Завдання для ІІ етапу ХІ міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика 5 клас у формі невеликого оповідання розкрийте зміст народного прислів’я: «Та земля мила, де мати родила»



Скачати 119.45 Kb.
Дата конвертації25.11.2017
Розмір119.45 Kb.
Завдання для ІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу

з української мови імені П. Яцика
5 клас
1. У формі невеликого оповідання розкрийте зміст народного прислів’я: «Та земля мила, де мати родила».

(20 б.)


(За будь-яку помилку знімається 1 бал.

Обсяг – 0,5 стор.)


2. Перепишіть речення, розставивши розділові знаки. Виділіть головні й другорядні члени речення:

Осінь чудова пора. Килимом лягає листя всюди у парках скверах лісі. Осінній вітер одгуляв втомився і затих. Сонце яскраво світить та вже не припікає. Люди радійте осінній красі бо кажуть зима вже не за горами.

(10 б.)

3. Знайдіть «порушника» алфавітного порядку. Випишіть слово, яке стало не на своє місце, поясніть його лексичне значення:

1) іграшка, іменник, ілюзія, ін’єкція;

2) кабінет, казка, каверза, кав’ярня;

3) лабіринт, лагідність, лазня, лаборант;

4) міксер, мікстура, мавка, мішень.

(8 б.)
4. Перекладіть подані слова українською мовою, поставте наголос:

Вопрос, крыльцо, продажа, задание, семья, боевой, связь, хожу, открытие, расставить.

(10 б.)

5. Напишіть листа бабусі (подрузі), розповівши в ньому про відвідання вами зоопарку й описавши тварину, що викликала у вас найбільшу цікавість.

(10 б.)

Завдання для ІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу

з української мови імені П. Яцика

6 клас
1. Написати твір-роздум з елементами опису на тему: «Листопад – вересню онук, жовтню – син, а зимі – рідний брат»

(20 б.)


(За будь-яку помилку знімається 1 бал.

Обсяг – 0,75 стор.)


2. Замініть подані фразеологізми словами-синонімами:

Пекти раків; яблуку ніде впасти; нашорошити вуха; байдики бити; повісити носа; надути губи; прийняти за чисту монету;



розбити глека; взяти себе в руки; як муха в окропі.

(10 б.)


3. Поставте подані іменники в давальному, орудному та кличному відмінках:

Інна, радість, ніч,



секретар, гай, пан президент,

курча, ім’я, малятко, сани.

(10 б.)
4. У поданих рядах слів знайдіть «порушника» - слово, яке не є спільнокореневим. Поясніть його лексичне значення. Зробіть словотвірний аналіз:

1) ходити, ходьба, похідна, похід

2) водичка, водій, водяний, підводний

3) дорога, подорожник, придорожній, дорожити

4) мислити, мисленнєва, мисливець, осмислений

(8 б.)
5. Складіть і запишіть діалог (не менше 12 реплік) між вами та однокласником, який не любить читати. Доведіть йому думку про користь читання.

(10 б.)

Завдання для ІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу

з української мови імені П. Яцика
7 клас

1. Уявіть, що кіностудія оголосила конкурс для зйомок телесеріалу про життя підлітків. Ви хотіли б пройти проби. Напишіть твір-опис власної зовнішності, підкресливши переваги.

(20 б.)

(За будь-яку помилку знімається 1 бал.

Обсяг – 1 стор.)
2. Виправте помилки у записі числівників, запишіть їх правильно:

1) До п’ять цілих і вісім десятих додати три і дев’ять десятих;



2) Від триста сорок п’яти відняти двісті вісімдесят шість;

3) До два мільйони сімсот дев’яносто три тисяч додати шістсот двадцять чотири;

4) Скільки разів сто п’ять міститься в чотириста двадцять.

(8 б.)


3. Перекладіть текст українською мовою.

Рождение реки

По горному склону, звеня о камешки, бежит ручеёк. Вот он плещется в ямке водопадиком, отбрасывая кругом солнечные зайчики. Иногда он обходит препятствие, теряясь в траве.

Бежит ручей мимо полей, огородов, садов. Выбегают из рощ все новые и новые ручьи, раздавая его вширь. Это уже не ручей, а речушка. Она, сливаясь с другими, спешит к морю полноводной рекой.

(10 б.)


4. Прочитайте вірш. Подумайте, чому краєвид здається дивним. Запишіть текст, правильно розставивши розділові знаки та пропущені букви:

Дуже дивний краєвид:



Річка за вікном стоїть,

Чийсь котедж хвостом в…ляє

Песик з рогатки стріляє

Хлопчик ледь не з’їв був мишку

Кіт в саду читає кни…ку

Дід Матвій в вікно вл…тів

Горобець з…рно …хопив.

А мораль усім відома:

Як б…гато важить кома.

Заповніть таблицю:



Слово

Частина мови

Значення

Морфологічні ознаки

Синтаксична роль

краєвид

зїв


дивний

усім


чийсь













(10 б.)

5. Згадайте слова ввічливості, правила спілкування. Складіть пам’ятку «Умови успішного спілкування» (не менше 10 пунктів).

(10 б.)



Завдання для ІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу

з української мови імені П. Яцика
8 клас
1. Напишіть твір-опис місцевості на тему «Горлівка – місто мого дитинства».

(20 б.)

(За будь-яку помилку знімається 1 бал.

Обсяг – 1 стор.)


2. Відредагуйте подані речення. Зробіть морфологічний розбір виділених слів.

1) Моя пропозиція, я рахую, є самою кращою;



2) Він повернеться не пізніше двох годин дня;

3) Хлопчик швидко мчав, не озираючись назад;

4) Павло підняв монету, лежачу на землі;

5) Згадуючи про неї, серце стискається від болі.

(10 б.)
3. Доберіть до поданих іншомовних слів українські відповідники. Складіть з кожним (українським) словом словосполучення, зробіть їх синтаксичний розбір.

аргумент

дефект

абсурд

пріоритет

конферансьє (10 б.)
4. Утворіть від поданих іменників прикметники, використовуючи суфікс –ськ- :

Прага, Туреччина, Одеса, Арциз, Нью-Йорк, Устилуг, Черкаси,

студент, казах, парубок

(10 б.)


5. Запишіть фонетичну транскрипцію речення:

З тихим дзвоном упали перші краплини, все стрепенулося, і вже широкою чарівною музикою зашумів дощ, про який кажуть, що це сиплеться з неба золото



(О. Гончар).

(10 б.)


6. Складіть і запишіть діалог (не менше 12 реплік) між бібліотекарем та школярем, використавши етикетні формули. Тема розмови – добір літератури до реферату.

(10 б.)


Завдання для ІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу

з української мови імені П.Яцика
9 клас
1. Розкрийте зміст вислову «Де є життя, там є надія». (20 б.)

(За будь-яку помилку знімається 1 бал.

Обсяг – 1,5 стор.)
2. Запишіть подані слова правильно. Пригадайте орфограми.

Ател..?..є, міл...?он, інтерв..?..ю, пари..?..кий, коза..?..кий, про..?..ьба, обличч..?, запя..?ний, улес..?..ливий, пів…?ящика, пів…?Австралії, камін..?..чик, свяще..?..ик, навма..?..ня, змії..?..ий, сер..?..озний, залізо…?бетонний, загально…?народний, жовто…?гарячий, французько…?український.

(10 б.)
3. До поданих іншомовних слів доберіть синонімічні власне українські слова:

Біографія, аплодисменти, класифікувати, креативний, пролонгований, моніторинг, неадекватність, рейтинг, диспут, деградація.

(10 б.)
4. Перекладіть текст українською мовою. Виділіть граматичну основу в односкладних реченнях Укажіть вид речень.

Из окна не много видно. Всего-навсего угол соседнего дома. Да ещё кудрявую ветку яблони, доверху усыпанную жемчужной росой. Отодвинешь её – и засверкает внизу изумрудом трава, засветится синью небо, послышится свежий запах волны. И тогда уже ни за что не усидишь дома. Захочется тотчас убежать без оглядки в лес или в поле, на реку. Слиться воедино с природой, раствориться в ней , на миг почувствовать себя птицей или одуванчиком, на лету подхваченным ветром. Но ещё приятнее осознавать себя хозяином. Идёшь по земле сильный и добрый. Спасаешь птенца, выпавшего из гнезда, уничтожаешь сорняки, окучиваешь картошку, без устали разминая тёплую землю. И мир, изучаемый по учебникам, начинаешь открывать заново. Из окна не много видно. Распахивай дверь пошире и спеши!

(12 б.)

5. Знайдіть і виправте помилки у слововживанні. Визначте способи зв’язку у словосполученнях:



Виключення з правила

Проявити заботу

Розповсюдити досвід

Пропустити із-за хвороби

Слідуючі учні

Повинен бути направлений

Прийняти заходи

Повістка денна

(8 балів)


6. Складіть і запишіть діалог, що відбувається між однокласниками (не менше 12 реплік), на тему «Скільки мов ти знаєш – стільки разів ти людина»

(10 б.)


Завдання для ІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу

з української мови імені П. Яцика
10 клас
1. Розкрийте зміст вислову «Поети – це біографи народу, а в нього біографія тяжка»

(Ліна Костенко)

(20 б.)

(За будь-яку помилку знімається 1 бал.

Обсяг – 1,5 стор.)
2. Відредагуйте текст. Укажіть, до якого стилю належить текст, доведіть свою думку:

Уночі пізно повертаючись батько додому. На порозі хати батько раптом зупинився і прислухався. Сумніву не було хтось грав на скрипці. Россуваючи стебла кукурузи обережно, переступаючи через гарбузи, батько пішов у ту сторону відкіль чути було гру. Сховаючись між сонячниками батько легко упізнав у місячному світлі маленьку постать свого сина. Не чув досі батько такої гри ніколи але музика була йому дивно знайома. Його серце зненацька стислося від хвилювання. Син грав ту пісню яку так заспівати хотілося батькові на полі. Батько як зачарований слухав. Батько ніколи не думав що так можна грати на скрипці і що так може грати його син.

(10 б.)
3. Назвіть засоби милозвучності української мови. Проілюструйте свої міркування прикладами (не менше 10 прикладів).

(10 б.)
4. Укажіть іншомовні слова, що мають відповідне лексичне значення (усі слова починаються літерою к):



1) невелика шафа із шухлядами;

2) той, хто аналізує, оцінює мистецькі та наукові твори;

3) речовина, з якої виготовляють гуму;

4) друкарський похилий шрифт, подібний до рукописного;

5) закінчений за змістом уривок тексту, що дає змогу встановити значення слова.
(5 б.)

5. Згадайте орфограми. Запишіть українською мовою прізвища:

Евдокимов, Аркадьев, Рылеев, Румянцев, Хмелев, Песков, Воробьев, Лихачев, Тициан,

Аниолек, Измайлов, Кириллов, Дьячков, Арефьев, Репин, Белов, Илиеску, Иенин,

Иоффе, Пивоваров

(10 б.)


6. З кожної пари речень побудуйте складні. Зробіть синтаксичний розбір складних речень.

Уранці небо сяяло ясною блакиттю. Надвечір захмарило і задощило.

Якось ніби зненацька налетів холодний вітер. Стало неспокійно і тривожно.

(10 б.)
7. Побудуйте і запишіть діалог , що міг би відбуватися між вами та вашою мамою(батьком)

на тему «Добро воздається добром» (10 б.)

Завдання для ІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу

з української мови імені П. Яцика
11 клас
1. Напишіть твір-роздум на тему «І тільки Слово береже в основі

безсмертя української душі» (Б. Олійник). (20 б.)

(За будь-яку помилку знімається 1 бал.

Обсяг – 1,5 стор.)


2. Відредагуйте текст. Укажіть, до якого стилю належить текст, доведіть свою думку:

Якщо людина своїми діями заслужила погане відношення людей до себе то хоч як би якою була вона багатою хоч би яку високу посаду займала якої слави зажила все це не переваже на терезах людського суду.



Для того, щоб у колективі шанували й любили треба на мій погляд сумлінно ставитися до діла працювати для людей для суспільства. Я знаю багатьох хто рахує себе щасливим саме тому що все своє свідоме життя плідно робив. І для мене теж завжди на першому місці був труд. (За М. Амосовим)

(10 б.)
3. За якими фонетичними й граматичними ознаками можна відрізнити іншомовні та власне українські слова? Проілюструйте свої міркування прикладами (не менше 10 прикладів).

(10 б.)
4. Подані фразеологізми введіть до самостійно складених речень так, щоб якнайточніше розкрити їх значення:

Стояти на розпутті



Піддати анафемі

Грати першу скрипку

Розрубати гордіїв вузол

Оббивати чужі пороги (10 б.)

5. Згадайте орфограми. Запишіть подані слова правильно. Укажіть, до яких частин мови вони належать:

Варя…?кий, каза…?кий, студен…?кий, солодко …? м…?ятно,

видимо…?не…?видимо, п…?ят…?десятий, ст…?тисячний,

пів…?яблука, пів…?Африки, пів…?клас…?, напів…?сидячи,

сподіваєш…?ся, порозуміют…?ся,

не…?вчаваючи, не…?добачаючи, раз…у…раз, на…?щастя.

6. На основі простого речення побудуйте інші синтаксичні одиниці, визначте граматичні основи. Побудуйте схеми до складених речень.



Освіта людини має починатися з приказок і закінчуватися думками. (Сенека).

а) складносурядне речення;

б) складнопідрядне з 1 підрядним;

в) складнопідрядне з кількома підрядними (10 б.)
7. Складіть характеристику на свого уявного однолітка , відбивши у ній свої уявлення про сучасного юного українця.

(20 б.)
Каталог: wp-content -> uploads -> 2010
uploads -> Програма та методичні вказівки з навчальної дисципліни історія науки І техніки для студентів усіх спеціальностей денної форми навчання
uploads -> Лекція № Тема лекції: Поняття мистецтва як частини культури
uploads -> Київський національний лінгвістичний університет базові навчально-методичні матеріали
uploads -> Освіта осіб з інвалідністю в Україні Тематична національна доповідь Київ -2010 Тематичну національну доповідь «Освіта осіб з інвалідністю в Україні»
uploads -> Урок №02. 10. 2014. Розділ І. Візуальні мистецтва Тема Архітектура світу
2010 -> Концепція викладання історії покладена в основу сучасних підручників історії ?
2010 -> Програма спецкурсу «Хореографія»

Скачати 119.45 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка