Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації
Районний методичний кабінет
Березанська загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів
Березанської районної ради
Миколаївської області
Нові підходи до організації літературної освіти
Березанка 2014
Укладач: Крученова Валентина Михайлівна
учитель світової літератури
Березанської ЗОШ І – ІІІ ступенів. Кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії»
Педагогічне звання – «учитель-методист»
Відповідальна за випуск: Селізар Людмила Володимирівна
методист районного методичного кабінету відділу освіти Березанської райдержадміністрації
Рекомендовано методичною радою районного методичного кабінету відділу освіти Березанської райдержадміністрації, протокол № 3 від 19.05.2014 р.
Автор представляє дидактичний супровід уроків світової літератури 5 клас :
Робочі картки уроків: О.Пушкін. «Казка про рибака та рибку» ,
«Казка про мертву царівну та сімох богатирів»;
А.Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха»;
Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»
Зміст
Вступ. Роль вчителя як творчої особистості у реалізації
поставлених перед сучасною школою цілей та завдань……………………………………………………………..…5
Дидактичний супровід уроків світової літератури. 5 клас………….…… . 7
Робочі картки уроків. О.Пушкін. «Казка про рибака та рибку» …………7
«Казка про мертву царівну та сімох богатирів»…………..…….15
Робоча картка уроку позакласного читання.
А.Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха»…………………….….…..22
Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»…………………………..….28
Візитівка вчителя
Прізвище, ім’я, по батькові – Крученова Валентина Михайлівна
Освіта–вища, Миколаївський державний педагогічний інститут ім. В.Г.Бєлінського,1984.
Спеціальність за дипломом – учитель російської мови та літератури.
Стаж роботи –загальний- 35, у тому числі педагогічний - 28 років.
Посада – вчитель світової літератури, заступник директора школи з НВР.
Кваліфикаційна категорія – спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.
Педагогічне звання – учитель-методист.
Державні нагороди: грамоти відділу освіти Березанської районної державної адміністрації, грамота управління освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації, грамота МОН України (2006 р.).
Класи, в яких викладаю – 6,7,11
Участь у конкурсах:
№
|
Назва конкурсу
|
Рік
|
Рівень
|
Результат
|
1
|
На кращу розробку уроків із вивчення творчості М.В.Гоголя з використанням проектно-дослідницької методики «Intel”, присвяченого 200-річчю від дня народження письменника
|
2008
|
Обласний
|
І місце,Диплом
|
2
|
Восьмий Всеукраїнський конкурс «Вчитель-новатор»
|
2009
|
Всеукраїнський
|
Сертифікат
|
3
|
«Вчитель року – 2011»
|
2011
|
Обласний
|
Vм. Диплом
|
4
|
« На кращий освітній інтернет-сайт у номінації «Сайти учителів світової літератури»
|
2011
|
Всеукраїнський
|
Сертифікат «Кращий сайт»,грамота
|
5
|
4-й Міжнародний фестиваль педагогічних інновацій
|
2012
|
Міжнародний
|
Сертифікат
|
6.
|
Десятий Всеукраїнський конкурс «Вчитель-новатор»
|
2014
|
Всеукраїнський
|
Сертифікат як автору 100 кращих авторських робіт
|
7.
|
V Всеукраїнський Форум “Вчитель-новатор»
|
2014
|
Всеукраїнський
|
Сертифікат
|
Вступ
Педагогічна діяльність, яка є сплавом науки і мистецтва, за своїми компонентами завжди передбачає творчість. (В.Сухомлинський)
Cучасна школаXXI столиття – це школа, яка формує нове покоління особистостей з високою гуманістичною культурою і громадською відповідальністю.Вважаю, саме предмет світова література на кращих зразках красного письменства cформує особистість творчу, вільну, духовно багату, самостійно мислячу, із широким світоглядом, зі стійкими моральними принципами. Виходячи з завдань Концепції літературної освіти сучасний урок літератури повинен формувати у дітей стійкий інтерес до читання, естетичного смаку учнів, здатності розрізняти й оцінювати художні явища, сприяти формуванню читацьких компетенцій, умінь та навичок культурного читача, котрий не тільки оволодіває змістом художніх творів, а вміє висловити власну думку щодо прочитаного, обґрунтувати свою позицію, давати оцінку персонажам і подіям твору, передати в слові свої емоції та почуття під впливом читання.
` Розвиток суспільства вимагає значного підвищення якості знань учнів. Шукаються шляхи виходу за межі консервативної системи освіти і наближення освітніх послуг до об‘єктивних потреб розвитку інформаційного суспільства, що спонукає до розробки і впровадження інноваційних освітніх технологій. Час вносить свої зміни в методику викладання предметів, тому сьогодні актуальні педагогічні інновації, які пов'язані із застосуванням інтерактивних методів, комп'ютерних технологій, проектного навчання.
Пропоную робочі картки уроків світової літератури за новою програмою у 5 класі за вивченням творчості О.Пушкіна , Ч.Діккенса, уроку позакласного читання за твором А.Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха»,
Акцентую увагу, що картки до уроків не є конспектами, а відображають логіку діяльності учня із здобуття читацької компетентності під час вивчення як окремого твору, так і теми в цілому. Тому до використання поданих дидактичних матеріалів необхідно підходити творчо. Усі картки мають типову структуру від мотиваційного моменту до узагальнення (рефлексії). Також структурними компонентами карток є розділи: «Вивчаємо теорію літератури», «Тематичний словничок уроку», «Учительська підказка», «Це цікаво», що дозволяє реалізувати емоційно- ціннісну, компаративну, культурологічну лініі літературноі освіти, передбачені новими Державними стандартами та новою програмою зі світовоії літератури.
Картки побудовані з урахуванням вікових особливостей учнів, матеріал
дозволяє організувати фронтальну, індивідуальну, парну і групову форми роботи на уроці, а також реалізувати особистісний підхід. Система оцінювання передбачає як само- і взаємооцінку учнів, так і перевірку результатів учнівської діяльності учителем.
Мета роботи:
- представлення нових підходів до планування діяльності вчителя й учня – читача в системі літературної освіти на компетентнісно- діяльнісній основі.
Апробація робіт:
Результати педагогічної діяльності впроваджуються у Березанській ЗОШІ- ІІІст. та школах району. Цікаві методичні знахідки для організації навчально-виховного процесу пропонуються колегам на майстер-класах , районних семінарах вчителів світової літератури.
Світова література за новою програмою 2013-2014 р.
5 клас.
Дидактичний супровід до уроків за творчістю О.Пушкіна.
Робоча картка уроку №14
Поділіться з Вашими друзьями: |