Верхньодніпровська районна державна адміністрація комунальний заклад «новомиколаївська середня загальноосвітня школа №1 І – ІІІ ступенів» верхньодніпровської районної ради дніпропетровської області»



Сторінка1/2
Дата конвертації22.11.2018
Розмір1.2 Mb.
#65922
  1   2
ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «НОВОМИКОЛАЇВСЬКА СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 1 І – ІІІ СТУПЕНІВ»

ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

Способи передачі чужого мовлення


Беспалько Н.В.,

учитель української мови та літератури

Тема. Способи передачі чужого мовлення



Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про пряму мову та

інші засоби передачі чужого мовлення ; формувати вміння

осмисленої пунктуаційної грамотності; пов'язати матеріал із

життєвим досвідом учнів; сприяти розвитку монологічного та

діалогічного мовлення; виховувати повагу , шанобливе ставлення до

внутрішнього світу почуттів.


Культурологічна змістова лінія : вічна таїна кохання у творчості

вітчизняних та світових класиків.



Обладнання: книжкова виставка "Велич людського серця" ,

схеми – правила, презентація "Засоби індивідуалізації мови в



контексті", мовно-літературний альбом, екранізація любовної

класики .



Форми роботи: робота в парах "Ти – мені, я - тобі", логічна пара

"Відшукай і запам'ятай", вільний мікрофон "Я так думаю…"



Тип уроку: повторення й узагальнення вивченого

Форма уроку:урок-практикум з елементами рольової гри ( профорієнтація ).

Учитель – філолог

Журналіст

Книгоман
Ключові слова: пряма мова, слова автора, непряма мова,

невласне пряма ( вільна непряма) мова,

напівпряма мова, здогадна пряма мова, діалог, цитати.
Словник до уроку: кохання – почуття глибокої сердечної прихильності

до особи іншої статі, закоханість.




  Якщо тебе ніколи не охоплювало бажання обійняти всю землю, прилащити бродячого собаку, підняти із землі зірваний листок і цілувати його — значить, ти ще не любив. 
     Г. Тютюнник

 Владна над люблячим тільки любов! 
Йоганн Вольфганг Гете

Мовно - літературний альбом

( тематичний зошит )

Способи передачі чужого мовлення

уч______ _____ класу _______ ______


Завдання:

_________________________________________________

_________________________________________________

_________________________________________________

_________________________________________________

_________________________________________________
Ключові слова: пряма мова, слова автора, непряма мова,

невласне пряма ( вільна непряма) мова,

напівпряма мова, здогадна пряма мова, діалог, цитати.
Словник до уроку: кохання – почуття глибокої сердечної прихильності

до особи іншої статі, закоханість.



Краща класика про кохання








http://booknazy.blogspot.com/2013/02/blog-post_14.html

План

Українська мова

Теоретичний блок

  1. Пряма мова, пряма мова, слова автора, непряма мова

( мовний бліц "Ти – мені, я - тобі").

  1. Діалог. Типи діалогічного мовлення

( робота зі схемами з коментуванням ).

3. Цитування. Розділові знаки при цитатах .

Практичний блок

1.Пунктуаційне оформлення прямої мови ( домашнє пошукове завдання ).

2. Способи заміни прямої мови непрямо. Особливий авторський стилістичний прийом (невласне пряма ( вільна непряма) мова, напівпряма мова, здогадна пряма мова ( заповнення таблиці ).

3. Розділові знаки при цитатах ( незакінчене речення "Якщо цитата…").

Культура мовлення

1. Культура українського діалогічного мовленнєвого спілкування.

2. Мовленнєвий етикет.

3. Інтерв'ю.
Українська література - зарубіжна література - кінематограф
1. Вічна таїна кохання у творчості українських та зарубіжних письменників " Велич людського серця"( віртуальна екскурсія ).

2. Екранізація любовної класики ( уявне інтерв’ю ).
Теоретичний блок

Мовний бліц "Ти – мені, я - тобі"

Можливі запитання

  1. Скільки способів передачі чужого мовлення ви знаєте?

  2. Дайте повне визначення прямій мові.

  3. Чи має переваги, на вашу думку, пряма мова над непрямою?

  4. Яким типом речення може бути непряма мова? Від чого це залежить?

  5. Де ми зустрічаємо невласне пряму мову, напівпряму мову, здогадну пряму мову? Яка їх функція?

  6. Монолог? Діалог? Наведіть приклади.

  7. Цитата, епіграф? Для чого вводять цитати в текст?


************************************************************




Французький науковець, який вперше почув нашу мову з вуст українців зазначив, що "мова, як і французька, дуже м'яка і створена для кохання .
*************************************************************

Практичний блок

Робота зі схемами ( творче конструювання )


Каталог: wp-content -> uploads -> 2016
2016 -> Київський національний лінгвістичний університет базові навчально-методичні матеріали
2016 -> Програма навчальної дисципліни аграрне право опис навчальної дисципліни форма навчання Курс
2016 -> Черкаський інститут банківської справи Університету банківської справи
2016 -> Програма навчальної дисципліни господарське право опис навчальної дисципліни форма навчання Курс Семестр
2016 -> Методичні Рекомендації Запобігання і виявлення
2016 -> Програма додаткового вступного випробування з фаху для вступників на здобуття ос
2016 -> Кз «Веселівська районна різнопрофільна гімназія» Веселівської районної ради
2016 -> Урок №3 Реферативна робота
2016 -> Лекція №1 Вступна лекція: Екологія як наука Екологія мета, завдання, методи, основні терміни та визначення


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка