Завдання 1 етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка 2012-2013 5 клас Розкрийте зміст народного прислів’я «Хто Шевченка прочитав, той багатший серцем став»



Скачати 456.85 Kb.
Дата конвертації15.11.2017
Розмір456.85 Kb.
Завдання 1 етапу

Міжнародного мовно-літературного конкурсу



учнівської молоді імені Тараса Шевченка

2012-2013

5 клас
Розкрийте зміст народного прислів’я «Хто Шевченка прочитав, той багатший серцем став».

(10 балів)

Напишіть казку про чарівну квітку, яка приносить щастя.

(10 балів)


Завдання ІІІ етапу

Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
6 клас
1. Напишіть твір-роздум за темою «Не роби зла іншим, бо сам лиха зазнаєш».

(12 балів)

2. Складіть жартівливе оголошення від імені казкового героя:

Баба Яга запрошує до себе в гості.

(8 балів)

Завдання ІІІ етапу

Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка


7 клас
1. Складіть казку про країну відмінків.

(10 балів)

2. Напишіть гумореску на тему шкільного життя.

(10 балів)


Завдання ІІІ етапу

Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
8 клас
1. Напишіть твір-роздум за висловом Миколи Сингаївського

«Кожен знаходить у ріднім краю

Стежку, і сонце, і пісню свою».

(10 балів)

2. Який зв'язок мають фразеологізми з народним життям? Серед поданих фразеологізмів оберіть один і напишіть твір на прикладі власного життя (десять заповідей, нести свій хрест, у здоровому тілі здоровий дух).

(10 балів)


9 клас

1. Доведіть чи спростуйте тезу (у формі твору-роздуму) «Істина вища за дружбу», використовуючи аргументи:

а) спостереження;

б) власний досвід;

в) приклади з художньої літератури, кінофільмів, преси.

(10 балів)


2. Напишіть твір – міркування за відомим афоризмом Григорія Савича Сковороди «Один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий».

(10 балів)



10 клас

1. Складіть анотацію на прочитану Вами українську книгу, яка Вас найбільше вразила.

(8 балів)

2. Напишіть твір із використанням односкладних речень, порівняльних зворотів, відокремлених означень, складнопідрядних речень за темою: «Якою я уявляю Україну ХХІ століття?».

(12 балів)

11 клас

1. Чи згодні ви з тим, що Інтернет слугуватиме основним джерелом інформації у Вашій майбутній професії? Обґрунтуйте відповідь, проілюструйте прикладами.

(10 балів)

2. Уявіть, що Ви – мер Вашого міста. Напишіть звернення (обсягом до 2-х сторінок) до мешканців міста з нагоди святкування Нового року.

У тексті використайте односкладні речення, порівняльні звороти, складнопідрядні речення з підрядними місця, часу, причини, мети, відокремлені означення.

(10 балів)



Завдання 1 етапу

Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

2011-2012


5 клас
1.Склади та запиши діалог між українським школярем та учнем із Канади, який приїхав до Києва як турист. У діалозі поясни, хто такий Тарас Шевченко, і порадь, які місця в Україні, пов’язані з його іменем, бажано відвідати. У репліках діалогу використай звертання й однорідні члени речення. (Обсяг роботи — 12 реплік.)

2.Запиши назви поезій Т. Шевченка, які ти читав/читала



3.Уяви, що ти перенісся машиною часу в першу половину ХІХ століття. Напиши листа хлопцеві-сироті Тарасові Шевченку. (Обсяг роботи — до 1 стор.)
6 клас
1. Склади текст (обсяг – 8-10 речень) в художньому стилі за змістом картини (репродукція додається). Уведи до тексту опис природи. У тексті обов’язково використай однорідні означення. (Обсяг роботи — до 1 стор.) Епіграфом до тексту візьми слова Т. Г. Шевченка:

Кругом хвилі, як ті гори:

Ні землі, ні неба.

Серце мліє, а козакам

Того тільки й треба.

Пливуть собі та співають…

2.Дай розгорнуту відповідь на питання: «Чим приваблюють мене лицарі-запорожці, зображені у творах Т. Шевченка на історичну тему». (Обсяг роботи – 1-1, 5 ст


7 клас
Склади текст-розповідь про те, як вшановують у твоїй школі
пам'ять Т. Шевченка. У тексті обов’язково використай однорідні підмети і однорідні присудки. (Обсяг роботи – до 1,5-2 стор.)
2.В уривку з вірша Т. Шевченка «Заповіт» постав розділові знаки.

Як умру то поховайте

Мене на могилі

Серед степу широкого

На Вкраїні милій

Щоб лани широкополі

І Дніпро і кручі

Було видно було чути

Як реве ревучий.

Як понесе з України

У синєє море

Кров ворожу... отойді я

І лани і гори

Все покину і полину

До самого Бога

Молитися…

3. Склади текст «Спорідненість балади Т.Шевченка «Тополя» з народною творчістю» для оприлюднення в шкільному літературному журналі.




8 клас
1. Склади опис пам’ятника Т.Шевченкові (репродукція додається) в публіцистичному стилі. У тексті використай однорідні підмети та однорідні присудки.(Обсяг тексту – до 1 стр.)
2. У тексті вірша Т.Шевченка розстав розділові знаки.


Мені однаково чи буду

Я жить в Україні чи ні

Чи хто згадає чи забуде

Мене в снігу на чужині

Однаковісінько мені

В неволі виріс між чужими

І не оплаканий своїми

В чужині плачучи умру

І все з собою заберу

Малого сліду не покину

На нашій славній Україні

на нашій не своїй землі.



І не пом»яне батько з сином

Не скаже синові молись

Молися сину за Вкраїну

Його замучили колись

Мені однаково чи буде

Той син молитися чи ні

Та неоднаково мені

Як Україну злії люди

Присплять лукаві

І в огні


ЇЇ окраденую збудять

Ох не однаково мені


3..Напиши відгук про твій улюблений твір Тараса Шевченка. Укажи, які життєві обставини спричинили появу твору, розкрий його ідею, особливості художньої мови (вжиті метафори, порівняння, гіперболи, епітети, паралелізми, архаїзми, історизми, неологізми, старослов'янізми тощо). Поясни, чи актуальний цей твір нині.




9 клас
1. Літературознавці пропонують зняти блокбастер про Тараса Шевченка. Ось яка заява прозвучала з вуст поета, доцента кафедри української літератури Львівського національного університету ім. І. Франка Назара Федорака:

Нині ми живемо в часи моди, коли шоу-бізнес заступив собою будь-які прояви культури, і вони тільки з-за нього визирають. А щоб зацікавити молодь Кобзарем, треба клин клином вибивати. Подивіться, хто такий Тарас Шевченко з огляду розкрутки: це надзвичайно успішна людина. Він сам себе зробив! Піднявся з суспільного дна до академіка гравюри, до певного ідола, ікони. Наш Кобзар – це дуже складна і цікава особистість. Це і злидні, і дорогі фраки та метелики в салонах Петербурга. Картина голлівудського рівня зробила б на сучасне покоління сильний вплив.

2. Напишіть твір-роздум у публіцистичному стилі на дискусійну тему: «Чи можна «віддавати» Т. Шевченка масовій культурі?». У тексті використайте складносурядні й складнопідрядні речення (Обсяг роботи — до 3 стор.)


3.Прочитайте уривки з творів Т. Шевченка. Поясніть лексичне значення виділених слів. Відповіді упишіть у таблицю в колонці праворуч.


Цитата

Пояснення лексичного значення слова

Плаче козак — шляхи биті

Заросли тернами.



«Думка»


Грає кобзар, виспівує…,

Як москалі, орда, ляхи

Бились з козаками…

«Тарасова ніч»





Уже прокликали до паю,

А я собі у бур’яні

Молюся Богу...

«Мені тринадцятий минало…»





А попереду отаман

Веде, куди знає.

Походжає вздовж байдака

«Іван Підкова»





Не хотілось в снігу, в лісі,

Козацьку громаду

З булавами, з бунчугами

Збирать на пораду...



«Думи мої, думи мої…»



4.Напишіть відгук про улюблений вами твір Тараса Шевченка. Укажіть, які життєві обставини спричинили появу твору, розкрийте його ідею, особливості художньої мови (вжиті метафори, порівняння, гіперболи, епітети, паралелізми, архаїзми, історизми, неологізми, старослов'янізми тощо). Поясніть, у чому полягає актуальність цього твору нині (Обсяг тексту – до 3 стор.)




10 клас
1.Прочитайте уривок із «Щоденника» Т. Шевченка від 1 липня 1857 р.

Дивне, одначе, це всемогутнє покликання. Я добре знав, що живопис — моя майбутня професія, мій хліб насущний, та замість того, щоб вивчити його глибокі таїнства…, я компонував вірші, за які мені ніхто й шага не заплатив і які врешті позбавили мене волі та які, не дивлячись на всемогутню нелюдську заборону, я все-таки нишком ліплю і навіть подумую іноді про те, щоб надрукувати ці плаксиві, худорляві діти свої. Справді, дивне це невгамонне покликання!
2. Спираючись на текст, складіть і запишіть роздум про роль покликання у становленні особистості. Аргументуючи думки, використовуйте факти з біографії Т. Шевченка та посилайтеся на його твори (обсяг роботи — до 3 стор.). У тексті використайте безсполучникові складні речення та складнопідрядні речення з кількома підрядними.
3. Запишіть, із яких творів Т. Шевченка наведено цитати.

«Стривай лишень!

Чи чуєш? щось плаче

За ворітьми... мов дитина!

Побіжім лиш!..»



«Экой чудак!

Я всі входи знаю,

Я тут служу, коли хочеш,

В дворец попытаюсь

Ввесты тебе. Только, знаєш,

Мы, брат, просвищенны, —

Не поскупись полтинкою...»


В своїй хаті своя й правда,

І сила, і воля.



Оживуть степи, озера,

І не верствовії,

А вольнії, широкії,

Скрізь шляхи святії

Простеляться;

4. Завершіть речення.

Український письменник, який брав участь у визволенні Т. Шевченка з кріпацтва, —це __________________________________________.

Крім Т. Шевченка, до Кирило-Мефодіївського братства входили письменники: _____________________________________________..

Після повернення із заслання Т. Шевченко у живописній творчості удосконалював техніку ______________________.

Твори періоду заслання Т. Шевченко об’єднав у збірку _____________________.


5.Запишіть крилаті вислови, які походять із творів Т. Шевченка.
6. Напишіть відгук про твір Тараса Шевченка «Стоїть в селі Суботові». Укажіть, які життєві обставини спричинили появу твору, розкрийте його ідею, особливості художньої мови (вжиті метафори, порівняння, гіперболи, епітети, паралелізми, архаїзми, історизми, неологізми, старослов'янізми тощо). Поясніть, у чому полягає актуальність цього твору

нині (обсяг роботи — до 3 стор.).


Стоїть в селі Суботові

На горі високій

Домовина України,

Широка, глибока.

Ото церков Богданова.

Там-то він молився,

Щоб москаль добром і лихом

З козаком ділився.

Мир душі твоїй, Богдане!

Не так воно стало;

Москалики що заздріли,

То все очухрали.

Могили вже розривають

Та грошей шукають,

Льохи твої розкопують

Та тебе ж і лають.

Що й за труди не находять! /328/

Отак-то, Богдане!

Занапастив єси вбогу

Сироту Украйну!

За те ж тобі така й дяка.

Церков-домовину

Нема кому полагодить!!

На тій Україні,

На тій самій, що з тобою

Ляха задавила!

Байстрюки Єкатерини

Сараною сіли.


Отаке-то, Зіновію,

Олексіїв друже!

Ти все оддав приятелям,

А їм і байдуже.

Кажуть, бачиш, що все-то те

Таки й було наше,

Що вони тілько наймали

Татарам на пашу

Та полякам... Може, й справді!

Нехай і так буде!

Так сміються ж з України

Стороннії люди!

Не смійтеся, чужі люде!

Церков-домовина

Розвалиться... і з-під неї

Встане Україна.

І розвіє тьму неволі,

Світ правди засвітить,

І помоляться на волі

Невольничі діти!..




  1. клас

1.В. Барка так оцінив суспільно-політичні погляди Т. Шевченка: «…У «Кобзарі» видно, що Шевченко не був таким фанатичним прихильником сокири, яким його хочуть змалювати деякі теоретики, кажучи, ніби в «омріяному майбутньому», куди поет зазирав, він бачив перемогу людяності, але його шлях туди лежав через сокиру».

Підтвердьте або спростуйте цю тезу В. Барки. Аргументуючи свої думки, спирайтеся на твори Т. Шевченка. У тексті вживайте відокремлені означення й відокремлені додатки. (Обсяг роботи — до 4 стор.)
2.Запишіть прізвища українських письменників, лауреатів Шевченківської премії.
3.Виконайте художній аналіз твору Т. Шевченка «П. С.». Визначте головну думку, жанр, строфічну будову, художню організацію тексту (використання тропів, специфіка лексичних засобів увиразнення тощо).

Довідка. П. С. — Петро Петрович Скоропадський (1805 — 1848) — чернігівський поміщик, власник села Григорівни Чернігівської губернії, кріпосник-фарисей, що видавав себе за ліберала й українофіла. Нащадок Івана Скоропадського, гетьмана Лівобережної України.



Не жаль на злого, коло його

І слава сторожем стоїть.

А жаль на доброго такого,

Що й славу вміє одурить.

І досі нудно, як згадаю

Готический с часами дом;

Село обідране кругом;

І шапочку мужик знімає,

Як флаг побачить. Значить, пан

У себе з причетом гуляють.

Оцей годований кабан!

Оце ледащо. Щирий пан,

Потомок гетьмана дурного,

І презавзятий патріот;

Та й християнин ще до того.

У Київ їздить всякий год,

У свиті ходить меж панами,

І п’є горілку з мужиками,

І вольнодумствує в шинку.

Отут він ввесь, хоч надрюкуй.

Та ще в селі своїм дівчаток

Перебирає. Та спроста

Таки своїх байстрят з десяток

У год подержить до хреста.

Та й тілько ж то. Кругом паскуда!

Чому ж його не так зовуть?

Чому на його не плюють?

Чому не топчуть!! Люде, люде!

За шмат гнилої ковбаси

У вас хоч матір попроси,

То оддасте. Не жаль на його,

На п’яного Петра кривого.

А жаль великий на людей,

На тих юродивих дітей!

4.Запишіть, із яких творів Т. Шевченка наведено цитати.




Літа орел, літа сизий

Попід небесами;

Гуля Максим, гуля батько

Степами-лісами.



….Дивлюся, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зострічає.

Тихесенько вітер віє,

Степи, лани мріють,

Меж ярами над ставами

Верби зеленіють.



Не смійтеся, чужі люде!

Церков-домовина

Розвалиться... і з-під неї

Встане Україна.





5. Завершіть речення.

Період «Трьох літ» у творчості Т. Шевченка тривав …(запишіть роки)

Т. Шевченко був знайомий із відомим російським актором ….



Т. Шевченка поховано )
Каталог: uploads -> editor
editor -> Особливості культур заходу і сходу Презентація до уроку (9 клас)
editor -> Конкурс «Учитель року 2016»
editor -> Індивідуальний характер перевірки
editor -> Відділ освіти Нікопольської міської ради Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №8»
editor -> Методичні рекомендації щодо організації роботи в групах продовженого дня./ Упорядник Л. В. Пономаренко Пирятин: рмк, 2015
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації

Скачати 456.85 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка