«Її величність Скрипка!»



Дата конвертації20.11.2018
Розмір1.73 Mb.
#65727
ТипУрок
Тема: « Її величність -- Скрипка!».

Мета: - познайомити дітей з музичним інструментом-- скрипка; історією її виникнення, смичковою групою музичних інструментів;

- зосередити увагу дітей, як засобами музичної виразності, композитор зображує танець на прикладі музичного твору Й. Брамса « Угорський танець»;

- розвивати дитячу фантазію, уміти спостерігати музику;

- продовжувати вокально-хорову роботу над вдосконаленням музично-хорових навичок;

- розвивати музичну пам’ять , творчу уяву, музично-ритмічний слух;

- виховувати любов до музики, культуру слухання музичного твору, почуття взаємоповаги, доброти.



Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь та навичок .

Обладнання: ТЗН, фортепіано, записи музичних творів, портрет Й. Брамса, Страдіварі, зображення музичних інструментів смичкової групи, картки-завдання ( для кожної групи), « мажор», « мінор», плакати-малюнки до пісень, таблиця « Музична сходинка», шумові музичні інструменти, підручник О. Лобової « Музика» 3 клас.

Музичний матеріал: Й.Брамс « Угорський танець», пісня « Семеро гномів», пісня « Як лікували бегемота».

Х І Д У Р О К У .

Учні входять до класу під звуки пісні « Семеро гномів».



І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

Музичне привітання « Урок музики»./ на мелодію пісні « Я на солнышке лежу»/

Усі :

Урок музики у нас

Запросив усіх у клас.

Привітаймось дружно всі

--- До, ре, мі ,фа, соль, ля,сі.!

Учитель:


Урок музики почавсь

Кожен з вас приготувавсь?

Усі:


Ми готові вже співати,

Грати й навіть танцювати!

Виконання пісні з шумовими інструментами « Семеро гномів»





ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

  1. Повідомлення теми і мети уроку:

Сьогодні в нас урок звичайний

Та вчить багато нас чому

Хай буде він для вас навчальним

За це подякуєм йому…

  • Отож, із вашими чарівними усмішками , з гарним настроєм сьогодні на уроці за допомогою знань і умінь ми потрапимо в дуже цікаву країну, яка називається « Струнні інструменти». А в дорогу із собою візьмемо тему нашого уроку « Її величність – Скрипка!».

Вирушаємо. Звучить по співка « Їде потяг…»

2 . Зупинка перша: « Вгадайка!» Загадки про музичні інструменти.



  • Ну й велика в хлопця скрипка---

Відвести не міг очей.

Звук низький ,баритональний—

Це і є… ( віолончель).

Сам пустий. Голос густий,

Дріб вибиває, дітей збирає…( барабан)

Сам із вільхи та дуба.

В роті білі й чорні зуби.

Ти до них торкнись – готово.

Ти почуєш спів чудовий… ( рояль)

Хто стоїть як вартовий,

Перед нотними рядками?

Хто рядок нам відкриває,

Місце нам розподіляє? ( скрипковий ключ)

Всі танцюють люди

Під співочу гілочку,

Ніжну та веселу

Подружку… ( сопілочку).

В лісі народилась,

В майстерні робилась,

А в руках плаче… ( скрипка).

  1. Ось ми з вами і потрапили до другої зупинки « Історичної».

Виступ дитини про перший слав’янський інструмент – Гудок, Скрипка.

( малюнки з інструментами).



  • Поїхали далі. Поспівка « Їде потяг».



  1. Третя зупинка «Музикознавча».



  • Сьогодні ми знайомимося з видатним німецьким композитором Йоганесом Брамсом. (Виступ дитини про композитора, портрет.)



  • Зараз ми послухаємо з вами музичний твір, який написав Й. Брамс. Називається він « Угорський танець». Але спочатку , ми розділимося на групи і виберемо капітанів груп.

Групи отримують картки- завдання, а після прослуховування музичного твору кожна група виконуватиме своє завдання. Завершивши роботу відповідають капітани.

КАРТКИ –ЗАВДАННЯ. № 1.



  • Опишіть характер музики;

  • Який інструмент її виконує.

№ 2.

  • Опишіть характер звучання скрипки;

  • Покажіть за допомогою карток настрій в музиці.

№ 3.

  • До якого типу музики належить цей твір;

  • У якому темпі виконувався цей твір.

4.

  • У якому регістрі звучав цей твір;

  • Який настрій викликала у вас ця музика?

№ 5.

  • Як звали композитора цього твору?

  • Де він народився?

ВИСНОВОК: словничок на дошці.



  1. Зупинка четверта « Пізнавальна».

Вчитель читає вірш про скрипку. Запитання до тексту вірша.

  • А знаєте,що у скрипки є родина – « смичкова родина». ( розповідь вчителя про скрипку, малюнки- зрівняння).



  • Подумайте, чим відрізняються інструменти один від одного?

  • Які музичні інструменти подарували назви музичним ключам?

  • А зараз ми дізнаємося як народилася скрипка ( виступ дитини, портрет майстра ).

  1. Ось ми і дісталися до останньої зупинки « Заспіваймо».

-Сьогодні ми розучимо нову пісеньку « Як лікували бегемота».

Виконання пісні вчителем.



  • Як рухалась мелодія, намалюйте лінію. (таблиця « сходинка»)

  • Який характер пісні?

  • Розучування пісні першого куплету ( прочитаємо слова першої фрази, приспів окремо)

  • Правила співу пригадаємо;

  • Виконання першого куплету і показ сильної долі шумовим інструментом.

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

  • Швидко сплив час , і ми маємо попрощатися з країною « смичкових інструментів».

  • Давайте пригадаємо що нового ми дізналися з нашої подорожі :

  • Як називається перший слов’янський народний музичний інструмент?

  • Хто його правнучка?

  • З яким композитором ми познайомились?

  • Які музичні інструменти називаються смичковими?

  • Назвіть « смичкову родину.»

  • Як називається нова пісня?

Домашнє завдання : намалювати малюнок до нової пісні, або до музики яку слухали на уроці.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КЗ « НСЗШ І –ІІІ ст.. №8»

ВІДКРИТИЙ УРОК МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА



3 КЛАС.

« ЇЇ ВЕЛИЧНІСТЬ --- С К Р И П К А !»



ВЧИТЕЛЬ: МУНТЯН О. В.
Каталог: uploads -> editor -> 2992
2992 -> Відділ освіти Нікопольської міської ради Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №8»
2992 -> Комунальний заклад,,Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8”
2992 -> Марія Арсентіївна Пахомова учитель методист
2992 -> Підготувала вчитель математики Момот О. А. м. Дніпропетровськ
2992 -> «Формування ключових компетентностей молодшого школяра через проектну діяльність у системі інноваційної освіти» Якушева Валентина Дмитрівна вчитель початкових класів Вступ
2992 -> Використання інтерактивних технологій навчання на уроках української мови та літератури
2992 -> Пауль Целан


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка