Вітер. Місцеві вітри



Скачати 54.65 Kb.
Дата конвертації13.11.2018
Розмір54.65 Kb.
#62203
ТипУрок
Винниченко Валентина Миколаївна,

учитель географії Гребениківської філії

Боромлянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ
Урок географії у 6 класі

Тема: Вітер. Місцеві вітри.

Тип уроку: комбінований урок.

Мета:


  • сформувати поняття «вітер», «штиль», вміння визначати напрям вітру за допомогою флюгера, будувати розу вітрів; ознайомити з постійними та змінними вітрами: пасатами, західними вітрами, полярними вітрами, мусонами, бризами та місцевими вітрами; розкрити взаємозалежність між силою та швидкістю вітру;

  • розвивати логічне мислення, уяву, пам'ять; вміння працювати з текстом та позатекстовим матеріалом підручника, будувати та аналізувати схеми, малюнки, ілюстрації, встановлювати внутріпредметні та міжпредметні зв'язки;

  • виховувати екологічну самосвідомість та пізнавальний інтерес до географії.

Завдання уроку:

  1. Продовжити формувати в учнів систему знань про атмосферу Землі, шляхом ознайомлення з поняттям «вітер» і причинами його утворення.

  2. З’ясувати особливості формування і властивості постійних і змінних вітрів.

  3. Розвивати навички визначення напрямку та сили вітру.

  4. Розвивати практичне уміння будувати і аналізувати «розу вітрів».

  5. Сприяти розумінню учнями важливості спостереження та вивчення вітрів.

  6. Виховувати пізнавальний інтерес до предмету.

Методи і прийоми навчання: словесні (бесіда, розповідь вчителя, повідомлення учнів); наочні (карти, схеми), практичні (робота з підручником, Інтернет - ресурсами, аналіз схем, таблиці); пояснювально-ілюстративний; дослідницький, прийоми «Хвилинка-цікавинка», «Словничок», «Проблемне питання», «Закінчіть речення», «Мікрофон».

Література:

1. Стадник О.Г. Загальна географія. 6 клас. Розробки уроків/О.Г.Стадник, Г.Д.Довгань, В.Ф.Вовк, О.І.Рєзнік. – Х.: Вид-во «Ранок»,2011. – 400 с.

2. О.О.Байназарова, І.В.Гринь. Загальна географія. 6 клас. Дидактичні матеріали до уроків. – Вид-во «Ранок», 2006. – 103 с.

3. Новий довідник: Географія/ За ред. Л.В.Пасенко. – К.: ТОК «Казка», 2008. – 992 с.

4. Шкільна географія та методика її навчання (курс лекцій): Навчальний посібник. Переробл. доповн./ Варакута О.М. – Тернопіль: Тайп , 2011. – 180с.

5. Навчальні матеріали онлайн (m.pidruchniki.com). Географія. Загальне землезнавство. Місцеві вітри.



Обладнання: підручники, атласи, мультимедійний проектор, комп'ютерна презентація «Вітер. Місцеві вітри», таблиця «Шкала Бофорта».

Структура уроку:

  1. Організаційний момент (1 хв.)

  2. Актуалізація опорних знань і умінь (5 хв.)

  3. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (3 хв.)

  4. Вивчення нового матеріалу (27 хв.)

  5. Закріплення та корекція нових знань та умінь учнів (4 хв.)

  6. Підсумки уроку (3 хв.)

  7. Домашнє завдання (2 хв.)

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань і умінь.

  1. Що таке атмосферний тиск?

  2. За допомогою якого приладу вимірюють атмосферний тиск?

  3. В яких одиницях він вимірюється?

  4. Як змінюється атмосферний тиск з висотою?

  5. Чому повітря тисне на земну поверхню з різною силою?

  6. Схематично зобразити розподіл поясів атмосферного тиску на земній поверхні.

  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Відгадайте загадку. Слово-відгадка підкаже вам тему сьогоднішнього уроку.

Літає часто він довкола,

Дерев чимало поламав,

Але ніде, ніхто й ніколи

Його не бачив, не тримав.

(Вітер)


Отже, тема нашого уроку «Вітер. Місцеві вітри».

(Учитель пропонує проговорити учням їхні очікування, щоб вони хотіли дізнатися на уроці вивчаючи дану тему)

План.


  1. Що таке вітер?

  2. Швидкість та сила вітру.

  3. Визначення напрямку вітру.

  4. Роза вітрів.

  5. Постійні та змінні вітри.

  6. Важливість вивчення вітрів.



  1. Вивчення нового матеріалу.

  1. Що таке вітер?

  • Чи можемо ми бачити прозоре, невидиме повітря?

  • А відчувати його?

Так, відчуваємо його завдяки вітру, завдяки руху повітря.

  • За чим ми можемо бачити , що повітря рухається? (За тим, що хитаються гілки дерев, листя на них, у небі пливуть хмари і т.д.)

Робота з підручником

  • Які рухи здійснює повітря? (Вертикальні (висхідні та низхідні потоки повітря) і горизонтальні).

  • Коли найчастіше виникають висхідні потоки повітря?

  • Що є причиною горизонтального руху повітря?

Отже, повітря завжди перебуває у русі, переміщується з однієї території на іншу, внаслідок різного атмосферного тиску над земною поверхнею. Як вода тече з високих місць у низькі, так повітря переміщується з області високого тиску в область низького.

Прийом «Словничок»

(Учні записують визначення поняття «вітер»)



  1. Швидкість та сила вітру.

  • Від чого, на вашу думку залежить швидкість вітру? (Від різниці атмосферних тисків)

Уважно послухайте прогноз погоди. «Ясно, без опадів, температура повітря -7 С, вночі -12 С, напрям вітру північний, швидкість 2-4 м/с».

  • Які характеристики вітру, окрім уже вище названих вами, присутні в прогнозі погоди ?

  1. Напрям вітру.

Робота з підручником

  • Назвіть основні характеристики вітру (с. 126)

  • Як називається прилад для визначення напрямку і сили вітру? Яку він має будову? (Флюгер)

На метеостанціях швидкість вітру визначають за допомогою анемометра.

  • В яких одиницях вимірюється швидкість вітру? (м/с)

  • У чому визначають силу вітру? ( бали)

(Аналіз шкали Бофорта, таблиця 2, с.126). Учні роблять висновок про взаємозв'язок між швидкістю та силою вітру.

Прийом «Хвилинка цікавинка»

Найбільша швидкість вітру в Україні була зафіксована на горі Ай-Петрі (Кримські гори) – 50 м/с, у світі – в Антарктиді – 90 м/с.



  1. Роза вітрів (Розповідь-пояснення вчителя з елементами бесіди)

Прийом «Словничок» (учні записують поняття «роза вітрів»)

Фізкультхвилинка.

  1. Постійні та змінні вітри. (Робота в парах)

  • Використовуючи матеріали підручника (В.М.Бойко, С.М.Міхелі. Загальна географія) с.142-143 заповнити схему «Постійні та змінні вітри»



Розповідь-пояснення вчителя з елементами бесіди з використанням схеми розподілу постійних вітрів на Землі (с. 142)

Робота в групах.

Завдання для 1 групи.



  1. Опрацювавши текст підручника на с. 124, пояснити утворення денного та нічного бризу за планом: місце виникнення, причини виникнення.

  2. Дати визначення бризу.

Завдання для 2 групи.

  1. Опрацювавши текст підручника на с. 124-125, пояснити утворення вітрів мусонів за планом: місце виникнення, причини виникнення.

  2. Дати визначення мусону.

Випереджальне завдання. Місцеві вітри (повідомлення учня з використанням мультимедійної презентації).

Прийом «Хвилинка цікавинка»

Деякі марки автомобілів названі на честь місцевих вітрів за свою можливість розвивати велику швидкість. Це такі як «Мазераті-Містраль», «Хамсин», «Плімут Бриз».



  1. Важливість вивчення вітрів.

  • Чи потрібно, на вашу думку, вивчати вітри?

(Вітри переносять тепло і вологу в тропосфері; є причиною утворення океанічних течій; знаючи особливості вітрів людина може використовувати їх у своїй господарській діяльності; вітри переносять пилок, насіння рослин, мікроорганізми).

  1. Закріплення та корекція нових знань та умінь учнів.

Прийом «Закінчіть речення»

  1. Горизонтальний рух повітря з області високого тиску в область низького – … (вітер)

  2. Чим більша різниця в атмосферних тисках – тим вітер… (сильніший)

  3. Вітер, який змінює свій напрямок двічі на день – … (бриз)

  4. Вітер, який змінює свій напрямок двічі на рік – … (мусон)

  5. Прилад яким вимірюють напрям і силу вітру – … (флюгер)

  6. Прилад яким вимірюють швидкість вітру – … (анемометр)

  7. Вітер зі швидкістю до 1м/с – … (штиль)

  8. Вітер силою в 12 балів – … (ураган)

  9. Вітри, що протягом року дмуть від тропічних широт на екватор – … (пасати)

  10. Постійні вітри помірних широт – … (західні)

  11. Своєрідний графік, що наочно показує повторюваність вітрів різних напрямків за певний час – … (роза вітрів)

  12. Сухий і теплий вітер, що дме з гір називається … (феном)

  1. Підсумки уроку.

Прийом «Мікрофон»

Продовжити речення «Найбільше мене зацікавило із вивченої теми…»



  1. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати § 31 с. 124-129

  2. Використовуючи дані, побудуйте розу вітрів і проаналізуйте її.

  3. Скласти сенкан зі словом «Вітер».

  4. Підготувати повідомлення «Вітер – винуватець незвичайних дощів.

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ УЧНЯ

Число____________

Прізвище, імя учня_____________________________________________

Тема. Вітер. Місцеві вітри

Вітер – це горизонтальний рух повітря з області_________________________

__________________________________________________________________



Флюгер – прилад для вимірювання____________________________________

Анемометр – прилад для вимірювання_________________________________

Роза вітрів – це графік (діаграма), що зображує_________________________

__________________________________________________________________

Заповніть таблицю «Постійні та змінні вітри»

Вітри

Постійні

Змінні

1.

2.

3.Північно-східні та південно-східні



1.

2.

3. Місцеві:





Пасати – це вітри, що протягом року дмуть від тропічних широт до_____________________.

Західні вітри – це вітри________________________широт.

Північно-східні та південно-східні – вітри, що дмуть від полюсів у _________________________________________________________________

Бриз – це вітер, що змінює свій напрямок______________________________

Мусони – це вітри, що_______________________________________________

Місцеві вітри – це змінні вітри, які характерні для певних географічних районів. Це,_______________________________________________________

Використовуючи дані, побудуйте розу вітрів і проаналізуйте її.



Пн

Пн-Сх

Сх

Пд-Сх

Пд

Пд-Зх

Зх

Пн-Зх

Безвітряно

4

6

3

2

5

2

4

2

3

Каталог: wp-content -> uploads -> 2014
2014 -> Правила прийому до аспірантури та докторантури київського національного університету культури І мистецтв
2014 -> Програма дисципліни «іноземна мова (англійська)»
2014 -> Урок №02. 10. 2014. Розділ І. Візуальні мистецтва Тема Архітектура світу
2014 -> Програма фахових випробувань для бакалаврів напряму
2014 -> Методика превентивного
2014 -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів денної і заочної форм навчання
2014 -> Особливості дистанційної освіти в медицині д м. н. Уляна Лущик
2014 -> Основипсихогенетик и

Скачати 54.65 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка