Застосування похідної у різних науках



Скачати 13.85 Mb.
Сторінка1/3
Дата конвертації25.01.2019
Розмір13.85 Mb.
#80511
ТипУрок
  1   2   3

Підготувала:

викладач математики Ятел І.Г


Тема уроку: Застосування похідної у різних науках.

Мета уроку:

навчальна : узагальнення та поглиблення знань учнів про похідну та її застосування; встановлення міжпредметних зв’язків математики та інших наук; інтеграція та застосування теоретичних знань на практиці;

розвивальна : розвиток самостійної та пізнавальної діяльності учнів, логічного та творчого мислення, просторової уяви; уміння спостерігати та аналізувати навколишні явища, раціонально використовувати робочий час, реалізовувати практичні зв'язки курсу математики і фізики з майбутньою професією; сприяння розвитку обчислювальних навичок учнів, математичної мови;

виховна : виховання ерудованості, наполегливості, красномовності, естетики викладу думки; сприяння розвитку інтересу до математики та фізики.

Тип уроку: конференція

Основні терміни і поняття, використані на уроці: похідна, правила диференціювання; миттєва швидкість, кутова швидкість, прискорення, робота, потужність, сила, кількість теплоти, густина, сила струму.


Форми роботи: індивідуальна, групова, колективна

Обладнання: комп'ютер, проектор, учительська презентація, підручники з фізики та математики, учнівські презентації,

Учні повинні знати:



  • означення похідної, таблицю похідних, правила диференціювання;

  • мати уявлення про застосування похідної для розв'язання задач з фізики й техніки;

  • вміти користуватися засобами інформації для самостійного здобування знань;

  • зіставляти процеси реального життя з математичними поняттями.

Епіграф уроку:

„…без математики, без фізики жодна наука, жодне виробництво не може успішно розвиватися”

(Ю.О.Митропольський).

„ Математику слід вивчати ще й з тією метою, щоб набуті знання були достатні для звичайних потреб у житті”

(М.І.Лобачевський)

Хід уроку

Ӏ. Організаційний момент.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.



ӀӀ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Викладач математики. Сьогодні ми проводимо узагальнюючий урок-конференцію з теми «Похідна та її застосування». Вона дуже важлива не лише в алгебрі, а й у вивченні інших предметів, які ви опановуєте . Адже математика є однією з основних наук, що вирішує такі проблеми як зміцнення зв`язку навчання з життям, поліпшення підготовки молоді до трудової діяльності. Саме вона створює необхідну теоретичну базу для кращого засвоєння спеціальних дисциплін. Я сподіваюся , що наша конференція пройде цікаво, з великою користю для всіх. Дуже хочу, щоб ті, хто не байдужий до цариці всіх наук, з нашого уроку вийшли із глибоким переконанням: математика - цікавий і дуже потрібний предмет.

Викладач фізики. На цьому занятті ви переконаєтеся в тому, що здобуті знання з математики допоможуть розв'язувати і фізичні задачі. Готуючи його, ми створили творчу групу, яка мала своє завдання:

зібрати відомості про вчених, які дійшли до відкриття похідної, назвати їх імена та проблеми, над якими вони працювали;

Результати роботи група представила у вигляді презентації, використовуючи комп’ютерну техніку, виступи оживити малюнками, фактами, задачами.

Епіграфом до уроку ми взяли вислови двох видатних вчених-математиків, Митропольського (до речі, він родом із


смт. Шишаки Полтавської області) і Лобачевського , які влучно розкривають зміст нашої конференції.

Порядок проведення конференції:

  1. Історія виникнення поняття похідної, походження термінів і позначень.

  2. Узагальнення та поглиблення знань учнів про похідну.

  3. Застосування похідної у фізиці.

  4. Застосування похідної у техніці.

  5. Підведення підсумків конференції.

:Усе, що пов’язане з похідною, цікавить не лише математиків. Тож будьте уважними під час виступу своїх товаришів, керуйтесь девізом «Не поспішай говорити, поспішай слухати».

Ваша робота під час проведення конференції буде оцінена. При цьому буде враховано:



  • відповідність темі;

  • науковість;

  • актуальність;

  • елементи новизни;

  • доступність;

  • естетика викладу;



  • красномовність.


ӀӀӀ. Засідання конференції.
Одними з ключових понять математичного аналізу, початки якого ми вивчаємо на уроках алгебри, є поняття функції, границі, похідної. Хто вперше увів поняття похідної? Які вчені зробили внесок у розвиток диференціального числення? На ці питання дасть відповіді група “ Історики”, яка підготувала презентацію “ Відомості з історії похідної ”. Надаємо їм слово. ( Презентація групи «Історики»)

Питання для « Німого диктанту»

Інтерактивна гра «Німий диктант»


  • Розділ математики, у якому вивчають похідні та їх застосування .

( Диференціальне числення)

  • Який вчений увів термін “ похідна ”?

( Жозеф Лагранж )

  • Хто із вчених запропонував позначати похідну як df/dx ?

( Готфрід Лейбніц)

  • У працях яких стародавніх вчених епізодично зустрічалися задачі про дотичну?

( Архімед, Тартальї )

  • Який відомий фізик зробив внесок у розвиток вчення про похідну?

( Ісаак Ньютон )

А тепер пригадаємо означення похідної, правила диференціювання та таблицю похідних. Перевірити, як ви знаєте таблицю похідних, нам допоможе вправа « Встановіть відповідність»



Значення похідної є багатогранним. З фізичної точки зору похідна є швидкістю зміни характеристики деякого фізичного процесу. Тому похідна має дуже широке використання у фізиці. За її допомогою розв’язуються багато фізичних задач на знаходження швидкості, прискорення, густини, теплоємності та ін. за допомогою похідної можна Тому зараз ви покажете свої вміння під час їх розв’язку.


Каталог: wp-content -> uploads -> 2018
2018 -> Міністерство освіти І науки україни миколаївський національний університет
2018 -> Тема дослідження традиційної культури та народної творчості українців етнологами київської
2018 -> Робоча програма навчальної дисципліни теорія міжнародних відносин та геополітика частина І окр
2018 -> Програма навчальної дисципліни Політична історія україни Ступінь бакалавра
2018 -> Музеєзнавство академічна характеристика дисципліни

Скачати 13.85 Mb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка