mb.
ТипУрок

Уроки в музеї

Реалізація проекту “Створення єдиного освітньо-культурного простору у м. Львові”

Шляхами створення єдиного освітньо-культурного простору у м. Львові

  • ЩО?
  • ДЕ?
  • ЯК?
  • ЧОМУ?
  • НАВІЩО?

ПРОБЛЕМА

  • Яке наше бачення проблеми?
  • Які є шляхи створення єдиного освітньо-культурного простору у Львові?
  • Для чого запроваджувати уроки в музеї?
  • Які кроки ми можемо здійснити?

Можливості Львова

  • На сьогодні у Львові діє понад 40 музеїв.
  • Музейні фонди Львова нарахову-ють 36,5 тисяч експонатів
  • Щорічно музеї міста відвідують понад 370 тисяч осіб.

Для чого запроваджувати уроки в музеї?

  • Змінити учнів з пасивних відвіду-вачів на активних користувачів музейних ресурсів
  • Перейти від поодиноких та епізо-дичних контактів учнів з експона-тами до впровадження системи музейних уроків
  • Розвинути здатність сприймати закони світу через музейну інформацію

Які кроки ми можемо здійснити?

  • Вивчити освітню специфіку му-зею.
  • Забезпечити ефективність музей-ної комунікації.
  • Створити та апробувати нові ме-тодики і програми для навчання
  • Поглибити взаємодію з партнера-ми з культурно-освітньої діяльності.

УРОК

  • Які дидактичні функції виконує урок в музеї?
  • Які особливості уроків в музеї?
  • Як класифікують уроки в музеї?
  • Якими є кроки з підготовки до уроків у музеї ?
  • Як скласти план проведення уроку?
  • Як якісно розподілити час протягом уроку?
  • Які методи підібрати для проведення уроку в музеї?
  • Як скласти маршрут у музеї?

Які дидактичні функції виконує урок в музеї?

  • Реалізує принцип наочності
  • Зміцнює зв'язок наукових знань з практи-кою та життям
  • Розширює світогляд
  • Реалізує виховний потенціал предмета
  • Формує усвідомлені та переосмислені знання
  • Навчає співвідносити загальне і часткове, аналізувати, порівнювати, співставляти
  • Деталізує природні процеси
  • Виявляє специфічні чинники, що зумовлюють закони природи і життя.

Які особливості уроків в музеї?

  • Робота в музеї має супроводжуватися елемен-тами розвантаження: іграми, пошуковими питаннями і завданнями,
  • Давати оглядову інформацію, викорстовуючи різноманітні ресурси та цікаві факти
  • Пересування учнів у музеї має бути не випадко-вим, а заздалегідь продуманим маршрутом,
  • Урок проводиться серед відвідувачів і супроводжується обставинами, які можуть відволікати школярів,
  • Уроки проводяться диференційовано, з урахуванням вікових та освітніх особливостей учнів

Якими є кроки з підготовки до уроків у музеї ?

  • Визначити тему і мету уроку
  • Визначити музейні об’єкти, які будуть нести основний інформаційний і навчальний зміст.
  • На уроці, який передує уроку в музеї, встанови-ти необхідний зв'язок із змістом заняття у музеї, нагадати правила поведінки у музеї.
  • Вивчити літературу з обраної теми, щоб бути максимально обізнаним відповідно до теми уроку та об’єктів.
  • Скласти супровідний текст уроку

Урок в музеї – не лекція!

  • Важливо говорити про те, що можна продемон-струвати.
  • Безпосереднє сприйняття експонату сприяє усвідомленню, формує загальну уяву про складні зв’язки у природі
  • Організувати дослідження та короткі презентації за результатами роботи. Це є необхідною умовою ефективності музейного уроку. Виконання зав-дань може бути різного ступеню самостійності.
  • Прагнути, щоб до об’єктів, що вивчаються, по можливості можна було б доторкнутися.

Пам’ятати:

  • Показ і дослідження на уроці в музеї повинні переважати над розповіддю.
  • Показ - не проста демонстрація, це максимально наочний аналіз зорової інформації, де є можливим віднайти ті якості об’єкта, які є непомітними з першого погляду на предмет.
  • Почати опис об’єкта з зовнішніх особли-востей, а потім поступово перейти до аналізу його внутрішнього змісту.

Як якісно розподілити час протягом уроку

  • Вступна бесіда. Активізація до діяльності (3-5 хв.)
  • Повідомлення вчителя (7-10 хв.)
  • Самостійна або групова робота із завданнями (7-10 хв.)
  • Обговорення результатів,спостережень, їх узагальнення (10-15 хв.)
  • Пісумкова бесіда за темою уроку (3-5 хв.)
  • Загальний підсумок (1-2 хв)

РЕСУРСИ

  • Які ресурси є в музеях?
  • Які особливості використання музейних експонатів на уроці?
  • Як відібрати об’єкти для роботи на уроці в музеї?
  • Які є методи роботи з викорис-танням музейних експонатів?
  • Як організувати роботу з музей-ними експонатами?

Як організувати роботу з музейними експонатами?

  • “здивування” (співставлення музейних експонатів з визначенням таких спільних рис, які викликають подив);
  • «інтелектуальний штурм» (робота в міні-групах, кожній з яких ставиться запитання: «Чого не очікували?»);
  • «головна життєва мудрість» (група готує висновок, висловлює  2-3 реченнями головну думку);
  • «повчальна мудрість» (складання 2-3 проблемних адресних запитань, які можна поставити учневі, вчителю, музейному працівнику);
  • «бенефіс музейного експоната» (учні проводять міні-екскурсію використовуючи один експонат).

Форми роботи на уроці в музеї

  • Виконання завдань у формі відповідей на запитання вчителя
  • Самостійне дослідження музейних експонатів
  • Індивідуальна форма роботи
  • Групова форма роботи

Які ще форми роботи в музеї можна застосувати?

  • лекція;
  • екскурсія;
  • консультація;
  • наукові читання;
  • гуртки, студії, клуби;
  • кіносеанси,
  • концерти,
  • зустрічі з цікавими людьми;
  • свята;
  • ігри, конкурси, вікторини

РЕЗУЛЬТАТ

  • Як успішно провести урок в музеї?
  • Що впливає на ефективність уроку в музеї?
  • Які наші очікування від запровадження уроків в музеях?

Що впливає на ефективність уроку в музеї?

  • Зміст уроку
  • Методики і техніки проведен-ня уроку
  • Знання педагога
  • Підготовленість аудиторії
  • Умови проведення
  • Вікові і психологічні особли-вості учнів

Які наші очікування від впровадження уроків в музеях?

  • 1. Учень в процесі роботи з музейними експонатами набуде функціональних компетенцій:
  • пізнавальних (діалог з епохою, особистістю, музейним експонатом);
  • діяльнісних (учні працюють як дослідники);
  • кульмінаційних (самореалізація і самоактуалізація)
  • 2. Діяльність учня на уроці в музеї вплине на навики дослідницької діяльності:
  • вміння планувати, вести спостереження,
  • складання опису об’єктів,
  • вміння прогнозувати наслідки,
  • роботи у колективі.
  •  

  • 3. Для учня це додаткові можливості для:
  • формування креативності,
  • формування глобального мислення,
  • розвитку інформаційної компетенції.

Плідної роботи!


Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка