Вимірювання та побудова кутів. Математика, 5 клас



Дата конвертації19.11.2018
Розмір1.21 Mb.
#64881
  • Види кутів.
  • Вимірювання та побудова кутів.
  • Математика, 5 клас.
  • Підготувала: Костенко О.В.

Мета: систематизувати знання учнів про кут та види кутів; закріпити вміння вимірювати кути за допомогою транспортира; ознайомитися з порядком побудови кута заданої градусної міри; розвивати навички вимірювання та побудови кутів, інтерес до математики, логічне мислення, пам’ять, уважність; виховувати активність, увагу, наполегливість учнів. Обладнання: ПК, креслярські прилади, підручник, папір формату А4, індивідуальні картки.

  • Хід уроку
  • Організаційний момент.
  • (Створення психологічного настрою.)
  • Учитель. Давайте розшифруємо слово УРОК та дізнаємося, що на цьому уроці на нас чекає і що ви зможете продемонструвати.
  • У – Успіх 
  • Р – Радість 
  • О – Обдарованість 
  • К – Кмітливість 
  • Актуалізація опорних знань учнів.
  • Запитання
  • З якою геометричною фігурою ми працюємо?
  • Що таке кут?
  • Як правильно називати кут?
  • Що ви вчилися робити з кутами на минулому уроці?
  • Учитель. А зараз я хочу представити вам своїх помічників – тигреня, ведмежа, совенятко і зайченятко. Вони вивчають математику у лісовій школі і сьогодні завітали у гості на наш урок разом зі своїм учителем – мудрою совою.
  • На нас чекає
  • Ви продемонструєте

Давайте згадаємо, які інструменти знадобляться вам на уроці. Назвіть їх. Кожен з моїх помічників зобразив кут, але не всі з них зробили це правильно. Хто саме з них зобразив кут?

  • Хто з помічників зобразив кут?
  • Оголошення теми та завдань уроку.
  • Учитель. Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з кутами. Повторимо елементи кута, види кутів. Ознайомимося з принципами побудови кута заданої градусної міри. Будемо вчитися використовувати транспортир як для вимірювання, так і для побудови кутів.
  • Розв’язування вправ.
  • Учитель. Вам уже відомі різні поняття, пов’язані із терміном КУТ. Пригадайте ці поняття (іде обговорення в парах; після обговорення оголошується кілька варіантів). На дошці вивішується асоціативний кущ.
  • Кут
  • А
  • В С
  • АВС
  • Учитель. Наші помічники сперечаються: який із зображених кутів – найбільший. Від чого взагалі залежить величина кута?
  • Учитель. Як відомо, кути можуть бути різними. Давайте пригадаємо, що ми знаємо про види кутів.
  • Запитання
  • Які види кутів ви знаєте?
  • Зі скількох прямих кутів складається розгорнутий?
  • Яку частину від розгорнутого складає прямий кут?
  • Який кут називається гострим? Тупим?
  • Чому дорівнюють градусні міри розгорнутого, прямого, гострого та тупого кутів?
  • Ігровий момент “Зарядка”
  • Учитель. Ви, мабуть, стомилися, тому я хочу оголосити перерву і провести невеличку зарядку.
  • Я називатиму градусну міру кута, а вам необхідно встановити вид кута і зобразити його руками:
  • 1) 30° 2) 180° 3) 110°
  • 4) 17° 5) 90° 6) 170°
  • Який кут найбільший?
  • Види кутів
  • Розгорнутий Прямий
  • Гострий Тупий
  • Гра “Знайди помилку
  • Учитель. Поки ми відпочивали (робили зарядку), наші маленькі помічники вимірювали кути. Вам необхідно знайти помилки в їхніх записах.
  • Гра “Знайди відповідь”
  • Учитель. Наші помічники ніяк не можуть виконати завдання на обчислення градусної міри кута АОВ. Давайте допоможемо їм.
  • (Робота проходить у групах. Кожна група працює за своєю карткою. Йде обговорення в групах, потім вислуховується результат роботи кожної групи за рисунками.
  • А А С
  • 20°
  • 56° 65°
  • В О С О В
  • А
  • В А
  • В
  • 70° 50°
  • С О К С
  • ОВ - бісектриса О
  • Знайди помилку
  • O C F
  • M E
  • A P
  • B K T H D
  • ∠АОВ=70° ∠МКТ=40° ∠ЕСH=90° ∠FDР=160°
  • Закріплення знань та вмінь.
  • Учитель. Давайте пригадаємо, як правильно виміряти кут і які помилки не слід при цьому робити. Слово надається помічникам. (Діти дивляться та прослуховують фрагмент з уроку “Види кутів. Вимірювання кутів” ППЗ “Програмно-методичний комплекс навчального призначення “Математика 5 – 6”).
  • Учитель. А зараз совенятко, тигреня, ведмедик та зайчик пропонують вам виміряти зображені кути. (Учні по черзі виходять до дошки та за допомогою транспортира виконують виміри. Клас контролює правильність вимірювань.)
  • A D S
  • E T
  • O
  • H
  • X
  • B Z C
  • M
  • Вивчення нового матеріалу.
  • Учитель. Наші лісові друзі не можуть вирішити таке питання – чи можна тільки за допомогою лінійки та олівця побудувати кути 180°, 90°, 45°, 70°, 120°?
  • Давайте і ми візьмемо участь у суперечці та допоможемо їм знайти правильну відповідь. А поки що зафіксуйте свою відповідь на це запитання на полях зошита словами “так”, “ні”, “не знаю”.
  • Учитель. Не будемо сперечатися, а побудуємо ці кути. Будемо виконувати побудови на чистому аркуші паперу без клітинок. (Учні намагаються побудувати на чистому аркуші зазначені кути тільки за допомогою лінійки та олівця.)
  • -- Які з кутів легко побудувати? Чому?
  • Діти доходять висновку, що побудувати кути 90°, 45°, 70°, 120° без додаткового обладнання неможливо.
  • Розповідь про побудову кутів 90°, 70°, 120° супроводжується показом слайдів.
  • Учні спочатку слухають, переглядають слайди, а потім виконують побудови самостійно.
  • Формування вмінь.
  • Учні працюють над №317 (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С. Математика: Підруч. Для 5 кл. – Х.: Гімназія, 2005).
  • Підсумок уроку. Оцінювання роботи учнів.
  • Учитель. Давайте повернемося до запитання “Чи можна тільки за допомогою олівця й лінійки побудувати кут певної градусної міри?”. Зафіксуйте свою відповідь на полях та порівняйте її з попередньою.
  • Домашнє завдання.
  • Прочитати п. 12; розв’язати №№ 318, 319, 320, 329.
  • Так
  • Ні
  • Не знаю



Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка