Уроку №6 Основи інтернету 8 клас тема уроку



Дата конвертації22.11.2018
Розмір105 Kb.
ТипУрок
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ №6

Основи інтернету 8 клас



ТЕМА УРОКУ. Принципи функціонування електронної пошти. Огляд програм для роботи з електронною поштою. Робота з електронною поштою через веб-інтерфейс: реєстрація поштової скриньки, надсилання, отримання й пере- направлення повідомлень, навігація папками, видалення повідомлень, вкладання файлів.

МЕТА УРОКУ:

Навчальна. Ознайомити учнів з основними поняттями, принципами функціонування електронної пошти та роботою з електронною поштою через веб-інтерфейс.

Розвиваюча. Розвивати в учнів практичні навички роботи з електронною поштою через веб-інтерфейс.

Виховна. Сприяти вихованню культури поведінки, сумлінності, відповідальності при виконанні завдань.
ОБЛАДНАННЯ: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, програмне забезпечення, роздатковий матеріал.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нового матеріалу.
ВИД УРОКУ: розповідь з елементами демонстрації роботи з програмним забезпеченням
ХІД УРОКУ.
І. Вступна частина.

1. Підготовка учнів до роботи.

2. Перевірка присутніх.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учням додому було задано завдання підготувати доповіді про історію створення та сьогодення Інтернет (ресурси мережі). Тому на початку уроку збираю роботи для перевірки.



Запитання до учнів:

  1. Що таке комп’ютерна мережа?

  2. Для чого об’єднують комп’ютери у мережі?

  3. Які бувають мережі за територіальним розміщенням?

  4. Класифікувати мережі за топологією дати характеристику комп’ютерним мережам.

  5. Якими ресурсами нині володіє мережа Інтернет?

Коментую кожну відповідь учнів, відмічаю плюси та недоліки в кожній відповіді.

? 1. А що таке електронна пошта і для чого вона призначена?



Учні дають відповіді які я узагальнюю та оголошую тему та мету уроку.

Електронна пошта. Робота з електронною поштою через веб-інтерфейс.

Сьогодні ми повинні ознайомитись з основними поняттями, принципами функціонування електронної пошти та роботою з електронною поштою через веб-інтерфейс.


ІІІ. Організація вивчення нового матеріалу.
План

1. Основні поняття.

2. Популярні поштові клієнти.

3. Робота з електронною поштою через веб-інтерфейс.
1. Основним призначенням електронної пошти є можливість людей спілкуватися і обмінюватися будь-якими типами даних незважаючи на відстані, що їх розділяють. Сьогодні в Інтернеті існує маса можливостей для творчості, самовираження і спілкування, але електронна пошта була першою "ластівкою", першим по технологічності засобом комунікацій і, схоже, залишиться такою назавжди.

З моменту найпершого досвіду по пересилці текстового повідомлення (ще у в 60-х роках минулого століття) пройшло зовсім небагато часу, а розвиток інформаційних технологій та Інтернету приніс більші можливості для спілкування, розширив коло потенційних партнерів та друзів, спілкування в Інтернеті тепер доступно кожному.



Тепер вже нікому не здається дивовижним процес пересилки текстових і інших файлів, будь-яких типів цифрових даних подібного до звичайного поштового листування. Проте саме з появою електронної пошти зв'язок між людьми став зручнішим у всіх відношеннях, не дивлячись на географічні відстані, а обмін інформацією набув більших можливостей. Сьогодні в Інтернеті існує велика кількість корисних електронних сервісів для оперативного обміну інформацією, окрім традиційного e-mail, це і файлообмінні мережі, і блоги, і форуми, приватні файлові архіви, фотогалереї і навіть відео хостинг. Але e-mail залишається найнадійнішим, простішим і безпечнішим, а головне – конфіденційним вузлом зв'язку будь-якої сучасної людини (хоча з огляду на нещодавні повідомлення, пов’язані з сайтом WikiLiks не завжди гарантована конфіденційність). Новітні сервіси, як правило, вимагають вказівки адреси e-mail при реєстрації – не лише для оперативного сповіщення про внутрішні події свого сервісу, але і для забезпечення питань власної безпеки. Е-mail це доступний і простий сервіс, для того, щоб почати користуватися послугами електронної пошти, досить мати доступ до Інтернету з будь-якої точки світу, де принаймні є аналоговий телефонний зв'язок! В Інтернеті створюється все більше серверів безкоштовної електронної пошти, при цьому, для доступу до особистої кореспонденції перестали бути потрібними спеціальні програми – всі операції з електронною поштовою скринькою власник виконує прямо на сайті сервісу безкоштовної електронної пошти, в захищеному режимі.
2. В світі поштових клієнтів немає визнаного лідеру. Багато користувачів Інтернету працюють з поштою через Web-інтерфейс, використовуючи браузер. Проте велика кількість користувачів віддані тому чи іншому поштовому клієнту. А які ж найпопулярніші з них? І чим вони так приваблюють своїх користувачів.

Роздаю учням картки з порівняльною характеристикою найбільш популярних поштових клієнтів.

OUTLOOK EXPRESS. Microsoft позиціонує свій продукт Outlook Express як додатковий додаток до Internet Explorer для роботи з електронною поштою. Інтерфейс поштового клієнта має багато загального з вбудованим в Windows XP браузером. Перевагою поштового клієнта є висока швидкість обробки пошти, незалежно від об'єму переданої інформації. Outlook Express - простій і швидкий інструмент для невибагливих користувачів. Низька захищеність від вірусів - основна проблема Outlook Express, яку доводиться вирішувати за допомогою могутньої антивірусної оборони.

THE BAT! The Bat! складний в освоєнні, але має безліч корисних інструментів. З одного боку серед недоліків можна виділити неякісну робота з HTML-кодом, а з іншого до позитивних сторін можна віднести його колосальну безпеку.

OPERA М2. Opera M2 доцільно в тому випадку, якщо користуватися браузером Opera. Низька стабільність і відсутність HTML-редактора не дозволяють Opera M2 на рівних боротися з багатьма конкурентами.
3. А зараз я розповім і продемонструю вам як працювати з електронною поштою через веб-інтерфейс. Для цього ми скористаємось одним із сервісів безкоштовної пошти – UKR.NET.
Демонструю учням операції по реєстрації на електронному сервісі безкоштовної пошти та операції по відправці та отриманні електронної пошти.
ІV. Закріплення вивченого.

Повторюю з учнями основні відомості нового матеріалу:



? Які можливості надає нам електронна пошта?

? Які основні поштові програми ви запам’ятали? Охарактеризувати їх позитивні та негативні сторони

? Як працювати з електронною поштою через веб-інтерфейс?
V. Аналіз та підсумки уроку.

Підвожу підсумки уроку та вивченого матеріалу. Виставляю оцінки.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Електронна пошта: основні поняття, поштові клієнти, правила роботи з електронною поштою.
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ ПАРАМЕТРІВ ПОШТОВИХ КЛІЄНТІВ


 

 Параметри



Outlook Express

Outlook

The Bat!

Mozilla Thunderbird

Opera











Windows

+

+

+

+

+

Linux

-

-

-

+

+

Mac OS X

-

-

-

+

+

Безкоштовний / OpenSource

+/-

-/-

-/-

+/+

+/-

HTML-редактор

+

+

+

+

-

Попереднє завантаження заголовків повідомлень

*

+

+

+

-

Перевірка орфографії

-

-

**

**

-

Розширення

+

+

+

+

-

Автоматична навчeна фільтрація спаму

*

+

***

+

+

Віртуальні папки

-

+

+

+

+

Роздільні папки для облікових записів / загальна група папок

-/+

-/+

+/-

+/+

-/+

Безпека HTML

-

-

+

+

+

Шифрування повідомлень

+

+

+

*

-

Повна підтримка кирилиці

+

+

+

+

+

Швидкі шаблони (макроси)

-

+

+

*

-

Бібліотека смайликів

*

-

-

+

+

Цитування за допомогою ініціалів

-

-

+

-

-

Довільні кольори для рівнів цитування

-

-

+

*

+

Спливаючі повідомлення про нові повідомлення

*

+

+

+

+

Автододзвон

+

+

+

-

-

Час першого старту, сек

2-3

3-5

3-5

5-7

3-5

Витрата опер. пам'яті, МБ

20-25

30-40

30-40

30-50

20-25

 










* - реалізується за допомогою розширень

** - необхідно додатково завантажити російський словник

*** - потрібне підключення зовнішніх утиліт


ПОРАДИ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ПОШТИ


  • не посилайте неетичних повідомлень навіть тоді, коли Ви звертаєтеся до своїх друзів; адміністратори мереж несуть відповідальність за роботу мережі, тому вони можуть отримати скарги від користувачів на Вас;

  • не використовуйте зайвих символів, наприклад, розмітку жирного шрифту. Різні термінали реагують на нього по-різному;

  • не використовуйте довгих рядків, повідомлення відображатиметься на будь-якому терміналі, якщо воно має не більше 60 символів в рядку;

  • перед відправкою повідомлення ще раз уважно його проглянете. В більшості випадків користувач сам несе відповідальність за зміст свого листа.

Дійде до адресата чи ні Ваша лист, майже завжди залежить від того, чи вірно вказана адреса. Хоча існують і інші причини повернення кореспонденції. Електронна пошта може повертатися в таких випадках:

  • система не знайшла комп'ютер адресата Вашого повідомлення;

  • за вказаною адресою немає відповідного адресата;

  • пошта може знайти комп'ютер, проте, все одно не може доставити повідомлення. Це відбувається з таких причин:

  • можливо, в мережі є несправності;

  • віддалена система може бути недоступна через серйозні апаратні проблеми;

  • конфігурація віддаленої системи може бути зруйнована, нерідко бувають випадки, коли система забуває сповістити про це.

Зазвичай мережа робить спробу послати пошту впродовж трьох-п'яти днів, перед тим, як відповісти відмовою. Повідомлення про відмову не означає, що комп'ютер буде недоступний і далі. Апаратні несправності можуть бути ліквідовані.

ЗВОРОТНІЙ ЗВ’ЯЗОК
На кожному поштовому сервері існує поштова скринька з ім'ям postmaster. Пошта в ній призначена для адміністратора. Якщо у виникли проблеми, пов'язані, наприклад, з доставкою пошти, можна написати лист адміністратору за адресою: postmaster@поштовий сервер.

Це потрібно у випадках:



  • пошуку адреси електронної пошти одержувача, який, користується цією поштою.

  • допомога в пошуку відповідного шлюзу для пересилки електронної пошти в зовнішні мережі;

  • певні дії щодо порушників правил користування електронною поштою.


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка