Відділ освіти павлоградської міської ради



Сторінка1/18
Дата конвертації19.03.2019
Розмір2.92 Mb.
#84859
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   18

ВІДДІЛ ОСВІТИ ПАВЛОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ


Павлоградська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9

Розвиток
креативних здібностей учнів через використання практичної спрямованості навчання на уроках обслуговуючої праці

Виконала:Асєєва Олена Анатоліївна,

вчитель обслуговуючої праці

м. Павлоград

2016 рік

Рецензенти:


Слєсаренко С.В., методист методичного кабінету відділу освіти Павлоградської міської ради Дніпропетровської області.

Горбенко Л.С., керівник ММО вчителів трудового навчання.

Асєєва О.А. Розвиток креативних здібностей учнів через використання практичної спрямованості навчання на уроках обслуговуючої праці. – Павлоград: ЗШ І-ІІІ ст. № 9 (методична розробка)

Посібник відображає практичний досвід роботи вчителя з питань розвитку креативних здібностей учнів на уроках обслуговуючої праці.

У ньому розглядаються основні аспекти розвитку здібностей дитини. Посібник містить розробки уроків, які можна використовувати на практиці.

Посібник рекомендований молодим вчителям, як допомога при підготовці уроків, при проведенні практичних робіт з трудового навчання.

Зміст


ВІДДІЛ ОСВІТИ ПАВЛОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 1

Рецензенти: 2

Вступ 15

Ознаки креативності 20

Методи та прийоми для розвитку креативності 23

Етапи розвитку креативності в навчанні 31

Застосування на практиці методів та форм розвитку креативних здібностей. 33

Додаток 1 36

Додаток 2 49

Урок з теми: Способи виконання плетеного полотна гачком (по спіралі, по колу, пряме плетіння, плетіння мотивами). Способи з’єднання деталей виробу між собою. Вибір виробу для виготовлення. 49

Мета уроку: 49

Навчальна: пояснити розрахунок щільності в’язаного полотна, виконувати в’язане полотно за описом; навчати виконувати в’язані елементи за схемами; з’єднувати в’язані елементи між собою. 49

Розвивальна: розвивати увагу, інтерес до в’язання гачком 49

Виховна: виховувати старанність; акуратність під час виконання практичних робіт; терпіння при в’язанні гачком; любов до в’язання, через спеціально підібране практичне завдання. 49

І. Організаційний етап. 50

Привітання (створення позитивного емоційного настрою). Перевірка присутніх, перевірка готовності до уроку. 50

Застосування методу рефлексії 50

1. Гра «Що було б, якби…» 50

- Що було б, якби люди не вміли читати умовні позначення? 50

- Що було б, якби всі схеми були б одинакові ? 50

- Що було б, якби не дотримувались правильного читання схем? 50

- Що було б, якби не було ниток? 50

2. Гра «Доміно» 50

Учні об’єднуються у 2 групи, кожна група отримує набір карток, діти складають доміно. 50

Перевірити засвоєння теоретичних навичок. 50

51


Повідомлення теми уроку 52

Вивчення нового матеріалу. 52

Способи виконання в’язаного полотна коротким гачком (по колу і по спіралі) 52

Таке в'язання починається від кільця. Якщо потрібно, щоб середина була стягнута щільно, то роблять кільце з пряжі і по закінченню роботи або після пров'язування декількох рядів стягують кільце за залишений кінчик нитки. Цей кінчик слід охайно закласти з виворітнього боку. 52

а) кільце із нитки: 52

Скласти нитку в петлю, ввести в неї гачок, підхопити і протягнути гачком робочу нитку, не затягуючи петлю. Притримуючи місце схрещення ниток, ще раз підхопити нитку і протягнути її крізь утворену петлю. Неробочу нитку покласти вправо. Обв'язати кільце з нитки потрібною кількістю стовпчиків без накиду, потягнути за неробочий кінець нитки і стягнути разом із стовпчиками без накиду. 53

В інших випадках використовується кільце з повітряних петель. 53

Наберіть зазначене в середині кільця число петель і замкніть їх у кільце. 53

Далі обв'язуйте по колу великими стовпчиками без накиду або стовпчиками з накидом, як зазначено на схемі візерунка. Гачок вводьте під кільце. На початку першого ряду виконайте петлі підйому. Кількість петель підйому повинна бути вказана на схемі. Можна починати в'язання іншим 53

способом. Зв'яжіть ланцюжок з трьох повітряних петель. Потім з першої повітряної петлі вив’яжіть по колу 6 стовпчиків без накиду і далі в'яжіть коло так само, як і в інших випадках. 54

При в'язанні по колу ряди візерунка розташовуються у вигляді концентричних кіл. 54

Кожен ряд замикається напівпетлею (прикріпом). В'язання повертається, виконуються петлі підйому і в'яжеться наступний ряд в іншу сторону. Кількість петель підйому може бути різною. Вона залежить від того, які елементи використовуються для в'язання даного виробу. Для стовпчиків без накиду потрібна одна повітряна петля для підйому. 55

Для напівстовпчиків потрібні дві повітряних петлі. Для стовпчиків з накидом потрібні три повітряних петлі. Для стовпчиків з двома накидами потрібні чотири повітряних петлі для підйому і т. д. Петлі підйому імітують перший стовпчик нового кола. 56

У виробів, виконаних по колу, обидві сторони – практично однакові і будь-яка з них може бути лицьовою стороною виробу. 56

Можна в'язати вироби і по спіралі. 56

Але цей спосіб застосовується в тих випадках, коли виріб виконується напівпетлями або стовпчиками без накиду. У цьому випадку у виробу буде лицьова і виворітна сторона. 57

Другий вид полотна – складальний – зв'язаний з окремих елементів – мотивів. Мотив – це окремий елемент. Найбільш поширені мотиви мають форму кола або квадрата. Однак особливістю мотивів є те, що вони однобічні – мають лицьову і виворітну сторони. Розрахунок деталей в’язаного виробу виконується за робочим зразком. 58

Початком в’язання круглих мотивів, серветок часто є коло із повітряних петель. Для цього вив’язується ланцюжок із повітряних петель, потім петлю на гачку півстовпчиком з’єднують із першою петлею ланцюжка. На схемах кількість повітряних петель указує цифра всередині кола. 58

Круглий мотив 58

Для першого мотиву необхідно зв’язати ланцюжок із восьми повітряних петель, з’єднати їх у коло і в’язати по колу відповідно до схеми (мал. 4.23). Виконати один раз із першого по третій ряд. Наступні мотиви в’язати, як і попередні, з’єднуючи їх між собою, в останньому ряді з’єднати стовпчиком у місцях, які позначені хрестиками. 59

Для з’єднувального квадрата треба зв’язати ланцюжок із восьми повітряних петель, з’єднати їх у коло і в’язати по колу відповідно до схеми. Виконати один раз із першого по третій ряд. Приєднати квадрат в останньому ряді до арок мотивів одним стовпчиком без накиду. 59

Способи з’єднання деталей виробу між собою (за необхідності) 59

Оскільки мотив – це окремий елемент, то для створення полотен необхідних розмірів їх об'єднують. Мотив з'єднується з іншими за допомогою голки з ниткою або у процесі в'язання (як правило півстовпчиком). З’єднання мотивів різними способами дає можливість створити різноманітні вироби. 60

ІІ. Застосування знань та вмінь 60

А зараз у вас буде можливість самостійно застосувати на практиці нові 60

знання. 60

Правила ТБ: 60

Під час в’язання сидіти прямо, не напружуючись і не сутулячись; спиною опиратися на спинку стільця. 61

В’язання тримати на відстані 30–35 см від очей. 61

Забезпечити достатнє освітлення робочого місця; світло має падати зліва. 61

Гачком працювати обережно, не розмахувати ним у повітрі і не підносити близько до обличчя. 61

Лікті під час роботи тримати опущеними. 61

Клубок ниток розмістити внизу у кошику чи коробці так, щоб нитка легко розмотувалася з клубка. 61

Після закінчення роботи гачок заховати у шкатулку. 61

Проводиться поточний інструктаж 61

1. Під час в’язання сидіти прямо, не напружуючись і не сутулячись; 61

спиною опиратися на спинку стільця. 61

2. В’язання тримати на відстані 30–35 см від очей. 61

3. Забезпечити достатнє освітлення робочого місця; світло має падати зліва. 62

4. Гачком працювати обережно, не розмахувати ним у повітрі і не підносити близько до обличчя. 62

5. Лікті під час роботи тримати опущеними. 62

6. Клубок ниток розмістити внизу у кошику чи коробці так, щоб нитка легко розмотувалася з клубка. 62

7. Після закінчення роботи гачок заховати у шкатулку. 62

Виконання практичної роботи 62

Вибір виробу для виготовлення. 62

За допомогою гачка можна зв’язати декоративно-ужиткові прикраси – серветки, вазочки, гольниці, прикраси та іграшки. Пропоную вам зв’язати іграшку-амігурумі. 62

Амігурумі - це найчастіше симпатичні тварини (такі як ведмедики, зайчики, кішечки, собачки та інші.), чоловічки, але це можуть бути і неживі об'єкти, наділені людськими властивостями. Наприклад, кекси, капелюхи, сумочки та інші. Амігурумі в'яжуть спицями або гачком. Останнім часом амігурумі, зв'язані гачком, сталі популярніші і частіше зустрічаються. 63

Техніка в'язання 64

Кожна рукодільниця зможе зв'язати амігурумі гачком. Схеми для таких виробів примітивні і нескладні. Для початку потрібно обмотати обрану пряжу навколо пальця в два оберти. В кільце пров'язуємо шість стовпчиків, акуратно затягуємо кільце. В'язання відбувається по колу. За рахунок додавання нових петель і видалення старих, надається бажана форма деталям персонажа. 64

Практичні поради рукодільниця 64

Тільки по частинах створюються всі іграшки амігурумі. Схеми в'язання гачком для цього необов'язкові. Ви можете самостійно придумувати героїв і робити їх такими, якими побажаєте. 64

Якщо в центрі голови вам не потрібно отвір, то використовуйте техніку накиду на палець. Так окружність не матиме дірок, через які буде проглядатися набивної матеріал. 64

Амігурумі може стати не тільки жива істота. Будь-яке кондитерський виріб або предмет можуть стати олюдненими. Просто додайте своєму персонажу очки і інші характерні ознаки особи. Не забувайте про емоції і костюми для своїх маленьких «друзів». 65

В’язання кільця. 65

66

ІІІ. Починаємо в'язати іграшку за інструкційними картками 66



В процесі роботи виконуємо фізкультхвилинку 66

Стати біля парт, трохи відступивши. 66

Наш ведмедик підтягнувся, 66

Раз нагнувся, два нагнувся, 66

Руки в боки він розвів – 66

Бочку з медом загубив, 67

А щоб мед той відшукати, 67

Треба всім навшпиньки стати. 67

Рефлексія уроку: 67

Учні аргументують свій вибір іграшки для в’язання. 67

Повідомлення д/з 67

Підготувати інструменти і матеріали для в’язання гачком. Підготуватись до тестування. 67

  67

Додаток. Приклади в’язаних іграшок. 68



  68

  68


Інструкційна картка. Ведмедик-амігурумі 71

Перш ніж приступити до роботи, необхідно підготувати весь робочий матеріал. Отже, для ведмедика амігурумі знадобляться: 71

моток пряжі; 71

гачок № 1,15 (для тих, хто в’яже вперше, підійде №1); 71

намистини для очей; 71

наповнювач; 71

голка з ниткою; 71

ножиці. 71

Для зручності користування схемою, пропонується основні поняття корочувати наступним чином: 71

1) повітряна петля – ВП; 71

2) стовпчик з накидом — ССН; 71

3) поєднаний стовпчик — СС; 71

4) стовпчик без накиду – СБН; 71

5) збільшення, тобто з однієї петлі провязываются ще два стовпчики – П; 71

6) убавка, тобто дві петлі провязываются разом – У; 72

7) повторення далі по ряду — *. 72

Тепер, коли організаційні питання вирішені, можна приступати до в’язання. Створюється ведмедик амігурумі гачком за наступними схемами. 72

Голова ведмедики 72

Голова починається в’язатися зі злегка витягнутої мордочки, а закачується потилицею. 72

1 Кільце 6 72

2 П*6 12 72

3 2 РНБ, П*4 16 72

4 3СНБ, П*4 20 72

5 3СНБ, П*4 20 72

6 3СНБ, П*4 20 73

7 3СНБ, П*4 + 1 РНБ (зсуву) 20 73

8 20 СС колір пряжі змінюється 20 73

9 2СНБ, П, 1СНБ, П, 1СНБ, 3П, 2СНБ, 3П, 1СНБ, П, 1СНБ,П, 2СНБ 30 73

10 4СНБ, П *6 36 73

11 4СНБ, П *6 36 73

12 4СНБ, П *6 36 73

13 5 РНБ, П *6 42 73

14 5 РНБ, П *6 42 73

15 5 РНБ, П *6 42 73

16 5СНБ, У *6 36 73

17 5СНБ, У *6 36 73

18 4 РНБ, П *6 +1 РНБ (зсуву) 30 73

19 3СНБ, У * 6 + 1 РНБ (зсуву) 24 73

20 2СНБ, У*6 + 1 РНБ (зсуву) 18 73

Формується голова, для цього готова заготівля набивається наповнювачем. Далі формується мордочка. 73

21 1 РНБ, У*6 12 73

22 У*6 6 74

Отвір закривається, закріплюється і ховаються нитки. 74

Два вушка 74

Хоч це дуже маленька деталь іграшки, але, тим не менш, дуже важлива. 74

1 Кільце 7 74

Не треба поспішати відрізати маленьку нитку, перш необхідно добре затягти отвір. 74

2 П*6, 1СС 13 74

Залишається нитку, щоб можна було пришити вухо до голови 74

Тулуб ведмедики 74

Вяжемо ведмедика амігурумі гачком (схеми) 74

1 Кільце 6 74

2 П*6 12 74

3 1СНБ, П*6 18 75

4 2СНБ, П*6 24 75

5 3СНБ, П*6 30 75

6 4СНБ, П*6 36 75

7 4СНБ, П*6 36 75

8 4СНБ, П*6 36 75

9 4СНБ, П*6 36 75

10 4СНБ, П*6 36 75

11 4СНБ, У*6 30 75

12 4СНБ, У*6 30 75

13 3СНБ, У*6 24 75

14 3СНБ, У*6 24 75

15 2СНБ, У*6 18 75

16 2СНБ, У*6 18 75

17 2СНБ, У*6 18 75

18 1СНБ, У*6 12 75

Заготівля набивається наповнювачем 75

19 1СНБ, У*6, 1СС 12 75

Для того, щоб пришити тулуб ведмедики до голови, залишається нитка 75

Використані джерела 77



Вступ


Одним із пріоритетних завдань, визначених Законом України «Про освіту», є створення передумов для виховання особистості, здатної творчо мислити, самостійно приймати нестандартні рішення, гнучко реагувати на зміни в умовах докорінної перебудови всіх сфер життєдіяльності суспільства.

Актуальність проблеми творчого розвитку школярів зумовлена такими факторами: по-перше, - потреба у зростанні творчих ресурсів дитини; по друге, необхідність активізації творчої активності у всіх сферах діяльності; по-третє, провідна роль творчості і художньої культури самої особистості учня.

На уроках трудового навчання учитель повинен створювати такі умови, щоб учні не тільки усвідомили суспільно корисне значення своєї праці, але й змогли б показати свої творчі здібності, реалізувати їх у конкретних трудових справах.




Саме школа покликана відіграти провідну роль у творчому розвитку школярів. Проблема розвитку творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання є на сучасному етапі актуальною у передовому педагогічному досвіді кращих вчителів трудового навчання, методистів, які пропонують застосовувати з цією метою різноманітні шляхи і методи, зокрема:



  • використання на заняттях з трудового навчання природних матеріалів;

  • колективне обговорення індивідуальних творчих завдань;

  • диференціювання виробничо-технічних задач;

  • використання технічної документації з неповними даними;

  • застосування художньо-конструкторських задач;

  • застосування методів творчої діяльності.

Проте, в сучасній педагогіці загальної освіти існують певні прогалини щодо творчого розвитку учнів. Вони зумовлені виконавчими видами робіт, практикою залучення до творчої діяльності здебільшого обдарованих дітей. Внаслідок цього переважна більшість школярів перебуває поза цією важливою сферою виховного впливу.



Отже, виникає необхідність у глибшому вивченні сучасної практики креативної педагогіки, теорії творчого розвитку школярів, педагогічного досвіду навчання, виховання і розвитку особистості школяра засобами декоративно-прикладного мистецтва. Це й зумовило вибір мною методичної проблеми: "Розвиток креативних здібностей учнів через використання практичної спрямованості навчання на уроках обслуговуючої праці"

Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   18




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка