Уроку адміністрацією школи з досвіду роботи директора Коричинецької зош І іі ступенів Римара Р. Л



Сторінка1/2
Дата конвертації09.11.2017
Розмір1.62 Mb.
ТипУрок
  1   2

Відвідування та аналіз

уроку

адміністрацією школи
З досвіду роботи директора

Коричинецької ЗОШ І – ІІ ступенів

Римара Р.Л


Зміст роботи

Вступ

  1. Контрольно-аналітична діяльність шкільної адміністрації.

  2. Системний підхід до аналізу уроку як засіб керування процесом навчання.

  3. Урок – цілісна система його ознаки, принципи.

  4. Методика та схема педагогічного аналізу уроку з позиції системного підходу.

  5. Основний зміст видів аналізу.

  6. Примірна схема педагогічного аналізу уроку.

  7. Схеми аналізу уроків

  8. Накази по школі «Про систему роботи вчителя»

  9. Використана література


Контрольно аналітична діяльність шкільної адміністрації.

«Нова школа кладе за головну мету здобути , дати виявитися самостійним творчим силам дитини»
Софія Русова.
У світлі завдань, поставлених перед працівниками
освіти, зросли
вимоги до керівництва школою, до
організації
внутрішкільного контролю.

Внутрішньошкільний контроль, його якість, організація, професійна, моральна основа - одна з найскладніших управлінських проблем.

Кожен керівник школи постійно потребує чіткого уявлення про те, як розвивається керований ним навчальний заклад, які тенденції цього розвитку, як вдосконалюється (чи не вдосконалюється) навчально-виховний процес. Інакше кажучи, потрібен постійний аналіз, постійний зворотний зв’язок, постійна поінформованість про всі сфери життя й діяльності шкільного колективу. Таку інформацію - достовірну, повну можна отримати лише за допомогою добре налагодженого вну трішкільного контролю.

Під час організації контролю слід виходити з таких положень:

1 Об'єктивність, конкретність і цілеспрямованість контролю, вивчення навчально-виховного процесу з урахуванням основних його, закономірностей.

2. Системність і систематичність контролю на основі
вибору
найдоцільніших для даного проміжку часу
особливостей
контрольованого обєкта. його видів,
визначення
оптимальних термінів організації перевірок.

3. Вироблення чіткого уявлення про те, що контролювати, з якою метою, намагання повністю контролювати всі ділянки навчально- виховного процесу.

4. Діалектичний підхід до вивчення й аналізу змісту
роботи
вчителів.

Потрібно винаходити конкретні завдання
для
кожного члена педагогічного колективу, накреслити
шляхи
їх виконання: оцінювати роботу вчителів відповідно
до
сучасних вимог, враховуючи конкретні умови; виявляти

елементи передового досвіду і тенденції мого розвитку: надавати вчителям конкретну допомогу, навчати на кращих зразках роботи; виробляти навички самоосвіти.

У процесі організації, здійснення внутрішкільного контролю слід використовувати такі методи: відвідування уроків, позакласних заходів, спостереження, вивчення шкільної документації, рефлексії вчителя, бесіди, анкетування, тестування, здійснення моніторингу навчальних досягнень учнів, зрізи знань, і нормі роботи вчителів, олімпіади, огляди, конкурси тощо.

Основний принцип організації внутрішньо шкільного контролю - не лише знайти недоліки в роботі педагогів, а й допомогти вчителю уникнути або позбутися цих недоліків.

Висока якість навчально-виховної роботи в школі можлива тоді коли в керівника достатньо фактів і

спостережень для аналізу і відповідних висновків. Лише
той керівник школи, який часто і систематично відвідує
уроки
і аналізує їх, може робити правильні висновки про
якість
навчально – виховного процесу. Варто пригадати із цього приводу слова В.Сухомлипського: " Урок у центрі
уваги
і турбот досвідченого директора. Досвід переконує,
що
відвідування і аналіз уроку найважливіша робота
директора.
Я зробив для себе правилом: поки не побував на
двох
уроках, вважаю, що сьогодні в школі нічого не робив.
Якщо
сьогодні нарада директорів, то це означає, що два
уроки,
які треба було відвідати сьогодні, будуть відвідані
завтра"(Сухомлипськпй
В.О. Вибрані твори у 5 т.-К.:Рад.школа 1977 р.-т.4)

За чинними нормативними документами, кожен
адміністратор
повинен відвідати стільки уроків, щоб знати
стан
справ у школі, дієво впливати на якість навчально-
виховного
процесу. На наш погляд, для реалізації цих
завдань
директору школи щотижня потрібно відвідувати в
середньому
не менше трьох-чотирьох, його заступникам -
п
яти - шести уроків, факультативних занять, виховних
заходів,
індивідуальних консультацій. Це

Приблизно, відповідно, 50% та 75% свого робочого часу.

Для здійснення внутрішньошкільного контролю слід скласти графік, який конкретизує відповідний розділ річного плану школи. В графіку необхідно визначити питання, які підлягають контролю, чає проведення перевірок, відповідальних за його організацію осіб, вказати, як буде підбито підсумки перевірки.. Фронтальну перевірку кожного з навчальних предметів слід планувати не рідше ніж раз на п'ять років, українську мову, історію, роботу початкових класів - раз на 2 -3 роки. ДПЮ, фізкультуру та ОБЖ - щорічно.

Системний підхід до аналізу уроку як засіб керування процесом навчання.

Аналіз уроку це насамперед школа педагогічної майстерності для вчителя.

Аналіз уроку це найважливіша робота адміністрації: від її високого наукового рівня залежить дуже багато: інтелектуальне багатство життя педагогічного й учнівського колективі в тому числі методична майстерність педагогів, багатогранність запитів та інтересів вихованців. Від повсякденного вдосконалення уроку, здійснюваної завдяки вдумливому аналізу керівників, залежить культура всього педагогічного процесу в школі.

Подальша інтенсифікація управління школою вимагає
різкого
підвищення наукового рівня аналізу уроку. Через
подальше
вдосконалення уроку мають бути вирішені майже
всі основні
позиції реформи. Сама реформа передусім

пов'язана з реконструкцією уроку як основної форми
навчально – виховного процесу.


Тут витоки реформування школи, саме через урок виявляється ставлення вчителя до відновлення освіти. А наймогутнішим інструментом удосконалення уроку є аналіз керівника, якщо він, звичайно, побудований па ґрунтовній науковій основі.

В процесі управління школою аналіз уроку найбільш активно й безпосередньо впливає на остаточні результати навчально-виховного процесу, тому що він є одним з найголовніших способів управління якістю викладання, формуванням якості знань учнів та рівнем їхньої вихованості. Всі інші дії адміністрації можуть впливати на становлення й розвиток цих трьох найважливіших позицій лише, тоді, коли вони грунтуються на даних отриманих у результаті відвідування керівником уроків.

Відвідування й педагогічний аналіз уроку незамінний інструмент вивчення вчителя й системи його роботи. Урок - цє завжди зріз типового в творчому арсеналі вчителя.

Аналіз уроку – найважливіший шлях формування єдиного ставлення вчителя до вирішення основних питань навчання і виховання, насамперед ставлення до оцінювання знань учнів і використання оцінки. Педагогічний аналіз уроку лежить в основі узагальнення і певною мірою поширення передового досвіду. Крім того, він дає можливість відрізнити педагогічне новаторство від прожектерства. Це найважливіший . ефективний засіб індивідуальної методичної роботи керівника з учителем. Саме через педагогічний аналіз уроку можна найбільш ефективно формувати і розвивати зв'язки наступності , оперативно впливати на методи навчання, на добір і формування навчального матеріалу, на вибір і правильне поєднання форм організації пізнавальної діяльності учнів, найважливіший канал формування іі розвитку творчої активності вчителів. дієвий засіб: виховання в учнів критичного ставлення до своєї праці і певною мірою практикум самоаналізу для вчителів, засіб стимулювання самоосвіти педагога, формування стосунків співробітництва між учнем і вчителем, виховує у вчителя почуття відповідальності за доручену справу й виконавську дисципліну, джерело формування взаємин співробітництва між керівником і вчителем.

Аналіз уроку грунтується на сприйнятті уроку як
динамічної,
процесуальної системи й дозволяє, за умови
вмілого
використання технології системного

аналізу,проникнути в механізм цього процес), розпізнати шляхи і способи формування йото остаточного результату. Одним із найважливіших варіантів системного підходу до аналізу уроку є його розпізнавання від триєдиної меіи уроку через навчально -виховний момент.тобто - це завдання вчителя,відповідні дії учнів,остаточний результат. Загалом навчально-виховний момент ось що. 1.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка