Узагальнення знань, вмінь І навичок



Сторінка1/8
Дата конвертації25.01.2019
Розмір0.56 Mb.
#80502
  1   2   3   4   5   6   7   8
МАТЕМАТИКА

ЛИТВИНЕНКО ВІТА ВАСИЛІВНА

ВЧИТЕЛЬ МАТЕМАТИКИ

СПЕЦІАЛІСТ ІІ КАТЕГОРІЯ

АРТЕМІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

ТЕМА: УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК З ТЕМИ

«ЗАСТОСУВАННЯ ПОХІДНОЇ ПРИ

ДОСЛІДЖЕННІ ФУНКЦІЇ»

АЛГЕБРА , 11 КЛАС

14.11.2014

Вчитель: Литвиненко Віта Василівна

Тема уроку: Узагальнення та систематизація з теми «Застосування похідної до дослідження функцій».
Мета уроку:

узагальнити та систематизувати знання про диференціальне числення та закріпити уміння і навички їх застосування до дослідження функцій; поглибити та розширити діапазон знань учнів з теми; формувати навички та уміння практичного використання набутих теоретичних знань, вчити робити облік рівня знань своїх навчальних досягнень, формувати зацікавленість у результатах спільної роботи.

Розвивати творчі здібності і логічне мислення учнів при розв’язуванні практичних задач; формувати організаційну, соціально-особистісну, інформаційну, життєтворчу компетентності;

Виховувати прагнення до знань, інтерес до математики; показати важливість математичних знань у повсякденному житті, виховувати почуття взаємодопомоги, взаємопідтримки.



Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів.

Форма уроку: урок – ділова гра.

Методи навчання: частково-пошуковий.

Прийоми: теоретичний бліц - турнір «Вузлики на пам’ять», «математична естафета», дидактична гра «Стажування», інтерактивна гра «Ланцюжок», робота в змінних групах.

Засоби навчання: картки із графіками, аркуші оцінювання, картки для усного рахунку, учительська презентація.

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, креслярські приладдя.
Хід уроку

І. Організаційний етап.

Організація уваги учнів. Перевірка готовності класу до заняття.

Учні самостійно занотовують кількість набраних балів за кожен вид роботи.В кінці уроку учні підсумовують кількість набраних балів і оголошують свої результати.(додаток – Аркуш оцінювання)



ІІ. Формування теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Тема уроку «Повторення вивченого матеріалу». А що конкретно будемо повторювати повинні визначити ви самостійно. (слайд 3)

Дізнаємося одне з математичних понять вхідне в тему уроку. Для цього прослухайте: «Три учні дали свої визначення одному математичному поняттю:

1) Це миттєва швидкість руху

2) Це швидкість зміни функції

3) Це границя відношення приросту функції до приросту аргументу притому, що приріст аргументу прагне до нуля



Запитання: Що це за поняття? Чи вірно воно було визначено? »

Очікувана відповідь: похідна

Учитель: Одне з слів в темі ми дізналися. Тепер друга загадка. Що це за поняття? Три варіанти відповіді учнів.

1) Це математична модель реального процесу.

2)


3) На графіку це «горбки» і «западини»

Отже, одним з важливих понять математичного аналізу є похідна. Тема уроку – «Узагальнення та систематизація матеріалу теми «Застосування похідної до дослідження функції». (слайд 4)

Сучасні фахівці повинні добре володіти математичним апаратом, який має надзвичайне значення для багатьох професій. Використання теорії диференціального числення є важливим для розвитку сучасної промисловості, економіки, бізнесу, фінансової справи.

Тому сьогодні на уроці перед нами стоять завдання:

Закріпити поняття про диференціальне числення.

Повторити властивості функцій.

Закріпити теореми диференціального числення, які використовуються для дослідження функцій.

Закріпити алгоритм дослідження функції за допомогою похідної .



ІІІ. Випереджувальне домашнє завдання. (слайд 6)

Повторити п.11-15, виконати завдання в тестовій формі «Перевір себе»

№ 13, 16, 17.(ст.152)

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

1.Колективна робота


    1. Теоретичний бліц-турнір «Вузлик на пам’ять». (слайд 6)

Група вибирає поняття на дошці і відразу відповідають. Неправильні відповіді виправляють самі учні (і лише за необхідності – вчитель). За правильну відповідь учні виставляють у лист оцінювання кількість набраних балів.

Для учнів зі слабкими знаннями використовується прийом «Незакінчене речення» .



Перелік запитань

Що називається диференціюванням?

Диференціюванням називається знаходження похідної функції.



Що називається критичними точками функції?

Критичними точками функції називаються точки, в яких похідна функції ... (дорівнює нулю, або не існує)



Як знайти критичні точки функції?

Щоб знайти критичні точки функції, треба розв’язати рівняння: f '(х) = 0.



Ознака зростання функції.

Якщо для даного проміжку виконується нерівність f '(х), то функція f … (зростає) на даному проміжку.



Ознака спадання функції.

Якщо для всіх Х з даного проміжку виконується нерівність f '(х), то функція f спадає на даному проміжку.



Які точки називаються точками екстремуму?

Точками екстремуму називаються точки максимуму і точки мінімуму функції.



Ознака мінімуму функції.

Якщо при переході через точку Х похідна змінює знак з «-» на «+», то точка Х є точкою …(мінімуму функції).



Ознака максимуму функції.

Якщо при переході через точку Х похідна змінює знак з «+» на «-», то точка Х є точкою… (максимуму функції.)



Область визначення функції.

Область визначення функції – це множина значень, яких набуває аргумент.



ІV. Узагальнення та систематизація умінь.

    1. Розвязування усних вправ. Математична естафета.

Знаходження похідних елементарних функцій. (слайд 8)

2 - 5х

2 + 3х

Х10

11

7 + 3

5 - 99

3

6

5 -5х3+7

7 -7х2+7

4 - 4х2

4 - 4х2

    1. Інтерактивна гра «Ланцюжок». (Зробити5 кроків) Знайти похідну.

Представник від групи по черзі виконують крок. Наступний шукає похідну від останнього виразу. (слайд 9)

Завдання.






Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка