«Які дивовижні ці квіти, у кожній чарівність своя»



Дата конвертації06.09.2018
Розмір27.1 Kb.
Миколаївська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 12

Предмет: Літературне читання

Тема: «Які дивовижні ці квіти, у кожній – чарівність своя»

(За Ю.Смоличем «Квіти – землі окраса»)



Клас:2 – Б

Вчитель: Кобер Олена Сергіївна.

Миколаїв - 2016



Мета:

Навчальна: Удосконалювати техніку читання прозових творів; виробляти навички чіткої й виразної вимови; вчити голосом, інтонацією передавати настрій прочитаного, вчити працювати з текстом, знаходити потрібне.

Розвивальна:розвивати пам'ять, увагу, спостережливість; розвивати навички співпраці, творчого мислення, поширювати активний словниковий запас учнів.

Виховна: виховувати любов до природи, до України.

Обладнання: малюнки квітів, картки зі словами, презентація «Первоцвіти»

Хід уроку.

I. Організація класу.

Підніміться, усміхніться один одному, подумки побажайте всім здоров’я і гарних успіхів у навчанні. Я очікую від вас активної плідної роботи на уроці.



II.Мовна розминка.

  1. Скоромовка.

Лис малий і більший лис

По квітки ходили в ліс

Заздрить білка в лісі лису

Лис букет несе із лісу.



  1. Чистомовка (на картках)

Ак-ак-ак – червоніє мак

Іль-іль-іль – гнучкий вусатий хміль

Ки-ки-ки –ніжнесенькі волошки

Ина-ина-ина–ґронами калина

Ашка-ашка-ашка –цілюща ромашка

Очок-очок-очок –польовий дзвіночок.



  • Які квіти ми називали в чистомовці? До якої групи можна віднести ці квіти? ( український віночок)



  1. Добір слів-назв ознак «хто більше ?»

Весна – гомінка,…

Квіти – яскраві,…

Дерево – високе,…

Діти – веселі,…

Україна – барвінкова,…


  1. Гра «Переплутанка»

Сніжпідник (підсніжник)

Лінвакоя (конвалія)

Козуб (бузок)

Циснар (нарцис)

балькуба (кульбаба)

Каалфі (фіалка)

Пан тюль (тюльпан)

- Яким одним словом можна узагальнити усі ці слова? (Квіти)

- Які квіти ви знаєте? (лісові, польові, культурні, декоративні)

- до якої з груп можна віднести ці квіти?( весняні квіти)



III.Хвилинка-цікавинка.(заздплегідь готують діти по 1 цікавинці)

  • Хвилинку-цікавинку проводять майбутні дослідники, які підготували наукову інформацію про квіти.

А чи знаєте ви?

  1. А чи знаєте ви?

Що квіти кульбаби дуже слухняні. Як тільки настає вечір, вони відразу стуляються і сплять до ранку. Якщо восени розквітає кульбаба – до довгої теплої осені.

  1. Якщо фіалки закрили віночки своїх квітів – буде дощ. А нічна фіалка розкриває свої квіти о 9 годині вечора.

  2. А о 7 годині ранку прокидаються дзвіночки лісові.

  3. Передчуваючи наближення дощу, сильно пахне бузок.

  4. Проліски і підсніжники розкривають пелюстки на добру погоду.

ІV.Повідомлення теми і мети уроку.

А ще які квіти прикрашають нашу землю, дізнаємось з оповідання Юрія Смолича «Квіти – землі окраса».

Будете навчатися бути уважними, спостережливими. Будете навчатися фантазувати.

Біографічні відомості (готує учень) «Портрет автора».



V.Опрацювання тексту «Квіти – землі окраса».

  1. Виразне читання тексту вчителем.

  • Назви яких квітів почули? ( які серед них були нові?)



  1. Словникова робота:

А) тлумачення слів:

Цупкий


Паросток

Аромат


Випростовує

Заквітовує

Б) Читання слів.

Дощиком Як ведмедики

З радістю З гнівом

Починається Нетерпляча

Пнеться Козелець

З’являється Волохаті

В) Завдання на уважність.

Картки – блискавки.

Життя, нетерпляча, ліс, проліски, волохаті, лісові.

-Які споріднені слова запам’ятали?



  1. Читання «Бджілками».

  2. Фізкультхвилинка



  1. Читання тексту учнями «ланцюжком».

Гра «Розвідники» - Скільки разів у тексті зустрічається слово «квіти»?

  1. Перевірка розуміння тексту за допомогою тесту(самоперевірка)

1.Життя квітів починається:

А) з ромашок;

Б) з пролісків;

2. Квіти рясту:

А) холодні;

Б) сонячні;

3. Землю густим килимом укривають:

А) фіалки;

Б) мати-й-мачуха;

4. Випростовують свої м’які волохаті пелюстки:

А) незабудки;

Б) тихий сон;

- перевірка .


  1. Групова робота.

Група 1 – визначити, у якій послідовності в лісі з’являються квіти.

Група 2 – Які кольори згадуються в тексті?

Група 3 – Вставити в уривок тексту пропущені слова:

.Густим __________укривають теплу землю ________ .



Вони пахнуть __________ і __________...

Група 4 – виписати с тексту слова – дії, які виконують квіти.

Група 5 – Поміркуйте, як цей текст можна пов’язати з нашою країною.*

Перевірка…



VІ.IIідсумок уроку.

- Яка головна думка твору?

- Що потрібно робити, щоб квіти постійно прикрашали нашу Землю постійно? ( Перегляд презентації «Первоцвіти»)

- Бережно ставитись до них. (Червона книга рослинного світу України, Конституція України)

У безмежному океані книг є книги про квіти. (Виставка книг)

Прочитайте і дізнайтесь, як з’явилися на Землі квіти, звідки походять їх назви, які поети в своїх віршах оспівували квіти. Це буде підготовкою до наступного уроку-проекту «Весняні квіти у поезії».

Гуляючи у лісі чи гаю, садку чи полі, прислухайтесь до тихих розмов квітів. І можливо ви почуєте, як вони звертаються до вас.

- Ми завжди були б щасливі

На Україні нашій милій…

І пахучі, і красиві

Бачили б ми тільки друзів

Тих, які б нас не топтали,

Без потреби не зривали

А на клумбах, вдома, в школі

Висівали нас доволі

Доглядали, поливали

Ми б всім радість дарували,

Рідну землю прикрашали!



VІІ. Рефлексія.

  • Що нового ви дізнались на уроці?

  • Які види робіт найбільше сподобались?

  • Яке завдання було складним?

VIII.Домашнє завдання.

  1. Приготувати поезію про квіти – підготовка до творчого проекту «Весняні квіти і поезії» - за бажанням.

  2. Читати текст, переказувати – для всіх.

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка