Узагальнення знань учнів за розділами «вступ» та «закономірності формування природи материків та океанів». Мета



Скачати 83.39 Kb.
Дата конвертації22.11.2016
Розмір83.39 Kb.
7 клас
Урок №12
Дата:
КРУГЛИЙ СТІЛ

«ВЗАЄМОДІЯ СВІТОВОГО ОКЕАНУ,

АТМОСФЕРИ ТА СУХОДОЛУ, ЇЇ НАСЛІДКИ».

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА РОЗДІЛАМИ «ВСТУП» ТА

«ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ

МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ».
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за вивченими темами; вдосконалити навички та вміння працювати з картами атласу, виконувати тестові завдання різних типів; визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу; розвивати вміння самостійно контролювати свій час, оцінювати правильність виконання завдань, вносити корективи за потреби; виховувати самостійність, відповідальність за прийняття рішень.

Обладнання: атласи, дидактичні картки з варіантами завдань.

Тип уроку: оцінювання навчальних досягнень учнів (письмова контрольна робота).
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Про які загальні закономірності природи материків та океанів ви дізналися під час вивчення теми?

Яку роль відіграють карти в географічних дослідженнях?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

(НАЛАШТУВАННЯ НА УСПІХ)

Наближається до завершення наша робота над дослідженням загальних закономірностей природи материків та океанів. Тепер ви знаєте, що в природі немає нічого випадкового, всі природні компоненти виконують свої функції та пов’язані між собою. Добрими учителями та помічниками під час досліджень стали для вас географічні карти.

Набуті знання та уміння допоможуть вам краще зрозуміти природні процеси й явища, що відбуваються в межах окремих материків та океанів, які ви вивчатиме в наступних розділах.

Заключним етапом, що допоможе вам систематизувати та перевірити свої знання, вдосконалити практичні уміння, є виконання тестових завдань.

Прочитайте завдання та поставте уточнювальні запитання.

(Учитель проводить інструктаж з виконання завдань.)
IV. КРУГЛИЙ СТІЛ «ВЗАЄМОДІЯ СВІТОВОГО ОКЕАНУ, АТМОСФЕРИ ТА СУХОДОЛУ, ЇЇ НАСЛІДКИ»

Захист учнями своїх досліджень за темою «Взаємодія світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки»


V. ЕТАП ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ (20 ХВ)

Варіант 1

Завдання на вибір однієї правильної відповіді.



1. Який материк складається з двох частин світу?

А Африка; Б Північна Америка; В Євразія; Г Антарктида.

2. Яка з названих карт є загальногеографічною?

А Карта природних зон; Б топографічна; В кліматична; Г карта ґрунтів.

3. Укажіть причину сплющення Землі біля полюсів:

А осьове обертання Землі; Б орбітальний рух Землі;

В нахил земної осі до площини орбіти; Г розміри Землі.

4. Укажіть найдавнішу за геологічним віком тектонічну структуру:

А Серединноатлантичний хребет; Б Сибірська платформа;

В Західносибірська платформа; Г Тихоокеанський пояс складчастості.

5. Оберіть правильне закінчення твердження: «Чим ближче до екватора, тим…»

А атмосферний тиск вищий; Б середньорічні температури повітря вищі;

В менша кількість опадів; Г амплітуди сезонних температур вищі.

6. Установіть відповідність між півостровами та природними зонами, що там поширені.

1 Лабрадор А Степи й лісостепи

2 Аравійський Б Тундра й лісотундра

3 Сомалі В Твердолистяні вічнозелені ліси й чагарники

4 Піренейський Г Савани й рідколісся

Д Напівпустелі й пустелі

7. Установіть відповідність між тектонічними структурами та формами рельєфу.

1 Південноамериканська платформа А Гори Анди

2 Індостанська платформа Б Плоскогір’я Декан

3 Область альпійської складчастості В Глибоководний океанічний жолоб

4 Серединно-океанічний хребет Г Північноатлантичний хребет

Д Бразильське плоскогір’я

8. Оберіть три теплих течії Світового океану.

1 Західних вітрів;

2 Перуанська;

3 Північноатлантична;

4 Сомалійська;

5 Каліфорнійська;

6 Куросіо;

7 Північна пасатна.

9. Питання відкритого типу.

1) Укажіть географічні наслідки обертання Землі навколо Сонця.


Варіант 2

Завдання на вибір однієї правильної відповіді.

1. Які материки відносять до однієї частини світу?

А Європу та Азію; Б Африку та Австралію;

В Північну Америку та Південну Америку; Г Євразію та Північну Америку.

2. Яка з названих карт не є тематичною?

А Тектонічна; Б карта солоності вод Світового океану;

В карта кліматичних поясів; Г топографічна.

3. Укажіть причину відхилення постійних вітрів від первісного напряму.

А Осьове обертання Землі; Б нахил земної осі до площини орбіти;

В орбітальний рух Землі; Г чергування поясів високого та низького тиску.

4. Укажіть наймолодшу за геологічним віком тектонічну структуру.

А Уральська складчаста область; Б Сибірська платформа;

В Західносибірська платформа; Г Серединноатлантичний хребет.

5. Оберіть правильне закінчення твердження: «Під час просування в глиб материків…»

А амплітуди сезонних температур вищі; Б кількість опадів більша;

В амплітуди сезонних температур менші; Г посилюється мусонна циркуляція.

6. Установіть відповідність між островами та природними зонами, що там поширені.

1 Ґренландія А Тундра й лісотундра

2 Нова Ґвінея Б Савани й рідколісся

3 Ісландія В Арктичні пустелі

4 Великобританія Г Широколистяні ліси

Д Вологі екваторіальні ліси

7. Установіть відповідність між тектонічними структурами та формами рельєфу.

1 Область герцинської складчастості А Східноєвропейська рівнина

2 Область альпійської складчастості Б Уральські гори

3 Серединно-океанічний хребет В Маріанський жолоб

4 Глибоководний океанічний жолоб Г Південноатлантичний хребет

Д Гори Гімалаї

8. Оберіть три холодні течії Світового океану.

1 Західних вітрів

2 Перуанська

3 Північноатлантична

4 Сомалійська

5 Бразильська

6 Куросіо

7 Північна пасатна

9. Питання відкритого типу.

1) Укажіть географічні наслідки обертання Землі навколо своєї осі.


V. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Прийом «Мікрофон»

Оцініть результати власної роботи:

- виконав добре;

- виконав лише окремі завдання, тому що...

Які завдання контрольної роботи були складними?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Повторити §§ 3-8.

2. Випереджальне:

- підготувати шаблон Африки;

- дізнатися про версії виникнення назви материка;

- окремим учням: підготувати короткі повідомлення про дослідників Африки (Д. Лівінґстон, Г. Стенлі, Є. Ковалевський).




Каталог: uroki
uroki -> Загальні відомості про системне, службове та прикладне програмне забезпечення. Класифікація, основні функції та складові операційних систем. Поняття про ядро операційної системи, інтерфейс користувача, драйвери та утиліти
uroki -> Заступник директора з навчально-виховної роботи В. В. Лешко
uroki -> Відділ освіти віньковецької райдержадміністрації районний методкабінет слобідко – охрімовецька зош І-ІІ ступенів
uroki -> Збереження даних на комп’ютері. Файлові системи
uroki -> Реферат з історії хімії на тему: " Теорія флогістон"
uroki -> Тема: Публій Вергілій Марон. По
uroki -> Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона
uroki -> Відділ освіти, молоді та спорту віньковецької райдержадміністрації районний методкабінет інформаційно-методичний центр рмк
uroki -> Роль вірусів у природі та житті людини
uroki -> Урок Урок-дослідження «Вода руйнівник, чи вода рятівник?» Урок Урок-екологічна акція «Охорона повітря від забруднення»

Скачати 83.39 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка