Уроки з комп’ютерною підтримкою Нетрадиційні письмові роботи Твір епістола Твір новела Твір прогноз



Дата конвертації28.10.2018
Розмір65.5 Kb.
ТипУрок

Нетрадиційні завдання як засіб формування творчого мислення учнів

Проектна

технологія



Образні опорні конспекти (колажування)

Мелодекламація поезій

Використання кодокарток з відповідями

Уроки з комп’ютерною підтримкою

Нетрадиційні

письмові роботи



Твір – епістола

Твір – новела

Твір – прогноз

Твір – есе

Твір – щоденник

Твір – портрет

Твір – власна позиція

Твір – представлення

Твір - діалог


Проблемні випереджальні завдання

Використання елементів інтегрального навчання

Корекційно-розвивальні вправи

Складання гіпотетичного прогнозу

Контрастне співставлення аргументів

Компаративний аналіз

Багаторівневе опитування

Компаративний аналіз


Зразки окремих уроків за інтегральною технологією
Заняття №2. Фронтальна проробка матеріалу.

Дидактична мета: розвивати вміння правильно ставити знаки в БСР.

I. Відтворення матеріалу навчального блоку.

II. Робота на дошці і в зошитах: розставити розділові знаки.

У товаристві лад усяк тому рад.

Навіть і Віталик трохи торопіє ні живої душі ніде.

Я розумів врятувати нас може лише випадок.

Їхали сюди жито починало жовтіти.

Вправа: допишіть розпочате речення, утворюючи БСР.

Прозвучав удар грому…

Я давно писав лист…

Засміється.

Добре попрацював…

III. Контрольний зріз з використанням кодокарток з відповідями (перевірка й виставлення оцінок у парах)

Майстер щось говорив інженеру той широко посміхаючись слухав.

Шофер увімкну третю швидкість машина помчала по шосе.

Він притишив ходу озирнувся машина позаду повернула в провулок.

Від мокрої землі йшов здоровий міцний запах чисте прозоре повітря переливалося прозорими смугами.

IV. Домашнє завдання (за підручником).
Заняття №3. Індивідуальна проробка матеріалу. Розділові знаки в БСР.

Дидактична мета: поглиблювати знання учнів з теми: «Розділові знаки в БСР».



I. Відтворення теоретичного матеріалу за блоком.

II. Аналіз речень. Розстав знаки. Поясни.

Будеш вперед простувати гори підкориш а будеш сидіти нічого окрім своєї ями не побачиш.

Сергій одразу пожвавішав запропонував організувати збір зброї після боїв її багато валялося скрізь.

Вчені остаточно довели склад алмазу й графіту однаковий.



Вправа на конструювання: склади декілька БСР з різними розділовими знаками.


  1. Прийде ранок

  2. Подивиться

  3. Осінь і зиму він не любив

  4. Я уважно подивився навколо і побачив




1) Вони завдавали йому багато фізичних страждань

2) На всіх обличчях було напруження очікування.

3) Ніяковію одразу

4) Рушимо далі




Вибірковий диктант

Завдання: 1 варіант виписує речення з двокрапкою

2 варіант виписує речення з тире

Жодної пташки не було чути всі причаїлися й замовкли.

Поставили нове обладнання підвищилась якість продукції.

Життя без радості день без сонечка.

Зупинилися посеред лісу й озирнулися навколо непролазні хащі й тиша.


Заняття №4. Внутрішньопредметне узагальнення. Розділові знаки в БСР (семінарське заняття)

Дидактичні цілі

  1. Закріпляти і розвивати знання з теми

  2. Розвивати вміння, застосовувати отримані знання з практики, використовувати їх для отримання результату в нових умовах

  3. Навчати школярів умінню переходити від теоретичних узагальнень до практичного застосування

І. Повторення опорних знань відтворення теоретичної частини матеріалу блоку

ІІ. Диференційовані програми:

«С» 1. Уважно роздивитися. Перечитати матеріал за блоком. Згадайте, чим відрізняться БСР від інших складних речень


  1. Згадайте, якими мають бути смислові зв’язки між простими реченнями у БСР, щоб між ними ставилася двокрапка. А тире? А кома?

  2. Виконай за підручником запропоновану вправу.

«В» Використовуючи таблицю, складену на попередніх заняттях, дібрати з текстів (ксерокопії уривків з роману у віршах «Маруся Чурай») по 1-2 приклади на кожен пункт таблиці і записати їх

«А» Відновіть речення. Допишіть їх другу частину, щоб спостерігалася відповідність поставленому після 1 речення знаку.

На залізничному переїзді був опущений шлагбаум:

Від цих книг у душі була тверда впевненість:

Серед тиші раптом зазвучав гучний постріл –

Речення закінчилося -
Заняття №5. Міжпредметне узагальнення

Дидактична мета: конкретизувати й поглиблювати раніше отримані знання з теми.

І. Відтворення теоретичних знань з теми й алгоритму.

ІІ. Аналіз тексту
Завдання: записати текст, розставивши знаки і пояснити.
Квіти

Слів на описи не трачу, словом не передаси

Їх земної безсловесної, дивовижної краси.

Люди дивляться, п’яніють, в них кохаються віки,

Нареченим їх дарують, заплітають у вінки.

Ними кожен свою радість, власне щастя назива -

Квіти часто нам говорять втричі більше, ніж слова.

Скільки ми їм довіряли мрій, недоспаних ночей!

Але є ще кращі квіти, невидимі для очей.

Не цвітуть вони на клумбах і на тихих озерцях,

А цвітуть вони у грудях, у людських цвітуть серцях.

В щирім серці, в чесних грудях - вірю, знаю!- квіти є!

Щастя їх коріння поїть, радість барв їм додає…

(В. Симоненко)




  • Про що йдеться у вірші?

  • Яка його основна думка?

  • Які художні засоби використав автор?

  • Що найголовніше має бути у справжньої людини?

ІІІ. Виконання тренувальних вправ

Вправа: Виписати з даного тексту спочатку безсполучникові речення з комою. Далі – з двокрапкою, а потім з тире.

Чарівні чорні коні і ті втомилися і несли своїх вершників повільно невідворотна ніч почала їх наздоганяти. Ніч почала закривати чорною хусткою ліси і луки ніч запалювала печальні вогні десь далеко знизу. Ніч густішала, летіла поруч, хапала тих, хто летів по небу, за одяг. Дівчина відкрила очі вигляд усіх змінювався. Назустріч їм з-за лісу почав виходити багряний місяць всі омани щезли.



Вправа (за підручником)
IV. Контрольний зріз

Записати під диктовку речення, розставити розділові знаки, скласти схеми речень. (перевірка зрізів у парах)



Радість весни

У нас криги розбиває блакитний березень. Спочатку він парубкує у лісах – видобуває з під снігу ще не розщібнуті підсніжники, потім розморожує сік у березі, вона блисне сльозою – йде на річки й озера. На прогнутих плесах починають світити вимоїни, прокидатися льодоколи. Вже тільки прислухайся – над берегами й за берегами здиблюється бентежний передзвін, у берегах шипить, гуркоче, шаленіє крига.


Домашнє завдання: Скласти по 3 БСР, використовуючи дані слова, значення яких треба перевірити за тлумачним словником (пуща, орієнтир, тезиси).
Заняття №6 Контрольна робота

Дайте відповіді на питання:



  1. Яке речення називається БСР?

  2. Клас ділиться на 3 варіанта.

Кожний складає й підписує схеми:

    1. кома й крапка з комою в БСР

[ ], [ ].

[ ]; [ ].



    1. двокрапка в БСР

1. [ ]: [ ].

2. [ ]: [ ].

3. [ ]: [ ].


    1. тире в БСР

1. [ ] - [ ].

2. [ ] - [ ].

3. [ ] - [ ].
Диктант

Битва


Темінь і темінь: лише зі сходу часом сіріє — можна вгадати, коли настає день. По кутках змії, ціле збіговисько змій. Бити — марна річ: вони знову звідкілясь наповзають.

З правого кутка чути срібний булькіт: якимось дивом просотався в камені струмок, розлився озерцем, рятує козаків од спраги. Ось уже п'ятий день одбивають вони ворога в цій печері...

Тоді, на світанні, не розгубилися: зустріли турків таким вогнем, що ті відступили.

Івашко стояв позаду, притулившись до скелі, заряджав і переда­вав переднім стрільцям мушкети.

Раптом сприснула нога, він схитнувся і мало не впав у якусь яму серед тернини. Миттю нахиливсь, розгорнув колючі кущі: не яма, а хідник. За ним — глибока розколина в скелі — печера!

Звідкілясь надійшли нові загони і з того часу все йдуть і йдуть, облягають скелю, лізуть, мов навіжені, силкуються взяти козаків живцем.



Люто рубалися козаки наостанку, ох, і люто! Приголомшені аскери спершу позадкували, почали розбігатися... Та зразу ж і отями­лись, зімкнулись, навалилися купою: ніхто з братчиків не пробивсь — усі полягли в нечуванім бою.

(160 слів) (За М. Пригарою)
Каталог: Metod rec
Metod rec -> Програма трудового навчання. 5-9 класи
Metod rec -> Методичні рекомендації до виконання рефератів
Metod rec -> Шановні викладачі!
Metod rec -> Методичні рекомендації щодо проведення відкритого заняття
Metod rec -> Методика вивчення
Metod rec -> Положення про атестацію педагогічних працівників
Metod rec -> Методичні вказівки до виконання дипломних проектів студентами всіх форм навчання за спеціальністю 06010101 «Промислове і цивільне будівництво»
Metod rec -> Методичні рекомендації для керівників баз стажування з підготовки лікарів-інтернів за спеціальністю Психіатрія


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка