Завдання ІІІ етапу ХVІІІ міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика



Скачати 238.42 Kb.
Дата конвертації04.01.2018
Розмір238.42 Kb.

Департамент освіти і науки, молоді та спорту

Виконавчого органу Київської міської ради

(Київської міської державної адміністрації)

Київський університет імені Бориса Грінченка

Інститут післядипломної педагогічної освіти

Завдання ІІІ етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови

імені Петра Яцика

3 клас

1. Склади розповідь «Моя улюблена пора року».

2. До поданих слів добери якомога більше синонімів.

Іти

Добрий

3. Прочитай вірш. Відшукай слова, у яких звуків більше, ніж букв, випиши їх.

Моя рідна Батьківщина


Має назву Україна.
В мене й нація своя –
Українець в мами я.
Є у мене й рідна мова,
Де вкраїнське кожне слово.

4. Заміни сталі вислови одним словом або словосполученням і запиши їх після тире. З одним із поданих висловів склади й запиши речення.

Зразок: Жданики поїсти – не дочекатися.

І в ус не дути  –

Без задніх ніг  –

Без зайвих слів  –

Відбитися від рук  –

5. Склади загадку про сніг.

Завдання ІІІ етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови

імені Петра Яцика

4 клас


  1. Напиши казку (6–7 речень) за пропонованим зачином. Добери заголовок і запиши його перед текстом.

Жили-були на світі фарби. Кожна мала свій характер і вдачу.

Заголовок: _____________________________________________________

2. Прочитай загадку Дмитра Білоуса і відгадай її. Запиши відгадку. Добери та запиши щонайменше дві власні пари слів, значення яких розрізняються твердим або м'яким приголосним звуком. Підкресли в них букви, що позначають м'якість попереднього приголосного.

Лінивому не розгадать ніколи,

кмітливому на відповідь – хвилина.

А буде наша загадка така:

три букви означають те, що й поле.

Додай знак м'якшення –

і вже тварина з родини оленів, струнка й прудка.

Що ж це за слова?



  1. Добери якомога більше синонімів до слова ліс.

4. Знайди помилки в пропонованих словосполученнях і запиши їх правильно.

Перевернути сторінку –

Приймати участь –

Остановка автобуса –

Відкрити двері –

Відкрити книжку –



Не мішай мені –

5. Склади речення, у яких слова сонце, світлий, крила вживалися б спочатку в прямому, а потім – у переносному значенні.

Завдання ІІІ етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови

імені Петра Яцика

5 клас

  1. Напишіть твір-мініатюру за самостійно обраним прислів’ям про слово / мову. Оформіть прислів’я як заголовок до твору. Обсяг –
    10–15 речень.


  2. У пропонованих рядах слів знайдіть «зайве» слово. Підкресліть його.

  • столик, зайчик, хлопчик, фізик, горобчик;

  • надлетіти, надрізати, надпити, надкусити;

  • закавказзя, заспівати, загір’я, задніпров’я;

  • глибина, височина, волосина, низина;

  • козарлюга, злодюга, бандюга, вітрюга;

  • бабище, стовбурище, ручище, урвище.

  1. Прочитайте подані парами слова. Підкресліть (обведіть) лише ті пари, які є синонімами.

Агонія – нежить; небіж – племінник; бусол – чорногуз; ворохобний – брудний;
гребувати – гребти; дзиґлик – стільчик; запаска – заощадливість; кпити – глузувати; ластовиння – пташеня; наглий – нахабний; поштивий – адресований;
фронтальний – воєнний.

  1. Чи однакові за значенням слова посмішка й усмішка? Коротко поясніть свою думку. Проілюструйте прикладами речень із цими словами.

  2. Запишіть в алфавітному порядку імена 10 героїв улюблених книг, фільмів або мультфільмів. Кожне ім’я має починатися з іншої літери алфавіту.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. У пропонованому реченні над кожним словом надпишіть, якою частиною мови воно є.

Ми підбігли до трампліна, сіли на його верхівці – там узимку стрибуни чекають черги, щоб злетіти вниз на широких лижах (Ульф Старк, «Мій друг Персі, Бофало Біл і я»).
Завдання ІІІ етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови

імені Петра Яцика

6 клас

  1. У формі твору-роздуму розкрийте зміст вислову «Багато говорити і багато сказати не є тим самим» (Софокл). Обсяг – 7–10 речень.

  1. Запишіть слова, вставляючи, де потрібно, пропущені літери або знаки.

Коеф..ц..єнт, вол..єр (загін), дез..нформац..я, ін..єкція, Бр..танія, д..єз (музичний термін), ч..лі (соус), н..юанс, его..зм, вар..єте.

  1. За допомогою суфіксів -ськ-, -цьк-, -зьк- утворіть від поданих слів прикметники.

Острог, Чукотка, Случ, Цюрих, Нюрнберг, Сиваш, Полісся, Туніс.

  1. Прочитайте подані парами слова. Підкресліть (обведіть) лише ті пари, які є синонімами.

Гамувати – їсти; брунатний – набубнявілий; ґринджоли – санки;
драглистий – грузький; зугарний – вродливий; лихоманка – злигодні;
миршавий – мишачий; нидіти – скніти; рахманний – циганський; церата – клейонка; шпаркий – швидкий; тартак – лісопильня.

  1. Доберіть українські відповідники до запозичених слів.

куліси –

плеєр –


прайс-лист –

пресинг –

фотографія –

6. Доберіть якомога більше фразеологізмів до слова говорити.

Завдання ІІІ етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови

імені Петра Яцика

7 клас


  1. Уявіть, що ви переконуєте свого друга в тому, що людина, яка знає українські слова, ще не обов’язково знає мову. Напишіть невеликий твір, у якому наведіть різні аргументи (мінімум два) й приклади (мінімум два) для підтвердження своєї думки. Обсяг висловлення – 8–10 речень.

2. У дієсловах теперішнього часу вставте пропущені літери. Запишіть.

Соп..ш, бор..ться (3 ос. одн.), хоч..мо, біж..ш, бач..ть, пиша..мося, спиш..мо, кле..мо.



3. Прочитайте подані парами слова. Підкресліть (обведіть) лише ті пари, які є синонімами.

Баглаї – побиття; глупий – дурний; галайда – пройдисвіт; знічев’я – швидко;


ґандж – вада; канапка – краватка; допіру – щойно; дошкульний – дошкільний;
ластовеня – ластовиння; достоту – дощенту; марудний – брудний;
назирці – крадькома.

4. Перепишіть текст, знімаючи риски й виправляючи помилки, заміняючи неправильно вжиті слова правильними варіантами. Дайте відповіді на запитання після тексту.

Її звали Мерта Ліндквіст, вона заміняла нашого классного керівника й була вродливою. На вчительці були червоні тухлі й вузкий червоний пасок зі справжньої пласмасси. Під час кожного руху її жовта сукня хеталася, ніби пшиничне поле, коли дме вітер. Від учительки пахло ландишами. А варто було їй усміхнутися, як на обличчах наших батьків теж засяяв усміх – така в неї була девовижна особливість (Ульф Старк, «Мій друг Персі, Бофало Біл і я»).



Якою частиною мови є слова, виділені в тексті?

  1. під – _______________________________________________________________________

  2. їй – ________________________________________________________________________

  3. теж – ______________________________________________________________________

  4. така – ______________________________________________________________________

Випишіть із тексту слово (слова), яке (які) є неозначеною формою дієслова: __________________________________________________________________________________

Доберіть щонайменше 2 фразеологізми до виділеного в першому реченні поняття – «бути вродливою»: _______________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________


5. Прочитайте уривок із вірша Л. Костенко. Випишіть із нього всі дієслова. Укажіть, якою з форм дієслова є кожне виписане слово.

Світали ночі, вечоріли дні. 
Не раз хитнула доля терезами. 
Слова як сонце сходили в мені. 
Несказане лишилось несказанним.

Завдання ІІІ етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови

імені Петра Яцика

8 клас

  1. Напишіть невеликий твір-роздум, який ілюстрував би думку Антуана де Сент-Екзюпері: «Найбільша розкіш на світі – це розкіш людського спілкування». Обсяг висловлення – 10–12 речень. У тексті твору використайте інфінітив спілкуватися в трьох синтаксичних ролях: щоб він був підметом, присудком й означенням. Обведіть у кружечок ці інфінітиви.

2. Прочитайте подані парами слова. Підкресліть (обведіть) лише ті пари, які є синонімами.

Пелехатий – скуйовджений; пильний – уважний; позірний – неввічливий;


посіпака – поплічник; причинний – божевільний; ретельний – далекий; спекатися – зготувати; строкатий – пістрявий; тішитися – радіти; філіжанка – хвіртка; царина – правління;
цибатий – довгоногий.

3. Відредагуйте текст (виправте орфографічні помилки, недоречне вживання слів). Запишіть правильний варіант. Виконайте завдання після тексту.

(1)Приміщення розділене на концентричні кола. (2)У здовж їхнього контуру стоять шіснадцяти річні з кожної фракції (3) Нас ще рано називати членами фракцій. (4)Сьогодні день посвяченя. (5)Вишиковуїмося по алфавіту. (6)Я стою між Калебом і Данієль Похлер, дівчинкою з Дружелюбності, – із рожевими щічками, у жовтій сукенці. (7)На протязі багатьох років обов’язок провести церимонію переходить від фракції до фракції. (8)Цього року це зробить Зречення. (9)Маркус проізносить промову й зачитує імена в обратному алфавітному порядку (За В. Рот; «Дивергент»).


Випишіть номер(и) односкладного(-их) речення(-ень): _______________________________ Випишіть номер(и) речення(-ень) зі складеним іменним присудком: _____________________

Випишіть номер(и) речення(-ень), у якому(-их) є прикладка: ____________________________

Випишіть номер(и) неповного(-их) речення(-ень): _____________________________________
4. Заповніть таблицю фразеологічних синонімів / антонімів. До кожної колонки впишіть щонайменше 5 фразеологізмів.

Досвідчений

Недосвідчений



5. Надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно є.

Не треба думати мізерно… безсмертя є ще де-не-де… хтось перевіяний, як зерно, у ґрунт поезії впаде (Л. Костенко).



Завдання ІІІ етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

9 клас

1. Прочитайте цитату: «Мова – не просто інструмент, а простір, у якому живемо» (Д. Данеш).

Напишіть невеликий (1–2 сторінки) твір-роздум за змістом цього вислову. Оформіть його як епіграф до свого твору.
2. Поставте розділові знаки, підкресліть члени речення, над кожним словом надпишіть, якою частиною мови воно є. Дайте відповіді на запитання про речення, наведені нижче.
У правилах також написано що ми не можемо готуватися до тестів у будь-якій формі і я боячись найгіршого не знаю чого варто чекати (За В. Рот; «Дивергент»).

Назвіть види підрядних частин цього речення: 1) _____________________________________;

2) _______________________________________________ .

Назвіть, чим це речення ускладнене _________________________________________________

Остання підрядна частина в цьому реченні співвідносна з двоскладним чи односкладним реченням? Якщо з односкладним, назвіть його вид ____________________________________

__________________________________________________________________________________

3. Запишіть слова, виправляючи, де потрібно, помилки. Якщо слово записано правильно, перепишіть без змін.

З давніх давен, віз-а-ві, підяр’я, Уманьський, близкісьть, диригентський, піддашя, неначе б то, анітелень, стаккато, афганець, пруський.



4. Поставте наголоси в словах.

Мого, до свого, правописний, легкий, поблизу, вибоїна, позаторік, жалюзі, горошина, пасти, танок, зручний.



5. Поставте числівник 498 в орудний відмінок (укажіть обидві форми).

6. Заповніть таблицю фразеологічних синонімів / антонімів. До кожної колонки впишіть щонайменше 5 фразеологізмів.

покірний, лагідний

упертий, норовливий





7. Відредагуйте, де потрібно / перепишіть без змін.

Бажаючі вступити; був і залишається другом; фото в анфас; толковий хлопець; підключитися до мережі; ні під яким видом; капризна дитина; зайти в тупик; долька апельсина; відповідає дійсності.



Завдання ІІІ етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

10 клас

1. «Обережність у словах вища за красномовність» (Ф. Бекон).

Напишіть невеликий твір-роздум (1,5–2 сторінки), коментуючи думку, означену в цитаті. У тексті твору вживайте різні види ускладнених речень (не менше, ніж 5 різних видів ускладнення). Ускладнені речення підкресліть.

2. Поставте розділові знаки. Підкресліть головні й другорядні члени, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно є. Побудуйте схему речення.

Ми одягнені однаково і в нас однакові зачіски дарма що Сьюзен не зблідла і судячи з усього її руки не тремтять так сильно щоб їх доводилося заспокоювати тримаючись за краї сукні (За В. Рот; «Дивергент»).

Схема:

3. Запишіть слова, знявши риски, уставивши пропущені букви, обираючи правильний варіант.

Пр..гірклий, перс..ні, примадон..а, по/під/тинню, Ч..лі, супер..яхта, радіо/фізик, сто/двадцяти/п’яти/мільйонний, кисло/молочний, на/останок, чим/дуж, марок..анець, ан..отація, л..ман.

4. У пропонованих варіантах числа й скорочення запишіть повністю, поставте слова в потрібному відмінку.

1) до 1546 км додати 35 м ____________________________________________________________

2) від 972 кг відняти 27 г _____________________________________________________________

3) до 37 (грузин) долучилися 24 (киянин) ____________________________________________



5. Дайте короткі відповіді на питання.

1) утворіть присвійні прикметники від слів Олена, Ігор ___________________________________

2) запишіть фонетичною транскрипцією слово розжується

3) поставте в родовий відмінок однини слово білолиций __________________________________

4) вкажіть рід слова нехворощ ________________________________________________________

5) поставте наголос у словах данина, джентльмен

6) поставте в 1 особу множини наказового способу слово ходити __________________________

7) поставте в родовий відмінок однини слово мозок ______________________________________

8) поставте в орудний відмінок однини слово звір _______________________________________

9) поставте в кличний відмінок однини слово Тиміш _____________________________________

10) як звуть мешканця й мешканку Шрі-Ланки? ____________________ і ___________________

6. Заповніть таблицю фразеологічних синонімів / антонімів. До кожної колонки впишіть щонайменше 5 фразеологізмів.

Плакати

Сміятися



7. Відредагуйте, де потрібно / перепишіть без змін.

Виглядати веселим; обочина; відстоювати свої інтереси; доля істини; канцелярські приналежності; купити в розстрочку; ліки від застуди; миючі засоби; наповнений щастям; поверхневі знання.



Завдання ІІІ етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

11 клас

1. Напишіть невеликий (1–2 сторінки) твір-роздум за поданим початком.

«Слово – це сама людина. Нас зіткано зі слів. Вони єдина наша реальність, принаймні єдине свідчення того, що ми існуємо…» (О. Пас).

Висловлюючи свою думку, уживайте різні види складних речень (сполучникові – складносурядні й складнопідрядні; безсполучникові; речення з різними видами зв’язку), речення з однорідними присудками. Підкресліть у своєму тексті речення різних видів.

2. Поставте розділові знаки. Підкресліть головні й другорядні члени, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно є. Побудуйте схему речення.

Моя мама розповідала мені якось що ми не здатні вижити поодинці якби навіть і могли то не захотіли б цього адже без фракцій боячись самих себе й не сподіваючись на краще не мали б ні мети ані причин щоб жити (За В. Рот; «Дивергент»).



Схема:

3. Виправте помилки в словах. Якщо слово написане правильно, перепишіть без змін.

Агенство, пристол, глитати, тримтіти, горличка, дончин, пів-ями, звязаний, Дартан’ян, ковзький, підносся, вирізблений, коньюктура, священик, навманя, принаймі, кримськотатарський, віце-прем’єрміністр, сто тридцяти шести мільйонний, військовополонений.

4. У пропонованих варіантах числа й скорочення запишіть повністю, поставте слова в потрібному відмінку.

1) після 1986 р. можна було насолодитися 297 новими виставами

2) до 349 г (апельсин) потрібно додати 250 г цукру

3) до 52 (солдат) долучилися 23 (харків’янин)



5. Дайте короткі відповіді на питання.

1) за допомогою суфіксів -ов-, -ев- (-єв-) утворіть прикметник від слова борщ ________________

2) запишіть фонетичною транскрипцією слово розжарюється

3) поставте в родовий відмінок однини слово темнолиций ________________________________

4) вкажіть рід слова кантрі __________________________________________________________

5) поставте наголос у словах доччин, адже

6) поставте в 1 особу множини наказового способу слово відчинити ________________________

7) поставте в родовий відмінок однини слово телефон ___________________________________

8) поставте в орудний відмінок однини слово муляр ______________________________________

9) поставте в кличний відмінок однини Ілько Андрійович _________________________________

10) як звуть мешканця й мешканку Полісся? ____________________ і _____________________

6. Заповніть таблицю фразеологічних синонімів / антонімів. До кожної колонки впишіть щонайменше 5 фразеологізмів.

говорити багато, базікати

Мовчати



7. Відредагуйте. Запишіть правильні варіанти.

Прийти в себе; радує око; угловий будинок; форточка; ящик письмового стола; у грудні місяці; стати в нагоді; займатися греблею; для будь-кого зрозуміло; грецький горіх.


Завдання ІІІ (міського) етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
для студентів ВНЗ І–ІІ рівнів акредитації


  1. Складіть невелику (до 10 речень) рецензію в публіцистичному чи художньому стилі стосовно фільму, який цьогоріч Вас найбільше вразив.

  2. Утворіть назви людей за місцем проживання (зразок: Австрія – австрієць, австрійка).

Чехія, Франція, Німеччина, Болгарія, Варшава, Полісся, Греція, Данія, Індія, Кенія.

  1. Поставте подані іменники у формі родового відмінка однини.

Кривий Ріг, Дністер, Ліван, суфікс, сюжет, будиночок, майдан, сміх, шлунок, брелок.

  1. Поставте в орудний відмінок числівник 297. Укажіть обидві форми.

  2. Перепишіть, знімаючи риску.

Теоретико/математичний, пів/міста, пів/Європи, під/яр/я, біло/сніжний, чітко/окреслений, де/небудь, аби/як, суспільно/необхідний, жовто/гарячий, супер/яхта, по/троє, івано/франківець, кисло/молочний.

  1. Поставте в кличний відмінок.

Українець, жнець, письменник, теща, тато, кобзар, пастух, матуся, Надія, Микола.

  1. Відредагуйте пропоновані речення.

З тих пір ми прикладали багато зусиль, щоб покращувати рівень свого життя.

До сих пір ми не могли опреділитися, що треба робити прежді всього.

При таких обставинах не мішало б хотя б щось зробити.

На слідуючий день вони вирішили прийняти участь у цьому конкурсі.

Не роби вигляд, що ти не хочеш мене бачити, адже із-за твоєї поведінки я чуствую себе ущєрбним.

На свято нового року нам дарували пам’ятні сувеніри.

На протязі року відбудуться самі цікаві заходи.

Це правило відоме для багатьох школярів та учнів.

  1. Перепишіть речення, поставте розділові знаки, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно є. Накресліть схему речення.

Недарма деякі люди життя своє присвячують щоб вибудувати й дослідити своє генеалогічне дерево бо людина єдина істота яка має відчуття історії і коли відчуття в ній згасає вона морально дичавіє (В. Шевчук).
Завдання ІІІ (міського) етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
для курсантів ВНЗ

  1. Напишіть невеликий (1–2 сторінки) твір-роздум у публіцистичному стилі з теми: «Раби – це нація, котра не має слова, тому й не може захистить себе» (О. Пахловська).

  2. Запишіть форми родового відмінка однини.

Конотоп, займенник, Єгипет, Сиваш, електроліз, майдан, будиночок, мед, долар, мозок, барвінок, клен, футбол, гопак, хор, суглоб, рушник, жах, туман, звір.

  1. Коротко витлумачте значення слів.

церата ______________________________________________________________________

цибатий _____________________________________________________________________

червлений ___________________________________________________________________

халамидник __________________________________________________________________

строкатий ___________________________________________________________________


  1. Поставте в орудний відмінок числівник 348. Укажіть обидві форми.

  2. Перепишіть, знімаючи риску.

Теоретико/математичний, пів/міста, пів/Європи, пів/ями, під/яр/я, біло/сніжний, чітко/окреслений, де/небудь, аби/як, суспільно/необхідний, жовто/гарячий, супер/яхта, по/троє, івано/франківець, кисло/молочний.

  1. Поставте в кличний відмінок.

Українець, жнець, письменник, теща, тато, кобзар, пастух, матуся, Надія, Микола.

  1. Відредагуйте пропоновані речення.

З тих пір ми прикладали багато зусиль, щоб покращувати рівень свого життя.

До сих пір ми не могли опреділитися, що треба робити прежді всього.

При таких обставинах не мішало б хотя б щось зробити.

На слідуючий день вони вирішили прийняти участь у цьому конкурсі.

Не роби вигляд, що ти не хочеш мене бачити, адже із-за твоєї поведінки я чуствую себе ущєрбним.

На свято нового року нам дарували пам’ятні сувеніри.

На протязі року відбудуться самі цікаві заходи.

Це правило відоме для багатьох школярів та учнів.

  1. Перепишіть речення, поставте розділові знаки, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно є. Накресліть схему речення.

Недарма деякі люди життя своє присвячують щоб вибудувати й дослідити своє генеалогічне дерево бо людина єдина істота яка має відчуття історії і коли відчуття в ній згасає вона морально дичавіє (В. Шевчук).

Завдання ІІІ (міського) етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
для студентів ВНЗ ІІІ–ІV рівнів акредитації
(нефілологічних спеціальностей)



  1. Прочитайте текст.

СЛОВО РОКУ

Слово року – найбільш важливе поняття (слово або фраза) в суспільній думці в якомусь конкретному році.

2016-го року (за версією Оксфордського словника англійської мови) таким словом стало «постправда» (post-truth). Упорядники словника стверджують, що це явище існувало протягом десятиліть, однак термін став дуже популярним після виходу Великої Британії з ЄС і президентських виборів у США, на яких переміг республіканець Дональд Трамп. 2015-го року титул найпопулярнішого вибороло слово «емодзі» (emodji), 2014-го – «вейп» (vape), 2013-го року першість була за словом селфі (selfie).

У формі твору-роздуму в публіцистичному стилі запропонуйте власний варіант слова року–2017 в Україні. Обґрунтуйте свій вибір. Обсяг – 1–2 сторінки.

2. Поставте наголоси в словах.

Адже, танок, дано, ринковий, руно, поблизу, верблюдиця, індустрія, правописний, сирокопчений, горошина, піцерія, мого, вершкове (масло).

3. Виправте, де потрібно, помилки. Запишіть правильні варіанти.

Торфянистий, надяр’я, каміньчик, велетеньський, жень-шень, марево, перстні, сам-на-сам, немовби-то, м’юзик-холл, розвязаний, чіпси, хвастнути, перстні, священник, піцца, піддашя, мароканець.



4. Відредагуйте, запишіть правильні варіанти.

Свято розпочнемо без п’ятнадцяти сім; від нічого робити; сто грам; свіжий творог; дані співпадають; навчатися музиці; отримати освіту; у тексті зустрічаються помилки.

5. Прочитайте подані парами слова. Підкресліть лише ті пари, які є синонімами.

  • пропасниця – втрата.

  • визиск – пошук.

  • нидіти – скніти.

  • городина – огорожа.

  • кпити – глузувати.

  • лихоманка – злигодні.

  • агонія – нежить;

  • миршавий – мишачий;

  • наглий – нахабний;

6. Доберіть щонайменше три синонімічні фразеологізми.

Дати дропака _____________________________________________________________________

7. Поставте розділові знаки, підкресліть члени речення, над кожним словом надпишіть, якою частиною мови воно є. Намалюйте схему речення.

Українська мова для мене це море в якого немає дна й берегів і яке настільки багатоманітне й невичерпне що ніколи не встановити межі при пізнанні її феномена (В. Шевчук).

Схема:

Завдання ІІІ (міського) етапу

ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
для студентів ВНЗ ІІІ–ІV рівнів акредитації
(філологічних спеціальностей)



  1. Напишіть твір-роздум (2–3 сторінки), даючи відповідь на питання, поставлене В. Радчуком: «Де та ланка, ухопившись за яку, можна розв’язати увесь комплекс мовних проблем в Україні, що тягнуться з минулого довгим ланцюгом?»

  2. Укажіть коротко лексичне значення кожного слова.

ворохобний ________________________________________________________________________

рахманний _________________________________________________________________________

горопашний _______________________________________________________________________

далебі _____________________________________________________________________________

оболонь ___________________________________________________________________________

допіру ____________________________________________________________________________

достоту ___________________________________________________________________________

передсуд __________________________________________________________________________

ковінька ___________________________________________________________________________

нарочитий _________________________________________________________________________



  1. Коротко витлумачте значення фразеологізма, доберіть фразеологічні синоніми (щонайменше 5).

Слабий на утори

  1. Поставте наголоси в словах.

Дещиця, локшина, почасти, тризуб, дано, зручний, руно, інженерія, яловичина, позаторік.

5. Дайте короткі відповіді на питання.

1) утворіть форму орудного відмінка прізвища Бадзьо ____________________________________

2) запишіть фонетичною транскрипцією від джему

3) поставте в родовий відмінок однини слово світлолиций ________________________________

4) вкажіть рід слова сироко ___________________________________________________________

5) за допомогою суфіксів -ов-, -ев- (-єв-) утворіть прикметник від слова борщ ________________

6) поставте в 1 особу множини наказового способу слово заноси́ти ________________________

7) поставте в родовий відмінок однини слово Лондон ____________________________________

8) утворіть форму 3-ї особи множини теперішнього часу від інфінітива клекотіти __________________________________________________________________________________

9) поставте в кличний відмінок однини теща ___________________________________________



10) як звуть мешканця й мешканку Данії? _____________________ і _____________________

6. Виправте помилки в словах. Якщо слово написане правильно, перепишіть без змін.

Бельєтаж, сам на сам, кримсько-татарський, іванофранківець, кешю, рутв’яний, звязківець, арфяр, кон'юктура, ад’юльтер, пів-ярмарку, звялений, мінюст, транс-європейський, екібана, півєвро, з-під лоба, світло-водо-лікарня, меньшість, лимоннокислий.

7. Поставте в орудний відмінок кількісний числівник 497. Укажіть обидві форми.

8. Відредагуйте, де потрібно / перепишіть без змін.

Бити в набат, біблейська істина, виручка, вимагає значних коштів, відмінити виставу, відтік інтелекту, націотворчий, другими словами, лєснічна площадка, музей під відкритим небом.
Каталог: wp-content -> uploads -> 2017
2017 -> Програма навчальної дисципліни підготовки бакалавра спеціальності 010101 «Дошкільна освіта» 2016
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи Львів 2016 Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи
2017 -> План роботи обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів
2017 -> Галицько-Волинське князівство
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи студентів 3,4 курсу з дисципліни Іноземна мова
2017 -> Вплив струму на організм людини. Заходи техніки безпеки під час роботи з електричними пристроями
2017 -> Картка самооцінювання
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни «Проблеми вищої освіти» галузь знань 06 «Журналістика»
2017 -> Філософія Середньовіччя
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни соціальна педагогіка Галузь знань: 0101 «Педагогічна освіта»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка