“Зачарована Десна” О. Довженка – казкова подорож у світ його дитинства. Проблематика. Характери. Поетика кіноповісті



Скачати 12.53 Kb.
Дата конвертації06.04.2017
Розмір12.53 Kb.

“Зачарована Десна” О. Довженка – казкова подорож у світ його дитинства. Проблематика. Характери. Поетика кіноповісті.

Вікторина

  • “Що? Де? Коли?”

Творцем якого жанру був в українській літературі Олександр Довженко?

  • Творцем якого жанру був в українській літературі Олександр Довженко?
  • Де і коли розпочав Довженко кінематографічну діяльність?
  • Яке ще мистецьке захоплення, крім кіно й літератури, мав Олександр Довженко?
  • Діяльність Довженка на фронті. В якому званні він закінчив війну?
  • У якому фільмі Довженко виступив як актор?
  • Які фільми за сценаріями Олександра Довженка були створені після його смерті Ю. Солнцевою?
  • Який період охоплює “Щоденник” Олександра Довженка? Із скількох розділів він складається?
  • Який фільм Довженка увійшов у десятку кращих фільмів світового кіно?
  • Назвіть перший фільм, створений митцем?
  • Назвіть імена родичів Довженка, про яких згадується в повісті “Зачарована Десна”.

Яку музику найбільше любив слухати малий Сашко?

  • Яку музику найбільше любив слухати малий Сашко?
  • Назвіть 3 – 4 кіноповісті, створені митцем.
  • Назвіть 3 – 4 оповідання, написані Довженком.

Кіноповість

  • Кіноповість
  • Одеська кінофабрика, 1926р.
  • Карикатура
  • Військовий кореспондент, полковник
  • “Сумка дипкур’єра”
  • “Повість полум’яних літ”, “Зачарована Десна”, “Поема про море”
  • 1941-1956 рр., 5 розділів
  • “Земля”
  • Комедія “Вася-реформатор”
  • Прадід Тарас, прабаба Марусина, дід Семен, мати Одарка, батько Петро, дядько Самійло
  • Музику клепання коси
  • Перевірка
  • Дата
  • Події
  • 10. 09. 1894 року
  • Народився в селі Сосниця на Чернігівщині
  • в багатодітній селянській родині,що
  • належала до козацького стану. Неподалік мальовничої річки Десна пройшло дитинство Сашка. Батьки його були неписьменні, але дід був чумаком. Батько Сашка, Петро Семенович, чоловік мудрий і справедливий, з усіх сил тягнувся, щоб дітям дати освіту, відкрити дорогу в широкий світ. Сам Сашко дуже любив слухати материні пісні. Із 14 дітей вижило лише двоє – Сашко і його сестра Поліна. Біль від тяжких втрат, відчуття єдності роду, любов до природи, вміння бачити і цінувати навколишню красоту, закоханість в українську пісню – основні чинники формування характеру майбутнього митця.

Навчався Довженко в Сосницькій

  • Навчався Довженко в Сосницькій
  • початковій та вищій школах, з 1911р.–
  • в Глухівському учительському
  • інституті. Атмосфера у вузі була
  • тяжкою й гнітючою. В його стінах
  • заборонялося розмовляти
  • українською мовою. Та попри всілякі
  • заборони юний Сашко продовжував
  • ознайомлюватись з українською
  • культурою та літературою.
  • Усі ми родом з дитинства.
  • А. Екзюпері

Перлина письменницької

  • Перлина письменницької
  • творчості О. Довженка -
  • автобіографічна
  • кіноповість “Зачарована
  • Десна”. “Автобіографічне
  • оповідання” – таке жанрове
  • визначення творові дав
  • автор.
  • Задум “Зачарованої Десни” виник у
  • Довженка ще перед війною, про що
  • свідчить запис у “Щоденнику” 5 квітня
  • 1942 р.
  • “А вчора, пишучи спогад про дитинство,
  • про хату, про діда, про сінокіс, один
  • собі у маленькій кімнаті. Боже мій!
  • Скільки ж прекрасного і дорогого було
  • в моєму житті, що ніколи-ніколи не
  • вернеться! Скільки краси на Десні,
  • на сінокосі і скрізь - усюди, куди не гляне
  • моє душевне око!”
  • Зачарована
  • Десна

Олександр Довженко писав кіноповість

  • Олександр Довженко писав кіноповість
  • “ Зачарована Десна ” 14 років – з 1942 по 1956 р., до самої смерті, писав не для постановки чи друкування, а для
  • підтримки самого себе, бо влада постійно переслідувала його. У “ Зачарованій Десні ” створено цілий мікрокосмос людського буття. Той невеликий клаптик землі біля
  • Десни – це той земний рай, що його
  • Довженко не бачив більше ніде й ніколи в дорослому житті. У “Зачаровній Десні ” Довженко створює цілу галерею типових народних образів.

Писав

  • Масштаби Довженківського мислення були
  • неосяжні. Але був один центр, навколо
  • якого обертаються усі створені Довженком образи і картини. Це - боротьба людини за
  • гармонійне, прекрасне,
  • розумне, одухотворене…

Специфіка сюжету :

  • Замість
  • цілісності
  • сюжетної лінії –
  • набір епізодів,
  • картин, які
  • зринають у
  • пам’яті митця.
  • Спогад
  • основна форма
  • життя
  • композиційний засіб для
  • висловлення різноманітних
  • вражень

Двоплановість твору:

  • Другий
  • Перший

основна сюжетна лінія кіноповісті;

  • Перший план
  • основна сюжетна лінія кіноповісті;
  • знайомить читача з малим білоголовим Сашком;
  • передає дитячі вреження Сашка;
  • передає сцени радісного захоплення навколишнім світом.
  • Другий план
  • Ліричні відступи
  • зрілого майстра,
  • Олександра Петровича,
  • в яких філософськи
  • осмеслено
  • процес
  • художньої
  • творчості
  • красу
  • людської
  • праці
  • взаємозв' язок
  • природи та людини

Основний лейтмотив повісті –

  • це гімн людині праці, її духовному багатству і красі,
  • безмежному терпінню.
  • Через увесь твір проходить
  • думка, що митець може
  • сформуватися, тільки пізнавши
  • історію свого краю, старовинні
  • традиції та звичаї, ввібравши в
  • душу морально – етичні ідеали,
  • життєві цінності, культуру рідного
  • народу.

Каталог: 2016
2016 -> Програма та методичні вказівки з навчальної дисципліни історія науки І техніки для студентів усіх спеціальностей денної форми навчання
2016 -> Київський національний лінгвістичний університет базові навчально-методичні матеріали
2016 -> С. Ю. Кривошеєв (ініціали та прізвище)
2016 -> Програма навчальної дисципліни аграрне право опис навчальної дисципліни форма навчання Курс
2016 -> Черкаський інститут банківської справи Університету банківської справи
2016 -> Програма навчальної дисципліни господарське право опис навчальної дисципліни форма навчання Курс Семестр
2016 -> Програма курсу Інформатика 5 9 класи загальноосвітніх навчальних закладів
2016 -> А. С. Макаренко: аксіологічний, етичний та психологічний контексти професійного самоусвідомлення педагогічної особистості
2016 -> Методичні Рекомендації Запобігання і виявлення


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка