Задача 1 Львівська кондитерська фірма " Світоч "



Скачати 76.55 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації23.11.2018
Розмір76.55 Kb.
ТипЗадача
  1   2
Тема 6: Добір цільових ринків
Задача 6.1

Львівська кондитерська фірма Світоч продала на внутрішньому ринку в 2013 р. печива на суму Q1= 700 тис. грн. На ринку печива за той самий період конкуренти продали аналогічної продукції на суму Qk = 5000 тис. грн., в тому числі обсяг найпотужнішого з конкурентів Q2 =1050 тис. грн.

Служба маркетингу фірми Світоч після ринкових досліджень зробила висновок, що при активній маркетинговій діяльності ємність ринку в цілому в 2014 році можна збільшити до Є= 8500 тис. грн.

Визначіть: 1. Яку частину ринку печива захопила фірма Світоч в 2013 році?

2. Знайдіть відносну частину ринку підприємства стосовно основного конкурента в 2013 році.

3. Наскільки використано маркетинговий потенціал фірми з продажу печива?



Розв’язок

1. Для того, щоб знайти частку ринку, якою володіла фірма “Світоч” в 2013 р., необхідно визначити ємність ринку печива:

М=Q1 + Qk,

М=700 ·103+5000 ·103=5700 ·103 грн.

Звідси частка ринку, якою володіли фірма “Світоч” в 2013 р. становила:

2. Відносна частка ринку фірми “Світоч” стосовно найпотужнішого конкурента в 2013 р. становила:





3. Використаний маркетинговий потенціал ринку печива визначають порівнянням наявної ємності ринку з перспективною, яка може бути досягнута за умови активізації маркетингової діяльності виробників печива та їх посередників



Отже, потенціал даного ринку використаний лише на 67%, і тому для підприємств, які працюють на ньому, існують значні резерви підвищення обсягів збуту їх продукції, що, своєю чергою, потребує від них запровадження активної маркетингової програми.

Тема 7: Розробка комплексу маркетингу: товарна політика

Задача 7.1

ВАТ “Норд”, відомий вітчизняний виробник побутових холодильників, планує вийти на ринок однієї з країн Далекого Сходу. Основним конкурентом на цьому ринку є холодильники фірми “Лехел”, яка контролює 20% досліджуваного ринку. ВАТ “Норд” розглядає можливість виходу на ринок даної країни з холодильниками марок “Фріз” та “Сіріус”. Параметри якості холодильників наведено в таблиці 7.1, а їх вартісні характеристики – у таблиці 7.2.

Визначіть: 1. Технічні та економічні параметри конкурентоспроможності холодильників.

2. Інтегральні показники конкурентоспроможності холодильників фірми “Норд” стосовно холодильника фірми “Лехел”.

3. Доцільність виходу на досліджуваний ринок.

Таблиця 7.1

Основні параметри якості холодильників

Параметри

Розмірність

Марка холодильника

Коефіцієнт

вагомості параметра, %

ВАТ Норд”

Лехел

Фріз

Сіріус

Надійність (ресурс)

тис.год

130

100

130

30

Температура низько-

температурного відділення (НТВ)

°С

-15

-12

-12

19

Ємність

дм3

50

40

60

20

Дизайн, у балах за 10-бальною шкалою

бал

6

4

5

15

Об’єм

л

280

250

240

16


Таблиця 7.2

Вартісні характеристики холодильників

Вартісні характеристики

Марка холодильника

Фріз

Сіріус

Лехел

Ціна пр.), грн

2200

1900

2200

Сумарні витрати споживачів за весь термін експлуатації (М), грн

4500

6600

5000

Розв’язок



1. Конкурентоспроможність товару оцінюють за допомогою інтегрального показника конкурентоспроможності:



де Ітпіндекс технічних параметрів (індекс якості);

Іепіндекс економічних параметрів (індекс цін).



де qi – одиничний показник і-го технічного параметра;

νi – коефіцієнт вагомості і-го параметра.



де Роцінзначення параметра товару, який оцінюється;

Рбаз – значення цього параметра в базовому товарі.

де – споживання відповідно оцінюваного та базового виробів.





де М – сумарні витрати споживання, пов’язані з експлуатацією товару протягом усього періоду його служби.

1. Визначення конкурентоспроможності холодильника “Фріз” у порівнянні з холодильником марки-конкурента Лехел:

а) технічні параметри

, , , , .

ІТП =1·0,3+1,25·0,19+0,83·0,2+1,2·0,15+1,17·0,16=1,071;

б) економічні параметри



в) інтегральний показник





2. Визначення конкурентоспроможності холодильника “Сіріус” у порівнянні з холодильником марки-конкурента Лехел:

а) технічні параметри

, , , , .

ІТП =0,77·0,3+1·0,19+0,67·0,2+0,8·0,15+1,04·0,16=0,841;

б) економічні параметри



в) інтегральний показник



3. Розрахунки засвідчують, що ВАТ “Норд” може виходити на досліджуваний ринок із холодильником Фріз, інтегральний показник конкурентоспроможності якого Кінт=1,23>1. Холодильник Сіріус з Кінт=0,76<1 не буде конкурентоспроможним на даному ринку.

Каталог: file
file -> Інформація для вступників 2015 року до аспірантури Інституту соціології Національної Академії наук України
file -> Положення про порядок підготовки фахівців ступенів доктора філософії та доктора наук в аспірантурі (ад’юнктурі) та докторантурі вищих навчальних закладів
file -> Відділ аспірантури та докторантури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
file -> Про вступний іспит та реферат при вступі до аспірантури Інституту соціології нан україни
file -> Київський національний університет імені Тараса Шевченка
file -> Програма вступного іспиту до аспірантури зі спеціальності 22. 00. 03 соціальні структури та соціальні відносини Затверджено
file -> Принципи реалізації наукової діяльності університету: активна участь у формуванні та

Скачати 76.55 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка