Уроків складені з опорою на програми «Я і Україна. Навколишній світ»



Дата конвертації20.11.2018
Розмір149 Kb.
#65541
ТипУрок
Шановні колеги!

Пропоновані додатки є практичними методичними рекомендаціями до уроків, але ні в якому разі не є догмою.

Ці рекомендації мають певні особливості.

По-перше, рекомендації до уроків складені з опорою на програми «Я і Україна. Навколишній світ» та відповідні підручники.

По-друге, уроків в кожній темі на 1-3 більше, ніж за календарним планом. Це зроблено для того, щоб кожний вчитель міг самостійно спланувати навчальний процес з урахуванням власних пріоритетів та реальних умов планування.

По-третє, ми пропонуємо приблизну логіку проведення уроку на основі діяльнісної технології навчання. Кожний вчитель може обрати у якому об’ємі ці рекомендації використовувати: окремі уроки, деякі елементи, що запропоновані до уроку, «ключове» питання до визначеної теми, або розробити по аналогії власну логічну послідовність уроку (уроків).

Зазначимо, що пропонуються форми роботи на уроках, що відповідають віковим особливостям учнів кожного класу. Так, ми сподіваємося, що ці рекомендації допоможуть зробити кожний урок з Навколишнього світу цікавим, неповторним, дадуть можливість розкрити власний творчий потенціал вчителю та учням. Також ми сподіваємося, що полегшили підготовку вчителя до уроків.

Уроки 1 клас


ДОРОГА ДО ШКОЛИ – ДОРОГА У СВІТ





Тема уроку

Коло питань для обговорення

Ключове питання

Освітній продукт

І. Школа радо нас вітає





Ознайомлення учнів з територією та основними приміщеннями школи, її традиціями, з людьми, які працюють у школі.


Як орієнтуватися у школі? Як знайти те або інше приміщення? Як спілкуватися в школі з незнайомими дітьми та дорослими?

Що робити, якщо загубився у школі?

Алгоритм дій під час орієнтування у школі

Що взяти з собою до школи? Шкільне приладдя.

Що лежить у портфелі та для чого потрібні ці речі?

А чи можуть іграшки допомогти вчитися?

Скласти усне оповідання для улюбленої іграшки, як треба вчитися на уроці.

Які бувають школи. Чому вчать у цих школах.

Де можна навчитися грати на музичних інструментах, малювати картини, отримувати медалі за спортивні досягнення?

Уявіть собі, що є така Найголовніша школа. Як ви думаєте, чому найголовнішому в ній треба вчити?

Власні думки дітей, що є найголовнішим у навчанні, вчитель узагальнює та робить висновок, що необхідно научитися вчитися – читати, писати тощо.

ІІ. Вчіться, діти!





Звідки ми отримуємо знання про навколишній світ. Органи чуття.


Дослідження діяльності органів почуттів – зору, тактильних органів, слуху, нюху. Які ще відчуття ми маємо?

Язика не має, а багато цікавого розповідає – знайти якнайбільше відповідей на це питання.

Сформований алгоритм дослідження об’єктів: що може сказати зовнішній вигляд, як оцінити за допомогою звуків, на дотик, на смак, запах тощо.



Ознайомлення учнів зі шкільним приладдям. Веселий розклад уроків.

Які органи почуттів допомагають нам на різних уроках?

Порівняйте, які органи почуттів найбільше навантажені під час шкільного навчання?

Групова відповідь на питання, як кожному треба організувати навчання, щоб краще засвоювати інформацію (правила поведінки на уроці)

ІІІ. Україно, земле рідна!





Як називається наша держава, її столиця. Прапор нашої держави.

Хто відповідає за порядок у твоїй родині? Чому? А в класі? В школі? Чому? Для чого потрібна держава? Ознаки держави

Чому прапор України має голубий та жовтий кольори? Запропонуй власну версію.

Сформувати правила поведінки у школі. Спробувати починати кожне правило зі слова «В школі можна…»

Актуалізація та розширення відомостей про рідне місто.

Що ми називаємо рідним краєм? Чи обмежується рідний край тільки селом або містом, в якому ми народилися?

Як можна проявити любов до рідного краю?

Подарунки з любов’ю до рідного краю «Віночок України»

IV. Світ такий прекрасний!


Екскурсія в природу для спостереження різноманітності та краси об’єктів і явищ навколишнього світу.

Розглянути картини природи; знайти щось цікаве, незвичне. Назвати якнайбільше ознак об’єкту (хмарка, квіточка тощо).

Які почуття викликають ці картини, чому?



Чому природа така красива, хто її прикрашає?

Повторення алгоритму дослідження.

Згадати, що ми робили, коли спостерігали природу (дивились, прислухались, брали у руки, дотикались, нюхали).

Навести приклади, де відображена краса природи.


Кольори навколишнього світу. Мова квітів.


Чому квіти мають такі кольори? Що квіти хочуть сказати нам своїм зовнішнім виглядом?

Як можна щось сказати тільки за допомогою квітів?

Складені букетики як послання. Оповідання та малюнки.

V. Золота царівна осінь. Краса осені


Формування уявлень та вмінь спостерігати сезонні зміни в природі. Народні прикмети про осінь.

Як ми дізнаємося, що прийшла осінь. Що ми порівнюємо для того, щоб дізнатися про зміну пори року?

Річка, дерева, гори, море змінюються чи ні?

Складання щоденника спостережень за природою: погода, опади, температура повітря, вітер

Практична робота. Створи красу своїми руками.


Як можна використовувати красу природи у інтер’єрі? Що можна зробити з осіннього природного матеріалу.

Чи можна сказати, що вироби з природного матеріалу ще красивіші, ніж матеріал? Для чого ми робимо ці вироби?

Вироби з природного матеріалу, що підкреслюють красу осені.

Екскурсія в природу (пари). Привернення уваги учнів до краси осінньої природи.


Спостереження вже відомих об’єктів та виявлення ознак приходу осені. Як змінюється температура повітря, кольори, запах, вага листів, вологість землі та повітря.

Що буде, якщо на якомусь дереві залишаться листочки? Добре це для дерева чи погано?

Алгоритм розсуду та доведення власної думки: це добре, тому, що…

Це погано, тому що…



Закріплення правил спілкування

Осіння краса рідного краю. Зачитування оповідань, вивчення пісень і поезії про красу осені.

Чому так багато творів присвячені осені? Хто надихався у картинах осені?

Золота царівни осінь – чим вона нас «озолочує»?

Власні твори – подарунки від осені.

VI. Осінь щедра і багата


Осінь щедра і багата. Які восени збирають овочі, фрукти. Прислів’я, приказки про плоди рідної землі.

Чим багата осінь? Чому осінь називають щедрою?

Чи можна осінь назвати самою щедрою порою року? Доведіть.

Інсценізація спору осені та літа, хто з них більш щедрий? Оповідання про хліб.

Які гриби збирають восени. Їстівні гриби. Отруйні гриби.


Де можна збирати гриби? Чи можна вирощувати гриби? Як відрізнити їстівні гриби від таких, що не варто пробувати?

Чи завжди гриби можна називати подарунком осені?

Алгоритм дослідження та розрізняння їстівних та отруйних грибів.

Ягоди восени. Літо, до побачення.

Що найважливішого приносить осінь? Узагальнення знань про врожай хліба, злаків, овочів, фруктів, грибів, ягід тощо.

Скласти розповідь від імені вченого, хлібороба, селянина, художника…про осінь

Досвід погляду на явище з різних точок зору. Узагальнити, чим нас обдаровує осінь.


ЗОЛОТІ ХВИЛИНИ


Тема уроку

Коло питань для обговорення

Ключове питання

Освітній продукт

І. Уроки спілкування

Мова барвиста, мова багата





Для чого нам потрібна мова? Вірші, прислів’я, приказки про українську мову. Виховання любові і поваги до рідної української мови.


Як спілкуються тварини. Як ми спілкуємося. Порівняти спілкування тварин та людей. Для чого нам потрібна мова.

Для чого ми можемо використовувати мову?

Складені правила спілкування, що починаються словами «можна… (можна сказати «Всім доброго ранку», можна сказати «дай мені, будь ласка…» тощо)

Вікторина “Що таке наша мова?” Формування уявлень про красу рідної мови, її багатство, милозвучність.

Назвати якнайбільше ознак рідної мови, аргументувати власну думку

Чи потрібно кілька слів, що позначують одне і теж поняття або дію?

Тренування в утворенні нових форм слів та придумати нові слова, що позначують вже відомі явища. (мова –мовонька, книга – словозаписник)

Вікторина “Що таке наша мова?” Формування уявлень про красу рідної мови, її багатство, милозвучність.

Дослідити та обговорити асоціації (можна кольорові) до вірша з літерою «г». потренуватися у переводі мови оповідання на мову кольорів, настрою, музики, жестів.

Чи може універсальна мова (наприклад, есперанто) повністю замінити рідну?

Твори – вірші, малюнки.

Висновки про роль рідної мови у житті людей.



Хто говорить – той сіє, хто слухає – той збирає.

Мова оточуючих предметів. Складання оповідань від імені різноманітних предметів (зошита, портфеля, кімнатної квіточки). Тренування у розумінні мови предметів

Чи можливо сказати без слів?

Придумати поради щодо навчання для себе та своїх однокласників.

Хто говорить – той сіє, хто слухає – той збирає.


До відповідей на питання «хто ти?» добрати усно визначення «який ти?»

Як ви вважаєте, що сіє кожний з учнів, коли каже «Я - син слухняний», або «Я –подружка добра»?

Досвід у само презентації, можна зробити класний портрет у вигляді окреслених різними кольорами долоньок.

Приємне слово – наче сад цвіте





Слова ввічливості, що використовуються під час зустрічі і прощання

Чому слова називають «чарівними»? для чого їх використовують? Дослідити, які почуття визивають чарівні слова на того, до кого вони звернені та на того, хто їх вимовляє.

Якими символами, знаками можна замінити чарівні слова? Творча робота. Замінити чарівні слова власними символами. Пояснити їх значення. (можна обрати готові з тих, що підготував вчитель, чи їх комбінацію)

Виготовити колаж з «чарівних слів та їх символів». Розмістити у класі.

Як познайомитись, попросити, подякувати, вибачитись? Інсценізація веселих діалогів.


Які слова в яких ситуаціях доцільно вживати? Як діють чарівні слова?

Чи завжди треба вживати чарівні слова?

Складені правила вживання чарівних слів у житті класу. (можливо у малюнках)

Хороші приємні слова. Малювання предметів за ознаками, якостями.

Чи до всіх явищ та понять можна добрати приємні слова? Чи можна за однаковими ознаками добрати різні предмети?

Чи можуть слова бути подарунком?

Усні подарунки один одному та вчителю. Підготовка усних подарунків батькам.

ІІ. Хто з сонцем встає – тому воно світить довго


На все свій час і своє місце. Що таке доба? Що відбувається вранці?


Порівняти природні ритми, життя рослин, тварин та життя людей протягом доби.

Що було би, якщо б люди вночі працювали та вчилися, а вдень спали?

Сформульовані правила «Як починати ранок». Можна зробити малюнки або запропонувати обрати відповідні картинки.

Робота над оповіданням “Ледача подушка” В. Сухомлинського.


Які ще предмети можна назвати «ледачими», а які «жвавими»? як і які інші предмети допомагають або заважають нам підтримувати режим дня?

Які предмети допомагають нам бути бадьорими та жвавими?

Вивчити невеличкий комплекс фізичних вправ для зарядки та гімнастики, фіз.хвилинки.

Робота з прислів’ями. Складання оповідання за прислів’ями і малюнками.


Де «губиться» час? Що треба робити, щоб зберегти час? Чому необхідно цінувати час?

Коли час «тягнеться», а коли «летить»? Як потоваришувати з часом?

Виготовити знаки, що нагадують про цінування часу на уроці.

Режим дня. Орієнтування за годинником.


Складання власного режиму дня. Ознайомлення з еталоном режиму дня школяра. Порівняння.

Як (де) «знайти» час на справи?

Виготовити (намалювати) символ часу.

Режим дня. Орієнтування за годинником.


Узагальнення матеріалу про режим дня та про розподіл часу на різні справи з опорою на правила, еталон, знаки тощо.

Кому час – друг?

Приготувати загальний режим дня, тривалість перерв та розмістити його у класному куточку.

Чистота це здоровя і краса


Чистота – це здоров’я і краса. Правила щоденної гігієни.


Уточнення поняття «чистий», «чистота». Порівняння чистого подвір’я, чистого класу, чистоти у лікарні. Вимоги гігієни в різних ситуаціях.

Чи можна з’їсти немите яблуко, зірване з дерева?

Сформовані учнями правила гігієни (підтримки чистоти) у школі, класі, на вулиці, вдома.

Чистота – це здоров’я і краса. Правила щоденної гігієни.


Обговорення правил особової гігієни. Як її дотримуватися.

Чи обов’язково мити руки? Що робити, якщо немає де помити руки?

Сформовані учнями правила особової гігієни у школі, класі, на вулиці, вдома.

Веселинки, скоромовки, твори про чистоту і здоров’я.


Читання віршиків та скоромовок. Знаходження схожого та різного в них.

Що є головним у особовій чистоті?

Малюнок приладів та засобів для досягнення особової чистоти.

Здоровим будь. Корисне для здоров’я.


Уточнення поняття «здоровий». Визначення ознак здоров’я. Обговорення факторів, що погіршують здоров’я.

Чи може відпочинок зашкодити здоров’ю?

Складена колективно формула здоров’я. Її зображення у вигляді символів на дошці або на папері.

Фізкультзараядка. Вправи для ранкової гімнастики.


Обговорення рухового режиму школяра (пропедевтикою може бути ключове питання попереднього уроку).

Чи можна захворіти від сліз? Чи можуть сльози бути ознакою хвороби?

На основі освітніх продуктів попередніх уроків (правил зовнішньої та особової гігієни, формули здоров’я) взаємні побажання та усні подарунки.


Біла стежка


Тема уроку

Коло питань для обговорення

Ключове питання

Освітній продукт

І. Зимонька-снігуронька


Зима в рідному краї

Зимові місяці. Краса природи взимку. Формування умінь спостерігати сезонні зміни в природі.

Навчання основам лексичного аналізу слів на матеріалі назв зимових місяців. Дати характеристику кожного місяця за його назвою. Визначити суттєві ознаки зими.

Який зимовий місяць має самий зимовий характер? Довести власну думку.

Малюнки «що буває взимку» з зазначенням суттєвих ознак зими.

Практична робота. Сніжинки. Вирізання сніжинок. Зимові явища.


Розглядання сніжинок або фотографій сніжинок. Робота з малюнками. Порівняння - знаходження подібного та різного у їх вигляді. Який буває сніг, знайомство з природними явищами снігопаду – метелиця, сніг, хуртовина, буран тощо.

Що було б у природі, якщо б сніжинки не танули?

Виготовлені сніжинки, що не тануть.

Екскурсія в парк. Ознайомлення учнів з деякими особливостями життя рослин і тварин в умовах зими.


Спостереження за життям рослин взимку – порівняння з рослинами восени: що залишилось без змін та що змінилося? Як зміни в природі впливають на життя птахів, тварин?

А чи добре буде, якщо зима «заблукає» і не прийде?

Малюнки (мультфільм) про зміни у природі, у житті рослин, тварин, людей взимку.

Зима прийшла, землю змінила, подарунки принесла

Що змінилося у природі з приходом зими? Як це впливає на життя людей?

Чому виникають народні прикмети? Для чого вони потрібні?

Малюнок «Подарунки зими»

Зимові свята





Народні свята зими. Свято Миколая. Легенда про святого Миколая.


Ознайомлення з «подарунками зими» - зимовими святами. Що спільного у цих святах, що вони приносять у наші домівки? (пов’язані з історію, традиціями, Християнською вірою, спілкуванням з рідними та близькими, подарунками тощо)

Про що можна просити Святого Миколая?

Подарунки на свято Святого Миколая. Сформульовані побажання на свято Святого Миколая.

Народні свята зими. Свято Нового року. Практична робота. Виготовлення новорічних іграшок та аплікацій. “Новорічна ялинка”.



Історія святкування Нового року, традиції, що пов’язані з цим святом. Що ми чекаємо від Нового року, що бажаємо близьким, чим ці побажання відрізняються від побажань на інші зимові свята. Чим схожі?

Чи збуваються новорічні бажання? Що треба для цього робити?

Прикраси на ялинку. Малюнки «Новорічні побажання». Сформульовані побажання на Новий рік.

Свято Коляди (Різдво Христове). Вивчення колядок. Ознайомлення з вертепом.


Історія та традиції святкування Різдва Христова.

Для чого народився Ісус Христос?

Сумісний показ вистави з виготовлених фігурок для вертепу. Спів колядок.

Свято щедрого вечора (Маланки). Свято Водохрещення. Вивчення щедрівок.


Історія та традиції святкування щедрого вечора та свята Водохрещення. Виготовлення костюмів з підручних засобів. Інсценізація, святкування.

Чи є необхідність дотримуватися традицій, «водити козу», щедрувати, купатися у природних водоймах?

Проведені свята, виготовлені костюми. Можна запропонувати зробити малюнки про святкування цих свят.

ІІ. Наш дім, наша родина





Я і вся наша сім’я. Розповідь про свою сім’ю. Сім’я, родичі, дім, оселя.


Уточнення поняття сім’ї. Родичі близькі та далекі. Відмінність родичів, сусідів, друзів. Кровні родичі. Родичі, що з’являються протягом життя. Традиційні ролі членів сім’ї. Особисті якості членів сім’ї (стор.43).

Чому люди стають рідними?

Визначення суттєвих ознак сім’ї, коротка розповідь про свою сім’ю за визначеними ознаками.

Практична робота. Зображення членів своєї родини. Виготовлення альбому “Моя родина”.


Практична робота, встановлення родинних зв’язків, закріплення понять сім’я, родичі. Складання коротких характеристик.

Що поєднує людей у сім’ї?

Виготовлений «Сімейний альбом» зі встановленими родинними зв’язками.

Робота над прислів’ями про сім’ю.


Чому так багато прислів’їв складено про сім’ю? Яка спільна думка є у прислів’ях про сім’ю? Скласти власні прислів’я по аналогії з народними.

Яке прислів’я найкраще відображує відношення у сім’ї? Довести свою думку.

Визначені з прислів’їв головні ознаки сім’ї. Можуть бути зафіксовані у вигляді символічних зображень.

Традиції сім’ї. Складання розповіді за початком.


Конкретизація поняття «традиції». Ознайомлення з видами традицій – народні, світські, сімейні, трудові. Пригадування сімейних традицій, складання маленької розповіді.

Чи потрібно підтримувати сімейні традиції?

Намальований герб сім’ї, Що відображує традиції сім’ї.

Пісні та вірші про маму й тата.


Проаналізувати (знайти спільне) у піснях та віршах про сім’ю. зробити висновок, які почуття об’єднують сім’ю, як це проявляється у житті. Як можна проявляти любов та піклування до членів своєї сім’ї?

Що є найкращим подарунком для батьків (родичів)?

Сформульовані правила підготовки «найкращих» подарунків для родичів. Виготовлення або підготовка подарунків.

ІІІ. Ми – маленькі господарі





Корисні речі в нашій оселі. Допомога батькам по господарству. Прислів’я про працю.


Повторення поняття «традиція». Обговорення теми традиційного розподілу домашніх обов’язків між мамою та татом (чоловіками та жінками). Чому такі традиції склалися, чим вони обумовлені

Чи треба дотримуватися традицій у розподілі домашніх обов’язків?

Зробити ілюстрацію до прислів’я. Зобразити власну сім’ю.

Професії батьків. Розповідь про професію тата і мами.


Яку роботу виконують батьки за межами сім’ї. Введення поняття «професія». Чим професійна робота відрізняється від виконання домашніх обов’язків. Короткі розповіді про професію батьків та родичів.

Чи є професія «мама» або «тато»?

Перелік професій, намальовані або готові символи до змісту професій, що обирають самі діти ( наприклад, лікар – стетоскоп, водій – руль, вчитель - книжка).

Весела кухня. Приготування страв.


Повторення, що однією з ознак та функцій сім’ї є сумісне приготування та прийняття їжі. Короткі розповіді про традиційні та улюблені блюда. Які продукти потрібні для їх приготування.

Чи обов’язково готувати їжу вдома?

Приготовлені творчі бутерброди (у вигляді сердечок, квіточок, грибочків, їжачків тощо), правила їх готування та пригощання.

ПРОМЕНІ





Тема уроку

Коло питань для обговорення

Ключове питання

Освітній продукт

І. Поглянь: весна настала мила!





Весна іде, красу несе. Весняні місяці.


Спостереження за змінами у природі у порівнянні з зимою. Як змінилася довжина дня та кольори, звуки природи, температура, погода, небо, сонце. Розгадка ребусу. Лексичний аналіз сучасних та давнішніх назв місяців. Охарактеризувати, які зміни в природі відбуваються, судячи з назви місяців.

Запропонувати авторські назви пори року весна, що відображують зміни у природі (наприклад, «потіплень, розквітун, оживень тощо).

Перелік ознак приходу весни.

Весна іде, красу несе. Весняні місяці.


Спостереження за змінами у житті рослин, птахів, тварин, людей у порівнянні з зимою. Фіксація суттєвих ознак приходу весни у малюнках.

Як птахи дізнаються про прихід весни?

Символічне зображення суттєвих ознак приходу весни.

Казкові образи весни. Зображення весни у оповіданні М. Стельмаха “Гуси-лебеді летять”


Опрацювання оповідання «Гуси-лебеді летять». Обговорення: казка –це, чи правда. Визначення казкових образів оповідання та відповідність існуючим явищам природи.

Як птахи знаходять дорогу додому?

Поняття про оповідання з елементами казки. Відмінність його від казки. Навички роботи з текстом.

Казкові образи весни. Зображення весни у вірші О. Олеся “Все навколо зеленіє”.


Спостереження за змінами у природі. Як прикрашається весна? Обговорення, що подібного у оповіданні М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять» та у вірші О.Олеся «Все навколо зеленіє»

Чого весною мало?

Навички роботи з текстами – порівняння –пошук подібного та відмінного. Уточнення змін, які відбуваються у природі весною.

Оживає природа. Приліт птахів. Практична робота. Виготовлення шпаківні.


Як живуть птахи весною? Що відбувається в їх житті? Яке значення птахів у природі та у господарстві? Як ми можемо допомогти птахам?

Чи всі птахи корисні для людини? А для природи?

Практичні навички перетворення навколишнього світу – зроблені шпаківні.

Весна в рідному краї. Загадки і прикмети про весну.

Спостереження за весняними змінами у природі. Робота з текстами загадок – визначення слів, що вказують предмет опису. Побудова опису метеликів.

Для чого потрібні загадки?

Правила створення опису. Опис метеликів.

Весна в рідному краї. Загадки і прикмети про весну.

Аналіз змісту прикмет про весну. Наведення власних прикмет про птахів весною та інших весняних прикмет. Узагальнення ознак приходу весни, змін, що відбуваються у навколишньому світі.

Чому люди так радіють весні?



ІІ. Весняні свята





Свято жінки. Весна і мама. За творами І. Жиленкою.


Згадати зимові свята. Що відбувається у свята (ознаки свята). Які весняні свята знають діти. Яке перше весняне свято? Кому воно присвячене? Для чого потрібне це свято?

Порівняти маму і весну. Чим вони схожі? Чим різняться?

Скласти таблицю порівняння мами і весни. Тренувати асоціативне мислення.

Свято жінки. Весна і мама. Веселка з квітів.


Як вітають жінок у свято 8 березня? Які подарунки готують? Що можна подарувати кожній жінці? Кольори веселки.

Який подарунок для мами - найкращий?

Перелік подарунків, що може подарувати дитина мамі на 8 березня (для закріплення знань можна також позначити кольорами веселки)

Кольори веселки. Привітання для жінок і дівчат. Практична робота.


Привітання. Як скласти привітання. Що кому доречно побажати. Кому які квіти подарувати. Які подарунки можна подарувати близьким жінкам.

Чи зрадіє бабуся ляльці? Чи однакові побажання та подарунки дарять близьким жінкам?

Правила складання побажань та вибору подарунків для різних жінок.

Кольори веселки. Привітання для жінок і дівчат. Практична робота. Виготовлення святкового пирога з пластиліну.


Узагальнення знань про привітання та подарунки. Підготовка різних подарунків – пирогів, намальованих букетів, віршів та пісень, побажань тощо.

Для чого дарують подарунки?

Систематизація знань про те, що може бути подарунком для близької людини. Досвід у проведенні свята.

Великдень. Писанка – символ життя, добра і сонця.


Історія святкування Великодня. Традиції, що пов’язані з цим святом. Символи Великодня, їх виготовлення.

Яке яйце найкраще використовувати для виготовлення писанки –справжнє або штучне?

Знання різних видів писанок

Великдень. Писанка – символ життя, добра і сонця. К. Перелісна. Писанка.


Роздивитися писанки та Пасхи. Знайти, які знаки на них спільні. Поміркувати, що вони означають.

Запропонувати власні варіанти прикрашення писанок та Пасок.

Традиційні правила прикрашення писанок та пасок. Створення пасхальних композицій.

ІІІ. У світі казки. Казки рідного краю





Робота над казкою. Хлопчик і дзвіночок конвалії. Малювання квітів конвалії.


Повторення понять «казка» та оповідання. Порівняння - чим вони розрізняються, що в них спільного. Читання казки. Аналіз – що є справжнім, а що казковим. Який прийом письменник використовує для написання казки - пожвавлення, одушевляння, анімація квітки).

Чи можна сказати, що квітка конвалії перехитрила хлопця? Доведи свою думку.

Малюнок квітки конвалії та її анімація за допомогою певних елементів малюнку.

Червона калина – символ України. Створення аплікації орнаменту з гілочок, листя та ягід калини.


Ознайомлення з прийомами складання казок – анімація героїв, введення казкових персонажів, створення казкових умов, збільшення або зменшення чи зникнення предмету, надання предмету чарівних властивостей тощо. Складання казки за початком з використання якогось конкретного прийому (наприклад надання чарівних якостей).

Чи можна калину вважати чарівною?

Складані казки з використанням конкретного прийму. Орнамент.

Робота над казкою “Сонце, Мороз і вітер”. Слова вітання.


Читання казки «Сонце, мороз і вітер». Який прийом створення казки використовується? (представлення явища у вигляді людини, що має певний характер та можливості)

А як би ви поступили, якщо б зустріли разом сонце вітер і мороз? Чому?

Інсценізація власного варіанту кінцівки казки. Аналіз взаємостосунків.

Казка К. Ушинського “Умій почекати”.


Який прийом застосував письменник для написання цієї казки? (анімація тварин). Кого нагадують півник та курочка?

Чим ця казка відрізняється від інших? (казки мають хороший фінал). Як можна переробити казку, щоб вона була типовою?



Творче завдання: інсценізувати за частинами казку, запропонувати власну версію, дослідити, яким в такому разі буде закінчення казки

Встановлення причино-наслідкових зв’язків подій у казці. Спостереження за зміною результату при зміні складових процесу.

Назви місяців.

Узагальнення знань про місяці. Що приносить кожний місяць, який має характер, чим багатий.

Чому місяці розташовані на малюнку у колі?

Поняття про повторюваність місяців, сезонів. Символічне позначення року.

Які птахи нам весну принесли? Практична робота. Іграшкові птахи (люди, насіння, природний матеріал).


Знайти у тексті: які птахи згадуються у казці? Які птахи улітають зимувати в теплі краї, а які зимують вдома. Хто ніс весну на крилах?

З яких природних матеріалів краще зробити птахів? Які ще природні матеріали можна використовувати?



Чому ластівки не вихваляються тим, що вони принесли весну? Доведіть свою думку

Робота з текстом – виділення заданої інформації.

Виготовлення птахів з природного матеріалу.


Казки народів світу





“Чому кіт умивається після їжі” (Литовська казка). “Зозуля” (Ненецька казка). Практична робота. Аплікація. Улюблена страва моїх батьків.


Знайомство з казками. Відповіді на питання до казок. Для чого складаються казки? Чому нас вчать казки?

Чому навчає «зла» казка? Чому вчить казка, в якій діти покинули матусю, а матуся покинула діточок?

Складання переказу за допомогою малюнків.

Розповідь про свої домашні обов’язки.



Д. Родарі “Чому квіти пахнуть?” Квіткова абетка. Навіщо потрібно вчитися?


Опрацювання уривку казки. Вправляння у впізнанні запахів із закритими очами. Які асоціації викликають запахи – який колір, які звуки, які спогади тощо. Створення бальних суконь для квітів. Виготовлення квіткової абетки

Запропонуйте власні варіанти абетки.

Узагальнення знань про способи отримання знань та нової інформації, навчання. Узагальнення способів запам’ятовування.




Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка