Вчимося рахувати інтегративно-діяльнісний підхід
Дата конвертації 23.03.2019 Розмір 3.53 Mb.
Інтегративно-діяльнісний підхід Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι СТУПЕНЯ№2 Інтегративно-діяльнісний підхід ІНТЕГРАЦІЯ ЗМІСТУ І МЕТОДІВ ОСВІТИ ТЕХНОЛОГІЯ ДІЯЛЬНІСНОГО МЕТОДУ Особистісно-орієнтований підхід Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 В ОСНОВІ – ІДЕЯ ВКЛЮЧЕННЯ УЧНЯ У АКТИВНУ ПІЗНАВАЛЬНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ТЕХНОЛОГІЯ ДІЯЛЬНІСНОГО МЕТОДУ Девізом систем розвивального навчання можуть бути слова Л.Н.Толстого : “Знание только тогда знание, когда оно приобретено усилиями своей мысли, а не только памятью”. Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 Технологія діяльності має забезпечити системний тренінг усіх видів діяльності Самовизначення (потреба у діяльності і необхідні здібності) Нормореалізація (виконання відомої норми діяльності) пробна дія - утруднення - мета Нормотворчість (побудова нової норми діяльності, якщо немає відомої) «В утрудненні криється можливість.» (А. Ейнштейн) Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 зафіксувавши утруднення, спочатку потрібно зупинитись, подумати, а не робити щось набум; проаналізувати , як ти виконував свою дію і в якому місці виникло утруднення (дослідження - Д); зрозуміти причину виникнення утруднення (критика - К); поставити перед собою мету, яка ліквідує причину утруднення, а потім знайти відповідний спосіб дії і побудувати проект (проект - П); реалізувати побудований проект. Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 Структура уроку введення нового знання за діяльнісною технологією має вигляд Самовизначення учнів (оргмомент) створення умов для “хочу” і “можу”) Актуалізація знань і фіксація утруднення у діяльності Побудова проекту виходу з утруднення Самостійна робота із самоперевіркою у класі Включення у систему знань і повторення Рефлексія діяльності на уроці Первинне закріплення у зовнішньому мовленні Самовизначення учнів (оргмомент) створення умов для “хочу” і “можу”) Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 Технологія інтегрована. Вона поєднує ідеї провідних концепції розвиваючого навчання : кроки 2 – 10 (етапи глибокого та міцного засвоєння знань за П.Я.Гальперіним); завершення кроку 2 (створення утруднення у діяльності – необхідна умова розвиваючого навчання за Л.В.Занковим); кроки 2 – 6, 8, 11 – 12 (вимоги до організації навчальної діяльності за В.В.Давидовим) Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 Представлена структура уроку відображує технологію діяльнісного методу. Забезпечується формування готовності до саморозвитку і самореалізації у кожної особистості. Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 ДИДАКТИЧНІ ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНІСНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 ПРИНЦИП ДІЯЛЬНОСТІ: учень отримує не готові знання, а добуває їх сам у процесі власної діяльності. 2. ПРИНЦИП БЕЗПЕРЕРВНОСТІ: наступність навчання на рівні змісту, методів технології 3. ПРИНЦИП ЦІЛІСНОГО УЯВЛЕННЯ ПРО СВІТ 4. ПРИНЦИП МІНІМАКСА: школа пропонує учням зміст освіти на максимальному (творчому) рівні, а забезпечує на рівні Держстандарту (мінімальний) Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 5. ПРИНЦИП ПСИХОЛОГІЧНОГО КОМФОРТУ 6. ПРИНЦИП ВАРІАТИВНОСТІ: формування у учнів здібності до вибору варіантів рішення проблемі знаходження оптимального варіанту 7. ПРИНЦИП ТВОРЧОСТІ: придбання учнями досвіду творчої діяльності Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 Прагнення школяра до розвитку має стати центром піклування педагога Мороз Н.Ю. Снігурівська ЗОШ Ι ступеня№2 Поділіться з Вашими друзьями: