Вчити учнів виражати власну думку на окремих конкретних діях і вчинках казкових героїв, розкривати суть взаємодопомоги, чуйності, доброти, виділяти головне в тексті та діях основних дійових осіб; розвивати правильність



Скачати 124.71 Kb.
Дата конвертації11.12.2018
Розмір124.71 Kb.


ТЕМА. Хто дбає, той і має.

МЕТА. Вчити учнів виражати власну думку на окремих конкретних діях і вчинках казкових героїв, розкривати суть взаємодопомоги, чуйності, доброти, виділяти головне в тексті та діях основних дійових осіб; розвивати правильність, виразність читання; виховувати співчуття до людей.


ОБЛАДНАННЯ. Казка «Виноградар і Змія», серія малюнків по змісту казки, карта-подорож, казковий корабель, кросворд, емблеми.

ХІД УРОКУ



І. Організаційна частина.

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами вирушимо у подорож по казковому океану, побуваємо у різних портах.



II. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

  1. Ця подорож улюблена для всіх

І великих діток, і малих.

Тут зустрінуться вам на шляху

Майже в кожному казковому порту

Різні перешкоди та завади,

Але ви їх спробуйте здолати.

Тож давайте шлях свій оберемо

І вже швидше подорож почнемо.

- І так - подорож розпочалася. Я буду капітаном нашого корабля “Читайлик”, а ви будете моїми помічниками.

Перший порт, в який ми з вами прибуваємо - порт “Допитливий”, де зустрічаємось з кросвордом, розв’язавши який, я перевірю ваше домашнє завдання.


  1. Кросворд (перевірка домашнього завдання).

  1. Хто косив у лузі? (Косар)

  2. Що попросив вовк у косаря (Хліба)

  3. Що порадив чоловік вовкові зробити спершу, аби виростити хліб? (Зорати)

  4. Закінчіть речення: “Раз не хочеш тяжкий хліб їсти, поїж...” (Легкий)

  5. Кого побачив вовк на вигоні? (Коня)

  6. Закінчіть речення: “І по цей день вовк легкого хліба..(Шукає).




  • Добре, діти, молодці, я бачу, що ви досить добре попрацювали з текстом.

  1. Які прислів’я ви дібрали ? Як ви їх розумієте?

Скупий платить двічі.

Хто хоче зібрати, мусить добре засіяти.

Любиш кататися - люби й саночки возить.

Не тяжка робота, коли є охота

Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.


  • Отже, прислів’я та приказки є джерелом народної мудрості, які допомагають нам глибше зрозуміти текст.

  1. Вибіркове читання домашнього тексту.

А тепер, діти, знайдіть в тексті уривок і прочитайте

Як треба вирощувати хліб?

Як куштував вовк легкого хліба?

Знайдіть у казці кінцівку і прочитайте.

А скажіть мені, будь ласка, чого вчить нас ця казка?



ІІІ. Підготовча робота до сприймання тексту.

  • Прямо по курсу у нас порт “Кмітливий”. Першим завданням у ньому є мовна розминка.

  1. Вправляння в розвитку мовного апарату (читацька розминка).

Принеси , Трохиме, тертку, треба моркву перетерти.

Косар косою косить косо, не скосить косар полосу.

Вовк до школи не ходив, вовк уроків не учив, не читав і не писав, і по нотах не співав, то й нічого він не знав.

Прочитайте напівголосно скоромовки. Виберіть одну зі скоромовок, ' яка найбільше вам сподобалась і вивчіть її напам’ять.

Конкурс на правильне і дуже швидке промовляння скоромовок (нагородження переможців конкурсу).

Діти додивіться у мене на столі хтось затаївся і чекає своєї черги. Хто це?



2 Гра “Хто ми і звідки ”.

З якого розділу вони потрапили?



Чи любите ви казки?

Зараз ми в цьому переконаємось.

Чи знайомі вам ці казкові герої (показ малюнків)?

Визначте героїв і вкажіть, з якої казки вони до нас завітали.

(На травичці розташовані герої).

А) Лисиця, журавель (“Лисичка і Журавель”)

Б) Черепаха, сорока, ворона (“Чи є зима?”)

В) Дід, вовк, кінь (“Легкий хліб”).



3. Робота над заголовком.

- Сьогодні ми з вами доповнимо цей ряд казок ще однією. Але щоб дізнатись, що це буде за казка, потрібно виконати наступне завдання. Необхідно відгадати загадки про наших казкових героїв і тоді вони нам розкриють назву казки (казкові герої позаду мають картки зі словами заголовку).

- По полю гасає, овечок хапає та лякає. (Вовк -Виноградар).

Буркотливий, вайлуватий, ходить лісом дід лахматий. Одягнувся в кожушину, мед шукає і малину. (Ведмідь - і)

В теплім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має, а як вийде полювати - бережись, мишва хвостата. (Лисиця - Змія).

Викладаю кожне слово на дошці.

Прочитайте заголовок.

Подумайте, про кого може розповідатися у казці?

Якщо це казка, то які події тут будуть відбуватися?

Щоб переконатися, що саме відбулося, треба прочитати казку.

ІV. Лексико-семантична робота.

На шляху нашому кораблеві трапилося наступне завдання (Скринька зі словами).

Нам потрібно правильно прочитати слова, що заховались у цій скриньці.

(Виймаю слово - показую , діти читають, потім прикріплюю до дошки. Коли всі слова вивішаю, діти ще раз хором перечитують):

виноградник відновитися

оддалік впустила

надумавши кухоль

розгнівалась

Прочитайте ще раз ці слова і доберіть близькі за значенням.

Які з них вам відомі?

Що означає слово оддалік, виноградник, відновитися, кухоль?

Покажіть, як можна розгніватись.

Я думаю, що коли ці слова знову зустрінуться вам у тексті, ви їх легко зрозумієте.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V . Сприймання на усвідомлення нового матеріалу.

-У нас прямо по курсу-порт “Новинка”.



  1. Комбіноване первинне читання тексту (вчитель,- учень).

  2. Аналіз первинного сприймання.

- Яку казку ви прослухали?

Вона вам видалась цікавою? Чим?

Яка частина казки вас найбільше засмутила?

Чому? Як ви гадаєте, чи вчинив син злочин? Чому?

А як би ви вчинили на місці сина виноградаря?


  1. Робота з ілюстрацію.

(Вивішую на дошці малюнки).

Роздивіться малюнки.

Чи відповідають малюнки змісту казки? Чому?

Якій частині тексту відповідає малюнок?



VІ. Робота над текстом.

  1. Читання учнями І частини тексту мовчки. Аналіз прочитаного.

Прочитайте І частину тексту мовчки.

Які персонажі тут діють?

Прочитайте, чому виноградар вирішив піти до змії?

Що він узяв із собою?

Як зустріла його змія?

Чи довго тривала їх дружба?



  1. Читання ІІ частини мовчки.

Кому розповів виноградар про змію?

Прочитайте, про що подумав син, коли носив молоко?

Який злочин вчинив син?

Яка риса характеру виявилась в цьому вчинку?

Чи вдалося синові забрати купу золотих?

Прочитайте, що трапилось з сином після замаху на змію?



  1. Читання Ш частини.

Дайте відповіді на питання, записані на дошці

- Чи наважився прийти виноградар до змії знову?

- Що чоловік запропонував змії?

- Чи погодилась змія на пропозицію виноградаря?Чому?



4.Підбір заголовків до частин тексту.

Зі скількох частин складається текст?

Про що розповідається в І частині?

Який заголовок можна дібрати?



Про що розповідається в II частині?

Який заголовок?

Про що розповідається в III частині?

Який заголовок?



  1. Гра «Продовж речення».

Я починаю читати речення, а ви, знайшовши його у тексті,

продовжуєте читати.

Один чоловік...

Узяв кухоль свіжого...

Відтоді щоранку...

Одного разу син подумав...

Змія розгнівалась...

Давай знову...

Поки ти бачиш...

Фізкультхвилинка

VІІ Узагальнююча бесіда за змістом твору.

Наш корабель робить зупинку у порту «Розумник», у якому ми маємо виконати наступне завдання.

Який заголовок має ця казка?

Який ще заголовок можна дібрати до казки? Про кого ця казка?

На чиєму боці автор - сина виноградаря чи змії?

Кого ви схвалюєте, а кого засуджуєте?

Про що основне ви дізналися з цієї казки?

Через яку рису характеру постраждав син виноградаря?

Чи повинна людина думати про наслідки своїх вчинків? Чому?

Як би ви хотіли, щоб ця казка закінчилась?

VІІІ Творча робота над текстом.

На нашому шляху - порт “Творчий”.



  1. Робота над мовними засобами тексту як способом характеристики героїв.

Які особливості вдачі виноградаря і сина?

Син: жорстокий, підступний, хитрий, жадібний.

Виноградар: розумний, добрий, щирий, вдячний.

З цим завданням ви справились добре, а далі спробуємо



2, Знайти кожному яблучку відповідний листочок на гілці.

Яблуко

Листочок

1. Якось виноградар побачив змію...

... і надумав зробити їй добро.

2. Щоранку носив він змії молоко...

... і забирав по одному золотому.

3. Коли змія молоко випила, хлопець замахнувся..,

. . . і щосили вдарив її, але убити не зміг!

4. Син розповів усе,як було...

... і через кілька днів помер.

  1. Чоловіче не можна відновитися…

… колишня дружба.

Це завдання ще раз підкреслює те, що ви уважно вчитувались в кожне речення, в кожне слово.

3. Прочитайте прислів’я.

Які з них виражають головну думку казки? Чому?



Хто дбає, той і має.

Хто за чуже хапається, свого позбувається.

Коли щось робиш, думай і про наслідки.

ІХ. Підсумок уроку.

Останній порт, в якому ми зробимо зупинку - це порт “Підсумковий”.

То з якою казкою ми ознайомилися?

На кого ви б хотіли бути схожими? Чому?

А чому цей твір є казкою?

Що в ньому казкового?



Чого навчила вас ця казка?

X. Домашнє завдання.
Каталог: bitstream -> 123456789 -> 4733
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями Оцінка стану кишкової мікрофлори у дітей раннього віку, хворих на пневмонію на фоні залізодефіцитної анемії
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями зміни мікробіоценозу кишечника у дітей, хворих на гострий обструктивний бронхіт бронхіальну астму (проміжний)
123456789 -> Використання науково-технічних бд у наукових дослідженнях Васильєв О. В., к т. н
123456789 -> Розвиток банківського споживчого кредитування
123456789 -> Реферат дипломна робота містить 128 сторінок, 17 таблиць, 21 рисунок, список використаних джерел з 108 найменувань, 6 додатків
123456789 -> Урок з хімії у 9-му класі на тему: "Жири. Склад жирів, їх утворення. Жири в природі. Біологічна роль жирів"
4733 -> Презентаційна програма 4-а класу
4733 -> Закріплення звуків «д», «д», букви «Де». Розповіді дітей про свої спостереження та участь у садінні дерев


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка