Звіт про проведення декади математики. Активність у заходах декади математики. Математична розробка відкритого уроку з математики в 6 класі з теми «Ймовірність випадкової події»



Сторінка1/6
Дата конвертації07.11.2018
Розмір2.55 Mb.
ТипЗвіт
  1   2   3   4   5   6
Відділ освіти Петровської районної в місті Донецьку ради

Донецька гімназія ім. В. Стуса

Донецької міської ради Донецької області






Донецьк,2012


З М І С Т


  1. План проведення декади математики.

  2. Звіт про проведення декади математики.

  3. Активність у заходах декади математики.

  4. Математична розробка відкритого уроку з математики в 6 класі з теми «Ймовірність випадкової події».

  5. Математична розробка відкритого уроку з алгебри в 7 класі з теми «Квадрат двочлена».

  6. Відкриття декади математики «Веселкова математична подорож».

  7. Математичний калейдоскоп «Математика в сузір’ї професій».

  8. Незнайомі сторінки історії математики «Артист-математик Р.Арраго».

  9. Математична вікторина для учнів початкових класів.

10.Гра для учнів 5-7 класів «Фан клуб математики в математичному кафе».

11. Фотоматеріали декади математики.

План

проведення декади математики

в Донецькій гімназії імені В.Стуса






Назва заходу

Дата проведення

Час проведення

Відповідальні

1.

2.


3.
4.

5.

6.



7.

8..

9.

10



Відкриття декади

Математичний вернісаж

Конкурс математичних газет ,емблем, математичних висловлювань.
Математичний калейдоскоп.

Виступ лекторської групи


Карнавал кросвордів, ребусів
Відкритий урок «Ймовірність випадкової події»
Виступ агітбригади

« Місто без математики»


Гра для 5-7 класів «Фан клуб математики в математичному кафе»
Незнайомі сторінки історії математики

«Артист-математик Р.Арраго»

Задачі-жарти, задачі-загадки. Математична вікторина для учнів початкової школи

Відкритий урок « Квадрат двочлена»


Закриття декади. Підбиття підсумків.



10.12.

11.12


12.12.
13.12

14.12


17.12

18.12


19.12

20.12.

21.12

08.45

Протягом дня
14.20
12.30

08.00


14.00

Протягом дня


Велика перерва


09.00

08.00


Вчителі математики

Нікончук С.В.

Жиліна Н.Д.
Нікончук С.В.

Нікончук С.В.

Жиліна Н.Д.

Жиліна Н.Д.


Нікончук С.В.


Жиліна Н.Д.

Вчителі математики





Звіт

про проведення декади математики

в гімназії ім. В.Стуса
З 10.12.12 по 24.12.12 в гімназії пройшла декада математики за вже складеним та затвердженим планом. Всі заходи що заплановані в період декади, спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів, логічного мислення, пізнаваної активності та інтересу учнів до математики. Заходи розвивають бажання школярів пізнавати нове; прищеплюють навички самостійного поповнення знань, уміння працювати з навчальною та науковою літературою, виховують почуття любові до предмета.

Декада почалася з проведення урочистого відкриття. На гімназійній лінійці виступила агітбригада учнів 8-Б класу « Місто без математики».

В рамках декади був проведений математичний вернісаж:

а) Конкурс математичних газет. Кожен клас приготував математичну газету. Переможцями стали учні 8-Б, 9-Б та 7-А класів.

б) Конкурс математичних висловлювань. До кожного предмету було підібрано своє математичне висловлювання та прикріплено до дверей кабінету. Участь взяли учні 11 та 7-А класів.

в) Конкурс емблем «Математики – цариця наук» для учнів 5-7 класів.

Переможцями стали Корнієнко Анастасія, Рибалко Дар’я, Білоконь Валерія.

Був проведений карнавал кросвордів, ребусів, які були розвішані на третьому поверсі і всі бажаючи мали можливість їх розв’язувати.

Це сприяє розширенню знань та математичного світогляду учнів, розвитку їх здібностей і обдарувань, створюють у навчальному закладі атмосферу творчості.


  1. Цікаво пройшла гра для учнів 5-7 класів « Фан клуб математики в математичному кафе». Переможцем визначено команду 6 класів. ). Мета цього заходу: розвивати в учнів швидке мислення, логічність думки, вміння використати здобуті на уроках знання на практиці; виховувати любов і пошану до математики.

Лекторські групи 9-А та 10-А класів підготували і ознайомили учнів гімназії з незнайомими сторінками історії математики « Артист- математик Р. Арраго та « Математика в сузір’ї професій». Мета: розвивати в учнів пізнавальний інтерес до математики, поповнити знання про значення і місце математики в сузір'ї інших професій; розви­вати бажання школярів пізнавати нове; прищеплювати навички самостійного поповнення знань, уміння працювати з навчальною і науковою літературою, застосовувати її в повсякденному житті; виховувати почуття любові до предмета.

Під час уроків математики учні мали можливість побачити відеофільм про життя таких видатних математиків як Архімед та Карл Гаусс.

Не забули і про учнів початкових класів. Для них учні 10-Б класу провели цікаву математичну вікторину.

В рамках декади математики були проведені два відкритих урока «Ймовірність випадкової події» 6 клас, вчитель Нікончук С.В. та « Квадрат двочлена» 7 клас, вчитель Жиліна Н.Д.

Проводячи декаду математики ми намагалися реалізувати такі основні цілі:


  • Дати додаткові знання з математики;

  • Забезпечити різносторонній розвиток особистості;

  • Викликати інтерес до вивчення предмета.

Вважаємо, що цього ми досягли.

При підведенні підсумків найбільш активними визначено:

Паралелі 7, 8, 9 класів. Класи 7-А, 8-Б. Класні керівники та вчителя математики Жиліна Н.Д., Нікончук С.В.


Відділ освіти Петровської районної в місті Донецьку ради

Донецька гімназія ім.В. Стуса

Донецької міської ради Донецької області

МАТЕМАТИЧНА РОЗРОБКА

уроку математики в 6 класі з теми

«ЙМОВІРНІСТЬ ВИПАДКОВОЇ ПОДІЇ».

Донецьк - 2012


УРОК

Тема. Випадкові події. Імовірність випадкових подій.
Мета. Сформувати поняття про випадкові події. Дати означення подій.

Сформувати поняття імовірності випадкових подій. Записати

та пояснити формулу імовірності випадкових подій.

Навчити застосовувати цю формулу.

Розвивати логічне мислення.

Виховувати уважність, кмітливість, працьовитість, самостійність,

дисциплінованість, самокритичність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання уроку: тенісні кульки двох кольорів.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.

Перевірити готовність класу до уроку.


ІІ. Мотивація навчання.

Сьогодні ми познайомимось з тим, що цікавить багатьох. Як грати, щоб не

програти, а якщо програти, то не сумувати, знаючи вірогідний результат.

На уроці застосовується 5ти хвилинний діалог у якому представлені ключові слова теми.



ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Все життя людини складається з багатьох подій. Пролунав шкільний дзвінок, випав сніг, тебе викликали до дошки, дорогу перебіг чорний кіт і ще багато інших.



Події Імовірність події

1) Неможливі Р(А) = 0;

2) Вірогідні Р(В) = 1;

3) Випадкові Р(А) = ;

    • більш імовірні Р1 > Р2;

    • менш імовірні Р1 < Р2;

    • рівноймовірні Р1 = Р2

Р(А) = , де А – випадкова подія, m - число подій, які сприяють події А,

n – загальна кількість подій.


.Експерименти з яблуками в кошику

1) визначення подій: подія А -"яблуко, яке взяли - червоне" або подія В -"яблуко, яке взяли - зелене ";

2)визначення того, яка подія швидше відбудеться А , або В, якщо у кошику 7 червоних і 2 зелених яблука, тобто імовірність події

3) визначення того, яка подія може відбутися: подія А -"яблуко, яке взяли -

червоне", подія В -"яблуко, яке взяли - зелене, подія С - "яблуко, яке взяли -

жовте", подія D -" взяли яблуко", якщо у кошику 3 червоних і три зелених яблука.


Біатлоніст робить 5 пострілів по 5 мішенях. За кожного пострілу він може влучити у мішень, а може й не влучити. Яка з указаних подій є випадковою; неможливою; вірогідною:

а) буде влучено у 4 мішені;

б) не буде влучено в жодну мішень;

в) буде влучено в 6 мішеней?


ІV. Закріплення.

Приклади обчислення ймовірностей подій.


1. Із п'яти чисел 2, 3, 5, 10, 15 навмання вибирають одне число. Яка ймовірність того, що вибране число виявиться:

а) числом 3; б) числом 15; в) парним;

г) непарним; д) одноцифровим; е) двоцифровим?
2. Дано : 20 білих та 5 жовтих куль.

Подія А – вийнята куля біла.

m = 20; n = 20 + 5 = 25.

P(A) = = .


3. Подія В – вийняти куля жовта.

m = 5; n = 5 + 20 = 25.

P(В) = = .
4.Дано: 8 шоколадних цукерок, 12 льодяників.

Подія А: взято шоколадну цукерку.

m = 8; n = 8 + 12 = 20;
P(A) = = .

Подія В – вийнято льодяник.

m = 12; n = 8 + 12 = 20;
P(В) = = .

V. Тренувальні вправи.
Розв’язується вправа №645, 647, 648, 653 підручника.
Гра. Дай правильну відповідь і отримай приз.
В коробці 5 білих та 4 жовтих тенісних кульки. Потрібно вийняти кульку та назвати ймовірність появи саме цієї кульки. В разі правильної відповіді – кульку отримує учень.
(Складність у тому, що кількість кульок зменшується). Гра триває поки усі кульки не виймуть з коробки.
VI. Підсумок уроку. Контрольні запитання

1. Наведіть приклад:

1) випадкової події; 2) неможливої події; 3) вірогідної події.

2. Чи може ймовірність деякої події А дорівнювати:

1) 0,5; 2) 0; 3) -1; 4) 1; 5) 1,5.

3. В ящику мiстяться кульки: 3 — синього кольору, 2 — бiлого та

5—червоного. Яка ймовiрнiсть того, що навмання витягнута кулька

буде бiлого кольору?
VII. Домашнє завдання.
П. 18 вивчити. Розв’язати №644, №646, №652.

Відділ освіти Петровської районної в місті Донецьку ради

Донецька гімназія імені Василя Стуса

Донецької міської ради Донецької області

Відкритий урок
з алгебри у 7-му класі з теми:
«Застосування формул квадрата двочлена та різниці квадрата»

Підготувала:

Жиліна Н.Д.,

учитель математики

вищої категорії

Донецьк - 2012


Тема: Застосування формул квадрата двочлена та різниці квадратів.

Мета: - узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички у застосуванні формул квадрата двочлена і різниці квадратів;

- розвивати інтерес учнів до математики, прагнення краще вивчати предмет; розвивати логічне мислення, вміння правильно висловлювати думку, самостійно застосовувати набуті знання;

- виховувати уважність, допитливість, любов до навчання.
Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день! Сідайте. Я рада сьогодні бачити ваші допитливі очі, чути ваші відповіді та часом непрості питання, разом розгадувати таємниці математики. Сьогодні на 45 хвилин ми поринемо у чудовий, незвичайний світ науки, яка зачаровує, дивує, манить. Науки, яка оточена містикою, магією. Звісно, це - математика.

Отож, я хочу всім побажати успіху. І не тільки сьогодні на уроці математики, а завжди бути:

Усміхненими

Спокійними

Прогресивними

Ініціативними

Хоробрими (на дошці)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку - «Виконання вправ на застосування формул квадрата двочлена та різниці квадратів». Мета уроку - закріпити навички застосовувати формули скороченого множення до перетворення цілих виразів.

«Ми з насолодою пізнаємо математику… Вона захоплює нас, наче квітка лотоса» - так сказав відомий філософ Аристотель .

Урок сьогодні незвичайний, ми з вами проведемо його у Тридев’ятому Царстві. Але спочатку перевіримо, чи правильно ви виконали домашнє завдання.


ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Звірте за екраном правильність розв’язання домашнього завдання та оцініть його.

1) (х + 3)2 = х2 + 6х + 9;

(a2 – c)2 = a4 – 2a2c + c2;

2) (ax + b2)2 = a2x2 + 2axb2 + b4;

(– 1 + 2c3)2 = 4c6 – 4c3 + 1;

3) 12ab – (2a+3b)2 = 12ab – 4a2 – 12ab – 9b2= – 4a2 – 9b2;

4) (х – 3)2 = (х – 5)(х + 4);

х2 – 6х + 9 = х2 + 4х – 5х – 20;

– 6х – 4х + 5х = – 20 – 9;

– 5х = – 29;

Х = 5,8.


ІV. Актуалізація опорних знань.

Чи було так, чи ні, але люди кажуть, що було. В одному царстві жив-був Іван-Царевич і мав він трьох сестер: Марію, Ольгу, Ганну. Батько і мати їхні померли. Думав-думав Іван-Царевич і вирішив віддати сестер заміж: стар­шу — за царя Мідного царства, середню — за царя Срібного царства, молодшу — за царя Золотого царства.

(Клас поділений на три групи (це ряди), на столах яких прикріплено таблички: «Мідне цар­ство», «Срібне царство», «Золоте царство»).

Цілий рік він прожив без сестер, і так йому сумно стало, що вирішив їх відвідати, їхав-їхав і зустрів Василину Прекрасну. З першо­го погляду вони закохалися одне в одного, але злий Кощій Безсмертний викрав Василину. Потім і каже: «Зараз я перевірю, як ти, Іване-Царевичу, знаєш математику. Відповідай на питання. Якщо правильно даси відповіді на всі запитання, то віддам тобі Василину Пре­красну».

Відкритий мікрофон

Учні по черзі передають іграшковий мікрофон, відповівши на запитання вчителя.

  1. Чому дорівнює різниця квадратів двох вира­зів? Назвати формулу.

  2. Чому дорівнює добуток суми на різницю двох виразів? Назвати формулу.

  3. Як записати у вигляді многочлена квадрат суми? Назвати формулу.

  4. Як записати у вигляді многочлена квадрат різниці? Назвати формулу.

  5. Як додати многочлени?

  6. Як відняти многочлени?

7. Як помножити одночлен на многочлен?
8. Як помножити многочлен на многочлен?

Математичний диктант

Запишіть у вигляді виразів:

1.Суму чисел 2а і 3в.

2. Добуток чисел а і в.

3. Подвоєний добуток чисел c і d.

4. Різницю квадратів чисел a і b.

5. Квадрат суми чисел m і n.

6. Квадрат різниці чисел 2x і 5y.

7. Різницю кубів чисел a і b.

8. Куб різниці чисел m і n.

9. Квадрат суми чисел 5х і 4у (розкласти).

10. Добуток різниці чисел 7х і 5у на їхню суму (розкласти). (Взаємоперевірка.)



Іван-Царевич відповів на всі запитання, але Кощій Безсмертний виявився безчесним і Васи­лину Прекрасну не віддав.

V. Застосування й удосконалення навичок

Іван-Царевич взяв вірних воїнів і поїхав ряту­вати свою кохану, їхали-їхали, але ось пере­шкода — річка, а там великий камінь перекрив дорогу на міст, а на камені написані завдання (за опікою працюють слабші учні, інші -- само­стійно, потім — самоперевірка).

Завдання на 6 балів

1.Подайте вираз у вигляді многочлена:



  1. (m2 – 2n)(m2 + 2n)

  2. (5m + n)2

  1. Розкладіть на множники:

  1. 64х2 – 80ху + 25у2

  2. 2 – 64у2

3) 9а2 + 6ав + в2

Завдання на 9 балів

1.Подайте вираз у вигляді многочлена:

1) (m6n 5)( – m6n5)

2) ( – 7х + 3у3)2

2. Розкладіть на множники:

  1. m8n10

  2. 36х12 + у6 + 12х6у3

  3. с2x24cxb + 4b2

Завдання на 11 балів

1.Подайте вираз у вигляді многочлена:

1) (7а2у3 ау2) (7а2у3 + ау2)

2) (2х4 + 5х3b5)2

2. Розкладіть на множники:

1) х4у4 – а6b8



2) а4 + 10а2b3 + 49b6

3) а6b8 – 46а3 b4 с2d5 + 529с4d10

Довго їхало військо Царевича лісом, доки дорога не привела до хатини Бабусі-Ягусі. Вона давно ворогувала з Кощієм і погодилася допомогти Івану Царевичу, але тільки в тому випадку, якщо вони розв’яжуть вправи, написані на стінах хатинки.

(Учні по одному виходять до дошки і розв'язують вправи)


  1. Спростити вираз

(m 3)(m + 4)(m + 2)2 + 4m(m + 4), обчислити при m = 11.

2. Розкласти на множники:

1) (х + 2у – 3z)2– (2x – 2y + 3z)2

2) (а + 4)2 – 49

Перед тим як попрощатися з Іваном-Царевичем, Баба-Яга розкрила йому велику таємницю, розповіла про силу коренів у рівняннях: «Якщо треба тобі якийсь замок відімкнути або замкнути міцно, промов корені рівняння три рази, все здійсниться». Чорний ворон підслухав цю розмову і розповів про все Кощієві, той заманив у пастку Івана-Царевича і його воїнів, схопив, кинув у глибоке підземелля і закрив на три замки.

Розв‘язати рівняння:

  1. (6 балів) (x 9)(x + 9)(x 3)2 = 30

  2. (9 балів) х(х + 2)(6 х) = 16 х(х 2)2

  3. (11 балів) 4(3у + 1)2 27 = (4у + 9)(4у 9) + 2(5у + 2)(2у 7)

Іван-Царевич вимовив чарівні слова, назвав коре­ні всіх рівнянь, двері підземелля відчинилися — і воїни стали перед воротами палацу Кощія. Вони звільнили Василину Прекрас­ну і того ж дня справили весілля. Іван-Царевич із коханою відвідали сестер, поїхали додому і стали жити й не журитися.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка