Закон збереження електричного заряду. У невідомому таїться



Дата конвертації14.11.2018
Розмір5.05 Mb.
ТипУрок
  • Електричне поле.
  • Дискретність електричного заряду.
  • Будова атома. Електрон. Йон. Закон збереження електричного заряду.

У невідомому таїться

  • www.themegallery.com
  • У невідомому таїться
  • принадна сила
  • Латинське прислів’я

Перевірка домашнього завдання

  • Чому папірці прилипли до гребінця?
  • За допомогою якого засобу можна позбутися, наприклад, від прилипання одягу до тіла, іскріння та тріску?
  • www.themegallery.com

Впишіть в одну колонку провідники електрики, а в іншу діелектрики: срібло, бронза, вугілля, скло, сталь, графіт, пластмаса, водний розчин солі, пісок, віск, бензин, шовк, цукор, розчин цукру, повітря, вода, гума.

  • Впишіть в одну колонку провідники електрики, а в іншу діелектрики: срібло, бронза, вугілля, скло, сталь, графіт, пластмаса, водний розчин солі, пісок, віск, бензин, шовк, цукор, розчин цукру, повітря, вода, гума.
  •  
  • www.themegallery.com
  • Провідники
  •  
  • Діелектрики
  • Завдання №1

Завдання №2

  • www.themegallery.com
  • Як називається прилад для виявлення електричного заряду тіла?
  • Як він працює?
  • Замість цифр вкажіть основні частини цього приладу.

Тема урока

  • Електричне поле. Дискретність електричного заряду. Будова атома. Електрон. Йон. Закон збереження електричного заряду.
  • www.themegallery.com

Мета уроку:

  • пояснити фізичний зміст явища електризації;
  • вивчити поняття електричного поля, як особливого виду матерії;
  • обґрунтувати дискретність електричного заряду;
  • вивчити будову атома;
  • сформулювати закон збереження заряду та експериментально його підтвердити.
  • www.themegallery.com

Ви повинні знати:

  • Поняття “електричного заряду” та “електричного поля”.
  • Закон збереження заряду.
  • Елементарні відомості з фізики атома та атомного ядра.
  • www.themegallery.com
  • www.themegallery.com
  • Проблема:
  • Необхідно визначити заряджене тіло чи ні, маючи при цьому електроскоп, папір, скляну паличку. Як би ви це зробили? А як ви надали заряду паличці?
  • www.themegallery.com
  • Як з'явився електричний заряд?
  • 27
  • Електрони
  • Ядро
  • Атом складається з позитивно зарядженого ядра та електронів, що обертаються навколо ядра по орбітах.
  • +

  • Позитивний заряд його ядра рівний сумі негативних зарядів всіх його електронів.
  • www.themegallery.com
  • Атом у збудженому стані електрично нейтральний.
  • +
  • +
  • +
  • +
  • Існування зарядів обумовлено здатністю електронів покидати атом.
  • Отже, електрони або відокремлюються, або переносяться на тіло. Це і є процес електризації.
  • +
  • -
  • Висновок:
  • Частина негативних зарядів переходить з одного тіла на інше.
  • Явище електризації полягає у втраті чи придбанні тілом деякої кількості електронів.
  • Якщо електрична нейтральність тіла порушена, то воно називається наелектризованим.
  • Часть электронов из палочки переходит в бумагу.
  • Cкляна паличка невзмозі утримати всі свої електрони і частина з них переходить на папір або шовк. Втративши частину своїх електронів,
  • скляна паличка заряджається
  • позитивноа папір негативно.

Закон збереження електричних зарядів:

  • у замкнутій системі алгебраїчна сума зарядів всіх частинок залишається незмінною.
  • Підручник стор.16.
  • Якщо заряди позначити через
  • q1, q2, і т.д.,
  • то q1 + q2 + q3 + ... + qn = const.
  • www.themegallery.com

Електризація – це результат перерозподілу електронів між двома тілами або частинками тіла.

  • + + +
  • + + +
  • Підношу до електрометра заряджену скляну паличку. Стрілка електрометра відхиляється, показуючи, що він зарядився. Я не торкалась стрижня електрометрії паличкою, а тільки піднесла її близько до стрижня. Чому ж електрометр зарядився?
  • Дослід
  • +++
  • .
  • е-
  • + + + + +
  • +
  • - - - - -
  • +
  • На найближчому кінці накопичуються різнойменні заряди, а на віддаленому кінці однойменні заряди. Спостерігається перерозподіл зарядів, але в межах одного тіла.
  • www.themegallery.com
  • Наелектризовані тіла спричиняють певні зміни в просторі навколо себе.
  • Електричне поле – це особлива форма матерії, що існує навколо заряджених тіл і діє з деякою силою на інші частинки або тіла, які мають електричний заряд.

Зарядимо один електрометр

  • Дослід
  • З’єднаємо два електрометра металевим дротом
  • Чи можливо ли продовжувати поділ заряду нескінченно?
  • Досліди А.Ф. Іоффе та Р. Мілікена довели існування самої малої зарядженої частинки.
  • Цю частинку назвали електрон.
  • Електрон має
  • найменший
  • від’ємний заряд.
  • ИОФФЕ Абрам Федорович (1880, — 1960), російський фізик, один із засновників радянської фізичної школи

  • Цей заряд позначають символом е, а значення записують так:
  • е = -1,6 . 10 -19 Кл.
  • Маса електрона m= 9,1. 10 -31 кг.
  • Маса електрона в 3700 разів менше маси молекули водню і в 5 . 1022 раз менше маси крильця мухи.
  • www.themegallery.com
  • Міллікен з'ясував, що кожного разу заряд був кратним деякому найменшому заряду, тобто
  • q= Nе, де N — ціле число.
  • Заряд - дискретний
  • www.themegallery.com
  • www.themegallery.com
  • Фізкультхвилинка
  • Гра
  • "Оптимісти та песимісти".

Атом – це найменша електрично нейтральна частинка речовини, яка складається із позитивно зарядженого ядра і негативно заряджених електронів, що рухаються навколо нього.

  • Будова атомів
  • www.themegallery.com
  • Англійський фізик
  • Ернест Резерфорд
  • Дослід Резерфорда
  • 28
  • Модели атомов. Опыт Резерфорда
  • Гимназия 1526. Зелененькая Л.Е.
  • Як ви гадаєте, чому модель атома називається планетарною?

Підручник стор.16

  • Атом електрично нейтральний, але його можна іонізувати.
  • Атом, що втратив один або декілька електронів, буде мати позитивний заряд. Його називають позитивним іоном (катіоном).
  • Атом, що приєднав один або декілька електронів, матиме негативний заряд. Його називають негативним іоном (аніоном).
  • www.themegallery.com
  • Завдання № 1.
  • Дві однакові металеві кульки зарядилии однойменними зарядами + q і +4 q, призвели до зіткнення, а потім розвели. Який став заряд кожної кульки?
  • Завдання №2.(Задача для самостійного розв’язку.) Дві однакові металеві кульки, що мають заряди q1 = -6 • 10-8 Кл і q2 = +15 • 10-8 Кл, призвели до зіткнення, а потім розсунули. Визначте заряд кожної кульки після зіткнення.
  • Завдання №3:
  • При електризації ебонітової палички об вовну їй повідомили заряд - 4,8 . 10-13 Кл. Яке число електронів перейшло при цьому з вовни в ебоніт?
  • www.themegallery.com

Рефлексія.

  • Все нам вдалося вирішити?
  • Що дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалося?
  • Що було найскладнішим?
  • www.themegallery.com

Домашнє завдання.

  • § 4,5 вивчити; § 1,2 повторити.
  • Розв’язати задачі: І. Ю. Ненашев Збірник задач з фізики. 9 клас. №1.40;1.42; 1.73.
  • За бажанням виконати творче завдання (записано на дошці): 1. Використовуючи вивчені на уроці терміни: атом, ядро, іон, закон, протон, нейтрон, електрон; прізвища вчених: Франклін, Йоффе, Міллікен,Резерфорд, скласти кросворд. 2. Намалювати ілюстрації до твору, що прозвучав на уроці. 3. Скласти історію (на що по-вашому схожий атом?)
  • в будь-якому жанрі (казка, байка, детектив і т.д.).
  • 4.Складіть якісну задачу, використовуючи слова з наступного набору: металева фольга, ебонітова паличка, шовкова нитка, електричний заряд.
  • В умову введіть вираз "Що відбудеться, якщо ..."
  • www.themegallery.com

Каталог: uploads -> editor -> 1806 -> 398645 -> sitepage 394 -> files
files -> Закон Кулона. Мета уроку: Освітня: сформувати знання учнів про точкові заряді, про силу взаємодії між зарядами; пояснити взаємодію заряджених тіл існуванням електричного поля навколо них; ознайомити з впливом електричного поля на живі
398645 -> Фізкультхвилинки на уроках
1806 -> Урок з геометрії 9 клас Прямокутна система координат. Відстань між двома точками площини із заданими координатами
1806 -> Розробка години спілкування з гендерного виховання. Підготувала: Прокопюк І. Л., соціальний педагог нвк
1806 -> Сучасно – вокальне мистецтво Європи план оперне мистецтво. Рок – музика. Європейський джаз
1806 -> Правничий слайд: Підготувала: Новосьолова – Стрюк О. В., вчитель права нвк “Дивосвіт ”
1806 -> Підготувала Ейвазова Л. М. Виховна година до Дня Соборності та Свободи України
398645 -> Уроку : «Квадратний корінь. Арифметичний квадратний корінь»
398645 -> Усний рахунок Піднесіть до другого степеня числа


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка