Величини і їх вимірювання. Довжина. Одиниці вимірювання довжини



Сторінка1/4
Дата конвертації14.10.2018
Розмір0.96 Mb.
  1   2   3   4
Тема: Величини і їх вимірювання. Довжина. Одиниці вимірювання довжини.

Мета: познайомити учнів з поняттями: величина, вимірювання величин, одиниця вимірювання (мірка). Встановити з учнями загальний принцип вимірювання величин на прикладі вимірювання довжин відрізків. Познайомити учнів з різними одиницями вимірювання довжини (крок, лікоть, сантиметр і т.д.). Вчити учнів практично вимірювати довжини цими одиницями. Перевірити вміння розв’язувати задачі на знаходження цілого, частини, різницеве порівняння. Розвивати творчі здібності учнів. Здійснювати екологічне виховання.

Обладнання: кольорові смужки, таблиця «Перші одиниці вимірювання довжини», палички (9 см і 4 см).
Хід уроку


  1. Організація класу

  2. Перевірка раніше засвоєних знань, умінь і навичок.

  • Діти, ми вже закінчили вивчати ІІ частину математики і сьогодні почнемо працювати з ІІІ частиною. Але перш ніж перейти до нового підручника, ми перевіримо, як ви навчилися розв’язувати задачі.

Математичний диктант

  1. Наблизившись до мурашника, діти побачили з однієї сторони 5, а з другої 3 стежини, які проклали мурашки. Скільки всього стежинок проклали мурашки?

(5 + 3 = 8 (стежинок))

  1. Сова знайшла кубло, в якому було 7 мишенят. 5 мишенят вона з’їла, а решта втекли. Скільки мишенят втекло?

(7 - 5 = 2 (мишенят))

  1. Щоб захистити поле від суховію, діти пішли допомагати дорослим садити лісосмугу. Діти разом посадили 9 дерев, з них Оля посадила 3 дерева, Марина 3 дерева, а решту дерев – Сергійко. Скільки дерев посадив Сергійко?

(9 – 3 - 3 = 3 (дерева))

  1. У павука 8 очей, а у жука 2. На скільки очей більше у павука, ніж у жука?

(8 - 2 = 6 (на 6 очей >))

  1. Щоб зберегти дерева від морозу, Сергійко обгорнув очеретом 8 дерев, а його сестра Оля на 2 дерева більше. Скільки дерев врятувала від морозу Оля?

(8 + 2 = 10 (дерев))

  1. Щоб яр не збільшувався, його засаджували деревами. Оленка посадила 7 дерев. Це на 2 дерева менше, ніж посадив Миколка. Скільки дерев посадив Миколка?

(7 + 2 = 9 (дерев))


  1. Актуалізація опорних знань

  • Які властивості предметів ви знаєте?

(Колір, форма, призначення, запах.)


  1. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми почнемо вивчати такі властивості предметів, які можна порівняти за допомогою знаків «>», «<», «=». Такі властивості називають величинами.




  1. Робота над новим матеріалом

А) введення поняття величини.

- Діти, чи можемо ми визначити, який колір більший: рожевий чи блакитний, червоний чи зелений? (Ні.)

- Значить колір нас сьогодні не буде цікавити, колір не є величиною.

- А чи можна сказати , чиє призначення менше – книжки чи дерева? (Також ні.)

- Придумайте приклади таких властивостей предметів, які є величиною. (Розмір, зріст, температура.)

- Подивимося, чи є величиною довжина предметів. Спробуємо порівняти по довжині смужки, які є в мене. Яка з них найдовша? (Зелена.)

- Як це довести? Мені чомусь здається, що червона смужка довша. (Смужки треба накласти одна на одну.)

- Чи можна покласти їх так:






  • А так?


(Ні, треба зрівняти кінці.)

- Хто з вас мені допоможе?


- Що ви помітили? (Червона і синя смужка мають однакову довжину, а зелена смужка – довша.)

- Давайте запишемо:

з > ч с < з ч = с

- Отже, ми переконалися, що довжини смужок можна порівняти за допомогою знаків >, <, =. Значить, довжина є величиною.


Б) порівняйте довжини відрізків за допомогою мірки.
В різних кінцях дошки накреслені два відрізки

a= 75 см, b=90 см.





  • На дошці накреслені відрізки a і b. Як дізнатися, який з них довший?

  • Як це довести? (Учні обговорюють варіанти.)

  • Можливо, нам допоможе наша червона смужка?

(Діти повинні здогадатися, що треба визначити, скільки разів ця смужка відкладеться в одному, другому відрізку, а потім порівняти одержані числа).

Учень вимірює обидва відрізки, пояснюючи:



  • «Від одного з кінців відрізка відкладемо мірку;

  • там, де мірка закінчилася, робимо позначку;

  • від отриманої позначки відкладемо мірку ще раз до тих пір, поки відрізок не закінчиться».
  1   2   3   4




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка