Зростаймо бережливими та дбайливими !



Дата конвертації20.03.2017
Розмір1.27 Mb.
Виховна година у 4-х класах

Тема: Зростаймо бережливими та дбайливими !
Мета: Збагатити знання дітей інформацією наукового характеру .

Ознайомити дітей з ощадливим використанням енергоресурсів, їх впливом на оточуюче середовище.

Розвивати навички економного використання електроенергії. Сприяти виховання активної життєвої позиції, почуття власної причетності до загальної справи.
Обладнання: Тематичний плакат ,виставка учнівських малюнків та рефератів, мультимедійна дошка зі слайдами про Бурштинську ТЕС

У святково прибраному залі розташувались дві команди учнів: 4-А і 4-Б класи. Всі учні в однакових футболках, кепках та з емблемами.


1.Вступне слово вчителя
- Дорогі діти! Шановні присутні! Ви знаєте що у цьому навчальному році наша школа приймає участь у Проекті з Енергозбереження . Учні 4-их класів теж не залишилися байдужими: ми проводили бесіди конкурс малюнків та рефератів. Сьогодні у нас відкритий захід до якого ви активно готувались. Сподіваємось що ви отриману сьогодні інформацію ви будете використовувати у своєму житті з метою енергозбереження .

2. Виступи учнів



Учень. Енергозбереження-найдешевше й екологічно чисте джерело енергії . Ми вже знаємо що виробництво енергії яку ми споживаємо завдає значної шкоди рослинному і тваринному світу там здоров’ю людини. Це змушує нас задуматися над економним використання енергії що безперечно сприятиме збереженню навколишнього середовища. Економія енергії – реальний спосіб зменшити витрати і зберегти довкілля для майбутніх поколінь.

Учень 2

Разом з вами ми планету.

Нашу збережемо.

Що байдужості кінець.



Ми вам доведемо!
Учень Жодна людина не може існувати без електроенергії .Але потрібно правильно використовувати її щоб уникнути небезпеки. З кожним роком збільшуються енерговитрати це ж і опалення і водопостачання збільшення побутової техніки. Ощадливо використовуючи електроенергію ти робиш свій вклад в електрозбереження і поліпшення екологічного стану.

Учень2 Теплова електростанція використовує вугілля для отримання електроенергії. Вугілля потрапляє на станцію спалюється. Тепло,яке отримується, перетворює воду на пар. Пара рухає генератор, який виробляє енергію. По лінях електропередач електроенергія передається у міста там села, школи та лікарні, на заводи там фабрики. Ми переконалися,як складно отримати електроенергію.
Найпоширенішим джерелом в Україні є горючі корисні копалини: нафта, газ, торф, кам’яне вугілля.
Розповідь вчителя про Бурштинсьлку ТЕС та батьків учнів, які там працюють.



Перегляд слайдів із зображення Бурштинської ТЕС та її цехів на мультимедійні дошці.
Слово вчителя про електроенергію
Казка про електроенергію

В деякім царстві жила Електроенергія у величному замку Електростанція. Було у неї багато братів. Жили вони і працювали на великих територіях. Всі мешканці цієї країни з гордістю і повагою називали Електроенергію «Ваша Величносте», і це не випадково: все знаходилось в руках могутньої Електроенергії. В кожнім будинку з настанням сутінків загоралися очі. По тендітних руках-дротах біг електричний струм. Електроенергія була добра і ласкава: освітлювала шлях у темноті; давала тепло, допомагала готувати страви, цікаво і весело відпочивати. А ще вона дуже здібна – працювала на заводах, фабриках, шахтах. Не було жодної справи за яку не бралась Електроенергія, щоб допомогти людині. Вона завжди була першою помічницею. Люди стали швидко і зручно мандрувати на електропоїздах, полегшувалась праця на фабриках і заводах. Жити люди стали в статку і добрі.

Пройшло багато років у повазі та дружбі. І люди в цьому краї так звикли до Електроенергії, що стали ставитись до неї як до чогось належного. Вони все більше вимагали від неї роботи. І їй прийшлося працювати і вдень і вночі, не знаючи відпочинку. Люди перестали ставитись до неї з повагою. І одного разу сталася біда: Електроенергія захворіла дивною хворобою, яка називалась «коротке замикання». Погасли її очі – електролампочки, опустились руки – електродроти, перестав по них іти електричний струм. Всі люди в цьому царстві залишилися без світла, тепла, гарячої води. Зупинилися тролейбуси, перестали працювати фабрики і заводи. Міста і села потонули в темноті. Навколо стало тихо, сумно і страшно. Так ніби «життя зупинилось».

Налякалися люди. Вони так звикли до Електроенергії, що зовсім розучились без неї.

Стали люди думати, як їм бути, думали-думали, нічого не придумали. Вирішили вони тоді піти до Енергетика Премудрого і спитати в нього:

Як нам вилікувати Електроенергію? Допомогти їй.

Розповів Премудрий Енергетик, що є у нього могутній брат, який живе в найкращій і багатій на корисні копалини, добрій, пісенній, мальовничій країні Україна. І звали його ДТЕК.

Ви, люди, не турбувались про електроенергію, не берегли її, руйнували, неправильно користувались. Берегти треба Електроенергію, вчасно лікувати, робити профілактику, економити і оберігати. З тими, хто не береже її, не вміє з нею дружити, ставиться зневажливо-вона буде строго наказувати. Правили техніки безпеки - закон для всіх.

І відправив ДТЕК в усі куточки свого царства своїх помічників – електриків. І вони, як лікарі, все полагодили, замінили деталі.

З тих пір люди з ДТЕК в цьому царстві Електроенергії живуть в мирі і злагоді. А тих хто став вірними друзями, найкращими помічниками ці Величності Електроенергія, хто знає про неї більше за всіх називають енергетиками. І на їх честь є свято – день Енергетика.

Ось і казці кінець, хто слухав молодець.

Казку цю запам’ятайте і Електроенергію зберігайте, бо

Усі на світі люди

Дорослі і малі

Щасливо хочуть жити

У світлі та теплі.

Питання це важливе

Не тільки нам було

В Америці теж думають

Про світло і тепло

І ось урок в нас перший

Питання про тепло.

Воно таке важливе –

Байдужих не було

Фінансові проблеми,

Екскурсії, навчання

Вивчали ми сумлінно

Все про тепло та енергозберігання.



Правила заощадження електроенергії

Правила

З метою заощадження електричної енергії при користуванні побутовими приладами потрібно дотримуватись наступних правил:



  • не залишайте ввімкненими зайві електроприлади;

  • очищайте електрочайник чи кавоварку від накипу,

  • готуючи чай чи каву, нагрівайте води стільки, скільки вам потрібно;

  • по можливості змінюйте лампи розжарення на люмінесцентні;

  • завантажуйте в пральну машину оптимальну кількість білизни;

  • використовуйте якісні миючі засоби, що є ефективними при невисоких температурах;

  • не ставте в холодильник гарячі страви;

  • вчасно розморожуйте холодильник;

  • перевіряйте, чи добре прилягає дверний ущільнювач холодильника.

Для виробництва електроенергії людина використовує такі джерела, як корисні копалини(газ, вугілля, нафта), течії річок, вітер. Та надра Землі обмежені. І ми повинні їх використовувати ощадливо, тому що на 1кВт/год витрачають 0,5 кг вугілля, а 1кВт зекономленої електроенергії дає змогу додатково виготовити:

50 зошитів

18 підручників «Я і Україна»

30000 ручок

40000 олівців

50000 пластмасових лінійок

1 пару шкільного життя

Отож використовуючи електроенергію будьте бережливі і думайте про майбутнє.
Пам’ятай, що надра не бездонні

Коли набираєш воду у долоні,

Як на газі грієш чай свій ранній,

Пам’ятай, ти в світі не останній.


Прислівя

  • Багатий не той, хто багато має, а той, після кого багато залишається.

  • Зекономиш на гривню бензину – через рік купиш нову машину.

  • Не марнуй багатств природи, бо наробиш людям шкоди.

  • Не хочеш природі вклонитись, будуть діти і внуки журитись.

В давні, давні часи людина не використовувула електроенергії, бо не було такого високого рівня розвитку. Освітлення і утеплення люди створювали самі.

–Як ви думаєте, що це могло бути? (Багаття)

–Але людина розвивалась, вдосконалювалась, досліджувала, експериментувала, винаходила. Ці винаходи допомагали людям у їхньому побуті, житті.


Загадки про електроприлади

        1. Велика гармошка весь дім нагріває (батарея).

        2. Біля тіла вуха, а голови не має (каструля).

        3. Стаємо всім на дорозі. Всіх спиняє на порозі (двері).

        4. У животі лазня, у носі сито. На голові ґудзик, одна рука, і та на спині

(чайник).

5. Дуже гарну пам'ять має, хутко все запам'ятає . Де почує яку вість – слово в слово розповість (магнітофон)

6. Без язика живе, не їсть, не п»є . Говорить і співає, та все показує (телевізор).

7. Світить ясно, а не сонце (лампочка).


Я завжди на мотузку

На столі чи у кутку,

До розетки як припнусь,

Мовби човен рушу в путь,

Згладжу хвилі всі, будь ласка.

Як я звусь? (електропраска)


Тато наш привіз улітку

Морозцю біленьку скриньку

І тепер ця біла скринька,

Служить влітку нам і взимку.

Береже продукти -

М'ясо, рибу, фрукти. (Холодильник)


Ось машина - в ній насос.

Це – звичайний...пилосос

Мама голову помила,

Потім...(феном) посушила


Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв'язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе! (комп'ютер)


-До кожної відгадки діти виловлюють свої міркування щодо ощадливого користування електроприладами

Учень (подає інформацію про історію створення електроенергії)

Давньогрецький вчений Фалес Міленський один з перших дослідників електрики. Електричні явища були відомі ще в давнину давнім грекам, фінікійцям, жителям Межиріччя. Фалес Міленський ще в 600х роках до н.е. описував те, що при набиранні бурштин отримує власність притягати до себе легкі предмети.

Томас Едісон, Вернер фон Сіменс, лорд Кельвін, Фарадей – зробили наукові відкриття в області вивчення електричних явищ в першій половині 19-го століття. У 1831 році відкриття електромагнітної індукції Фарадеєм відкрило шлях до продукування і використання електричної енергії у великих масштабах.

У середині 17-го століття Отто фон Геріке винайшов електричний генератор.

Експерименти Стівена Грея, показали, що електрику можна передавати на віддаль (до 800 футів) за допомогою провідників використовування ізоляції.
Брейн-ринг


  1. Яке природне явище стало основою створення електроенергії? (блискавка);

  2. Що означає слово «енергія» (бурштин);

  3. Які за типом роботи ви знаєте електростанції? (тепло, гідро, атомні);

  4. Що таке «зелена»енергетика (сонячні батареї, вітрові електростанції);

  5. Які природні ресурси використовують для роботи електровиробництва? (вугілля, нафта, газ);

  6. В якому році почалось виробництво Бурштинської ТЕС (1962 -1969);

  7. Яка одиниця вимірювання електроенергії? (КВат);

  8. Давньогрецький бог – громовержець. (Зевс)

Слово вчителя про значення води у нашому житті, її збереження і охорону водних багатств.

Виступи учнів

Енергозбереження

1 Подивися! Це –планета,

На якій ми живемо.

Тут ми дихаєм, граєм,

Тут їмо ми і п’ємо.
2 Ти помітив!так, ми знаємо,

Що води тут так багато!

А чи можем, малі друзі,

Всю її ми споживати,?


3 прісну можем, друзі,пити,

А солону воду-ні.

Хоч її ми бичим більше

Є на глобусі землі.

4.Вода прісна-у озерах,

У струмочках, потічках.

А солоная водиця-

В океанах і морях


5 Ту що можна людям пити,

Треба всім оберігати,

Бо її так мало в світі,

Щоб людей всіх напувати!


6Дзюркотить,біжить водичка,

У струмочках,потічках.

А ще-капає із кранів

Вдома просто так вода.


7 Ти,малий, не будь байдужим,

Давай разом і в цей час

Навчимось, як економить воду.

Ось послухай нас!


8 Коли чистиш зуби ти,

Набери в стакан води.

Користуйся економно,

Воду просто так не лий!


9Тут не заощадиш.

Забагато так води!

Коли ж митись ти надумав,

Просто, друже, душ прийми


10Вирішив допомогти матусі

І помити з нею посуд.

Поклади тарілки в миску

Всі разом-й ласкаво просим!


Менше аж у 3 рази

Використайти воду.

Доведи своїй родині

Ти ощадлива дитина!


11Тож давайте разом всі

Зробим світ чудовим.

Він з краплинок добрих справ

Стане кольоровим!



Поради «як економити воду вдома?»

Як економити воду вдома

  1. Використовуючи воду з крана, тримайте його відкритим не більше, ніж потрібно для справи.

  2. Якщо ви помітили, що хтось з вашої родини забув закрити кран, зробіть це самі.

  1. Якщо хтось із членів вашої сім'ї постійно забуває закрити воду, поговоріть з ним, адже це не тільки марне витрачання води, але й можливість затоплення своєї та інших квартир будинку.

  2. Коли приймаєте душ, виключайте воду на той час, поки намилюєте та розтираєте тіло.

  3. Під час чищення зубів закривайте кран, поки накладаєте пасту на щіточку та трете зуби.

  4. Мийте та споліскуйте посуд у мисці чи пристосованій для цього мийці, а не з під крану.

  5. У спеку не пускайте воду з крана, щоб стала холоднішою, а тримайте її у холодильнику.

  6. Не дозволяйте дітям бавитись з краном (обливатись водою тощо), поясніть їм значення води та розкажіть про нестачу прісної води на Землі.

  7. Акуратно користуйтеся колонками, в разі їх протікання негайно повідомляйте працівникам водопостачальної служби.

  8. Якщо кран «капає» протягом доби витрачається 200-300 л. води.

  9. Приймаючи душ протягом 5 хв, ви витрачаєте приблизно 100л води, яких вистачило б, щоб полити 12 дерев.

  10. З відкритого крану виливається приблизно 100л води за кожну годину. Цієї води достатньо, щоб напоїти 20 слонів.



Казка про Зайчика та Лисичку