Педагогічна рада
Роль контролю та стимулювання навчальної діяльності школярів у підвищенні якості знань учнів
оцінити якість освітнього процесу в цілому, усвідомити загальні і особистісні завдання, які стоять перед школою загалом і перед кожним учасником освітнього процесу.
Мета:
Завдання:
- Здійснити контроль за дотриманням державних стандартів освіти;
- Визначити проблеми, що стоять перед педагогічним колективом;
- активізувати діяльність колективу у використанні ролі контролю, оцінювання та стимулювання навчальної діяльності у підвищенні її результативності та розвитку творчої активності учнів, накреслити шляхи підвищення ефективності кожного уроку в контексті застосування інноваційних технологій.
План проведення педради:
1. Вступне слово: тема педради, план проведення , регламент.
2. Теоретична частина.
Контроль навчальних досягнень учнів - обов'язкова складова навчально-виховного процесу.
3. Практична частина.
Результативність процесу навчання.
Вплив класного керівника на процес навчання.
робота творчих груп:
- експертиза результатів діяльності учасників
НВП;
- презентація педагогічного досвіду вчителів.
4. Підведення підсумків. Прийняття рішень.
ТМУ
РР
ФОПД
ЗУ
МН
Правильно організований педагогічний контроль
привчає учнів до систематичної роботи, дисципліни, сприяє формуванню соціально-психологічних рис школяра, як організованість, дисциплінованість, сумлінність, наполегливість, зберігає здоров'я дитини.
Неправильно організований педагогічний контроль
породжує низку негативних явищ: пристосовництво, брехливість; негативно впливає на здоров'я школяра.
Ефективність контролю забезпечується дотриманням певних умов серед яких:
- Індивідуальний характер контролю;
- Систематичність контролю;
- Система опитування;
- Достатня кількість даних для оцінки;
- Дотримання об'єктивності;
- Єдність вимог до оцінювання знань учнів;
- Оптимізація контролю успішності учнів;
- Гласність контролю;
- Всебічність контролю;
- Тематична спрямованість контролю;
- Дотримання етичних норм.
Формування мотиваційної сфери школярів
Співпраця з батьками як фактор підвищення якості освіти
Реалізація наступно-перспективних зв'язків між базовою та старшою школою
Реалізація наступно-перспективних зв'язків між початковою та базовою освітою
Контроль і оцінювання якості знань учнів
Результати опитування
«Педагогічних відгуків»
100%- відмічають своєчасність і актуальність
піднятих проблем;
86% - мають певну систему роботи з
підвищення якості знань;
96% - вчителів ознайомились з новими
технологічними прийомами, які сприяють
підвищенню якості освіти
100% - готові поглиблювати свої знання та
розширювати арсенал методів, прийомів
з підвищення знань школярів.
Контрольно-оціночний компонент
|
Самооцінка вчителя
| | |
Види методичної діяльності
|
Відчуваю утруднення
|
Володію питанням
|
Можу допомогти колегам
|
Визначення з кожної теми обов’язкового для учнів обсягу ЗУН відповідно до рівнів НД
|
17%
|
70%
|
13%
|
Структурування завдань для тематичної атестації
|
22%
|
56%
|
22%
|
Застосування критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів
|
4%
|
79%
|
17%
|
Визначення форми проведення тематичної атестації
|
13%
|
65%
|
22%
|
Методика проведення різних форм тематичних атестацій
|
30%
|
61%
|
9%
|
Обгрунтування виставлених оцінок
|
4%
|
87%
|
9%
|
Дотримання такту при виставленні оцінок
|
0%
|
83%
|
17%
|
Самоконтроль
|
17%
|
57%
|
26%
|
Суть контролю навчання
як дидактичного поняття
1. планування
2. організація
3. мотивація
5. координація
4. контроль
Принципи контролю успішності учнів
- об'єктивність;
- систематичність;
- наочність (гласність);
- диференційованість;
- індивідуальність;
- вимогливість.
Функції контролю успішності учнів
- освітня;
- виховна;
- розвивальна;
- діагностична;
- стимулююча;
- управлінська.
Види контролю успішності учнів:
- попередній;
- побіжний (поточний);
- періодичний (тематичний);
- підсумковий;
- заключний.
Методи та форми контролю
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
- наказ МОН України від 13.04.2011 № 329 «Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»;
- наказ МОНМС України від 30.08.2011 р. № 996 «Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану» (8-11 класи).
- наказ МОНМС України від 21.08.2013 р. № 1222”Про затвердження Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти ” (5-7 класи).
Основні нормативні документи
- Вміння вчитися;
- загальнокультурна;
- громадянська;
- здоров'язбережувальна;
- соціальна;
- підприємницька.
Ключові та предметні компетентності:
Результативність роботи вчителя
Рівні навчальних досягнень учнів 3 -11 класів
РНД
Якість ЗУН
№
| |
2013-2014 н.р.
|
2014-2015 н.р.
|
2015-2016н.р.
| | |
48 (18 %)
|
43 (12%)
|
52(14%)
|
1
|
Вид неуспішності
| | | | |
- короткочасна
|
23
|
27
|
21
| |
- стійка
|
25
|
16
|
24
|
2
|
Негативний вплив мікросфери, сім’ї
|
10
|
11
|
15
|
3
|
Велика стомлюваність
|
10
|
19
|
20
|
4
|
Слабкий розвиток мислення
|
30
|
26
|
34
|
5
|
Низький рівень навичок навчальної праці
|
35
|
30
|
38
|
6
|
Низький рівень вольової вихованості
|
20
|
20
|
28
|
7
|
Негативне ставлення до навчання
|
15
|
20
|
40
|
8
|
Великі прогалини в знаннях
|
30
|
26
|
32
|
9
|
Часті пропуски
|
20
|
15
|
10
|
10
|
Зміна навчального закладу
|
3
|
1
|
8
|
Аналіз карт учнів, які мають початковий рівень навчальних досягнень
Проблема: зниження рівня пізнавальної активності учнів, небажання працювати самостійно та вчитися
Причини: одноманітність уроків, відсутність можливості повсякденного пошуку нової, цікавої інформації, контрольно-оціночна діяльність
Шляхи подолання: інтенсифікувати сам процес навчання
За допомогою чого?
- Технологій, спрямованих
на формування вміння вчитися.
- використання на кожному етапі уроку КОК.
Кузьменко Т.Б. – керівник М/О класних керівників
Щоденники
Результати хронометражу домашніх завдань - 83% учнів можуть виконувати Д/З в оптимальні терміни.
- Завищено обсяг Д/З з української літератури та англійської мови.
Основні види Д/З:
- одне на весь клас (60%);
- диференційовані (20%);
- групові (10%);
- творчі (10%).
+ 100% класних керівників роблять виписки оцінок за певний термін (місяць, чверть, семестр), що дає змогу батькам і дітям вчасно розпочати корекційну роботу.
- несвоєчасне виставлення вчителями - предметниками оцінок у класні журнали та щоденники, що призводить до того, що учень невчасно виконує аналітико-корекційні дії, а робота класного керівника щодо екрану успішності втрачає сенс.
Школа СОО
Зміст занять Школи СОО
Передбачає:
- Виявлення учнями власних психологічних особливостей інтересів, схильностей, вміння самостійно і усвідомлено керувати ними.
- Оволодіння учнями елементами НОП.
- Формування в учнів навичок культури людського спілкування
5 клас - “Від гри до самоосвіти”
6 - 7 клас - “Навчити учнів вчитися”
8 клас - “Чи вмієте ви спілкуватись?”
9 клас - “Виконати себе”
10 –11 клас - “Самохарактеристика ключ
до самовдосконалення”
Банк даних
Основний рушійний фактор у вихованні й навчанні дитини – сім`я. І як би школа ефективно не будувала свою роботу, необхідних результатів вона не отримає, коли не буде справжнього виховання в родині, сім`ї. Як показало опитування, батьки більше всього цінують в школі:
Аналіз планів виховної роботи з питання «Співпраця з батьками як фактор підвищення якості освіти» показав, що:
- єдність вимог до учнів з боку педагогів і батьків – 70%;
- роль батьків в організації - стаціонарної – 95 % - дистанційної – 5 %
- активні форми навчання батьків як фактор підвищення якості освіти – 85 %
- робота з батьками щодо підвищення їх обізнаності в видах заохочування та покарання дітей – 98 %
- впровадження сучасних інформаційних технологій для комунікації з батьківською громадськістю - 30,7 %
Рекомендації
- Підвищення педагогічної компетентності батьків шляхом залучення їх до проектної діяльності школярів (тренінги, майстер-класи).
- Використання інформаційних технологій у роботі з батьківською громадськістю.
- Застосування інноваційних форм залучення батьків до співпраці з педагогічним колективом: “ парта для батьків ”, чергування батьківської громади, батьківські декади, проектні дні тощо.
- Продовження пошуку ефективних форм взаємодії з батьками через соціальні мережі.
- Застосування усіх методів стимулювання учнів (грамоти, відзнаки, стипендії і т.д.).
- Проведення хронометражу домашнього завдання із залученням батьків і вчителів.
- Учителям-предметникам не рідше 2-х разів на рік ознайомлювати батьків з критеріями оцінювання, вимогами навчальної програми, особливостями організації навчального процесу, заходами з предмету.
- Проводити з батьками консультації-співбесіди за індивідуальним графіком.
- Практикувати спільне проведення уроків, позакласних заходів учителями початкової школи з учителями-предметниками.
Миткевич Г.М. - керівник М/О початкових класів,
Серхіванова В.Ф. – керівник М/О природничо – математичного циклу,
Тертична С.І. - керівник М/О гуманітарного циклу
Результати контрольно - оціночної діяльності вчителів
|
предмет
|
Початковий рівень
|
Середній рівень
|
Достатній рівень
|
Високий
рівень
|
Ткаченко Л.В.
|
Українська мова
|
0%
|
25%
|
50%
|
25%
| |
Літературне читання
|
0%
|
11%
|
60%
|
29%
| |
Математика
|
0%
|
32%
|
54%
|
14%
| |
Природознавство
|
0%
|
11%
|
64%
|
25%
| |
Я у світі
|
0%
|
4%
|
57%
|
39%
|
Забродська О.Г.
|
Українська мова
|
0%
|
15%
|
55%
|
30%
| |
Літературне читання
|
0%
|
10%
|
45%
|
45%
| |
Математика
|
0%
|
20%
|
50%
|
30%
| |
Природознавство
|
0%
|
15%
|
35%
|
50%
| |
Я у світі
|
0%
|
10%
|
45%
|
45%
|
Миткевич Г.М.
|
Українська мова
|
8%
|
44%
|
36%
|
12%
| |
Літературне читання
|
0%
|
24%
|
52%
|
24%
| |
Математика
|
4%
|
44%
|
28%
|
24%
| |
Природознавство
|
0%
|
44%
|
28%
|
28%
| |
Я у світі
|
0%
|
32%
|
36%
|
32%
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
предмет
|
Початковий рівень
|
Середній рівень
|
Достатній рівень
|
Високий
рівень
|
Тертична С.І.
|
Українська мова
|
7%
|
53%
|
34%
|
6%
| |
Українська література
|
7%
|
58%
|
26%
|
9%
|
Саричева Л.В.
|
Українська мова
|
3%
|
41%
|
48%
|
8%
| |
Українська література
|
5%
|
36%
|
44%
|
15%
|
Дідковська Є.С.
|
Англійська мова
|
12%
|
52%
|
27%
|
9%
|
Атрощенко Т.М.
|
Англійська мова
|
11%
|
50%
|
36%
|
3%
|
Малакова Л.П.
|
Російська мова
|
4%
|
45%
|
45%
|
6%
| |
Зарубіжна література
|
6%
|
24%
|
56%
|
14%
|
Шрамова О.В.
|
Російська мова
|
4%
|
47%
|
45%
|
4%
| |
Зарубіжна література
|
5%
|
32%
|
47%
|
16%
|
Іванова І.А.
|
Географія
|
4%
|
48%
|
45%
|
3%
| |
Історія України
|
5%
|
67%
|
25%
|
3%
| |
Всесвітня історія
|
5%
|
45%
|
47%
|
3%
|
Малюк Л.П.
|
Історія України
|
7%
|
30%
|
56%
|
7%
| |
Всесвітня історія
|
3%
|
44%
|
48%
|
8%
| |
Правознавство
|
2%
|
30%
|
45%
|
23%
|
Серхіванова В.Ф.
|
Фізика
|
6%
|
57%
|
32%
|
5%
| |
Астрономія
|
0%
|
32%
|
45%
|
23%
| |
предмет
|
Початковий рівень
|
Середній рівень
|
Достатній рівень
|
Високий
рівень
|
Смирнова Д.С.
|
Хімія
|
8%
|
24%
|
42%
|
26%
|
Кузьменко Т.Б.
|
Біологія
|
10%
|
43%
|
42%
|
5%
| |
ОЗ
|
1%
|
19%
|
61%
|
19%
| |
Екологія
|
0%
|
19%
|
50%
|
32%
|
Манзарук С.М.
|
Алгебра
|
14%
|
48%
|
34%
|
4%
| |
Геометрія
|
20%
|
45%
|
32%
|
3%
|
Коношенко О.В.
|
Алгебра
|
20%
|
50%
|
23%
|
7%
| |
Геометрія
|
13%
|
57%
|
26%
|
4%
| |
Інформатика
|
1%
|
13%
|
40%
|
46%
|
Москаленко А.О.
|
Математика
|
6%
|
47%
|
43%
|
4%
| |
Алгебра
|
10%
|
50%
|
32%
|
8%
| |
Геометрія
|
11%
|
48%
|
33%
|
8%
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Практичний досвід впровадження
нових підходів до оцінювання
|
предмет
|
Поточний контроль
| |
Тематичний контроль
| | | |
Усний
|
Письмовий
|
Усний
|
Письмовий
|
Ткаченко Л.В.
Забродська О.Г.
Миткевич Г.М.
|
Українська мова
|
Опитування, діалог, переказ, твір
|
Домашні роботи, аудіювання, тестові завдання, списування, диктант, переказ, твір, самостійні роботи
|
Діалог, переказ, твір
|
Аудіювання, тестові завдання, списування, диктант, переказ, твір
|
Ткаченко Л.В.
Забродська О.Г.
Миткевич Г.М.
|
Літературне читання
|
Опитування
| |
Читання вголос
|
Читання мовчки, самостійна робота, контрольна робота
|
Ткаченко Л.В.
Забродська О.Г.
Миткевич Г.М.
|
Математика
|
Опитування
|
Домашні роботи, самостійні роботи
| |
Контрольні роботи
|
Ткаченко Л.В.
Забродська О.Г.
Миткевич Г.М.
|
Природознав-ство
|
Опитування(практичні роботи, досліди)
|
Опитування (практичні роботи, проекти, тестові завдання тощо), самостійні роботи
| |
Контрольна робота
|
Ткаченко Л.В.
Забродська О.Г.
Миткевич Г.М.
|
Я у світі
|
Бесіда, розповідь учня
|
Самостійні роботи.
| |
Контрольна робота
|
Шрамова О.В.
ПІБ вчителя
|
Предмет
|
Поточний контроль
| |
Тематичний контроль
| | | |
усні
|
письмові
|
усні
|
письмові
|
Тертична С.І.
Саричева Л.В.
Малакова Л.П.
Шрамова Є.В.
|
Українська мова, літ-ра, російська мова, зарубіжна література
|
“ Мікрофон ”,
бесіда, розповідь,
твір, переказ,
читання,мовознавч. коментар,
“Коло ідей”,
“Складання резюме”.
|
Літературний диктант, клоуз-тести,
презентація,
переказ, тести,самодиктант,
домашні роботи.
|
Діалог, твір, переказ,розгорнута відповідь на запитання.
|
Тести,
різнорівневі завдання, диктант, твір, переказ, контрольний літературний диктант.
|
Атрощенко Т.М.
Дідковська Є.С.
|
Англійська мова
|
“Світлофор”,
“Ланцюжок”,
“Тихе опитування”,
взаємоопитування.
|
Диктант, лист, об'ява, тести, картки, шпаргалки.
|
Усний контроль.
|
Тести,
контрольна робота,
аудіювання.
|
Москаленко А.О.
Коношенко Є.В.
Манзарук С.М.
Серхіванова В.Ф.
|
Математика
Фізика
|
Бліц-опитування,
ущільнен. контроль,
дом.завд.,кросворд,
Групове,комбінов. інд. опитування.
|
Тести, “Знайка”, “Знайка-2”, “Конструктор тестів”,
самостійна робота,
діагн. сист.: “Test-W”,
“Test-W2”.
|
Опитування,
тести,
реферати,
захист презентацій.
|
Залік,міні-іспит,
програмований контроль,
практичні,лаб.
роботи,
контрольні роботи.
|
Малюк Л.П.
Ізмайлова Г.І.
Іванова І.А.
|
Історія
|
Моя теза, дискусія,
мандрівка, доміно, репортери, картинна галерея,
“Мозковий штурм”.
|
Описове оповідання,
розповідь подій за алгоритмом,
кросворд, практична робота.
|
Усний залік.
|
Тести,
презентації, контрольні роботи
|
Кузьменко Т.Б.
|
Біологія
Основи здоров’я
|
Тренінгові вправи, рішення ситуативних задач, “Мозковий штурм”.
|
Практичні роботи,
домашні завдання,
дослідницький проект.
|
Творча робота,
опитування
|
Тести,
контрольна робота, захист проектів.
|
Проблеми та Шляхи їх вирішення
Результати експериментального дослідження та причини неуспішності учнів 20% (46) дітей можуть пропускати букви в письмових роботах. Причини - слабка концентрація уваги, несформованість прийомів самоконтролю, індивідуально-типологічні особливості. 19% (44) постійно допускають орфографічні помилки. Причини : низький рівень розвитку довільності, несформованість прийомів навчальної діяльності, низький рівень обсягу та розподілу уваги, низький рівень розвитку короткочасної пам'яті. 17% (39) через неуважність. Причини: низький рівень розвитку довільності, низький рівень обсягу уваги, низький рівень концентрації і стійкості уваги. 15% (35) дітей відчувають труднощі при вирішенні математичних завдань . Причини - погано розвинене логічне мислення, недостатньо розуміння граматичних конструкцій, несформованість вміння орієнтуватися на систему ознак, низький рівень розвитку образного мислення. 15% (35) дітей відчувають труднощі при вирішенні математичних завдань . Причини - погано розвинене логічне мислення, недостатньо розуміння граматичних конструкцій, несформованість вміння орієнтуватися на систему ознак, низький рівень розвитку образного мислення. 13,5% (31) школярів відчувають труднощі при переказуванні тексту. Причини - слабкий розвиток логічного запам'ятовування, несформованість вміння планувати свої дії, низький рівень мовленнєвого розвитку та образного мислення, занижена самооцінка. 13,1% (30) дітей непосидючі. Причини - низький рівень розвитку довільності, індивідуально-типологічі особливості особистості, низький рівень розвитку вольової сфери. 13 % (30) дітей зазнають труднощі в розумінні пояснення вчителя з першого разу. Причини: слабка концентрація уваги, несформованість прийому навчальної діяльності, низька ступінь сприйняття і довільності. 13 % (30) дітей зазнають труднощі в розумінні пояснення вчителя з першого разу. Причини: слабка концентрація уваги, несформованість прийому навчальної діяльності, низька ступінь сприйняття і довільності. 10% (23) дітей часто не справляються із завданнями для самостійної роботи. Причини - несформованість прийомів навчальної діяльності, низький рівень розвитку довільності. Діти погано списують з дошки – 9% (21) - не навчилися працювати за зразком. 9% (21)дітей домашню роботу виконують на відмінно, а з роботою в класі справляються погано. Причини - низька швидкість протікання психічних процесів, несформованість прийомів навчальної діяльності, низький рівень розвитку довільності. 7% (16) - будь-яке завдання доводиться повторювати кілька разів, перш ніж учень почне його виконувати. Причини - низький рівень розвитку довільності та несформованість навички виконувати завдання за усною інструкції дорослого. 7% (16) - будь-яке завдання доводиться повторювати кілька разів, перш ніж учень почне його виконувати. Причини - низький рівень розвитку довільності та несформованість навички виконувати завдання за усною інструкції дорослого. 6,4% (15) дітей постійно перепитують. Причини - низький рівень обсягу уваги, слабка концентрація і стійкість уваги, низький рівень розвитку переключення уваги та розвитку короткочасної пам'яті, несформованість вміння прийняти навчальну задачу. 5% (12) - часто піднімають руку, а при відповідях мовчать. Причини - не сприймають себе як школяра, занижена самооцінка, можливі труднощі в сім'ї, внутрішньо стресовий стан, індивідуально-типологічні особливості. 5% (12) - часто піднімають руку, а при відповідях мовчать. Причини - не сприймають себе як школяра, занижена самооцінка, можливі труднощі в сім'ї, внутрішньо стресовий стан, індивідуально-типологічні особливості. 8% (18) - коментують оцінки та поведінку вчителя своїми зауваженнями. Причини - труднощі в сім'ї, перенесення функції матері на вчителя. - мотивація;
- спільна постановка цілей;
- планування майбутньої діяльності;
- оцінювання навчальних досягнень учнів.
Основні проблеми здійснення
оцінювання досягнень учнів:
Що повинні знати учні при перевірці знань:
- форми контрольно-оціночної діяльності на уроці (усна, письмова, комбінована та ін.);
- зміст контрольно-оціночної діяльності: за якою темою проводиться контроль;
- критерії і показники оцінювання.
Для подолання причин неуспішності рекомендується: - Змінити характер ставлення учнів до навчання характером їх навчальної роботи. Це ставлення багато в чому залежить від того, чи усвідомлюють учні особистісну і суспільну значущість навчальної роботи, чи розуміють вони крайню необхідність і важливість для самого учня і для суспільства активної, творчої, систематичної і наполегливої роботи. Таким чином, організація навчального процесу повинна бути така, щоб кожному учневі була б зрозуміла особистісна і суспільна значущість його активної, творчої і наполегливої навчальної роботи і основним показником була б оцінка саме такої навчальної роботи учня.
- Для того щоб інтенсифікувати навчальну роботу кожного учня, недостатньо прямого впливу вчителя на учня. Більш ефективним засобом є вплив на нього через учнівський колектив. А для цього потрібно, щоб учнівська група була справжнім колективом, референтним по відношенню до кожного його члена. Таким чином, навчальний процес повинен проводитися в органічній єдності колективних, фронтальних та індивідуальних форм навчальних занять при певному характері загальної колективної діяльності учнів.
3. Для того щоб своєчасно виявляти відставання у навчанні кожного учня поточний контроль повинен мати всеохоплюючий характер. 3. Для того щоб своєчасно виявляти відставання у навчанні кожного учня поточний контроль повинен мати всеохоплюючий характер. Таким чином, контроль повинен проводитися по кожному елементу змісту навчальної програми і охоплювати одночасно всіх без винятку учнів. Для цього, очевидно, необхідно залучення самих учнів до проведення контролю і оцінки в формі взаємо - та самоконтролю, взаємо - та самооцінки під керівництвом вчителя. 4. Найважливішим чинником ефективності навчання є суб'єктивний і усвідомлений характер діяльності учня в навчальному процесі. Учень повинен бути не тільки об'єктом педагогічного впливу вчителя, але й активним суб'єктом навчально-виховного процесу. Важливим засобом для цього є участь школярів у організації та проведенні всього навчального процесу. 5. Ефективність навчальної роботи учнів залежить від розвитку у них здібностей до навчання, здатності вчитися. 5. Ефективність навчальної роботи учнів залежить від розвитку у них здібностей до навчання, здатності вчитися. Для цього вони повинні оволодіти навчальними вміннями і навичками, таким чином, оволодіння навчальними уміннями і навичками повинно бути включено в навчальні програми вчителів із кожного предмету. 6. Ефективність навчальної роботи учнів у підсумку визначається характером їх особистісної вихованості, їх моральними та соціальними якостями. Таким чином, навчання повинно проводитися так, щоб воно в максимальній мірі сприяло вихованню кожного учня як високоморальної, творчо активної та соціально зрілої особистості.
Рішення педагогічної ради
Поділіться з Вашими друзьями: |