Валентина Шорохова, методист нмц громадянського виховання



Дата конвертації20.11.2018
Розмір0.95 Mb.
#65559
  • Валентина Шорохова,
  • методист НМЦ
  • громадянського виховання,
  • виховних технологій
  • та позашкільної освіти
  • ІППО КУ імені Бориса Грінченка

.

  • Мета сучасного освітнього процесу
  • не тільки надати учням ґрунтовні знання
  • з різних предметів, а й виховати
  • інтелектуально розвинену, духовно зрілу
  • і життєво компетентну особистість,
  • готову протистояти викликам глобалізації.

Зміст виховання складає науково обґрунтована система загальнокультурних і національних якостей особистості, що характеризують

Алгоритмізація еколого – виховної (освітньої) роботи

  • Крок 1. Досліджую
  • Крок 2. Дивуюся
  • Крок 3. Допомагаю

Основні завдання екологічного виховання

  • Виховання любові до природи.
  • Розвиток почуття відповідальності за збереження природи України, її флори і фауни.
  • Виховання сучасних проблем довкілля й усвідомлення їх актуальності для всього людства, своєї країни, рідного міста, особисто для себе.
  • Розвиток в учнів потреби спілкування з природою.
  • Оволодіння учнями нормами відповідальної поведінки з її збереження.
  • Засвоєння учнями народних традицій у взаєминах людини і природи.
  • Залучення до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань ціннісних орієнтацій.

На думку педагогів, головною умовою успішного формування екологічної культури є вміння поєднання навчального матеріалу екологічного змісту із практичною діяльністю школярів у природному середовищі.

  • На думку педагогів, головною умовою успішного формування екологічної культури є вміння поєднання навчального матеріалу екологічного змісту із практичною діяльністю школярів у природному середовищі.

Вимоги до екологичного виховання

  • комплексний підхід до вивчення природи,
  • з використанням міжпредметних зв’язків;
  • врахування вікових, індивідуально – психологічних особливостей школярів;
  • організація безпосередньої діяльності учнів щодо охорони та поліпшення природного середовища своєї місцевості під час навчальної та суспільно корисної праці;
  • вплив учителів на вихованців власним прикладом бережливого, дбайливого ставлення до навколишнього середовища;
  • єдність дій усього педагогічного колективу школи в екологічному вихованні учнів;

Основні методи екологічного виховання через засвоєння народних традицій

  • пояснювально – ілюстративний, репродуктивний,
  • метод проблемного викладу,
  • частково – пошуковий,
  • дослідницький

Класифікація методів екологічного виховання молодших школярів

  • Пояснювально -ілюстративні: бесіда, пояснення, розповідь.
  • Репродуктивні: завдання екологічного змісту; спостереження за сезонними змінами в природі; опорні схеми; варіативні завдання.
  • Проблемні: пояснення, спостереження, бесіда
  • Частково – пошукові: загадки, ребуси, кросворди, вікторини, цікаві вправи, фенологічні оповідання.
  • Дослідницькі: спостереження за сезонними змінами в природі; перевірка народних прикмет шляхом спостережень.

Методи екологічного виховання засобами народних традицій дають учням:

  • елементарні екологічні знання;
  • дохідливо пояснюють взаємозв’язки компонентів системи «людина – суспільство - природа»;
  • можливість усвідомленого розуміння дітьми естетичної цінності природи;
  • можливість досить легко і усвідомлено використовувати знання про народні традиції у власному ставленні до природи

Процес пізнання навколишньої дійсності є незалежним емоційним стимулом думки. В.О. Сухомлинський

Література

  • Болотина Л. Р., Латышина Д. И. Методика внеклассной воспитательной работы в начальных классах. – М., «Просвещение», 1978. -128 с.
  • Загубинога О., Науменко Г. Інтелектуальні розваги та дидактичні ігри з екології. – К.: шк.. світ, 2007. – 128с.
  • Кондик О. Охороняємо навколишнє середовище.// Початкова школа – 2008 -№2 – С.22-25.
  • Мала О. О. Цикл уроків «Буду я природі другом: милуюся, оберігаю, прикрашаю…»// Сценарії екологічних заходів. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – С. 88-92.
  • Морозова З. В. Група продовженого дня. Методичний посібник для вихователя. – Х.: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006.- С. 18.
  • Олійник Ю. М. Формування основ екологічної культури молодшого школяра// Початкова освіта. – 2009. - №5-7. –С.6-8.
  • Сизоненко Г. С. Освіта майбутнього: Наук. - метод. посіб. –К.: Основа, 2008. – С. 171 – 184.
  • Семінар з екологічної освіти дітей «Діти та довкілля». – К. – 3 червня 2002.
  • Соловей В. М. Використання ігрових технологій навчання для формування екологічної свідомості учнів // Розкажіть онуку. – 2008. -№ 12. – С. 5-15.
  • Таран Д. Г. Досвід екологічного виховання // Серія екологічних заходів. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – С. 6-10.
  • Дякую за увагу

Каталог: files -> новини -> ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> 0130
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Борис Грінченко в українському суспільно-політичному русі кінця ХІХ ст
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Мови і літератури
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Науково-методичні засади аналізу художнього тексту як явища художнього стилю Ніна Головченко
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Програма «Українська мова 10-11 класи Рівень стандарту»
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> На допомогу класним керівникам До Дня партизанської слави та партизанського руху в Україні Мета
0130 -> Література до теми «Логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку»
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Організація самоосвіти педагогічних працівників у міжатестаційний період
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Унікальні скарби Києва мають неповторну історію Володимирський собор
0130 -> Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка