Затверджую: заступник директора з нвр



Дата конвертації11.03.2019
Розмір91 Kb.
Затверджую:

заступник директора з НВР

Чайковська О.В.________

заступник директора з НР

Березюк Т.І.__________

«___» _________2018р.
План бінарного уроку

з виробничого навчання та технології виготовлення виробів.
Модуль «КРВ 3.1.2.» «Виготовлення фартухів»

Тема уроку: «Моделі фартухів. Обробка накладних кишень»

Мета уроку:

1. Навчальна: ознайомити учнів з моделями фартухів; історією виникнення кишені; різними видами накладних кишень, методами обробки входу в кишеню, заготовити накладні кишені для фартуха практичний показ правил настрочування відповідно до паспортів замовлень, державних стандартів, технічних умов і встановленої технології обробки, самостійна робота учнів;

2. Виховна: формувати позитивне ставлення до трудової діяльності, спряти вихованню естетичного смаку, культурі праці, любові до обраної професії;

3. Розвиваюча: сприяти розвитку конструктивного мислення, пам´яті, фантазії, просторової уяви, умінню працювати самостійно.

Об’екти праці: фартух, накладна кишеня.

Дидактичні засоби: зразки моделей накладних кишень, інструкційні карти з обробки накладної кишені, графічні зображення, презентація в програмі Power Point.

ТЗН: проектор, ноутбук.

Обладнання: універсальна машина 22-А кл ПМЗ, краєобметувальна машина 51-А кл;

інструменти: голка, кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка, мило або крейда.

матеріали: білі нитки, нитки в тон тканини, деталі фартуха(полотнище фартуха, накладна кишеня, прокладка для припуску для ущільнення верхнього краю).

Тип уроку: бінарний, інтегрований урок.

Форма уроку: урок засвоєння нових знань з використанням інноваційних технологій.

Методи ( форми ): словесні: розповідь, бесіда; наочні: демонстрація слайдів, ілюстрацій, інструкційних карт; практичні: виконання операції обробки накладної кишені, самостійна робота учнів.

Міжпредметні зв’язки:

1. Матеріалознавство: «Будова, асортимент, властивості бавовняних тканин».

2. Технологія виготовлення виробів: «Моделі фартухів. Обробка накладних кишень».

3. Обладнання швейного виробництва: «Технічна характеристика швейних машин 1022 кл, обладнання для ВТО».



Хід уроку:

I. Організаційний момент (перевірка присутності учнів на уроці, готовність учнів і приміщення до уроку) 2 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів 5 хв.
Викладач та майстер. Інтерактивна гра « Знайди помилку»:

1. При перенесенні ліній з однієї деталі на іншу використовують зметувальні стібки?

2. При наметуванні, більшу деталь накладають на меншу?

3. Для з’єднання бічних зрізів використовують крайові шви ?

4. При застрочуванні припусків для оброки низу виробу застосовують оздоблювальні шви?

5. На вашу думку, фартух – це повсякденний одяг?

6. До фурнітури можна віднести: ножиці, наперсток, кравецьку лінійку?

7. Скатертини, серветки, рушники – відносять до постільного асортименту?

8. При виготовленні наволочок, підодіяльників, бічні зрізи зшивають крайовими швами?
Узагальнення проведеного опитування.

Вчитель: ми з вами повторили і згадали той матеріал який нам буде необхідний при подальшому вивченні теми: з’ясували, що для перенесення ліній з однієї деталі на іншу використовують копіювальні; меншу деталь на більшу наметують, пригадали шви та їхнє застосування при виготовленні столового та постільного асортименту виробів, пригадали, що відноситься до фурнітури.

Всім хто працював, дякую за підготовку до уроку, ваші відповіді обов´язково будуть враховані при виставленні оцінок наприкінці уроку.


ІІІ. Мотивація навчання 5 хв.

Майстер. У сучасному житті важливе місце займають вироби, які призначенні для комфорту людини. Щоб вони були неповторними та оригінальними найкраще їх виготовляти самостійно.

На сьогоднішньому уроці ми з вами вивчимо різні методи обробки верхнього краю накладної кишені, виготовимо накладні кишені та з’єднаємо їх з полотнищем фартух.


IV. Вивчення нового матеріалу 15хв.

Як говорить народна мудрість : «Без минулого, немає майбутнього», тому я пропоную вам, подумати як виникла застібка? (Викладач)
Викладач. Зараз неможливо уявити швейний виріб без кишень. За розміщенням їх можна розділити на верхні, бічні та внутрішні Так що ж таке кишеня?

На попередньому уроці я попросила вас виконати пошукову роботу і знайти для нас інформацію про історію виникнення кишені.

Кишеня – це елемент одягу, призначений для перенесення різноманітних речей. На сьогоднішній день кишені стали настільки повсякденним елементом у одязі, що здається, ніби вони були завжди. То давайте дізнаємося коли саме з’явилися перші кишені, для чого вони використовувались і як виглядали?

Учениця. Щодо історичного виникнення кишені досі існує багато суперечок, хоч найчастіше цей факт приписують ізраїльському кравцеві Бені Карману. Основним завданням кишені від початку було знайти альтернативу поясові, на якому переносились гроші, внаслідок чого, вони були досить легкою здобиччю для грабіжників. Можна припустити, що виникнення кишені стало певною революцією у одязі.

Досить швидко кишеня стала не тільки практичним атрибутом одягу, але й набула декоративних рис, ставши елементом моди. За всієї різноманітності кишень, які в наш час виконуються практично в кожному елементі одягу - від спідньої білизни до костюмно-пальтового асортименту.



Викладач. В залежності від місця розташування на виробі можна розділити всі кишені на: зовнішні і внутрішні, верхні і бічні. В залежності від форми входу в кишеню – з прямолінійним входом або фігурним. В залежності від виду обробки : прорізні і накладні. Накладні кишені можуть мати різну форму, складатися з однієї чи кількох деталей. Кишені можна оздобити вишивкою, тасьмою, аплікацією, мереживом та складками .
1. Повідомлення теми і навчальної мети уроку.

Тема уроку: «Моделі фартухів. Обробка накладних кишень»

2. Засвоєння нових знань (пояснення нового матеріалу з елементами повторення та переглядом слайдів на мультимедійній дошці).

План

3. Методи обробки накладних кишень.

4. Графічне зображенням методів обробки верхнього краю накладних кишень.

5. Обробкою накладних кишень та методи настрочування кишені на основну деталь фартуха.

6. Практичний показ та поясненням майстром виробничого навчання обробки накладної кишені.

7. Дефекти, які можуть виникнути в процесі обробки.

8. Самостійна робота учнів (виконати обробку накладної кишені, настрочити накладну кишеню до позначеної лінії на основну деталь фартуха).
На столах знаходяться папки в яких ви знайдете інструкційні карти з методами обробки кишень. Викладач з’ясовує, чи все зрозуміло.
V. Узагальнення та систематизація знань (у формі опитування) 3 хв.

1. До якого виду одягу можна віднести фартух;

2. Які бувають накладні кишені:

- за формою;

- за призначенням;

- яке оздоблення можна виконати на накладній кишені;

- за розміщенням;

- від чого залежить ширина обшивки до верхнього зрізу;

- які шви можна застосовувати при виготовленні накладної кишені;

- які дрібні деталі використовують при виготовленні накладних кишень;

- які процеси ВТО використовують при виготовленні накладних кишень;
VI. Практична частина

VI.1.Вступний інструктаж

Діяльність майстра на уроці:

1. Пояснення правил викроювання накладних кишень, клейової прокладки (по довжині верхнього краю кишені).

2. З’ясовує знання учнів:

- для чого необхідна клейова прокладка по верхньому краю кишені?

- яких вимог ОП потрібно дотримуватись при виконанні волого-теплових робіт?

3. Практичний показ обробки верхнього краю кишені різними методами.

Під час практичного показу майстер з’ясовує знання учнів у вигляді опитування:



  • що означає термін «обшивання»?

  • що означає термін припуск на обробку шва?


4. Практичний показ майстром виробничого навчання підрізання припусків на шви обшивання в кутах кишені (на що потрібно звернути увагу).

5. Показує заметування країв кишені на виворітний бік.

6. Показує припрасовування кишені.

З’ясовує знання учнів:

- що означає термін «припрасування»?



7. Практичний показ місця розташування накладної кишені на основній деталі.

8. Приметує кишеню до основної деталі.

9. З’ясовує знання учнів:

- правила охорони праці при виконанні ручних робіт.



10. Практичний показ настрочування накладної кишені на основну деталь:

- видалення строчок тимчасового призначення;

- показує по таблиці послідовність поопераційної обробки накладних кишень;

- технічні умови для з’єднання кишень з виробом;

- розбирає можливі дефекти при виготовленні накладних кишень: симетричність кишень, крива строчка, відсутність закріпки.


Самостійна робота учнів на уроці:

  1. Робота з інструкційними картами.

  2. Сприйняття нового матеріалу.

  3. Осмислення матеріалу і запис основних завдань теми у формі конспекту.

  4. Відпрацювання навичок обробки накладної кишені та настрочування кишені до позначеної лінії основної деталі фартуха.

VI.2.Самостійна практична робота учнів 5 год.

VI.3.Заключний інструктаж 10 хв.

Заключний інструктаж.

1.       В кінці уроку перевірити роботу учнів. Наголосити на помилки, допущені учнями в процесі роботи, та методи їх усунення.

2.       Наголосити на швидкість виконання денного (змінного) завдання.

3.       Детально зупинитися на окремих виробах, в яких є помилки, і найчастіше зустрічаються при роботі.

4.       Виконати зауваження учням у яких є порушенн правил безпеки в майстерні та ТУ при виконанні робіт.

5. Виставити оцінки.



Домашнє завдання.

Повторити тему з обробки накладних кишень.

Прибирання майстерні.

Викладач Бокало О.Є.


Майстер виробничого навчання Телюк Л.М.
Каталог: image -> data -> vukladachi
vukladachi -> Закінчення роботи на екка міні-600
vukladachi -> Викладач української мови і літератури Львівського професійного ліцею Мистецьке об’єднання
data -> Рішення щодо створення навчальних програм);  Рада саамських шкіл
vukladachi -> Головне управління освіти І науки львівської обласної державної адміністрації управління професійно технічної освіти
data -> Формування України як правової держави на базі позитивного досвіду Королівства Норвегії
data -> «Узагальнення та систематизація знань з теми «Кінематика»
data -> Викладач спецдисциплін Львівського вищого професійного училища технологій та сервісу
data -> Урок №24 Тема уроку: Сталінська індустріалізація України. Мета уроку


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка