В. О. Сухомлинський. Який слід повинна залишити людина на Землі?



Скачати 104.78 Kb.
Дата конвертації19.03.2019
Розмір104.78 Kb.
ТипУрок
Івано-Благодатненський навчально-виховний комплекс

«загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня – дошкільний навчальний заклад»



Кіровоградської районної державної адміністрації Кіровоградської області

Урок-роздум

на тему:

«В.О.Сухомлинський.

«Який слід повинна залишити людина на Землі?»

Підготувала вчитель початкових класів

Іванова І.В.

Тема: В.О.Сухомлинський. «Який слід повинна залишити людина на Землі?»

Мета: формувати навички правильного та виразного читання;

Розвивати вміння відповідати на запитання за змістом твору; підтверджувати правильність відповіді словами з тексту, встановлювати причино-наслідкові зв’язки, характеризувати головних героїв тексту; будувати словесний малюнок до твору, вміння будувати твір-роздум;

Виховувати почуття відповідальності, любові до рідної країни.

Обладнання: портрет автора, виставка книг, картотека прийомів з розвитку техніки читання.

Хід уроку:



І. Організаційний момент.

- Стали всі рівненько! Заспокоїлись! Подивіться чи всі приготувались до уроку? Тихенько сідайте!



ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Двохвилинна техніки читання

(В.Сухомлинський «Гвинтик»)

1) «Дожени і продовж»

- Я почну читати речення, а ви швиденько знайдіть його і дочитайте.

+ Треба було ще підкреслити іменники…

+ Увечері батько перевірив зошити, …

+ Багато людей працювало …

+ На віражі крило зламалось …

+ Ось що буває, коли хтось …

2) «Рахівниця»

- Порахуйте скільки разів автор у тексті вжив слово «гвинтик»?(4 рази)

- Підніміть стільки пальчиків, скільки нарахували.

- Знайдіть і прочитайте ці речення.

(То дрібничка, то гвинтик… Лишилося загвинтити під крилом один маленький гвинтик. Але ж він був без одного-однісінького гвинтика… Ось що буває, коли хтось забуде про мале-е-енький гвинтик.)


  1. Читання домашнього тексту (цілісне)

  2. Відповіді на запитання.

  • Яке завдання з граматики не виконав Юрко? (Не підкреслив іменники в реченнях)

  • Яку розповідь повідав йому батько про гвинтик? Розкажи.

  • Чому батько розказав цю історію сину?

ІІІ. Робота над книжною виставкою

  • Який розділ ми продовжуємо вивчати? (Оповідання про справи твоїх ровесників)

  • Подивіться на нашу виставку книг. Ви уважно роздивилися її на перерві. Тоді закрийте очі і покажіть стільки пальчиків, скільки на ній книжок.

  • Що написано на обкладинках? Відкрийте очі. Перевірте себе.

  • Що об’єднує всі ці книги? (Автор – В.Сухомлинський)

  • Які твори писав В. Сухомлинський?

  • Які з цих книг ви вже читали?

  • Про кого були ці твори?

  • Які прочитані вами твори ви б додали до цієї виставки?

IV. Первинний синтез.

  1. Підготовча робота до сприйняття змісту художнього твору.

  • Що ви знаєте про В.Сухомлинського?

  • Де і ким він працював? (Директором Павлишської школи)

  1. Побудова роздуму.

(На дошці записані слова «Кожна людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний»)

  • Прочитайте слова Сухомлинського, записані на дошці.

  • Подумайте над цими словами. Як ви розумієте їх зміст?

  • Який слід може лишити людина в житті, щоб її згадували інші покоління? (Письменники і поети залишають свої твори, художники – картини, вчені – нові відкриття і винаходи, інші можуть посадити дерево, збудувати дім, виростити чемних і добрих дітей)

  1. Оголошення теми уроку.

  • Сьогодні ми будемо читати оповідання В.Сухомлинського «Який слід повинна залишити людина на Землі?»

  1. Словникова робота.

  • Перед читанням нового тексту спочатку попрацюємо по нашій таблиці-помічниці.

  • Потренуймося в читанні окремих слів

  1. Значення слів

Псуєш

Відбиток


З докором

Закам’янілий

Слід

Затверділий, застиглий



З осудом

Ламаєш


  1. Слова із секретами

ться ц:а

милується

оселяться

зустрічається

залишиться

е – е


цемент

переїздив

плечима

село


и – и

стрибнув


залишив

подивився

прихилився


  1. Багатоскладові слова

зн

пч

зд



вщ

жч

Батьківщина



Найнижчий

Знищують


Хлопчикові

Здивувався



  • Знайдіть слова із цими буквосполученнями.

  • Прочитайте їх правильно і швидко.

  1. Передбачення змісту твору.

  • Як на вашу думку, про що буде це оповідання, дізнавшись назву твору і окремі слова?

  1. Первинне сприйняття художнього твору.

(Читання частинами сильними учнями)

  1. Перевірка перших вражень.

  • Отже, чи справдились наші передбачення? Що змогли уявити, а що ні?

  1. Словникова робота.

  • Які слова після причитування тексту залишились незрозумілими?

  • Знайдіть у тексті речення з ними. Прочитайте. Хто може пояснити?

V. Аналіз.

1. Повторне самостійне перечитування тексту мовчки.

- Зараз самостійно прочитайте текст мовчки. Приготуйтеся до голосного читання.



2. Читання в голос («ланцюжком»)

- Читати буде той, на кого вкаже «чарівна паличка».

- Приготуйтесь до відповідей на запитання за змістом.

3. Поглиблений аналіз прочитаного. Вибіркове читання.

- Які почуття пережив старий Майстер? З яких рядків це видно? (Завтра в ньому оселяться люди – думає з гордістю. Для чого ти псуєш мою роботу – сказав з докором.)

- Як склалася доля Хлопчика? Прочитай.

- Чи жалкував чоловік про зроблене? Чому ви так думаєте? Прочитай.



4. Словниковий малюнок.

- Який би ви малюнок зобразили до цього твору?

- Чому саме цей уривок ви вибрали?

5. Фізкультхвилинка.

6. Характеристика героїв.

- Хто є головним героєм? (Хлопчик)

- Яким ви його собі уявляєте?

- Чи добре він вчинив, коли залишив свій слід на цементі, коли був хлопчиком? Чому?

- Яке ваше ставлення до головного героя?

7. Виразне читання тексту.

- Зараз ми прочитаємо текст ще раз. Як ви будете читати слова автора? Майстра? Головного героя? Чому?



VІ. Вторинний синтез.

  1. Робота над прислів’ями

  • Прочитайте прислів’я, що після оповідання. Поясніть їх значення.

  • Яке з цих прислів’їв виражає головну думку твору?

  1. Узагальнююча бесіда

  • Яка головна думка твору?

  • Який слід мав на увазі автор у назві оповідання? (добрий вчинок, щось корисне)

  • Автор вжив у прямому чи переносному значенні?

  1. Побудова роздуму.

  • Розкажіть, який слід хочете залишити на Землі ви?

VІІ. Підсумок уроку.

  • Який твір ми читали?

  • Хто автор цього твору?

  • Що корисного ви дізналися на уроці?

VІІІ. Оцінювання учнів.

ІХ. Домашнє завдання.
Скачати 104.78 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка