Уроків української літератури у 9 класі по темі: " Вивчення життєвого і творчого шляху Т. Г. Шевченка"



Скачати 11.69 Kb.
Дата конвертації03.06.2017
Розмір11.69 Kb.
ТипУрок

Дидактичний матеріал до уроків української літератури у 9 класі по темі: “ Вивчення життєвого і творчого шляху Т.Г.Шевченка”

Автор:учитель української мови та літератури Сипало Н.О.

Перевірка домашнього завдання по темі: “Тарас Григорович Шевченко. Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів.” Завдання:дописати речення,перевірити написане за слайдом

«Незакінчене речення...»

1.Ранній період творчості Т.Г.Шевченка – це…

2.Сучасний «Кобзар» Т.Г.Шевченка розпочинається романтичною баладою...

3.Твір Т.Г.Шевченка «Думи мої,  думи мої...» за жанром...

4.Першим зразком  послання у поетичній творчості Т.Г.Шевченка є твір...

5. Енея автор згадує у поезії...

6. «А дівчата заквітчались І почали звати ....-снігоцвітом».

Відповіді

  • 1837-1843р.р.
  • «Причинна».
  • Елегія.
  • «До Основ’яненка».
  • «На вічну пам’ять Котляревському».
  • Лілеєю.

Гра – змагання на кращого знавця дат, подій у житті Шевченка


1814 -

1838 -


1840 -

1843 -


1845 -

1847 -


1857 -

1861 -


кінець заслання

арешт Шевченка, заслання

перша поїздка в Україну

викуп із кріпацтва

рік смерті

рік народження Шевченка

закінчення Академії художеств, друга подорож в Україну

вихід “Кобзаря”


Close – тест по темі : ”Т. Г. Шевченко. Поема “Гайдамаки””

  • Жанр твору “Гайдамаки” - …
  • “Гайдамаки” мають таку історичну основу…
  • У поемі … сюжетних лінії.
  • Позасюжетні елементи в поемі - …
  • Головні герої поеми - …
  • Основна думка твору - …

Таблиця – анкета за твором Т. Шевченка “Кавказ”


Назва

Автор


Жанр

Тема


Ідея

Присвята


Історична основа

Образи


Худ. прийоми

“Кавказ”


Табличка – схема: “Лірико – романтичний, алегорично – сатиричний та реалістичний плани поеми – містерії Т. Шевченка “Великий льох”

Поема- містерія “Великий льох”

Заповнити “прогалини” схеми “Побудова поеми” за твором Т. Шевченка “Сон”


?

Картини Сибіру, де мучаться політв’язні, декабристи.

?

Побудова поеми Т. Шевченка “Сон”

Інтерактивна вправа за поемою Т.Шевченка “Катерина”


Проблема

Рішення І

Позитивне

Негативне

Позитивне

Негативне

Позитивне

Негативне

Рішення ІІ

Позитивне

Негативне

Позитивне

Негативне

Позитивне

Негативне

Рішення ІІІ

Позитивне

Негативне

Позитивне

Негативне

Позитивне

Негативне



Проблема

Рішення І

Залишилася б жива і з дитиною,допомагала б батькам

Чули б докори з боку односельців та батьків

Дитина б і сама залишилася жива

Позбулася б свого материнства

Була б жива, виростила б дитину

Позбулася б батьківщини і батьків; переживала б труднощі

Рішення ІІ

Залишилася б жива і з дитиною,допомагала б батькам

Чули б докори з боку односельців та батьків

Дитина б і сама залишилася жива

Позбулася б свого материнства

Була б жива, виростила б дитину

Позбулася б батьківщини і батьків; переживала б труднощі

Рішення ІІІ

Залишилася б жива і з дитиною,допомагала б батькам

Чули б докори з боку односельців та батьків

Дитина б і сама залишилася жива

Позбулася б свого материнства

Була б жива, виростила б дитину

Позбулася б батьківщини і батьків; переживала б труднощі


Завдання .Створити “асоціативне дерево” Впишіть,що, за Шевченком,є підтримкою особистості у житті.

(Завдання виконується у вигляді ланцюжка або у процесі зображення дерева)

Сприяння суспільства

Нормальні Взаємне

життєві кохання

обставини

Можливість

Займатися Щирі друзі

Улюбленою

Справою

Однодумці


Дружна родина

підтримка

Особиста свобода

Створення динамічної таблиці Завдання.Учні поступово заповнюють розділи таблиці”Сюжетні лінії поеми “Гайдамаки” Наприклад, історична сюжетна лінія.


Експозиція

Безчинства

Зав’язка

Збір гайдамаків у Чигирині

Розвиток дії

Повстання;народ іде в гайдамаки;криваві розправи

Кульмінація

Бій в Умані; Гонта страчує синів

Розв’язка

                                                            Динамічна таблиця. Т.Г.Шевченко. «Гайдамаки». Коліївщина 1768 року як історична основа створення поеми.  


Причини повстання-

Причини поразки-

Історія повстання-

Тема-

Ідея-

Жанр-

Сюжетна структура-

Вирішення проблемних завдань та запитань. Завдання. Запишіть, яким є основне протистояння в поемі Т.Шевченка “Сон”


Імператорський режим

Вільнодумна, національно свідома особистість



Спасибі за увагу!
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка