Зустріч людей із янголами, її сенс (за оповіданнями Л. Толстого «Що живить людей» і Г. Гарсіа Маркеса «Стариган з крилами»)



Скачати 264.5 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації24.11.2018
Розмір264.5 Kb.
  1   2   3
ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ №17

М. ГЕНІЧЕСЬКА ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛ.



Підготувала викладач

світової літератури

Романюта Л. М.

2015 рік

Тема: Зустріч людей із янголами, її сенс (за оповіданнями Л.Толстого «Що живить людей» і Г.Гарсіа Маркеса «Стариган з крилами»).

Мета: навчальна – дослідити, як розвивається ця символічна тематика у творах представників різних культур – колумбійця Габріеля Гарсіа Маркеса та росіянина Льва Толстого; простежити, які моральні цінності стверджуються у творах «Стариган з крилами» та «Що живить людей», як поєднується в них реальне і фантастичне; проаналізувати паралелі та асоціації, спільне та відмінне в розкритті ідейного змісту твору;

розвивальна – розвивати навички дослідницької і пошукової роботи, вміння критично мислити, творчо аналізувати тексти творів, користуватися методами порівняння, співставлення, виділення головного, суттєвого в творі; удосконалити навички зв’язного мовлення;

виховна – виховувати високі моральні і духовні цінності, толерантне ставлення до людей із різними життєвими позиціями.

Тип уроку: урок формування й вдосконалення вмінь і навичок.

Методи проведення, прийоми: бесіда, демонстрація та обговорення презентації «Хай триває політ», словникова робота, дослідницька робота – компаративістський порівняльний аналіз оповідань, складання логічних схем, таблиць, сенкану, діаграм Ейлера Венна тощо.

Форма організації навчальної діяльності учнів: нестандартна, урок-дослідження, урок порівняльного аналізу.

Основні терміни та поняття: магічний реалізм, критичний реалізм, духовність, моральні цінності, крила, «крилаті люди», філософські істини, образ-символ, глобальні проблеми, композиційна основа, прагматизм, милосердя.

Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, українська мова та література, географія, філософія, художня культура.

Обладнання уроку: портрети письменників Г.Гарсіа Маркеса, Льва Толстого, «Зарубіжна література» (хрестоматія) Є.Волощук, К.: Генеза, 2004. (15 шт.), тексти оповідання Л.Толстого «Що живить людей», репродукції з картин Марка Шагала «Синій янгол», «Падаючий янгол», Евеліни Алі «Стариган з крилами», О.Одарич «Янголи» (1999) та інші, додатковий інформаційний матеріал для дослідницької роботи, мультимедійне обладнання для презентації Microsoft Power Point, плакат 10 Божих заповідей, тлумачний словник, словник літературознавчих термінів.

Епіграфи: «Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо!»

Г. Гарсіа Маркес

«Крила – це символ духовного злету людини»



Л. Ромащенко

«Не бійся ворогів: найгірше – вони можуть тебе вбити. Не бійся друзів: найгірше – вони можуть тебе зрадити. Бійся байдужих: вони не вбивають і не зраджують, та тільки з їх мовчазної згоди існують на землі зрадництво та вбивство».



Б.Ясенський

Хід уроку



  1. Організація початку уроку:

    • Привітання з учнями.

    • Створення психологічної атмосфери.

    • Включення учнів у діловий ритм уроку.

        1. Вступне слово вчителя.

« Я – реаліст, адже вірю, що в Латинській Америці все можливо, все реально... і ця форма реальності може дати дещо нове всесвітній літературі», – сміло заявив Габріель Гарсіа Маркес, колумбійський письменник і публіцист, лауреат Нобелівської премії, один з найяскравіших представників «магічного реалізму», з життєвим і творчим шляхом якого ми познайомилися на минулому уроці, розкрили ідейний зміст його оповідання «Стариган з крилами». У науковому літературознавчому світі Габріеля Гарсіа Маркеса нерідко називають «Толстим Латинської Америки», і це не випадково, адже філософське світобачення є характерною ознакою його творчості, в якій порушуються глобальні проблеми сучасного людства, особистості, природи.

        1. Бесіда з учнями:

  • Назвіть основні літературні твори Г.Гарсіа Маркеса і Льва Толстого.

  • Які обставини дитинства позначилися на їхньому мистецькому світосприйнятті?

  • Як ви розумієте терміни «магічний реалізм», «критичний реалізм» (на початку бесіди двоє учнів працюють з тлумачним словником і словником літературознавчих термінів)

        1. Формування мети і завдань уроку, очікуваних результатів.

Як бачимо, між Г.Гарсіа Маркесом і Львом Толстим існує глибокий внутрішній зв’язок. Незважаючи на різницю в часі та приналежності до різних культур, обидва письменника намагалися осягнути духовну сутність світу, з’ясувати моральну спроможність людей, витоки їх вчинків і значення віри в житті. Це доводить схожість оповідань «Стариган з крилами» Г.Г.Маркеса та «Що живить людей» «Чем живы люди») Л.Толстого. Сьогодні ми спробуємо себе в ролі літературознавців, які досліджують обидва твори, знаходять в них паралелі й асоціації, спільне і відмінне, дають компаративістський аналіз ідейного змісту та художніх образів оповідань. У ході уроку ми створимо тематичну папку досліджень, зробимо висновки: чи потрібні янголи на землі? Чи прислухаються люди до слова Господа? Чи прагнуть до духовного вдосконалення?

Бажаю вам творчої наснаги, плідної праці і досягнення успіхів в роботі.



  1. Актуалізація знань, вмінь і навичок, необхідних для їх творчого застосування й опанування подальшого навчального матеріалу.
  1   2   3




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка