Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ ii. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola



Скачати 293.08 Kb.
Дата конвертації20.03.2017
Розмір293.08 Kb.
ТипРобоча програма


Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ

II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola

Кафедра :Бiологiї

Tanszék: Biológia
ЗАТВЕРДЖУЮ/ JÓVÁHAGYOM

Проректор з навчальної роботи/

Tanulmányi rektorhelyettes
________________________________

“______”_______________20___ року



РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ


TANTÁRGYI PROGRAM


Молекулярна біологія / Molekuláris biológia

(шифр і назва навчальної дисципліни/a tárgy kódja és címe)

напрям підготовки/szak: 0401 Природничі науки/ 0401 Természettudományok

(шифр і назва напряму підготовки/a szak kódja és neve)

Спеціальність/szakirány: 6.040102. Біологія/6.040102. Biológia

(шифр і назва спеціальності/a szakirány kódja és neve)




2015/2016-ий рік/ 2015/2016 -as év

Робоча програма Молекулярна біологія для студентів

(назва навчальної дисципліни)

за напрямом підготовки 0401 Природничі науки, спеціальністю 6.040102. Біологія


Tantárgyi program Molekuláris biológia c. tárgyból

(назва навчальної дисципліни)

a 6.040102. Biológia szakos hallgatók számára.


________________________________________________________



Розробники/ Kidolgozók: к.б.н., доц. Надь Б.Б. / Nagy Béla a biológiai tud. kand., docens

(вказати авторів, їхні посади, наукові ступені та вчені звання / szerzők neve, beosztása, tudományos címe, fokozata)


Робоча програма затверджена на засіданні кафедри (предметної комісії)____________________

A tantárgyi programot elfogadta a tanszékértekezlet (tantárgyi bizottság) _______________________
Протокол від / Jegyzőkönyv dátuma ___________________________
Завідувач кафедри / Tanszékvezető
_______________________

(підпис/aláírás)

Дата/Dátum: _________________________

 Надь Б.Б. 2015 рік




  1. Опис навчальної дисципліни/ A tantárgy leírása


Найменування показників

A jellemzők megnevezése



Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Szakirány, szak, képzettségi szint



Характеристика навчальної дисципліни

A tárgy jellemzői



денна форма навчання

nappali tagozat

заочна форма навчання

levelező tagozat

Кількість кредитів: 2

Kreditértéke: 2



Галузь знань:

0401 Природничі науки

Képzési ág:



0401 Természettudományok

(шифр і назва / kód, név)



Нормативна

(за вибором)



Normatív

(választható)




Напрям підготовки:

6.040102. Біологія

Szakirány:



6.040102Biológia

(шифр і назва / kód, név)



Модулів: 2

Modulok száma: 2



Спеціальність

(професійне

спрямування):

6.040102. Біологія

Szak (szakosodás): 6.040102Biológia



Рік підготовки / Képzési évek:

Змістових модулів: 3

Tartalmi modulok: 3



4-й / 4-ik

4-й / 4-ik

Індивідуальне науково-дослідне завдання / Egyéni tudományos-kutatói feladat: _______________

(назва / megnevezve)



Семестр/Félév

Загальна кільк. год: 72

Összóraszám: 72



7-й / 7-ik

7-й / 7-ik

Лекції / Előadások

Тижневих годин для денної форми навчання:

– аудиторних: 2

– самостійної роботи студента: 4
A nappali tagozatos hallgató heti óraszáma:

– kontaktóra: 2

– önálló munka: 4


Освітньо-кваліфікаційний рівень:

бакалавр
Képzési szint:

BSc


20 год/20 óra

6 год./óra

Практичні, семінарські/ Gyakorlati, szemináriumi

8 год/8 óra

0 год./óra

Лабораторні/Laboratóriumi

0 год/óra

0 год./óra

Самостійна робота/Önálló munka

62 год./óra

84 год./óra

Індивідуальні завдання:

Egyéni feladat:

год /óra.



год./óra

год./óra

Вид контролю:

Az ellenőrzés formája:



Екзамен/

vizsga

Екзамен/

vizsga

Примітка / Megjegyzés:

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:

A kontaktórák és az önálló/egyéni feladatra szánt órák egymáshoz viszonyított aránya:

для денної форми навчання / a nappali tagozatosok számára – 1/3

для заочної форми навчання / a levelező tagozatosok számára – 1/14



  1. Мета та завдання навчальної дисципліни / A tárgy célja és feladatai


Мета / Cél:

У процесі вивчення курсу студенти повинні зрозумити будову і функції клітин на молекулярному рівні; молекулярні механізми реалізації генетичної інформації.


A tantárgy tanulása során a diákoknak meg kell érteniük a sejt molekuláris szerveződését,a genetikai információ átadásának és megvalósulásának mechanizmusát.
Завдання / Feladatok:

Здобути знання необхідні для розуміння закономірностей білолгічних процесів на молекулярному рівні.



A tantárgy legfontosabb feladata, hogy a hallgatók megismerjék az életfolyamatok molekuláris alapjait.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен / A tárgy teljesítése révén a hallgatónak

знати / tudnia kell:

  • пояснювати передачу закодованої в молекулі ДНК генетичної інформації при біосинтезі білка,

  • основну теорему молекулярної генетики (ДНК  РНК БІЛОК ),

  • взаємозв’язок різних процесів на молекулярному ріні;

  • теорію молекулярної еволюції.




  • magyarázni a DNS-ben kódolt információ átadását a fehérjeszintézis során,

  • központi dogma elméletét (DNS-RNS-FEHÉRJE),

  • az é folyamatok molekuláris összefüggéseit,

  • a molekuláris evolúció elméletét.



вміти / képesnek kell lennie:

  • володіти ринципами складання та розвязування простих задач на реплікацію, транскрипцію, трансляцію;

  • встановлювати кореляцію між виродженням генетичного коду та частотою амінокислот в білках.



  • egyszerű genetikai feladatokat szerkeszteni és megoldani a replikáció, transzkripció és transzláció folyamataira;

  • korrelációs összefüggéseket felismerni a genetikai kód sajátossága és az aminosavak sorrendje között;



  1. Програма навчальної дисципліни / A tárgy programja



Змістовий модуль 1. / 1. Tartalmi modul

Проблеми сучасної молекулярної біології. Нуклеїнові кислоти. Реплікація ДНК / Napjaink molekuláris biológiájának kérdései. A nukleinsavak. DNS replikáció
Тема 1. / 1. Téma: Проблеми сучасної молекулярної біології. Молекулярна біологія: історія і характеристика як біологічної науки. Проблеми сучасної молекулярної біології, її значення для промисловості, сільського господарства, медицини. Білки як структурно-функціональні компоненти клітини. Фізико-хімічні властивості амінокислот. Пептидний зв'язок. Рівні організації білків. Первинна, вторинна, третинна, четвертинна структура білкових молекул. Природа сил, що стабілізують структуру білків. Методи дослідження структури білків.

Molekuláris biológia: története, jellemzése, mint biológiai tudományé. Napjaink molekuláris biológiájának kérdései, jelentősége az ipar, mezőgazdaság és orvostudomány számára. A fehérjék, mint a sejt strukturális – funkcionális összetevői. Az aminosavak fizikai – kémiai sajátosságai. Peptidkötés. A fehérjék szerkezeti szintjei. A fehérjék elsődleges, másodlagos, harmadlagos és negyedleges szerkezeti szintjei. A fehérjék szerkezetét stabilizáló erők természete. A fehérjék szerkezetének vizsgálati módszerei.
Тема 2. / 2. Téma: Нуклеїнові кислоти .Нуклеїнові кислоти - найважливіші складові генетичного апарату клітини. Фізико-хімічні властивості нуклеїнових кислот. Рівні організації нуклеїнових кислот. Методи визначення первинної структури ДНК і РНК. Вторинна структура ДНК і РНК. Природа сил, що стабілізують структуру нуклеїнових кислот. Різноманітність форм подвійної спіралі ДНК. Лінійні та кільцеві замкнуті ДНК.

Організація геному прокаріот і еукаріот. Паліндроми. Мобільні елементи геному. Транспозони. Плазміди. Інтронно-екзонна структура генів еукаріот. "Надмірність" геному. ДНК- та РНК-вмістні віруси. Хромосоми еукаріот. Рівні структурної організації хроматину. Нуклеосоми.



A nukleinsavak, mint a sejt genetikai készülékének legfontosabb összetevői. A nukleinsavak fizikai - kémiai sajátosságai. A nukleinsavak szerveződési szintjei. A DNS és RNS elsődleges szerveződésének vizsgálati módszerei. A DNS és RNS másodlagos szerkezete. A nukleinsavak szerkezetét stabilizáló erők természete. A kettős DNS spirál változatos formája. Lineáris és gyűrűsen zárt DNS molekulák.

A prokarióták és eukarióták genomjának szerveződése. Palindromok. A genom mobilis elemei. Plazmidok. Az eukarióták génjeinek intron – exon szerkezete. A „mértéktelen” genom. DNS és RNS vírusok. Az eukarióták kromoszómái. A kromatin szerveződési szintjei. Nukleoszómák.

Тема 3. / 3. Téma: Реплікація ДНК .Реплікація ДНК: Ферментативний апарат ДНК-залежного синтезу ДНК. ДНК-полімерази про- і еукаріот. Репарація і модифікація ДНК. Особливості реплікації у РНК-вмістних вірусів. Зворотна транскрипція. Функціонування РНК-залежної ДНК-полімерази. Використання в генетичній інженерії для синтезу генів. Рестриктази. Рестрикційний аналіз нуклеїнових кислот.

DNS replikáció. A DNS-függő DNS szintézis enzimjei. A pro- és eukarióták DNS-polimerázai. DNS reparáció és modifikáció. Az RNS vírusok replikációjának sajátosságai. Fordított transzkripció. Az RNS - függő DNS - polimeráz működése. A genetikai sebészet alkalmazása génszintézisre. Restrikciós enzimek. A nukleinsavak restrikciós analízise.

Змістовий модуль 2. / 2. Tartalmi modul

Транскрипція. Трансляція. Посттрансляційна модифікація білків./ Transzkripció. Transzláció. A fehérjék poszttranszlációs modifikációja

Тема 4. / 4. Téma: Транскрипція. Порівняльна характеристика про- і еукаріотичних ДНК-залежних РНК-полімераз. Інформаційні РНК. Особливості структури мРНК у прокаріот і еукаріот. Процесінг. Роль і місце сплайсинга. Регуляція транскрипції. Нуклеази. Інформосоми. РНК-зв'язуючі білки, їх роль у функціонуванні мРНК. Генетичний код.
A pro- és eukarióták DNS – függő RNS – polimeráz enzimjeinek összehasonlító jellemzése. Információs RNS. A pro- és eukarióták mRNS – ének összehasonlító jellemzése. Processing. A splicing szerepe és helye. A transzkripció szabályozása. Nukleázok. Informosoma. RNS – kötő fehérjék és szerepük az mRNS működésében. Genetikai kód.
Тема 5. / 5. Téma: Трансляція. Транспортні РНК: властивості, первинна та просторова структура. Адапторна функція тРНК в процесі трансляції мРНК. Аміноацил-тРНК-синтетази: структура і функції. Комплекси АРСаз у еукаріот (кодосоми). Проблема впізнавання тРНК. Каталітичний механізм реакції аміноацилювання. Надспецифічність АРСаз. Рибосоми - центральний компонент апарату трансляції генетичної інформації. Будова й фізико-хімічні властивості рибосом. Структура рибосомальних РНК і білків. Функціональні центри рибосом. Трансляція генетичної інформації - процес послідовного зчитування кодонів мРНК. Ініціація, елонгація і термінація трансляції у прокаріот і еукаріот. Фактори трансляції. Точність і швидкість процесу трансляції. Полірибосоми.
Szállító RNS: tulajdonságaik, elsődleges és térbeli szerkezetük. A tRNS adapter szerepe az mRNS transzlációja során. Aminoacil –tRNS –szintetáz enzimek: szerkezetük és funkcióik. ARS- áz komplexek az eukariotáknál. A tRNS felismerésének problémája. Az amino-acil reakciók katalitikus mechanizmusai. Az ARS- ázok, mint specifikus enzimek. A riboszómák, mint a genetikai információ traszlációjának központi szervei. A riboszómák szerkezete és fizikai – kémiai sajátosságai.

A riboszomális RNS és fehérjék szerkezete. A riboszómák funkcionális központjai. Az örökletes információ transzlációja – az mRNS kodonok olvasásának folyamata. A transzláció iniciációs, elongációs, terminációs szakaszai pro- és eukariotáknál. Transzlációs faktorok. A transzláció pontossága és sebessége. Poliriboszómák.
Тема 6. / 6. Téma: Посттрансляційна модифікація білків. Регуляція біосинтезу білка. Специфічна й. неспецифічна регуляція. Особливості регуляції у про- і еукаріот. Рівні регуляції.

Генетична інженерія: задачі й перспективи. Біотехнологія. Клітинна інженерія.



A fehérjeszintézis szabályozása. Specifikus és nem specifikus szabályozás. A szabályozás sajátosságai pro- és eukariotáknál. A szabályozás szintjei.

Genetikai sebészet: feladatai és távlatai. Biotechnológia. Sejttechnológia.

4. Структура навчальної дисципліни / A tárgy struktúrája

Назви змістових модулів і тем

A tartalmi modulok címe és témája



Кількість годин / Óraszám

денна форма / nappali

заочна форма / levelező

Усього

összesen



у тому числі/ebből

Усього

összesen


у тому числі/ebből

л/

ea


п/

gy


лаб/

lab


інд/egy

с.р./ö.m.

л/

ea


п

/gy


лаб/lab

інд/egy

с.р./ö.m.

1

2

3

4

5

6

7

8

3

4

5

6

7

Змістовий модуль 1. / 1. Tartalmi modul

Проблеми сучасної молекулярної біології. Нуклеїнові кислоти. Реплікація ДНК / Napjaink molekuláris biológiájának kérdései. A nukleinsavak. DNS replikáció

Тема 1.

1. téma


14

4










10

14













14

Тема 2.

2. téma


14

2

2







10

16

2










14

Тема 3.

3. téma


16

4

2







10

14













14

Разом за змістовим модулем 1

Összesen az 1. tartalmi modulban



44

10

4







30

44

2










42

Змістовий модуль 2. / 2. Tartalmi modul

Транскрипція. Трансляція. Посттрансляційна модифікація білків./ Transzkripció. Transzláció. A fehérjék poszttranszlációs modifikációja

Тема 1.

1. téma


14

4










10

16

2










14

Тема 2.

2. téma


16

4

2







10

16

2










14

Тема 3.

3. téma


16

2

2







12

14













14

Разом за змістовим модулем 2

Összesen a 2. tartalmi modulban



46

10

4







32

46

4










42

Усього годин / Összesen


90

20

8







62

90

6










84


5. Теми лекцій / Az előadások témája



Назва теми / A téma címe

Кількість

Годин


Óraszám



Молекулярна біологія: історія і характеристика як біологічної науки. Проблеми сучасної молекулярної біології.

2



Нуклеїнові кислоти.

2



Реплікація ДНК.

2



Молекулярні механізми репараційних механізмів ДНК.

2



Транскрипція. Процесінг і сплайсинг.

2



Регуляція транскрипції.

2



Біосинтез білка.

2



Білки як структурно-функціональні компоненти клітини.

2



Посттрансляційна модифікація білків.

2



Регуляція генетичних процесів.

2



6. Теми практичних занять / A gyakorlati órák témája




Назва теми / A téma címe

Кількість

Годин


Óraszám



Фізико-хімічні властивості нуклеїнових кислот.

2



Реплікація ДНК (задачі).

2



Транскрипція (задачі).

2



Біосинтез білка (задачі).

2



7. Теми лабораторних занять / A laboratóriumi munkák témája




Назва теми / A téma címe

Кількість

Годин


Óraszám

1







2







...








8. Самостійна робота / Önálló munka




Назва теми / A téma címe

Кількість

Годин


Óraszám



Білки як структурно-функціональні компоненти клітини.

2



Природа сил, що стабілізують структуру білків.

2



Вторинна структура ДНК і РНК.

2



Різноманітність форм подвійної спіралі ДНК.

3



Лінійні та кільцеві замкнуті ДНК.

2



Паліндроми. Мобільні елементи геному. Транспозони. Плазміди.

2



Інтронно-екзонна структура генів еукаріот.

4



Ферментативний апарат ДНК-залежного синтезу ДНК.

2



ДНК-полімерази про- і еукаріот.

3



Особливості реплікації у РНК-вмістних вірусів.

2



Зворотна транскрипція. Функціонування РНК-залежної ДНК-полімерази. Використання в генетичній інженерії для синтезу генів.

2



Рестриктази. Рестрикційний аналіз нуклеїнових кислот.

3



Порівняльна характеристика про- і еукаріотичних ДНК-залежних РНК-полімераз.

2



Інформаційні РНК.

4



Генетичний код.

3



Транспортні РНК: властивості, первинна та просторова структура.

2



Аміноацил-тРНК-синтетази: структура і функції.

2



Рибосоми - центральний компонент апарату трансляції генетичної інформації.

4



Структура рибосомальних РНК і білків.

2



Функціональні центри рибосом.

2



Фактори трансляції. Точність і швидкість процесу трансляції. Полірибосоми.

2



Регуляція біосинтезу білка. Специфічна й. неспецифічна регуляція.

4



Особливості регуляції у про- і еукаріот. Рівні регуляції.

2



Генетична інженерія: задачі й перспективи.

2



Біотехнологія. Клітинна інженерія.

2




Разом / Összesen:

62


Vizsgakérdések


  1. A molekuláris biológia, mint tudomány.

  2. A molekuláris biológia módszerei és társtudományai.

  3. A molekuláris biológia legfontosabb kutatási területei és a kutatások tárgyai.

  4. A molekuláris biológia kialakulása a XIX. sz. végétől a XX. sz. közepéig.

  5. A molekuláris biológia fejlődése a XX. sz. közepétől napjainkig.

  6. A biológiai membránok szerkezete.

  7. Diffúzió és segített diffúzió.

  8. Aktív transzport és endocitózis.

  9. Enzimek. Az enzimek specifikus hatását magyarázó elméletek.

  10. Az enzimek hatásmechanizmusát (biokatalitikus szerepét) magyarázó elméletek.

  11. Enzim inhibitorok.

  12. A biokémiai reakciók sebessége, a reakció sebességét befolyásoló tényezők.

  13. Az enzimaktivitás szabályozása.

  14. Hormonális szabályozás. Sajátosságai növényi és állati szervezetek esetében.

  15. Membránreceptorok és citoplazmatikus hormonreceptorok.

  16. Az antibiotikumok általános jellemzése és csoportosítása.

  17. Bakteriosztatikus és baktericid anyagok. Hatásmechanizmusuk molekuláris szinten.

  18. A penicillin.

  19. DNS – bázisszerkezet változások.

  20. Közvetlen reaktiválás és fotoreparáció.

  21. Exizív reparáció.

  22. SOS (indukált) reparáció.

  23. Rekombináció. Homológ és nem homológ rekombináció.

  24. Hollydai rekombinációs elmélete.

  25. Más elméletek a rekombináció molekuláris folyamatáról.

  26. A replikációt követő, illetve a DNS – szál szakadását javító folyamatok.

  27. A rekombinációs folyamatok enzimjei.

  28. A replikációs folyamat korai elméletei (konzervatív, semi-konzervatív, diszperziós).

  29. A replikáció típusai: szigma, téta, D, illetveY típusok.

  30. A replikáció szakaszai.

  31. A replikáció enzimjei.

  32. A DNS és RNS szerkezetének és funkciójának összehasonlító jellemzése.

  33. A transzkripció (operon, promoter, terminátor, transzkripton).

  34. A transzkripció szakaszai.

  35. Processing és splicing.

  36. A lac-operon szabályozása.

  37. A riboszómák szerkezete.

  38. A fehérjeszintézis szakaszai.

  39. Az aminosavak szerkezete.

  40. A fehérjék: szerkezetük és funkcióik.



9. Індивідуальні завдання / Egyéni feladatok
10. Методи навчання / A tanulás módszerei

11. Методи контролю / Az ellenőrzés formái

1. Обов’язковим є:

– відвідування лекцій,


– відвідування практичних занять,
– своєчасне написання трьох тесових контрольних робіт,
– конспектування,
– опрацювання тематики винесеної на самостійну роботу студента,
– опрацювання питань для самостійної підготовки до контрольних робіт, іспиту.

Кількість пропущених занять не може перевищувати визначену в Положенні про навчальний процес в ЗУІ.



2.Вимогою до рівня засвоєння навчального матеріалу є:
– щонайменше задовільні оцінки за відповіді, контрольні роботи, реферати, колоквіуми, індивідуальні контрольні завдання (у заочників*).

3. Ліквідація заборгованості

Форму та умови ліквідації заборгованості (пропущених занять, незадовільних оцінок за відповіді, за контрольні роботи, реферати, колоквіуми) у відповідності до Положення про навчальний процес в ЗУІ визначає викладач, на заняттях якого виникла заборгованість, про що повідомляє кафедру та Навчальну частину.



Залік може бути проведений на підставі семестрової оцінки (поточно-модульного контролю), якщо є відповідне рішення кафедри, зафіксоване у протоколі і враховане у робочому навчальному плані і робочій програмі навчальної дисципліни.

Якщо формою підсумкового контролю з предмету є іспит або диференційований залік, то семестрова оцінка може бути врахована, як критерій допуску до іспиту, і зарахована на іспиті.


A szorgalmi időszak feladatai

Az előadásokon való részvétel a tárgyfelelős elvárása a hallgatókkal szemben.

Egyedi, hallgatóként személyesen feldolgozásra kiadott esettanulmányok, téma-dokumentációk elkészítése, előadás tartása, vitakészség felmutatása a megadott témakörben.

A vizsgára bocsátás feltételei:

1. Akinek minden osztályzata legalább elégséges;

2. Pótolta minden hiányzását;

3. Kijavította minden elégtelen osztályzatát.

Amennyiben a hallgató a vizsgára bocsátást az előírt határidőig nem szerzi meg, a tanár feljegyzése nyomán hozott tanszéki határozat alapján – utóvizsga jelleggel – még egy lehetőséget kaphat a pótlásra.

Modulonkénti számonkérés:

Minden modulért a diák modulzáró osztályzatot kap. Ennek kiállítása történhet zárthelyi dolgozat (ZH) és szóbeli feleltetés, valamint egyéni ellenőrző feladatok (a levelező képzésben résztvevő hallgatók esetében) alapján.

Ha a tanszék úgy döntött a beszámoló (beírás) történhet a félévi osztályzat (Modulonkénti számonkérés) alapján.
Ha a tantárgy vizsgával vagy minősített beszámolóval zárul, a félévi osztályzat egyúttal félév lezárását is jelentheti, és be lehet számítani a vizsgán.

A félév végi vizsgáztatás szóban történik, a hallgatókkal előzetesen megismertetett témakörök alapján.



12. Розподіл балів, які отримують студенти

A hallgatók által megszerezhető pontszámok

Приклад для заліку / Példa a beszámolóhoz


Поточне тестування та самостійна робота

Folyamatos tesztelés és önálló munka



Сума

Összeg


Змістовий модуль №1

1. tartalmi modul



Змістовий модуль №2

2. tartalmi modul



Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

Т9

100




























Т1, Т2 ... Т9 – теми змістових модулів / a tartalmi modulok témái.

Приклад для екзамену / Példa a vizsgához

Поточне тестування та самостійна робота

Folyamatos tesztelés és önálló munka



Підсумковий тест (екзамен)

Сума

Змістовий модуль 1

1. tartalmi modul



Змістовий модуль

2.

2. Tartalmi modul



Змістовий модуль

3


40

100

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

6

8

6

6

6

8

10

10

Т1, Т2 ... Т12 – теми змістових модулів / a tartalmi modulok témái.


Приклад за виконання курсового проекту (роботи)

Az évfolyammunka elkészítésének mintája



Пояснювальна записка

A dolgozat



Ілюстративна частина

A példaanyag



Захист роботи

A védés


Сума

Összeg


до ___ pontig

до ___ pontig

до ___ pontig

100


Шкала оцінювання: національна та ECTS

A nemzetközi és nemzeti osztályozás skálája

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Az összpontszám az összes tanulmányi teljesítmény alapján



Оцінка ECTS
Osztályzat az ECTS szerint

Оцінка за національною шкалою

Osztályzat a nemzeti skála alapján



для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

vizsga, évfolyammunka, gyakorlat


для заліку

beszámoló


90-100

А

відмінно / jeles

зараховано

megfelelt


82-89

В

добре / jó

74-81

С

64-73

D

задовільно / elégséges

60-63

Е

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

elégtelen a pótvizsga lehetőségével



не зараховано з можливістю повторного складання

nem felelt meg, a pótbeszámoló lehetőségével



0-34

F

незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

elégtelen, a tárgy újrafelvételének kötelezettségével



не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

nem felelt meg, a tárgy újrafelvételének kötelezettségével





13. Методичне забезпечення / Módszertani ellátottság

Заняття проводяться в навчальних аудиторіях в яких є дошка для крейди розміром щонайменше 2×1 метрів.



Технічні засоби, що використовуються:
наявні кодоскоп, діапроектор, мультимедійний проектор.

A foglalkozásokat az éppen rendelkezésre álló tanteremben tartjuk, ahol legalább egy 2×1 méteres tábla áll rendelkezésre.


Oktatási segédeszközök:
a rendelkezésre álló írás-, dia-, multimédiás vetítő.
14. Рекомендована література / Ajánlott szakirodalom

Базова / Alapművek


  1. Стент Г. Mолекулярная генетика.- М., 1974.- 536 с.

  2. Калинин Ф.Л. Основы молекулярной биологии.- К., 1978.- 488 с.

  3. Мацука Г.Х. Проблеми і досягнення сучасної і молекулярної біології.- К., 1982.- 154 с.

  4. Инге-Вечтомов С.Г. Введение в молекулярную генетику.- М., 1983ю- 343 с.

  5. Молекулярная биология: Струртура и биосинтез нуклеиновых кислот /Под. Ред. А.С.Спирина.- М., 1990.- 352 с.

  6. Ніколайчук В.І., Надь Б.Б. Збірник задач з генетики.- Ужгород, 2001 Ужгород, 1997.

  7. Bálint Miklós: Molekuláris biológia I-II., Műszaki kiadó, 2006.

  8. Fazekas Gy., Szerényi G. Biológia I. kötet. Molekulák élőlények, életműködések. Budapest, 2002-

  9. Venetianer Pál: A DNS szép új világa. Kulturtrade Kiadó, Budapest, 1998.


Допоміжна / Kiegészítő olvasmányok


  1. Грин Г., Стацин И., Тейлор Д. Биология.- М.: Мир, 1990.- т. 1-3.

  2. Слюсарев А.А. Биология.– М.: Медицина, 1987.

  3. Venetianer Pál: A DNS szép új világa. Kulturtrade Kiadó, Budapest, 1998.

  4. Рис Э., Стент М. От клеток к атомам: Иллюстрированное введение в молекулярную биологию.- М., 1988.- 144 с.

15. Інформаційні ресурси / Információs eszközök


  1. Програма курсу «Молекулярна біологія»;

  2. Бібіліотека ЗУІ імені Ференца Ракоці ІІ;

  3. Бібіліотека кафедри біології та хімії.



  1. A „Molekuláris biológia” tantárgyi programja;

  2. A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola könyvtára;

  3. A Biológia és Kémia tanszék könyvtára.






Каталог: bkt -> oktat-bkt -> BIOLOGIA SZAK
BIOLOGIA SZAK -> Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ ii. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
BIOLOGIA SZAK -> Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ ii. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
BIOLOGIA SZAK -> Форма № н 04 Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ ii. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
BIOLOGIA SZAK -> Форма № н 04 Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ ii. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
BIOLOGIA SZAK -> Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ ii. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
BIOLOGIA SZAK -> Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ ii. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
BIOLOGIA SZAK -> Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ ii. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
BIOLOGIA SZAK -> Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ ii. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
BIOLOGIA SZAK -> Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ ii. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola

Скачати 293.08 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка