Зацепило Ірен Олександрівна Працює в Комунальному закладі Навчально-виховне об’єднання – Загальноосвітня школа



Дата конвертації02.12.2018
Розмір8.03 Mb.

Зацепило Ірен Олександрівна

Працює в Комунальному закладі «Навчально-виховне об’єднання – «Загальноосвітня школа

І – ІІІ ступенів №31 з гімназійними класами,

центр дитячої та юнацької творчості «Сузір’я»

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області»

з 1994 року.

Педагогічний стаж 36 років.

Має вищу кваліфікаційну категорію,

звання «старший учитель».

Педагогічне кредо:

Завдання вчителя – виховати в учня найкращі читацькі смаки та вподобання.

Проблема, над якою працює:

Використання

інноваційних технологій

на уроках

зарубіжної літератури


Інновація відрізняє лідера від того, хто наздоганяє.

Стів Джобс





Сьогодні учні мають можливість навчатися за умов необмеженого доступу до інформації. Здійснювати це за допомогою лише підручника, нехай найвищої якості, неможливо. Сучасний педагог має усвідомити, що на базі нових технологій можуть створюватися гнучкі навчальні середовища різноманітного призначення і орієнтації, в яких раціонально поєднуватимуться традиційні засоби навчання з комп’ютерно спрямованими.

Учителі часто стикаються з проблемою зниження рівня пізнавальної активності учнів, небажання працювати самостійно та просто вчитися. Серед багатьох причин втрати дітьми інтересу до занять, можна назвати одноманітність уроків. Відсутність можливості повсякденного пошуку нової, цікавої інформації призводить до шаблонного викладання, а це руйнує та вбиває дитячий інтерес до навчання.

Творчий підхід вчителя до побудови та проведення уроку, насиченість різноманітними прийомами, методами та формами викладання зможуть забезпечити його ефективність. Один із способів розвитку пізнавальної активності учнів – це використання мультимедійних технологій, які дають змогу підвищити активність і привернути увагу до навчання.

Як відомо, людина по-різному сприймає інформацію.

Органи


слуху – 15%

Органи зору – 25%

Комплексне сприйняття:

органи зору та слуху – 65%



Керуючись педагогічними принципами науковості й доступності, системності й послідовності, з метою запобігання перевтомлюваності учнів і активізації їх пізнавальної діяльності, необхідно впроваджувати в систему своїх уроків елементи як традиційних, так й інноваційних технологій.

Типи нестандартних уроків

Ділові ігри

Прес-конференції

Урок - КВК

Урок-конкурс

Конференції

Семінари

Екскурсії

Урок-«літературне кафе»

Рольові ігри

Урок-подорож

Уроки зарубіжної літератури – це уроки, на яких вчитель використовує всі можливості учня з метою активного розумового розвитку, формування моральних якостей. Пошук інновацій у формах навчання привів до появи нестандартних уроків.

Дослідження, проведені Національним тренінговим центром США засвідчують, що інтерактивне навчання дає можливість збільшити відсоток засвоєння матеріалу, впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю (дії, практику). Результати цих досліджень можна відобразити в схемі, що отримала назву «Піраміда навчання».


Лекція

– 5%


Читання – 10%

Відео-, аудіо-

матеріали – 20%

Демонстрація – 30%

Дискусійні групи – 50%

Практика через дію – 75%

Навчання інших, застосування

отриманих знань відразу ж – 90%



Кредо інтерактивного навчання:

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що бачу й чую, я трохи пам’ятаю.

Те, що я чую, бачу й обговорюю,

я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю,

я набуваю знань і навичок.

Коли я передаю знання іншим –

я стаю майстром.

Набагато важливіше навчити,

ніж просто розповісти

Класифікація інтерактивних методів

навчання:

Кооперативне навчання

Фронтальні методи

Навчання

у грі

Навчання

у дискусії

Ротаційні трійки Карусель

Акваріум

Робота в парах Діалог

Синтез думок Спільний проект Пошук інформації



Обговорення проблем у загальному колі Мікрофон Мозковий штурм Навчаючи - вчуся Ажурна пилка Аналіз ситуацій (кейс-метод) Дерево розв’язань

Імітації

Спрощене судове рішення Громадські слухання

Рольова гра


Метод ПРЕС

Обери позицію Зміни позицію Неперервна шкала думок

Дискусія

Дебати


Структура інтерактивного уроку

ГОЛОВНЕ ЗАВДАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ КОМП᾽ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ПІДВИЩИТИ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ІНТЕРЕС УЧНІВ ДО ПРЕДМЕТА, ЕФЕКТИВНІСТЬ ЙОГО ОПАНУВАННЯ ШКОЛЯРАМИ

ВИДИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ


ЕЛЕКТРОННІ ПІДРУЧНИКИ, СЛОВНИКИ

КОМПЮТЕРНІ ПРОГРАМИ

ТРЕНАЖЕРИ

ОКРЕМІ ТИПИ ФАЙЛІВ

ЗОБРАЖЕННЯ АУДІО- АНІМАЦІЇ

ВІДЕО-

РОЗРОБЛЕНІ АВТОРСЬКІ УРОКИ

ПРЕЗЕНТАЦІЇ WEB-СТОРІНКИ

МУЛЬТИМЕДІЙНІ

ПОСІБНИКИ

Фрагменти уроків з використанням

інтерактивних вправ-асоціацій

 

«Асоціативний диктант»

 

5 клас, Ш.Перро «Попелюшка, або Соболевий черевичок»



Реалізація завдань (інтерактивні вправи)

Напишіть у дві колонки риси характеру, які на вашу думку, притаманні Попелюшці, а які — мачусі та її дочкам.









Доброта, милосердя, злостивість, мудрість, працьовитість, неробство, вразливість, щедрість, чутливість до краси, безсердечність, невдячність, безвільність, співчуття, скромність, чванливість, шляхетність, освіченість, відсутність смаку, послужливість, слухняність, самовдоволеність, ввічливість, серйозність, зосередженість, безтурботність. Грубість, гордовитість, пихатість.

(Деякі слова мають залишитися невикористаними.)

Попелюшка

Мачуха та її дочки

 

 

 

 

Асоціативний портрет

На ввідному уроці у на етапі підведення підсумків пропоную учням скласти асоціації до слова «література», додавши до кожної букви певну характеристику (цю роботу можна виконати таким прийомом як «ланцюжок»).



Л — любов, людяність, людинознавство…

І — інтерес, ініціатива…

Т — творчість, труд…

Е — енергія, ентузіазм…

Р — розум…

А — активність, акуратність…

Т — товариськість, терпіння…

У — уважність…

Р — радість, рятівник…

А — артистизм, азарт.

Під час вивчення творчості Г. К. Андерсена доречним на завершальному етапі уроку буде скласти «Асоціативну характеристику» письменника. Учні вчаться виокремлювати головні риси особистості письменника, давати йому характеристику.

 

А — авторитетний, активний…

Н — найкращий…

Д — добрий, довірливий…

Е — енергійний…

Р — романтичний, рішучий…

С — скромний, стриманий…

Е — етичний, елегантний…

Н — надзвичайний…

Тема: Хто ви – Дон Кіхот Ламанчський?

Мета:
  • навчальна: показати подвійність натури Дон Кіхота, дати відповідь на проблемне запитання: «Хто ж він - просто божевільна людина чи шляхетний лицар?», поглибити навички аналізу літературного образу;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, усне зв'язне мовлення учнів, уміння висловлювати та аргументувати свою точку зору;
  • виховна: виховувати високі моральні якості, готувати школярів до важливої для нашого сьогодення думки про те, що добро має бути озброєне і що для перемоги його над злом потрібно вибирати правильні шляхи.

  • Тип уроку: комбінований.

    Обладнання: текст роману Сервантеса «Дон Кіхот», ілюстрації Г. Доре.

    У мене ясна мета – всім зробити добро

    і нікому не заподіяти лиха.

    І за це я … заслуговую осуду?

    М.Булгаков

Участь в обласному конкурсі методичних розробок

«Ідемо на урок: 8 клас»

Хід уроку

Мотивація навчальної діяльності.

Інтерактивна вправа «Обери позицію».



Дон Кіхот: 1. Мрійник.

2. Дивак.

3. Мудрий безумець.

4. Шляхетна людина.



Активізація навчальної діяльності.

1. Розповідь вчителя.

Трагікомічність образу Дон Кіхота відображає давно усвідомлену людством надзвичайну складність боротьби проти пануючого в суспільстві зла. Той, хто зважився самотужки вступити у боротьбу з несправедливістю, підступністю, насильством, може сам стати жертвою, опинитися чи в меншому, чи в трагічному становищі.



2. Комунікативно-ситуативні вправи:
  • Уявіть, що на наш урок завітав Дон Кіхот. Які поради він може дати людині ХХІ століття? Аргументуйте свою відповідь.
  • Уявіть себе Дон Кіхотом – героєм однойменного роману Сервантеса. Вам надали можливість публічно захистити свої ідеали. Озвучте цю промову.
  • Від імені Дон Кіхота, героя роману Сервантеса, розкажіть, яким ви бачите оточуючий світ. Як ви намагаєтесь його покращити? Відповідь підтвердьте прикладами з тексту.

  • 3. Проведення міні-дослідження.

    Постановка проблемних питань:
  • Чи бачить Дон Кіхот реалії життя?
  • Чому Дон Кіхот здивований тим, що люди, яким він зробив стільки добра, так погано повелися з ним?

5. Робота в групах (ЛК).

Відбиття образу Дон Кіхота в образотворчому мистецтві. Роман Сервантеса ілюстрували багато художників. Відомі малюнки французького художника Гюстава Доре до роману: їх більше трьохсот. Ілюстрували роман Кукринікси, С. Бродський та інші. А іспанець Х. Пранда проілюстрував кожну фразу роману, він працював над «Дон Кіхотом» понад 40 років. Кожний художник, як і кожний читач, бачить літературного героя по-своєму.

Завдання групам:

  • Розглянути ілюстрації в підручнику.
  • Пояснити, які риси героя хотів підкреслити художник.
  • Висловити своє враження від ілюстрацій.

  • . . .

    7. Бесіда з учнями.

    Українська поетеса Ліна Костенко в «Баладі моїх ночей», присвяченій нашому герою, пише:

    Ти, Дон Кіхоте, може біснуватий?

    Що в тебе є? Печаль і далина.

    Тобі не досить – просто існувати?

    Ти хочеш побороти чаклуна?!

    У ХІХ столітті виникає поняття «донкіхотство». Цим словом стали називати вчинки людини, що прагне до якоїсь високої мети, але не помічає реальної неможливості її здійснення. Цікаво, що поняття «донкіхотство» включає в себе повагу до людини та визнання її високої духовної сили.

    Питання до учнів:

  • Чи змінилася позиція, яку ви обрали на початку уроку?
  • Чи згодні ви з народною мудрістю «Світ тримається на диваках»?

Тема: Г.К.Андерсен. «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».

Мета:

- навчальна: ознайомити з життям і творчістю видатного данського казкаря, змістом казки «Соловей»; розкрити суть протиставлення «справжнього» і «штучного»;

- розвивальна: розвивати навички виразного читання, виділення головного, переказ і коментування ключових епізодів;

- виховна: виховувати любов і повагу до мистецтва, естетичні смаки учнів.



Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет Г.К.Андерсена, казка «Соловей», ілюстрації до казки «Соловей», запис співу солов’я, запис уривка з «Лускунчика» П.І.Чайковського.

Ми приходимо у світ для того,

щоб збагнути красу, утвердити,

створити її.

В.О.Сухомлинський

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку.

1. Слово учителя. (Звучить запис уривка з «Лускунчика» П.І.Чайковського. Tanets_fei_drazhe.mp3) Це знову до нас завітала казка. І вона не помилилася, адже ми на неї чекали, щоб навчитися милосердя і доброти. Яка ж це казка?

Казка Г.К.Андерсена «Соловей». Діти записують тему уроку та епіграф у зошити.

2. Літературна гра. Діти, які казки Андерсена ви знаєте? Проведемо літературну гру «Впізнай героя».

1. «Бідне каченя не знало куди подітись. Його пригнічував власний гидкий вигляд і те, що воно було посміховищем цілого пташиного двору». (Гидке каченя)

2. «Коли сонце вже хилилося до заходу, побачила Еліза — одинадцять диких лебедів з золотими коронами на головах летять до берега. Вони летіли один за одним і здавалися довгою білою стрічкою». (Дикі лебеді)

3. «Бідна маленька крихітка прокинулась рано-вранці і, побачивши, де вона, гірко заплакала. Навколо, з усіх сторін великого зеленого листа, була вода, і дівчинка ніяк не могла потрапити на землю». (Дюймовочка)

4. «Всі солдатики були подібні один до одного, лише двадцять п’ятий відрізнявся від своїх братів: у нього була тільки одна нога. Його виливали останнім, і олова на нього не вистачило. Але і на своїй одній нозі він стояв рівно і твердо, як решта на своїх двох. І саме він один з усіх якраз і відзначився своїми пригодами». (Олов’яний солдатик)

5. «Часто увечері всі п’ятеро сестер бралися за руки і випливали зграйкою на поверхню моря. Чудові голоси були у них, таких не буває у людей. І коли здіймалася буря і кораблям загрожувала небезпека, русалки підпливали до них і співали солодко-солодко про те, як прекрасно на морському дні, і просили моряків не боятися спуститися туди до них». (Русалонька)

6. «Вранці її спитали, як вона спала.

- Ой, дуже погано! — мовила принцеса. — Я цілісіньку ніч на стулила очей. Хтозна-що було у моєму ліжку. Я лежала на чомусь твердому, і від цього у мене все тіло тепер у синцях! Просто жах!» (Принцеса на горошині)

7. «Жінка була така прекрасна та ніжна, але з криги, з сліпучої, іскристої криги. І все-таки жива!.. Очі блищали, як дві ясні зірки, але не було в них ні спокою, ні тепла». (Снігова королева)

3. Робота над змістом казки «Соловей».

1. Де відбуваються події казки?

2. Яким був палац імператора? Зачитайте уривок.

3. Автор порівнює в казці красивість і красу. Доведіть, що спів солов’я був дійсно красивим. (Учні зачитують слова рибалки, кухарочки, мандрівників про спів солов’я).

4. А як імператор довідався про солов’я?

5. Перекажіть, як за наказом імператора знайшли птаха.

6. Якими автор показав придворних, чому вони вихваляли спів, якого ніколи не чули? (Підлабузники, вихваляли те, що похвалив імператор).

7. Зачитайте опис солов’я. Чи таким його уявляли придворні? А яким? Намалюйте словесний портрет.

8. Чим відрізняється світ солов’я від світу імператора?

 

Соловей

Імператор та його придворні

Де живуть?

«Чудовий ліс з високими деревами і глибокими озерами».

«Палац імператора був найрозкішнішим у світі»

Що бачать?

Високі дерева і глибокі озера; синє і глибоке море; великі кораблі; бідного, обтяженого турботами рибалка, який вночі випливав закидати свої сіті.

 


«…фарфор, дуже коштовного, але такого ламкого, що до нього страшно було доторкнутися і з ним треба було поводитись дуже обережно»;

«…найчудовіші квіти, і на найкращих з них висіли срібні дзвіночки…»



Що чують?

Шум моря, плескіт хвиль, шелест листочків

Срібні дзвіночки, прив’язані до квітів

9. Прослухайте спів солов’я (Звучить запис уривка співу птаха. Solovey.mp3). Давайте порівняємо двох пташок: штучного та справжнього.

10. Чому штучний соловей не зміг зупинити смерть?

11. Живий соловейко видається непомітною сірою пташкою поруч зі своєю коштовною копією. До якої думки нас приводить автор?

12. Чи ви вірите в те, що справжнє мистецтво творить дива?

13. Давайте повернемося до запитання, яке прозвучало на початку нашої розмови: чи всяка краса приносить радість і задоволення?

14. Згадайте, у яких ще творах ви зустрічали зображення різної краси. (О.С.Пушкін. «Казка про мертву царівну і сім богатирів»: зла мачуха і принцеса; Г.К.Андерсен. «Снігова королева»: Герда і Снігова королева).



Справжній соловей

Штучний соловей

Маленька сіра пташка

Дуже красивий, із золота і срібла та коштовного каміння

Знав безліч мелодій

Знав лише одну пісню

Мав живу душу, здатну до співчуття

Замість душі - механізм

Виявив співчуття до імператора

Байдужий до чужих радощів і страждань

Урок з використанням мультимедійних технологій.

Тема: Ганс Крістіан Андерсен. Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».

Мета:

- навчальна: розкрити гуманістичний зміст казки, моральні цінності, втілені в ній, вчити визначати головну думку прочитаного, працювати з текстом художнього твору, ставити питання, підбирати цитати, встановлювати послідовність подій;

- розвивальна: формувати навички самостійної та колективної роботи з підруч­ником, виразного читання та переказу казки, висловлення своїх думок та вражень від прочитаного;

- виховна: виховувати людяність, співчутливість, розкрити значення кохання в житті людини.



Обладнання: мультимедійна презентація, текст казки, скринька з серцями і трояндами.

Тип уроку: урок когнітивного типу з елементами інтерактивного навчання.

Активізація навчальної діяльності.

1. Мультимедійна презентація казки Г.К.Андерсена «Непохитний олов'яний солдатик».

2. Словникова робота

Олов'яний — зроблений з олова. Впадав у око — звертав на себе увагу. Батист — тонка натуральна тканина. Го­ріховий плигун — іграшка з деревини горіха. Грифель — паличка (стрижень) з грифельного сланцю для писання на дошках. Гном — маленька фантастична істота. Баг­нет — гострий кінець рушниці. Мито — податок під час переїзду через кордон.

3. Бесіда з учнями:

- Які почуття викликала у вас ця казка, який настрій, чому?

- Як ви гадаєте, казка закінчується щасливо чи ні? Своє твердження обґрун­туйте. (так — закохані возз'єднуються, і ні — обоє вони гинуть.)



4. Перегляд уривку з мультфільму за казкою Г.К.Андерсена «Непохитний олов'яний солдатик».

Участь у міському турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014»

у номінації «Світова література»

Учитель-творець гармонійно поєднує

ремесло і творчість

поетичність мови

нестандартність роботи

артистизм

талант у спілкуванні з дітьми

Дякую за увагу!
Каталог: uploads -> editor -> 3458 -> 396715 -> blog -> files
files -> Вальтер скотт (1771—1832) у романі художніми засобами
3458 -> Формування здоров’язберігаючих компетентностей
3458 -> Урок по темі: «Загальний план будови клітини»
files -> Формування комунікативних та творчих навичок засобами гри на уроках зарубіжної літератури
3458 -> Центр методичної та соціально-психологічної служби Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №31 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області Експериментальний навчальний заклад Всеукраїнського рівня Біологія
3458 -> Біологічні науки в шкільному курсі через роки Підготувала вчитель біології
3458 -> «Чому було вбито Юлія Цезаря?»
3458 -> Тема. Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома. Розробила учитель хімії, спеціаліст вищої категорії Бойко І. А. Кіровоград – 2013 Мета


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка