Завдань для мовно- літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка



Сторінка1/3
Дата конвертації23.03.2017
Розмір1.46 Mb.
  1   2   3
ЗБІРНИК

завдань

для мовно- літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

2013 рік


Передмова
Конкурси - це види змагань, що стимулюють потяг учнів до самоосвіти, виховують наполегливість, поглиблений інтерес до предмета, вміння долати труднощі, виробляють навички роботи з довідковою та науково-популярною літературою. Вони приносять користь лише тоді, коли є заключним етапом цілого комплексу групових, індивідуальних, класних та позакласних заходів і коли їм передує велика підготовча робота всього педагогічного колективу.

Найбільш суттєвий вклад у підготовку й проведення конкурсних змагань вносить учитель - компетентний помічник і консультант, організатор колективної чи самостійної пізнавальної діяльності, який безпосередньо працює з дітьми, організовує і проводить шкільний тур конкурсу, готує своїх учнів до наступних етапів.

Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (далі - Конкурс) проводиться з метою вшанування творчої спадщини Тараса Григоровича Шевченка, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, виховання у молодого покоління поваги до мови і традицій свого народу, підвищення рівня мовної освіти в Україні.
Конкурси проводяться в чотири етапи:

І етап – шкільний

ІІ етап - міський

ІІІ етап - обласний

ІV етап - Всеукраїнський

Як правило, найбільшого успіху на конкурсах досягають учні тих шкіл, де ведеться різнопланова робота (урочна, позакласна, позашкільна) з найздібнішими учнями, систематична і цілеспрямована підготовка їх до конкурсів.


* * *


« І мене в сім’ї великій, 

в сім’ї вольній, новій,
не забудьте пом’янути 

незлим тихим словом…»

ПОЛОЖЕННЯ


про Міжнародний мовно-літературний
конкурс учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка

1. Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (далі - Конкурс) проводиться з метою вшанування творчої спадщини Тараса Григоровича Шевченка, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, виховання у молодого покоління поваги до мови і традицій свого народу, підвищення рівня мовної освіти в Україні.
2. Конкурс проводиться щороку з 1 жовтня до 10 березня.
3. Конкурс організовує та проводить МОНмолодьспорт.
4. У Конкурсі беруть участь учні 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, ліцеїсти військових ліцеїв, учні професійно-технічних навчальних закладів, студенти і курсанти вищих навчальних закладів I-IV рівня акредитації усіх форм власності, учнівська та студентська молодь з числа українців, які проживають за межами України (далі - учасники Конкурсу).
5. Базовими предметами Конкурсу є українська мова і література, рідні мови та література національних меншин України.
6. До участі в організації та проведенні Конкурсу залучаються Національна академія наук, Національна академія педагогічних наук, Міноборони, МЗС, Мінкультури, а також представники творчих спілок, громадських та освітянських організацій, української діаспори.
7. МОНмолодьспорт розміщує щороку у вересні в засобах масової інформації оголошення про початок проведення Конкурсу.
8. Конкурс для учнів загальноосвітніх навчальних закладів та ліцеїстів військових ліцеїв проходить у чотири етапи: перший - на рівні загальноосвітніх навчальних закладів та військових ліцеїв у жовтні;
другий - на рівні районів та міст обласного значення у листопаді;
третій - на рівні Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя у грудні;
четвертий, фінальний - на загальнодержавному рівні у лютому.

Конкурс для учнівської та студентської молоді з числа українців, які проживають за межами України, проводиться з 15 січня до 20 лютого в державах їх проживання.


9. Для проведення Конкурсу утворюються оргкомітети та журі:
першого етапу Конкурсу - керівником навчального закладу, в якому проводиться Конкурс;
другого етапу Конкурсу - управліннями (відділами) освіти райдержадміністрацій (міських рад) (для учнів загальноосвітніх навчальних закладів та ліцеїстів військових ліцеїв), Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, головними управліннями (управліннями) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (для учнів професійно-технічних, студентів і курсантів вищих навчальних
закладів);
третього етапу Конкурсу - Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, головними управліннями (управліннями) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (для учнів загальноосвітніх навчальних закладів
та ліцеїстів військових ліцеїв);
фінального етапу Конкурсу - МОНмолодьспортом.

До складу журі включаються педагогічні та науково-педагогічні працівники загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладів, військових ліцеїв, науковці Національної


академії наук та Національної академії педагогічних наук, представники творчих спілок.
Для проведення Конкурсу серед учнівської та студентської молоді з числа українців, які проживають за межами України, утворюються оргкомітети в державах їх проживання, які затверджують склад журі.
10. Завдання для кожної категорії учасників Конкурсу розробляються: навчальними закладами, в яких проводиться Конкурс, - для першого етапу Конкурсу;

інститутами післядипломної педагогічної освіти - для другого та третього етапу Конкурсу;


МОНмолодьспортом - для фінального етапу Конкурсу, а також учнівської та студентської молоді з числа українців, які проживають за межами України.
Особи, що є розробниками завдань, забезпечують їх нерозголошення.
МОНмолодьспорт надсилає завдання для учнівської та студентської молоді з числа українців, які проживають за межами України, оргкомітетам у державах їх проживання через дипломатичні представництва України за кордоном.
Роботи учасників фінального етапу Конкурсу та Конкурсу, що проходить в інших державах, надсилаються до МОНмолодьспорту, де вони перевіряються журі та зберігаються протягом року.
11. Журі Конкурсу визначає за результатами кожного етапу
Конкурсу, крім фінального, його переможців у кількості, що не перевищує 30 відсотків загальної кількості учасників відповідного етапу Конкурсу з урахуванням максимально набраних балів за виконані завдання відповідно до критеріїв їх оцінювання.
Переможцем будь-якого етапу Конкурсу не може бути учасник, який набрав менш ніж половину максимальної кількості балів.
12. У фінальному етапі Конкурсу від Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя беруть участь по три особи з числа учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів та ліцеїстів військових ліцеїв, які є переможцями третього етапу Конкурсу, та по три особи з числа учнів професійно-технічних, студентів і курсантів вищих навчальних
закладів (відповідно до напрямів навчання), які є переможцями другого етапу Конкурсу.
13. Переможці першого - третього етапу Конкурсу нагороджуються дипломами I, II і III ступеня та цінними
подарунками.
14. Переможці фінального етапу Конкурсу нагороджуються дипломами МОНмолодьспорту I, II і III ступеня та цінними
подарунками. Кількість переможців не може перевищувати 50 відсотків загальної кількості учасників такого етапу Конкурсу з орієнтовним розподілом дипломів за ступенями у співвідношенні
1:2:3.
Переможці Конкурсу серед учнівської та студентської молоді з числа українців, які проживають за межами України, нагороджуються дипломами МОНмолодьспорту I, II і III ступеня.
15. Учні 9-11 класів - переможці фінального етапу Конкурсу, які нагороджені дипломами МОНмолодьспорту I ступеня, мають право брати участь у IV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури додатково до встановленої рейтингом кількості учасників команди відповідного регіону.
16. Переможці фінального етапу Конкурсу, які набрали найбільшу кількість балів (відповідно до підсумкових протоколів), рекомендуються МОНмолодьспортом для призначення стипендій Президента України (39 стипендій):
з числа учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі ліцеїстів військових ліцеїв, - 21 особа, про три особи з кожного класу;
з числа учнів професійно-технічних навчальних закладів - три особи;

з числа студентів і курсантів вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації - шість осіб;


з числа студентів і курсантів вищих навчальних закладів III-IV рівня акредитації - дев'ять осіб.
17. Розмір стипендій Президента України установлюється Кабінетом Міністрів України.
18. Педагогічні та науково-педагогічні працівники, які підготували переможців фінального етапу Конкурсу, нагороджуються в установленому порядку відомчими відзнаками МОНмолодьспорту та цінними подарунками.
19. В урочистій церемонії нагородження переможців фінального етапу Конкурсу беруть участь представники МОНмолодьспорту, Міноборони, МЗС, Мінкультури, Національної академії наук, Національної академії педагогічних наук, творчих спілок, громадських організацій тощо.
20. Фінансування Конкурсу, крім його фінального етапу, здійснюється Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, головними управліннями (управліннями) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, управліннями (відділами) освіти райдержадміністрацій (міських
рад), вищими навчальними закладами, які беруть участь у його проведенні, за рахунок коштів бюджету, з якого фінансується установа або заклад, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Фінансування фінального етапу Конкурсу здійснюється МОНмолодьспортом разом з Мінфіном за рахунок коштів державного бюджету згідно з кошторисом та інших джерел, не заборонених законодавством.

5 клас

І етап

1.Спонукання до дії ( прохання наказ) виражається:

у розповідному реченні;
у спонукальному;
у питальному

2.Підмет найчастіше виражається іменником чи займенником:

у кличному відмінку;
у називному відмінку;
у знахідному відмінку.

3.У реченні" Київ - столиця України" слово" столиця" є:

підметом;
іменною частиною складеного іменного присудка;
додатком

4.Після узагальнюючого слова перед однорідними членами ставиться двокрапка. Вибери правильний варіант запису:

Усе: чарує зір кругом роса, і луг, і вода (В. Сосюра);
Усе чарує зір кругом: роса, і луг, і вода ;
Усе чарує зір: кругом роса, і луг, і вода.

5.У реченні "Оксана, без сумніву, прийшла вчасно", комами виділяється:

вставне слово;
звертання;
узагальнююче слово.

6.У реченні "Дрімають села, ясно ще осіннє сонце сяє" , кома стоїть:

між однорідними членами речення;
між частинами складного речення;
між словосполученнями.

7.Вкажіть, у якому випадку звертання в реченні виділено комами правильно:

Зоре, моя вечірняя зійди над горою;
Зоре моя вечірняя, зійди над горою;
Зоре моя вечірняя зійди, над горою.

8.Як правильно розтавити розділові знаки у реченні з прямою мовою:

"Мамо, чи кожна пташина в вирій на зиму літає?"- в неньки спитала дитина;
"Мамо, чи кожна пташина в вирій на зиму літає?"- В неньки спитала дитина;
Мамо, чи кожна пташина в вирій на зиму літає?-" В неньки спитала дитина".

9.У реченні" Темно-зелені садки дрімають вже без плоду" присудок:

простий;
складений дієслівний;
складений іменний.

1. Письмово розкрийте зміст народного прислів’я «Хто Шевченка прочитав, той багатший серцем став». Обсяг роботи – до 1 сторінки.

2. На якому році життя помер Т.Шевченко, і де його було поховано? 

І етап

Завдання з літератури
I. Складіть кросворд, використавши власні назви, пов язані з життєвим і творчим шляхом Т.Шевченка. За опорне слово візьміть назву найвідомішої поетової збірки.

II. Допишіть рядки з творів Т.Шевченка.

1. «Садок вишневий…».
2. «Реве та стогне …».
3. «І чужому научайтесь, і …».
4. «…світає, край неба …».
5. «Зацвіла в долині…»
6. «І мене в сем ї великій, в сем ї …»

III. Визначте художні засоби в поданому уривку.

За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстилає,
І сонце спатоньки зове
У синє море: покриває
Рожевою пеленою,
Мов мати дитину.

IV. Випишіть із поезій Т.Шевченка по 4 зорових й слухових образи.



Завдання з мови

I. Виправте допущені в словосполученнях помилки. Із двома словосполученнями на вибір складіть речення.

Читати Кобзар, кінотеатр Тарас Шевченко, вулиця «імені Т. Шевченка»,великий Кобзар, Шевченко художник.

II. Уставте пропущені букви й розділові знаки. Підкресліть граматичну основу. Випишіть із речень 2 словосполучення, виконайте їх синтаксичний розбір.

Остан..ьою кни..кою поета був «Буквар» для українс..ких дітей і простолюду. Він планував написати ще ари..метику етнографію географію історію України.


І етап


І. Складіть діалог між двома друзями, які обмінюються враженнями від щойно прочитаної книжки. В репліках діалогу використайте означення, обставини (місця, часу, способу) і додатки.
10 балів
II. Спробуйте пояснити, чому Тараса Шевченка називають Кобзарем?
10 балів
III. Дайте розгорнуту відповідь на запитання (10-15 речень): «Чи подібна казка на поезію? Якщо «так», то в чому полягає ця подібність?»
12 балів
Всього: 32 бали

ІІ етап
1. Спишіть уривок з твору «Широкий шлях» С. Васильченка, замість крапок вставте потрібні літери. Доповніть текст реченнями, які відбиватимуть ваше особисте ставлення до сучасної України (мінімум 6 речень).
Україна – це тихі води і ясні зорі, з…лені сади, білі хати, лани золотої пш…ниці, м…довії та молочнії ріки… Україна – це марні, обшарпані, голодні люди… Ідуть на панщину, чорні і німі. Ідуть, дітей в…дуть… Україна – це царське та панське бе…межне свавілля. Праця до с..омого поту…

Такою була Україна за життя Тараса Шевченка. А зараз Україна – це…
2.Вставте замість крапок слова так, щоб утворилися римовані рядки, присвячені Тарасу Шевченку. У разі необхідності деякі подані слова можна замінювати іншими.

Назвіть поезії Тараса Шевченка, з якими ви вже знайомі.



2.1. Хоч ми ще …,

Та … знаємо.

Його … вірші

В класі ми ... !
2.2. Хочу я … мови …,

щоб … люба … земля!

Вчуся красі … в нашого …,

щоб додати … рідному Донбасу.
3.Напишіть твір-мініатюру з теми «Моє перше знайомство з творчістю Тараса Шевченка».

Обсяг роботи – 0,5 – 0,75 с.

Оцінювання

Кожне завдання оцінюється 12 балами. Максимальна кількість балів – 36.




ІІІ етап
І рівень
1. Побудуйте діалог, відповідно до ситуації, використавши всі типи речень за метою висловлювання й емоційно забарвленою інтонацією.

Ситуація

Першокласникові Сашкові мама дала сніданок у школу. Ковбасу і сир він з’їв, а булочку кинув на асфальтову доріжку. Це побачила п’ятикласниця Наталочка. Вона кинулася до Сашка…

5 балів
2. Зі словом літературний складіть якомога більше слів, використавши лише один раз одну літеру.

4 бали
ІІ рівень
3. Запишіть відомі вам народні прикмети, пов’язані із поведінкою тварин, рослин, птахів, комах, які віщують зміни в природі. Із прикметами, на вибір, складіть 3 речення.

6 балів
4. Розкрийте питання: Чи подібна казка з поезією? Якщо «так», то в чому полягає ця подібність?

8 балів
ІІІ рівень
5. Складіть казкову історію про зустріч із визначною особистістю з минулого.

12

Загальна кількість балів 35

6 клас

І етап

Українська література

I.Напишіть твір-роздум на тему «Сирітська доля Тараса Шевченка»

II.Назвіть братів і сестер Т.Шевченка.

III.Робота з деформованим текстом.

Запишіть правильний варіант твору

Пшеницю жала панщині на,


Не спочивать втомилася
Пошкандибала ,в снопи пішла
Годувать Івана-сина.

IV.На якому році життя помер Т.Шевченко, і де його було поховано?



Українська мова

I.Схарактеризувати виділені в реченні іменники за схемою:

1.Назва істот/неістот . 2.Загальна/власна назва.3.Абстрактна/конкретна назва(якщо загальний іменник) 4.Рід. 5.Число.

У «Кобзарі» Шевченко висловив насамперед самого себе, Свою особистість.(О.Гончар)


І етап

1.Вкажіть ряд із іменниками тільки середнього роду:

замазура, радість, вогонь;
голубеня, вікно, верховіття;
невдаха, плакса, білоручка.

2.Визначте пункт, у якому допущено помилки у вживанні кличного відмінка:

Олексію, Ганно, Оленко, Наталю;
людино, парубче, морозе, вітре;
радосте, мама, матінка, батько.

3.Морфологічними ознаками іменника є:

рід, час;
відміна, число, час;
рід, число, відмінок.

4.Яке твердження правильне" Буря в склянці води":

багато галасу даремно;
кип'яток, окріп;
каламутна вода.

5.Вкажіть ряд із числівниками:

трьохсотий, двадцятитисячний, десятий;
двадцятирічний, шістнадцятиповерховий;
трійка, десятка, п'ятірка.

6.Знайдіть помилку у вживанні іменника:

шістдесят п'ять ножиць;
двісті п'ятдесят шість міліметр;
двадцять тисяч п'ятсот сімдесят центнерів.

7.Визначте" зайвий" ряд:

сорок, вісімсот, п'ятдесят три;
вісімсот чотири, сто вісім, дев'ятий;
вчотирьох, п'ятеро, трійка.

8.Знайдіть мовленнєву помилку в перекладі:

далёкая Сибирь- далека Сибір;
головная боль- головний біль;
горячая печь- гаряча піч.

9.Визначте ряд слів, де допущено помилку:

схитрити, змести, станцювати;
сфотографувати, зробити, злетіти;
спитати, зрадіти, зкинути.
1. Складіть і запишіть розповідь «Моє знайомство з творчістю Тараса Шевченка», додавши роздуми про те, як і чому вплинули на вас твори Кобзаря. Обсяг роботи – 1-1,5 сторінки.

2. Робота з деформованим текстом. Запишіть правильний варіант твору.

Пшеницю жала панщині на,

Не спочивать втомилася

Пошкандибала, в снопи пішла

Годувать Івана-сина.
Загальна кількість балів 37
І етап


I. Напишіть твір на тему: «Про що я хотів би попросити Тараса Шевченка?»
12 балів
II. Дайте розгорнуту відповідь (0,5-1 стор.) на запитання: «Про які історичні події
ми можемо довідатися з поетичних творів Тараса Шевченка?»
12 балів
III. Доберіть 10 епітетів до слова «поезія».
10 балів
Всього: 34 бали



Каталог: doc -> metodychka
doc -> Уточнення щодо оформлення документів та питання, які вступники до аспірантури задають найчастіше
doc -> Відділ аспірантури та докторантури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
doc -> Правила прийому на навчання до аспірантури Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського
doc -> Положення про аспірантуру Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського І загальні положення
doc -> Київський національний університет імені Тараса Шевченка
doc -> Програма вступного іспиту до аспірантури зі спеціальності 22. 00. 03 соціальні структури та соціальні відносини Затверджено
metodychka -> Свято. «О, хімія, найкраща із наук» Мета
metodychka -> Гра «Математичний ярмарок» Зал прибрано, як ярмаркову площу: поділено на торгові лавки “Рахункова”, “Ігрова”, “Числова”, “Жартівлива”, «Народних мір»
metodychka -> Кам’янська загальноосвітня школа I


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка