Звіт виконавчих органів Львівської міської ради за 2016 рік Департамент фінансової політики



Скачати 391.48 Kb.
Сторінка1/12
Дата конвертації20.11.2018
Розмір391.48 Kb.
#65279
ТипЗвіт
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12
Звіт

виконавчих органів

Львівської міської ради за 2016 рік

Департамент фінансової політики

Уточнений обсяг доходів загального фонду міського бюджету м. Львова на 2016 рік без врахування міжбюджетних трансфертів затверджений в сумі 3505,0 млн. грн. За наслідками виконання міського бюджету м. Львова за 2016 збільшено доходи загального фонду на суму 799,7 млн. грн. За 2016 рік до загального фонду бюджету без врахування міжбюджетних трансфертів надійшло 3519,3 млн. грн., що складає 100,4 % до уточненого плану на 2016 рік або більше на 14,2 млн. грн. У порівнянні з минулим роком надходження до загального фонду бюджету м. Львова збільшилися на 1252,4 млн. грн. або на 55,2 %. За 2016 рік до спеціального фонду міського бюджету м. Львова надійшло 335,3 млн. грн., що складає 104 % до плану (322,5 млн. грн.). До бюджету розвитку м. Львова надійшло 205,7 млн. грн., що становить 95,7 % до запланованих 214,9 млн. грн., у т. ч. від продажу землі – 47,1 млн. грн. при плані 66,0 млн. грн. (менше на 18,9 млн. грн.); від відчуження майна, що знаходиться у комунальній власності – 65,8 млн. грн. при запланованих 68,9 млн. грн.; надходження коштів пайової участі розвитку інфраструктури населеного пункту – 92,8 млн. грн., при запланованих 80,1 млн. грн., що в 1,2 раза більше.



Видатки міського бюджету м. Львова на 2016 рік заплановані зі змінами в сумі 6889,9 млн. грн., в т. ч. видатки загального фонду – 4529,2 млн. грн., спеціального фонду – 2360,7 млн. грн. Видатки загального фонду міського бюджету м. Львова за 2016 рік проведені в сумі 4463,7 млн. грн., що становить 98,6 % до плану з урахуванням змін, у тому числі за рахунок офіційних трансфертів – 2628,0 млн. грн. Видатки спеціального фонду міського бюджету проведені в сумі 2168,7 млн. грн., або 91,9 % до уточненого плану, у т. ч. за рахунок офіційних трансфертів – 85,2 млн. грн. Видатки бюджету розвитку склали 2049,2 млн. грн., або 91,7 % до річного плану (2233,7 млн. грн.), у т. ч. 34,7 млн. грн. за рахунок субвенцій з державного та обласного бюджетів. Видатки природоохоронного фонду заплановані в сумі 5,4 млн. грн., виконання склало 3,2 млн. грн.

Міський бюджет м. Львова на 2016 рік затверджений ухвалою міської ради від 24.12.2015 № 33.

Відповідно до Бюджетного кодексу України департаментом фінансової політики підготовлено та подано виконавчому комітету та міській раді звіти про виконання міського бюджету м. Львова за 2015 рік; 1-й квартал 2016 року; 1-е півріччя 2016 року; 9 місяців 2016 року. Відповідну інформацію опубліковано у друкованих засобах масової інформації та на сайті Львівської міської ради.

Керуючись бюджетним законодавством, враховуючи пропозиції головних розпорядників коштів міського бюджету, протягом 2016 року підготовлено з питань виконання загального та спеціального фондів бюджету проекти: розпоряджень Львівського міського голови - 282, рішень виконавчого комітету - 51, ухвал міської ради - 15. Крім цього, опрацьовано проекти розпорядчих документів з питань формування та виконання бюджету, підготовлених виконавчими органами ради: розпоряджень Львівського міського голови - 107, рішень виконавчого комітету - 105, ухвал міської ради - 109.

Протягом 2016 року департамент розглянув 3412 листів з питань складання та виконання бюджету. На виконання завдань департаменту фінансів Львівської обласної державної адміністрації та Міністерства фінансів України працівниками департаменту підготовлено 751 інформація, на вимогу правоохоронних органів - 24.

У 2016 році проведено 172 тематичні перевірки з питань виконання бюджету та 298 перевірок правильності складання і затвердження кошторисів бюджетних установ. Внаслідок проведених тематичних перевірок з питань використання бюджетних коштів встановлено порушень на суму 69,2 тис. грн. та попереджено незаконні видатки на суму 157,0 тис. грн. Також, з метою попередження можливих фінансових порушень працівниками департаменту постійно надається консультативна допомога як в ході перевірок, так і у телефонному режимі.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" управління фінансів довело до головних розпорядників коштів міського бюджету дані про граничні обсяги видатків, погоджено кошториси, погоджено штатні розписи виконавчих органів ради, перевірено правильність складання і затвердження кошторисів установ. У встановленому порядку складено бюджетний розпис доходів і видатків міського бюджету на 2016 рік з помісячним розподілом, та протягом 2016 року вносились зміни до кошторисних призначень за пропозиціями головних розпорядників коштів.

Відділи фінансів районів у 2016 році видали 11356 довідок суб’єктам підприємницької діяльності про сплату ними коштів до бюджету для надання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

На повернення з міського бюджету всіх помилково та зайво сплачених платежів фіскальні органи мають право лише після перевірки достовірності даних щодо податкових надходжень платниками податків, які підлягають поверненню.

У 2016 році відділами фінансів районів перевірено і, відповідно, завізовано 5935 висновків на повернення з бюджету помилково та зайво сплачених платежів. Це також делегована державою функція для місцевих фінансових органів.



В рамках виконання Єдиної інформаційної системи управління бюджетом департаментом забезпечено адміністрування надходжень до бюджету м. Львова платежів: відрахування прибутку підприємств комунальної власності - 77 платників; відрахування частки прибутку комунальних підприємств - 79 платники; збору за місця для паркування автотранспорту - 95 платників; плати за тимчасове користування місцями для розміщення зовнішньої реклами - 372 платників; повернення кредитів, наданих для кредитування громадян на будівництво (реконструкцію) та придбання житла - 83 позичальникам, всього 706 платників

Крім цього, ведеться облік надходження плати за сервітутне землекористування (270 договорів), надходжень за угодами відшкодування втрат за фактичне землекористування (338 договорів) та облік надходжень орендної плати за землю з юридичних осіб міста на підставі діючих договорів оренди-1516, пайові внески у розвиток інженерно транспортної інфраструктури - 878 всього 3002 платника.

Одночасно здійснюється моніторинг: туристичного збору – 196 платника; податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки - 6 237 платників; інших надходжень - 453 платника; земельний податок з юридичних осіб - 1 893 платників, транспортного збору – 287 платника, акцизного податку з реалізації СПД підакцизної продукції – 1 600 платників, всього 10 666 платників

Загальна кількість платників по яким здійснюється постійний облік та моніторинг надходжень у 2016 році становив 14 374 осіб.

Для забезпечення погашення недоїмки з вказаних платежів департаментом фінансової політики направлено 295 листів платникам податків, 88 листів уповноваженим власникам комунальних підприємств та юридичному управлінню 3 листа щодо розірвання договорів оренди по 10 підприємствах. На засідання комісії з питань погашення боргу перед бюджетом з плати за землю було запрошено 41 суб'єкт господарювання, з яких, після розгляду і аналізу фінансового стану, надано розтермінування платежу 25 підприємствам.

Щомісячно направляються аналітичні таблиці уповноваженим власникам для аналізу та проведення роботи з погашення недоїмки (72 таблиці).

В результаті проведеної роботи з погашення заборгованості надійшло до бюджету міста 2,8 млн. грн.

Крім цього, в органи прокуратури м. Львова направлено 4 справи з питання погашення, недоїмки з надходжень за місця для паркування автотранспорту для прийняття відповідних рішень.

У міському бюджеті м. Львова на 2016 рік затверджений граничний розмір місцевого та гарантованого громадою міста боргу в сумі 158,1 млн. грн. (без врахування гарантованих зобов’язань, що виникають за кредитами від міжнародних фінансових організацій). Вказаний показник не перевищує 200 % середньорічного індикативного прогнозного обсягу надходжень бюджету розвитку, визначеного прогнозом на наступні за плановим два бюджетних періоди – 2 607,8 млн. грн. Фактично на кінець 2016 року борг склав - 3,4 млн. грн. Вказана сума відноситься до місцевого зовнішнього боргу.



У березні 2016 року одержано третій транш позики НЕФКО-2014 в сумі 16,80 тис.євро або 0,473 млн. грн.

Протягом 2016 року погашено позики НЕФКО на суму 112,12 тис.євро. З них повернено Кредитору 59,86 тис. євро або 1,71 млн. грн. та списано на видатки Кредитора 52,26 тис. євро. (враховуючи умови кредитих договорів застосовано коефіцієнт, який дорівнює відношенню середньозваженого курсу гривні до євро).

Враховуючи залишки невикористаних коштів позики НЕФКО станом на 01.01.2016 в сумі 0,155 млн. грн. та надходження третього траншу поточного року дані кошти використано на енергозбереження гімназії "Престиж" - 0,612 млн. грн. Станом на 01.01.2017 залишок коштів становить- 0,016 млн. грн.

Одержано наказ Міністерства фінансів України від 27.09.2016 № 848 "Про погодження Обсягу та умов надання місцевих гарантій Львівською міською радою". Погоджено, відповідно до ст. 74 Бюджетного Кодексу України та п. 5 Порядку надання місцевих гарантій, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14.05.2012 № 541, обсяг та умови надання місцевої гарантії ЛМКП "Львівводоканал" для забезпечення виконання боргових зобов’язань за залученими кредитами на реалізацію проекту реконструкції очисних споруджень та будівництва станції переробки мулу для очистки та утилізації стічнх вод та виробництва біогазу для когенерації у м. Львові. Відповідно, підписано кредитний договір 29 січня 2016 року (операційний номер 45779) між ЛМКП "Львівводоканал" та Європейським банком реконструкції та розвитку на суму 15,0 млн. євро та кредитний договір 06 липня 2016 року номер 8/15 між Північною екологічною фінансовою корпорацією НЕФКО та ЛМКП "Львівводоканал" на суму 5,0 млн. грн. Таким чином, загальна сума кредитів на реалізацію цього проекту становить 20,0 млн. євро.

Протягом 2016 року продовжувалася робота щодо експертизи матеріалів поданих на розгляд та фінансування за рахунок коштів міського бюджету розвитку в частині гарантованого містом боргу, а також щомісячно проводиться моніторинг щодо стану боргових зобов’язань, гарантом яких виступає Львівська міська рада.

З метою вишукання додаткових коштів в частині наповнення бюджету міста у 2016 році, відповідно до Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 12.01,2011 року № 6 "Про затвердження Порядку розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів на вкладних(депозитних) рахунках у банках", прийнятих ухвал міською радою, проводилось розміщення тимчасово вільних коштів міського бюджету м. Львова на депозитному рахунку АК "Укргазбанк". Протягом 2016 року на вкладному (депозитному) рахунку було розміщено 1 105,7 млн. грн. коштів міського бюджету м. Львова. Відсотковий дохід від розміщення тимчасово вільних коштів міського бюджету в установі банку становить у 2016 році 90,26 млн. грн.

У 2016 році обслуговування коштів міського бюджету м. Львова в частині бюджету розвитку здійснювалося Львівською обласною дирекцією публічного акціонерного товариства "АК "Укргазбанк".

Згідно з рішенням виконавчого комітету від 04.03.2016 № 142 "Про порядок проведення видатків з бюджету розвитку міського бюджету м. Львова" функції реєстрації бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань головних розпорядників коштів покладені на управління фінансів департаменту фінансової політики. Протягом 2016 року управління фінансів зареєструвало бюджетних зобов’язань - 3210 та бюджетних фінансових - 3725.

Для забезпечення складання проекту міського бюджету м. Львова у терміни, визначені бюджетним законодавством, прийнято розпорядження міського голови від 15.06.2016 № 257 "Про організацію роботи над формуванням проекту міського бюджету м. Львова на 2017 рік", яким затверджено заходи щодо підготовки проекту міського бюджету м. Львова. Відповідно до Бюджетного кодексу України розроблені і доведені головним розпорядникам коштів типові форми бюджетних запитів. Опрацьовані розрахункові показники Міністерства фінансів України для бюджету м. Львова. Був проведений аналіз бюджетних запитів головних розпорядників коштів міського бюджету на 2017 рік та складено проект бюджету на підставі бюджетних запитів і прогнозних показників доходів міського бюджету. Міський бюджет м. Львова на 2017 рік затверджений міською радою 10.11.2016.
Департамент економічної політики

Управління зовнішньо-економічних відносин та інвестицій. За весь період інвестування на 1 жовтня 2016 року обсяг прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу), вкладених в економіку міста, становив 754,8 млн. дол. США, або 60,3 % від загальнообласного обсягу. У розрахунку на одного мешканця Львова припало 1005 дол. США, що вдвічі більше від середньообласного значення цього показника (497 дол. США). Протягом січня - вересня 2016 року у підприємства Львова було залучено 25,5 млн. дол. США прямих іноземних інвестицій від партнерів з 18 країн світу. Лідерами інвестування в економіку м. Львова є партнери з Польщі (45,7 %), а також з Австрії (18,7 %) та з Кіпру (12,1 %). Іноземний капітал у 2016 році переважно залучався у фінансову та страхову діяльність (15,3 млн. дол. США), а також у транспорт, складське господарство, поштову та кур’єрську діяльність (5,1 млн. дол. США), промисловість (3,9 млн. дол. США), оптову та роздрібну торгівлю (0,5 млн. дол. США).

З початку інвестування найбільші обсяги капіталу залучено у фінансову та страхову діяльність (60,2 % від загального обсягу на 1 жовтня 2016 року), постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря (8,0 %), операції з нерухомим майном (5,0 %), виробництво харчових продуктів, напоїв і тютюнових виробів (4,5 %), сферу інформації та телекомунікацій (3,8 %), оптову та роздрібну торгівлю (3,2 %).

На виконання Програми сприяння залучення інвестицій у місто Львів на 2014-2016 роки, з метою досягнення поставлених цілей реалізовано такі заходи за напрямками:

Забезпечення пізнаваності міста та створення позитивного інвестиційного іміджу на національному та міжнародному рівнях. Реалізовано такі промоційні заходи: постійно оновлюється інтернет-сторінка www.investinlviv.com; підготовлено та видано катологи "Invest in Lviv" та "Invest in Ukraine", які поширюються на міжнародних економічних/інвестиційних заходах та в рамках зустрічей з представниками іноземних компаній/делегацій; висвітлено понад 300 новин та подій на Facebook сторінці "Invest in Lviv", загальна кількість вподобань сторінки становить 1785 осіб та за 2016 рік зросла на 38 %; налагоджено підготовку та розповсюдження щомісячної електронної розсилки новин англійською мовою про актуальні інвестиційні події Львова (понад 400 адресатів, в т. ч. представників іноземних компаній); у березні 2016 року Львів взяв участь у міжнародній інвестиційній виставці з нерухомості – MIPIM (вперше за останні 8 років, єдине місто з України). Участь у події була повністю профінансована за кошти спонсорів та партнерів. На виставці проведено більше 30 зустрічей з потенційними інвесторами; у травні 2016 року організовано та проведено семінар для експортерів, у якому взяло участь більше 50 львівських виробників, спікери від ЄБРР та Kmbs (Києво-Могилянська Бізнес Школа), а також ЛІМО та Бей-Транс – компанії з досвідом виходу на міжнародний ринок; у листопаді 2016 року спільно з ЛМКП "Львівводоканал" організовано екологічний форум "Вода та Енергія". У події взяло участь 800 учасників з різних міст України, а також міжнародні екологічні фонди, зокрема польський екологічний фонд (NFOŚiGW).

Підготовка, супровід та сприяння реалізації інвестиційних продуктів/проектів міста спільно з відповідними структурними підрозділами Львівської міської ради та залучення кредитних та грантових коштів міжнародних фінансових інституцій з метою реалізації інвестиційних/інфраструктурних проектів міста.

Підготовано та прийнято ухвалу від 30.06.2016 № 625 "Про визначення ЛКП "Транспортна фірма "Львівспецкомунтранс" для участі у проекті "Програма розвитку муніципальної інфраструктури України" та надання дозволу на укладання угоди про передачу коштів позики".

Опрацьовано більше 40 пропозицій від приватних компаній щодо технологій переробки та утилізації ТПВ та надано приблизно 20 відповідей на інформаційні запити від фізичних осіб та громадських організацій.

Проводилась робота з консультантами для підготовки передпроектних пропозицій.

Було організовано кілька поїздок до Польщі з метою ознайомлення з сучасними технологіями переробки ТПВ.

2. Проект "Міський громадський транспорт в Україні".

На початку 2016 року підготовлено передпроектні пропозиції для залучення кредитного фінансування від ЄІБ у рамках програми "Міський громадський транспорт в Україні". Пропозиції включають: закупівлю нового громадського транспорту (трамваїв, тролейбусів та автобусів), реконструкцію вулиць із трамвайними коліями, будівництво нових тролейбусних та трамвайних маршрутів, реконструкцію депо та вагоноремонтної майстерні.

Протягом 2016 року проведено ряд зустрічей з експертами по проекту, а також підготовано інформацію для здійснення фінансової оцінки бенефіціарів проекту.

3. Проект "Безпека на дорогах міст України".

У 2016 році розпочалась підготовка цього проекту. Спільно з громадськістю, депутатами міської ради та структурними підрозділами було напрацьовано перелік пропозицій для фінансування в рамках цього проекту.

4. Проект з будівництва підземного майданчика для паркування.

Протягом 2016 року було організовано тренінг для працівників і депутатів Львівської міської ради по Закону ДПП в Україні та здійснено низку заходів у рамках тристороннього проекту польсько-німецько-українських органів місцевого самоврядування (м. Львів - м. Нюрнберг - м. Краків).

Проводився збір необхідної інформації для підготовки інвестиційного проекту, в т. ч. пропозиції громадськості, підготовлено робочі варіанти нормативних документів.

Взято участь у представлені концепції розміщення громадських інфраструктурних об’єктів, пов’язаних з транспортом.

5. Проект впровадження автоматичної системи оплати проїзду (е-квиток).

У 2016 році підписано договір про наміри фінансування проекту з Європейським банком реконструкції та розвитку, а також підписано кредитний договір; ці документи затверджено на сесії міської ради (ухвалою від 26.05.2016 № 513 "Про затвердження угоди про наміри щодо підготовки кредитного фінансування від 18.03.2016 р., укладеної між Львівською міською радою, Європейським банком реконструкції та розвитку і ЛКП "Львівавтодор", ухвалою від 20.10.2016 № 1117 "Про погодження умов кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку для реалізації проекту впровадження автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті м. Львова").

6. Проект "Реконструкції очисних споруджень та будівництва станції переробки мулу для очистки та утилізації стічних вод та виробництва біогазу для когенерації у м. Львові".

У січні 2016 року організовано підписання кредитного договору, договору гарантії та договору ґранту між ЛМКП "Львівводоканал", Львівською міською радою та ЄБРР, НЕФКО і Фондом Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля (E5P). Зазначені договори затверджено сесією міської ради (ухвала від 20.10.2016 № 1118 "Про затвердження Кредитного договору від 29.01.2016, укладеного між ЛМКП "Львівводоканал" та ЄБРР, Договору гарантії, відшкодування та підтримки проекту від 07.10.2016, укладеного між Львівською міською радою та ЄБРР, Договору ґранту від 29.01.2016, укладеного між ЛМКП "Львівводоканал", Львівською міською радою та ЄБРР, Кредитного договору від 06.07.2016, укладеного між ЛМКП "Львівводоканал" та Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією (НЕФКО), Договору про надання місцевої гарантії від 07.10.2016, укладеного між Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією (НЕФКО) та Львівською міською радою").

7. Проект "Створення шляху всесвітньої спадщини на території українсько-польського прикордоння, включаючи будівництво велосипедного кільця навколо історичної частини міста Львова".

У 2016 році налагоджено співпрацю з партнерами з міста Любліна, громадськими організаціями з Польщі та зі Львова. Було напрацьовано спільну проектну пропозицію та подано її до генерального секретаріату проекту.

Частина проекту у Львові включає будівництво велосипедної інфраструктури по внутрішньому кільцю навколо історичної частини міста та розширення системи муніципального велопрокату.

У 2016 році також розпочато роботу над новими інвестиційними проектами:

- Створення культурно-розважального навчального закладу "Театр "Музей кіно".

- Будівництво підвісної оглядової канатної дороги.

Продовжується робота над інвестиційним проектом "Створення інноваційно-креативного простору" на території трамвайного депо на вул. Д. Вітовського – вул. Братів Тимошенків.

Комплексний супровід інвестора

По проекту "Індустріальний парк "Рясне-2" відповідно до зобов’язань Львівської міської ради перед інвестором парку – голландською компанією СТР, Львівська міська рада підвела до ділянки парку електромережі, газ, водопостачання та водовідведення. Було проведено ряд зустрічей з потенційними клієнтами парку, які розглядають можливість розміщення своїх виробництв на території проекту. У ІІ кварталі 2017 року інвестор планує розпочати будівництво першої черги проекту.

Також протягом 2016 року було проведено ряд зустрічей із представниками іноземних та вітчизняних компаній та організацій та надано супровід інвесторам, зокрема: "Marubeni", ЄІБ, "Egis", "Exp-Peco", "Sutco Polska", "Suez", "Kotra", "MST Global Inc", "Japanese Enterprise Club", "Moduslink", "TPF", "Negev Ecology", Міжнародний Ротарі Клуб "Ротаракт", "Alstom Transport", "Swarco AG", "Dalkia (EDF group)", "CTP", "JICA".

Налагоджено зв’язки з іноземними партнерами з Польщі, Китаю, Туреччини, Німеччини, Данії, Нідерландів, Франції, Кореї, Японії, Болгарії та інших країн.

Розвиток промисловості. Промислові підприємства міста Львова у 2016 році реалізували промислової продукції на 32,6 млрд. грн.

Більше половини (53,9 %) від загальнопромислового обсягу реалізації міста належало підприємствам переробної промисловості. На підприємства з постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря припало 37,2 %, добувної промисловості і розроблення кар’єрів – 7,2 %, з водопостачання, каналізації, поводження з відходами – 1,7 %.

У 2016 році у розрахунку на одну особу населення реалізовано промислової продукції на 43,0 тис. грн., що в 1,6 раза більше від загальнообласного показника.

Відповідно до ухвали міської ради від 17.03.2016 № 265 "Про затвердження Програми сприяння розвитку львівських товаровиробників на 2015-2016 рр." для 15 підприємств міста застосовано коригуючий коефіцієнт при сплаті орендної плати за землю.

Проведено два засідання ради директорів: щодо інфраструктурних проектів міста у співпраці з ЄБРР; шляхів вирішення комплексної проблеми утилізації ТПВ; проекту бюджету розвитку на 2017 рік.

Організовано 47 виїздів на промислові підприємства з метою вирішення проблемних питань (ДП "Львівський авіаційно-ремонтний завод", ТОВ "Дюна-Веста", СП "Електронтранс" та інші).

Відзначено 20 Подяками та Дипломами міського голови кращих керівників підприємств та торгових мереж.

Надано підтримку в реалізації навчальної програми GIZ для підприємців м. Львова "Fit for partnership with Germany" за Програмою Федерального міністерства економіки і енергетики з підготовки управлінських кадрів Німеччина-Україна.

На сайті Львівської міської ради у розділі "Економіка. Регуляторна політика" розміщено інформацію про стан прийняття регуляторних актів у 2016 році та про порядок проходження процедури регуляторних актів.

Розпорядженням міського голови від 21.03.2016 № 72 затверджено план прийняття регуляторних актів у 2016 році, з них: 7 проектів ухвал та 3 проекти рішень. Прийнято 6 регуляторних актів, з них - 3 ухвали, 3 рішення виконавчого комітету. Підготовлено 13 проектів нормативних актів.

У співпраці із ТзОВ "Економіка Комуніті Хаб", ГО "Центр жіночі перспективи", АФ "Контракти-Аудит" та Нова Пошта Business School протягом 2016 року організовано низку заходів:

– семінар "Зміни в податковому законодавстві" ( 121 учасник);

– ІV курси тренінгів "Вчимося бізнесу" (61 учасник);

– круглий стіл з учасниками проекту "Вчимося бізнесу" (30 учасників). Започаткували власний бізнес 19 осіб;

– семінар "Розроблення загальноміської кампанії щодо зменшення генерування сміття у м. Львові" (30 учасників);

– тренінг "Жінки для жінок. Розмежування прав та можливостей. Прорив у розвитку" (32 учасники);

– курс тренінгів "Школа для підприємців" (80 учасників).

Реалізовано пілотний проект "Шкільне підприємництво" для учнів 9-10 класів львівських шкіл Сихівського району. В рамках Проекту проведено 3 презентації "Підприємець" для 300 учнів та 3 ділові симуляційні гри для 178 учнів. Організовано 3 курси тренінгів "Від бізнес ідеї до бізнес плану" для школярів 9-10 класів. За результатами презентації бізнес ідей переможців та учасників нагороджено цінними подарунками та відзначено сертифікатами.

Забезпечено участь у роботі експертної комісії щодо оцінки бізнес-проектів Міжнародного командного тренінг-змагання Diamond BootCamp 2016.

Заходи з популяризації робітничих професій проводяться з метою забезпечення кваліфікованими працівниками львівських підприємств.

21.05.2016 організовано та проведено День кельнера. Захід щорічно організовується за ініціативи та у співпраці з Гільдією Рестораторів Львова, відзначено кращих кельнерів – 130 осіб, кількість запрошених до участі – 514 закладів ресторанного господарства. В закладах ресторанного господарства пройшла акція "Подаруй кельнеру квітку", 50 керівників закладів ресторанного бізнесу, посадовці та депутати Львівської міської ради працювали кельнерами у цей день.

Партнерство у проведенні Всеукраїнського конкурсу "Битва модельєрів" (учасники - студенти ПТНЗ з 11 міст України, які представили 46 колекцій). Захід організовано Львівським коледжем легкої промисловості Київського Національного університету технологій та дизайну, ПрАТ "Гал-ЕКСПО", за підтримки департаменту економічної політики. Мета заходу - популяризація професій легкої промисловості та підтримка талановитої молоді.

Партнерство у конкурсі серед студентів-перукарів "Галицькі таланти", в рамках Форуму моди та краси.

На виставці-ярмарку "Львівський товаровиробник" організовано експозиції закладів професійно-технічної освіти.

З 6 по 10 жовтня 2016 року організовано та проведено дев’яту виставку-ярмарок "Львівський товаровиробник", залучено до участі 100 підприємств м. Львова та Львівської області. У рамках виставки-ярмарку проведено профорієнтаційний захід "Майстри моди та краси", у якому представлені роботи студентів закладів професійно-технічної освіти; круглий стіл за участю представників влади, товаровиробників м. Львова та директорів професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) щодо проблемних питань у підготовці кваліфікованих працівників робітничих професій та стану лабораторій для навчання у ПТНЗ; зустріч щодо розвитку громадських просторів у м. Львові; майстер класи, дегустації та інше. Організовано конкурс дитячого малюнку "Купуй львівське!", в якому взяли участь 784 школяра молодших класів загальноосвітніх та дитячо-юнацьких шкіл м. Львова. Переможців конкурсу відзначено Подяками міського голови та подарунками.

Розроблено та розміщено брендмауер "Купуй Львівське !". Розповсюджено цінники-індикатори львівських товарів серед виробників та торгових мереж м. Львова.

Адміністрування Промоційного каталогу на офіційному сайті Львівської міської ради. Протягом 2016 року у Каталозі поновлено інформацію про 156 підприємств-виробників м. Львова.

Видано електронний журнал "Простір бізнесу", який щотижнево розсилається на промислові підприємства, громадські організації та асоціації, заклади ресторанного бізнесу з актуальною інформацією.

Супровід маркетингового проекту "Додаток для смартфонів на платформі Android "Made in Lviv". У мобільному додатку розміщено інформацію про 156 підприємств міста Львова.

Проведено якісне та кількісне соціологічне дослідження серед директорів місцевих торгових мереж та виробників товарів методом експертного інтерв’ювання, аналіз та підготовку звіту за результатами опитування мешканців.

За підтримки департаменту економічної політики, ГО "Центр жіночої перспективи" реалізовується проект міжнародної технічної допомоги "Запобігання торгівлі людьми в Україні шляхом посилення економічних можливостей представників груп ризику" (програма ОБСЄ). У рамках проекту створено "Соціальне підприємство "Рукомисли", яким організовано 22 тренінги з валяння та художньої обробки дерева.

Протягом 2016 року забезпеченосупровід компаній "Golden Tile", ПАТ "Картонно-паперова компанія", ТзОВ ДП "Сіка Футвеєр", ТОВ "Райтекс" та "Heritage Dates" щодо пошуку приміщення для відкриття підприємства у м. Львові.

Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу: ПАТ "Львівський холодокомбінат" - встановлення вуличних ліхтарів (вул. Повітряна, 2); Банк "Львів" - висадка дерев (вул. М. Кривоноса); ПП "Ющишин" - виготовлення 22 комплектів меблів для дитячої лікарні (вул. П. Орлика); ТОВ "БігБорд" - встановлення 14 павільйонів зупинок громадського транспорту; ПрАТ "Ензим" - встановлення дитячого майданчика (Шевченківський гай); ТОВ "Кормотех" - облаштування майданчика для вигулу собак (парк І. Франка); ТзОВ "Ізоляторна компанія" - встановлення підйомника для людей з особливими потребами (вул. Хуторівка, 30), ТЦ "Форум Львів" - висадка квітів до Дня незалежності України (вул. Університетська, 1), тощо.

Протягом 2016 року активно проводилась робота щодо виведення з "тіні" вже існуючих робочих місць, детінізації заробітної плати та покращення умов та оплати праці найманих працівників міста Львова. Так, відповідно до розпорядження Львівського міського голови від 06.10.2011 № 510 створена комісія з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, забезпечення повноти і своєчасності сплати податків та єдиного соціального внеску. Подібні комісії вже не перший рік працюють у місті, проводячи роботу з легалізації найманої праці, детінізації заробітної плати та погашення заборгованості з виплати заробітної плати.

Львівська міська рада та районні адміністрації провели 480 засідань районних комісій. До складу комісій входять представники районної адміністрації, ДФС у Львівській області, Пенсійного фонду, Львівського міського центру зайнятості, ГУ Держпраці у Львівській області, Об’єднання профспілок Львівщини, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та Служби посередництва та примирення у Львівській області.

Протягом 2016 року щомісячно проводиться відповідна робота з СПД, які виплачують заробітну плату менше мінімального рівня, а також СПД, які декларують високі валові доходи більше 5 млн. грн./рік, однак заробітна плата найманих працівників становить менше 1 930 грн.

У 2016 році на комісіях заслухано 220 керівників, які допустили заборгованість із виплати заробітної плати (в т. ч. повторно) та 1670 керівників підприємств з питань детінізації заробітної плати (в т. ч. при виїзних обстеженнях).

У результаті проведеної роботи було опрацьовано 1670 СПД, із яких - 962 СПД підвищили рівень середньомісячної заробітної плати до 1930 грн. (58 %), а 484 СПД підвищили заробітну плату вище 1930 грн. (29 %). Однак 224 СПД (13 %) не дотримались раніше наданих зобов’язань щодо підвищення заробітної плати або ж відмовились її підвищувати.

Ефективність роботи щодо детінізації зарплати видно по рівню середньомісячної зарплати, динаміці її росту. Так, рівень середньомісячної заробітної плати у м. Львові у грудні 2016 становив 5162,8 грн., що на 719,1 грн. або на 16,2 % більше порівняно з груднем 2015 року.

Разом з тим, Львівською міською радою проводиться відповідна робота щодо оптимізації надходжень ПДФО до міського бюджету. Так, протягом 2016 року спостерігається постійний ріст надходжень ПДФО до міського бюджету Львова. За результатами роботи у 2016 року до міського бюджету м. Львова надійшло 1969,9 млн. грн. ПДФО (темп росту 2016/2015 рр. – 152,7 %, виконання планового надходження – 100,2 %).

Слід зазначити, що спостерігається позитивна динаміка надходження ПДФО на 1-го мешканця у порівнянні з великими містами України.

Проводиться відповідна робота щодо оптимізації надходження ПДФО до міського бюджету великими платниками, які є бюджетоутворюючими платниками та загалом забезпечують майже 70 % надходження ПДФО. Зокрема, таких платників у місті 644 СПД (305 СПД бюджету та 339 СПД бізнесу), які за 2016 рік загалом сплатили 1 387,3 млн. грн. ПДФО, а темп росту у порівнянні до минулого року становив 181,6 %. Особлива увага приділяється на підприємства приватної форми власності, їх темп росту 2016/2015 рр. становив 200,6 %.

Протягом 2016 року за даними ДФС у Львівській області, у м. Львові було створено близько 9 866 робочих місць, а також 5 624 осіб протягом 2016 року зареєструвалися фізичними особами підприємцями.

Щодо заборгованості з виплати заробітної плати, то станом на 01.01.2017 загальна сума боргу по місту становила 14,7 млн. грн. Відбулося зменшення заборгованості на 2,7 млн. грн. у порівнянні із заборгованістю до аналогічного періоду 2016 року. При порівнянні співвідношення погашення заборгованості до початку 2016 року по інших містах України у м. Львові спостерігається зменшення заборгованості на 16 %.

З метою погашення заборгованості з виплати заробітної плати на підприємствах, установах та організаціях усіх рівнів розроблено план заходів погашення боргів та систематично проводяться засідання міської і районних комісій з питань погашення заборгованості з виплати заробітної плати.

Внаслідок проробленої роботи протягом 2010-2016 рр. кількість боржників зменшилася із 185 СПД до 27 СПД, також зменшилася сума заборгованості з виплати заробітної плати із 39,9 млн. грн. до 14,7 млн. грн.

Проте, складною і надалі залишається ситуація на підприємствах державної форми власності, заборгованість яких станом на 01.01.2017 становить 10,9 млн. грн. (75 % від загальної суми боргу). Ці підприємства є найбільш проблемними, оскільки займають 89 % економічно-активних підприємств. Причинами такої заборгованості є відсутність фінансування міністерствами за виконані роботи підприємств.

Щоб вплинути на дану ситуацію виконавчі органи Львівської міської ради неодноразово заслуховували керівників підприємств на засіданнях комісії з питань ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, скеровували листи в правоохоронні та контролюючі органи, звертались до Прем'єр-міністра України та до відповідних профільних міністерств з проханням посприяти у погашенні заборгованості на підприємствах державної форми власності та забезпечити їх фінансування з державного бюджету, однак ситуація залишається незмінною.

Щодо керівників підприємств, які не вчиняють дій з метою ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, скеровано 185 листів в органи прокуратури, 39 – в Головне управління Держпраці у Львівській області, 136 - у поліцію та 70 – в Державні податкові інспекції у районах м. Львова. Крім того, проведено виїзні обстеження на підприємства-боржники. У 2016 році здійснено 66 таких виїздів.
Впродовж останніх років департамент економічної політики приймає безпосередню участь у формуванні переліку об’єктів, по яких плануються капітальні вкладення з бюджету розвитку міського бюджету.

Здійснено щоденний моніторинг бази даних фінансування бюджету розвитку в розрізі головних розпорядників коштів, кодів бюджетної класифікації та підрядних організацій. Деталізація інформації про перерахунок коштів з міського бюджету та списання їх на користь підрядника дозволяє вести спостереження за цільовим використанням грошей головними розпорядниками.

Загалом, протягом 2016 року з бюджету розвитку профінансовано капітальних видатків понад 1,5 млрд. грн., зокрема на галузь освіти 141,3 млн. грн., охорони здоров'я 72,1 млн. грн., дорожню інфраструктуру міста 539,6 млн. грн.

Взято участь у конкурсі інвестиційних програм (проектів), які були реалізовані у 2016 році за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку. Подано 8 проектів, з яких проект "Реконструкція відділення невідкладної допомоги комунальної 8-ї міської клінічної лікарні м. Львова на вул. Навроцького, 23", пройшов регіональний відбір та був затверджений державною комісією, в результаті отримано співфінансування в сумі 2,56 млн. грн.


У 2016 році здійснено аналіз та моніторинг виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку м. Львова на 2014-2016 роки. Основним завданням реалізації Програми – підвищення добробуту населення, вирішення соціальних та соціально-економічних проблем мешканців міста, досягнення економічного зростання на основі власного потенціалу, посилення інвестиційної та інноваційної активності, забезпечення належного функціонування інженерно-транспортної та комунальної інфраструктури міста.

Так, у 2016 році основними досягненнями були:

- облаштовано 13 нових громадських просторів;

- будівництво трамвайної колії та запуск низькопідлогових трамваїв на Сихів;

- проведено закупівлю 55 низькопідлогових автобусів та 7 нових низькопідлогових трамвайних вагонів "Електрон";

- облаштовано 52 зупинки громадського транспорту новими павільйонами;

- реалізовано проект "Електронна реєстратура" у комунальній 4-й міській поліклініці;

- придбано 130 одиниць обладнання і медичної апаратури;

- підтримка учасників АТО з міського бюджету надано допомог, пільг та компенсацій в сумі 25,1 млн. грн.;

- придбано 9 квартир для учасників АТО, які втратили функціональні можливості нижніх кінцівок;

- через систему електронних державних закупівель "Prozorro" здійснено 627 допорогових закупівель на суму 69,66 млн. грн., (економія 12,56 млн. грн.) та проведено 740 процедур державних закупівель на суму 1 835,5 млн. грн., (економія 117,8 млн. грн.);

- впроваджено "Пілотний проект "Шкільне підприємництво" для учнів 9-10 класів 12 львівських шкіл Сихівського району (80 учасників);

- відкрито інтернет-портал "Особистий кабінет мешканця";

- облаштовано сучасними кабінетами фізики 22 школи міста (мультитач-панелі з вмонтованими комп’ютерами);

- виконано реставрацію та консервацію стін руїн синагоги "Турей Загав";

- реалізовано програму "Відкриті кубки м. Львова", в якій надано фінансову підтримку на співфінансування спортивно-масових заходів у розмірі до 150,00 тис. грн. на кожен захід спортивним федераціям м. Львова та Львівської області.

Надходження від єдиного податку становили 566,4 млн. грн. (середньомісячні на 1 мешканця 748,3 грн.), відтак, місто Львів займає першу позицію як в абсолютних величинах, так і по темпу росту відносно 2015 року.

У 2007 році розпочато формування бази збору-перерахунку коштів за ЖКП і щорічно відбувається її наповнення. Аналізуючи тенденції 2016 року щодо збору-перерахунку коштів за житлово-комунальні послуги, слід зазначити, що місто забезпечило 100 і більше відсотків збору коштів за житлово-комунальні послуги.

Протягом 2016 року здійснено щоденне адміністрування ВІ-системи, створення нових звітів та вдосконалення існуючих. Проведено навчання працівників районних адміністрацій по роботі з ВІ-системою.

Забезпечено надходження коштів від пайових внесків до міського бюджетув сумі 92,8 млн. грн.

У 2016 році проводилась робота з інвесторами (замовниками, забудовниками) щодо:

- розрахунку розмірів пайового внеску у створенні та розвитку інфраструктури (відповідно до ухвали від 03.04.2008 № 1697);

- укладення договорів про пайову участь з замовниками (відповідно до ухвали від 03.04.2008 № 1697);

- відслідковування виконання умов договорів про пайову участь;

- передача матеріалів інвесторів-боржників в прокуратуру та юридичне управління міської ради для забезпечення виконання договірних зобов’язань.

Було укладено 322 договорів про пайову участь на загальну суму 73 млн. грн. та забезпечено надходжень міського бюджету від пайової участі в сумі 92,8 млн. грн.

З метою забезпечення прозорої та обгрунтованої тарифно-цінової політики було проведено аналіз та регулювання тарифів на послуги, які надають львівські комунальні підприємства, а також інші суб’єкти господарювання. За результатами 2016 року було проаналізовано та погоджено понад 210 тарифів на роботи та послуги (тарифи на теплопостачання, на утримання будинків та прибудинкових територій, на вивезення побутових відходів, тарифи на послуги, які надають ЛКП "Ратуша-сервіс", ЛКП "МЦІТ", ЛКП "Виробничо-реставраційний комбінат обрядових послуг" тощо).

Здійснювалось опрацювання звернень заявників щодо надання пільг зі сплати податків, зборів, а також інших платежів до міського бюджету. У 2016 році було підготовлено, попередньо погоджено з профільними депутатськими комісіями та винесено на засідання ради:

- 8 ухвал щодо списання заборгованості громадських організацій зі сплати за користування нежитловими приміщеннями;

- 12 ухвал щодо звільнення забудовників від сплати пайового внеску;

- 10 ухвал щодо звільнення від сплати місцевих податків, зборів, а також інших платежів до міського бюджету.

Було підготовлено та винесено на розгляд ради 6 проектів ухвал щодо регулювання ставок місцевих податків та зборів, а також розробки порядків нарахування та сплати цих податків та зборів.

Здійснювались виїзди та обстеження понад 20 проектованих майданчиків для паркування. За результатами обстежень проектованих майданчиків на звернення заявників було винесено на розгляд ради 6 проектів ухвал. Проводився аналіз доцільності підвищення розмірів граничної плати за паркування транспортних засобів та збору за місця для паркування. За результатами аналізу було винесено на розгляд ради відповідні ухвали.

Було розроблено та винесено на розгляд виконкому нове "Положення про регламентований заїзд на територію пішохідної зони центральної частини м. Львова", відповідно до якого здійснюється видача перепусток та стягується плата за обслуговування системи в’їзду/виїзду. Завдяки цьому положенню:

- зменшено кількість транспортних засобів, що безпідставно заїжджають на територію пішохідної зони;

- скорочено тривалість перебування в межах пішохідної зони транспортних засобів суб’єктів господарювання та визначено чіткі часові обмеження для їх в’їзду на територію пішохідної зони;

- здійснюється часткове відшкодування витрат, пов’язаних з експлуатацією системи болардів, системи автоматичного читання номерів автомобілів, витрат на зарплату працівників, що здійснюють обслуговування цих систем, а також інших пов’язаних витрат.

Здійснювалась робота над економічним блоком питань, пов’язаних з вивезенням побутових відходів. У 2016 році було:

- винесено на розгляд виконкому проекти рішень щодо затвердження граничної вартості додаткового пробігу, пов’язаного з вивезенням ТПВ;

- розроблено та винесено на розгляд ради "Програму забезпечення вивезення та захоронення побутових відходів", відповідно до якої проводиться відшкодування перевізникам за вивезення ТПВ на віддалені полігони;

- проведено необхідні розрахунки самоокупності проекту будівництва сміттєпереробного заводу та рекультивації Грибовицького сміттєзвалища для отримання позики в міжнародної фінансової організації.

Додатково здійснювалась робота щодо супроводу інфраструктурних проектів в частині проведення економічних розрахунків, зокрема підготовлено техніко-економічні обгрунтування та розрахунки самоокупності для реалізації проектів реконструкції доріг, прокладання тролейбусної мережі.


З метою забезпечення сталого енергоощадного розвитку та раціонального використання енергоресурсів у місті здійснюється моніторинг споживання енергоресурсів у бюджетній сфері.

1. Встановлення та контроль за дотриманням лімітів споживання енергоносіїв усіх бюджетних установ в розрізі місяців.

У порівнянні до встановленого ліміту за результатами 2016 року загалом по місту досягнуто економії споживання електроенергії 1 553,773 тис.кВт*год, теплової енергії – 14 779 Гкал, газу - 426,442 тис.м³, холодної води -90,299 тис.м³, гарячої води - 16,953 тис.м³ і 1763 Гкал.

Загальна економія споживання енергоносіїв за 2016 рік з врахуванням росту тарифів на енергоносії становить 41,9 млн. грн.

Протягом 2016 року тарифи на енергоресурси змінилися так: електроенергія - + 23,9 %; теплова енергія - 15,9 % (ЛТЕ), - 15,6 % (ЗТЕ); газ - +13,1 %; гаряча вода, куб. м - 12,4 % (ЛТЕ), - 12,5 % (ЗТЕ); гаряча вода, Гкал - 13,6 %.

У 2016 році було сформовано нові варіанти звітів для можливості більш точного аналізу споживання енергоресурсів та виявлення аномалій та проблемних установ у напрямі енергозбереження. Здійснено капітальні видатки на заходи з енергозбереження з врахуванням отриманого оптимального економічного та екологічного ефекту.

Департаментом економічної політики було взято участь у міжнародних проектах та проведено інформаційно-просвітницьку кампанію.

1. Участь у проекті USAID "МЕР" (муніципальна енергетична реформа в Україні).

Підготовлено техніко-економічне обґрунтування по обраних об’єктах. З міського бюджету виділено 500 тис. грн. для реконструкції системи опалення із встановленням теплових помп для ДНЗ № 14 на вул. Новознесенській, 42.

Місто Львів обрано асоційованим партнером Проекту USAID "МЕР". В рамках цього Проекту місто зобов’язалося надавати інформаційну та консультативну підтримку іншим містам України щодо проблем та шляхів покращення енергозбереження в Україні. Для реалізації цього завдання в швидкісних поїздах Інтерсіті розміщено соціальні ролики про щоденні кроки з покращення енергозбереження.

2. Європейський Союз "Угода мерів – європейська ініціатива для захисту клімату".

В рамках Угоди мерів м. Львів зобов’язалося щорічно проводити Дні енергії. 22 квітня 2016 року у рамках Міжнародного дня Землі у Парку культури та відпочинку ім. Б. Хмельницького проведено низку заходів у рамках цієї ініціативи, а саме:

- експерти Проекту USAID "Муніципальна енергетична реформа" в інформаційному кіоску надавали корисну інформацію мешканцям та гостям міста про ефективне використання енергоресурсів;

- учні школи-ліцею "Оріяна" - переможці проекту "Школа Енергії" виступили з флеш-мобом та виставою про енергозбереження, а також розповідали про те як економити енергоресурси та роздавали листівки власного виготовлення;

- проект USAID "Муніципальна енергетична реформа" та школа "Надія" провели майстер-класи з виготовлення вітрячків та машинок на сонячних батареях;

- для наймолодших відвідувачів проводились конкурс малюнків на асфальті, вікторини та загадки;

- діти-учасники конкурсу з виготовлення енергоефективного обладнання представили свої макети та розповіли про принцип їх роботи.

Результатом є популяризація ідей з енергозбереження, підвищення обізнаності та компетентності мешканців у питаннях раціонального використання енергоресурсів.

3. В рамках Угоди мерів підготовлено інформацію для проведення енергетичної сертифікації усіх бюджетних будівель за методологією кампанії Display відповідно до величини споживання у 2015 році. В результаті цих заходів була підвищена обізнаність та компетенція працівників і відвідувачів бюджетних будівель у питаннях раціонального використання енергоресурсів. Цей моніторинг дає змогу оцінити рівень споживання установою енергетичних ресурсів, а також обсяг викидів вуглекислого газу.

4. Участь загальноосвітніх шкіл м. Львова у проекті "Школа енергії" Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) ГмбХ. Проект НВК школи-ліцей "Оріяна" обрано одним з 20 найкращих в Україні. Експертами Проекту проведено навчання для вчителів та учнів щодо підвищення енергоефективності школи. Учні школи отримали набір інструментів для вимірювання енергії з інструкціями щодо їх використання. Результатом є покращення обізнаності учнів та працівників школи з питаннями енергозбереження; розповсюджено інформацію про енергетичну політику міста серед персоналу, учнів та батьків, проведено роботу над формуванням ощадливого ставлення до енерговикористання серед учнів шляхом введення в навчальний процес тематичних уроків, проведено загальноосвітні заходи та участь у міських Днях Енергії.

5. Участь у Весняному будівельному Форумі та IX спеціалізованій виставці "Тепло. Вода. Повітря 2016". Для мешканців м. Львова та завгоспів бюджетних установ проведено ряд семінарів у приміщенні Палацу спорту "Україна" із залученням експертів з енергозберігаючих технологій та науковцями у сфері енергозбереження.

6. Обмін досвідом на національному та міжнародному рівні з питань раціонального використання енергоресурсів. Організовано та прийнято участь у 20 робочих зустрічах, 12 навчальних семінарах, 6 ознайомчих поїздках. Львів представлено на міжнародній та національній арені як прогресивне місто у сфері енергозбереження та раціонального використання ресурсів. Представлено систему щоденного моніторингу споживання енергоресурсів, яку на Конкурсі проектних ідей від Інституту менеджменту у м. Мангайм (Німеччина) визнано однією з кращих проектних ідей.

7. Проект "Район зелених технологій" (співпраця з м. Фрайбург). 21 грудня 2016 року була оформлена заявка містом-партнером (м.Фрайбург) на конкурсний відбір "Швидкий стартовий пакет Україна". Відбулися перші робочі візити експертів до міста Львова (05 – 08.02.2017), проведено огляд кварталу Рясне. На даний час відбувається збір та систематизація інформації на запит німецьких експертів.

8. Залучення інтегрованого СІМ-експерта в штат ЛКП "Львівсвітло" в рамках проекту GIZ. Впроваджено експерта у штат ЛКП "Львівсвітло" з метою координації енергоефективних проектів у місті, відкрито нові можливості м. Львова для міжнародної співпраці у сфері енергозбереження та ефективного використання ресурсів. Проведено зустріч з представниками проекту щодо кваліфікаційних вимог до інтегрованого експерта. Погоджено проект договору про співпрацю.

9. Програма відшкодування кредитних коштів фізичним особам на впровадження енергозберігаючих заходів. Розроблено "Програму відшкодування частини кредитів, отриманих фізичними особами на впровадження заходів з енергозбереження, реконструкції і модернізації житлових квартир та малоквартирних будинків у м. Львові на 2017-2020 роки ("Енергоефективна оселя")".
Протягом 2016 року надійшло 998 звернень на отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами, встановлення пріоритетів на місця розташування рекламних засобів, внесення змін в дозволи, продовження, переоформлення дозволів у зв’язку із зміною власника рекламних конструкцій, скасування дозволів та інше. За цей період видано 17 наказів про встановлення пріоритетів на надання 47 дозволів на розміщення зовнішньої реклами. Відбулося 50 засідань робочої групи з попереднього розгляду документів поданих на отримання дозволу для розміщення реклами та погодження проектів вивісок. Розглянуто 2475 проектів розміщення реклами та погодження вивісок.

Підготовлено 68 проектів рішень виконавчого комітету: 51 проект рішення про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами; 14 проектів рішень про скасування дозволів; 2 проекти рішень про внесення змін додозволів.

Прийняті рішення виконавчим комітетом, зокрема: 35 рішень про видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами. На підставі рішень виконавчого комітету зареєстровано та видано 84 дозволи на розміщення зовнішньої реклами у місті Львові; 14 рішень про скасування 23 дозволів; 2 рішення про внесення змін в 2 дозволи.

Видано 34 накази департаменту економічної політики про втрату чинності 885 дозволів на розміщення зовнішньої реклами. Надано 2499 вимог про усунення порушень про рекламу та 1214 подань в управління у справах захисту прав споживачів про накладення штрафів. Видано 90 наказів департаменту економічної політики про демонтаж 2893 самовільно встановлених конструкцій зовнішньої реклами.


У 2016 році відкрито 153 об’єкти торгівлі та ресторанного господарства та 7 об’єктів сфери побутового обслуговування. Відповідно до нормативних документів міської ради департаментом економічної політики було погоджено 170 режимів роботи стаціонарним об’єктам торгівлі, побуту та ресторанного господарства (з них ресторанного господарства - 105, магазинів - 39, супермаркетів – 13, торгівельний центр - 1 , аптек – 5, сфери побутового обслуговування – 7).

Видано 897 листів-погоджень на одноразову торгівлю під час проведення святкових акцій та виставок-ярмарків: Свято пампуха, Свято шоколаду, Свято сиру і вина, свято "На каву до Львова", свято "День матері", свято "Великдень в Гаю", свято "Казка в гаю", "Сніданковий ярмарок", фестиваль вуличної їжі, міжнародний фестиваль Єврейської музики "Львів КлезФест", виставка-ярмарок "Львівський товаровиробник", "Шкільний ярмарок", Великодній та різдвяний ярмарки, "Дитячий форум у м. Львові", міжнародна стоматологічна виставка "Дентал-Україна", Всеукраїнська виставка Стиль-2016", ювелірна виставка-ярмарок "Еліт ЕКСПО-2016", виставка "Імідж краси", виставка "Дитячий світ", святкування Дня м. Львова, святкування Дня Незалежності, міжнародний джазовий фестиваль "Альфа-джаз фестиваль", міжнародний етно-джазовий фестиваль "Флюгери Львова", Міжнародний книжковий форум видавців у Львові.

Вперше організовано та проведено відкриті конкурси на найкращий проект облаштування та функціонування Великоднього та Різдвяного ярмарків. Організатором до участі в ярмарку було залучено 160 підприємств та організацій з м. Львова та областей України, до бюджету надійшло 114,3 тис. грн.

У 2016 році надійшло 148 скарг мешканців, звернень контролюючих та правоохоронних органів, за результатами розгляду яких обстежено 63 об’єкти торгівлі та заклади ресторанного господарства на предмет дотримання чинного законодавства. При розгляді 43 скарг мешканців, з метою врегулювання проблемних питань, висвітлених у скаргах, а саме порушення режиму роботи, громадського порядку, надходження шуму від роботи закладів ресторанного господарства, організовано та проведено зустрічі з мешканцями будинків, у яких розміщені заклади. Обмежено режими роботи 19 закладам ресторанного господарства. Скеровано 39 подань у правоохоронні органи для притягнення СПД – порушників до адміністративної відповідальності.

На виконання рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 20.12.2010 № 1768 "Про заборону роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (окрім безалкогольного)", протягом 2016 року спільно з районними відділами поліції та районними адміністраціями проведено 222 рейди, за результатами яких складено 198 протоколів про адміністративне правопорушення за продаж алкогольних напоїв після 22.00 год., а на порушників накладено штрафних санкцій у розмірі 132 тис. грн.

Водночас спільно з ДФС у Львівській області та районними адміністраціями проведена робота щодо відпрацювання суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію алкогольних напоїв без видачі чеків та, відповідно, без сплати акцизного податку роздрібної торгівлі підакцизних товарів, за результатами якої виявлено 35 фактів порушень встановленого порядку та скеровано в ДФС у Львівській області для опрацювання та вжиття заходів. Відтак, надходження акцизного податку до міського бюджету з роздрібного продажу підакцизних товарів за 2016 рік збільшилось на 154,4 % у порівнянні з 2015 роком.

Окрім цього, спільно з ДФС у Львівській області проведено перевірки об’єктів, які здійснюють реалізацію алкогольних напоїв, щодо наявності ліцензії на право здійснення торгівлі алкогольними напоями, за результатами яких виявлено 14 об’єктів торгівлі, у яких відсутні ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та накладено на порушників 255,2 тис. грн. штрафних санкцій.

Продовжено роботу щодо дотримання вимог ЗУ "Про заборону грального бізнесу в Україні". Спільно з районними адміністраціями здійснено 24 обстеження щодо виявлення закладів державних лотерей, за результатами яких скеровано листи до ГУ Національної поліції у Львівській області та Управління захисту економіки у Львівській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України щодо здійснення перевірки виявлених об’єктів на предмет законності функціонування закладів. На засідання IV Всеукраїнського форуму місцевого самоврядування, який відбувся 7-8 квітня 2016 року у м. Львові, подані пропозиції щодо внесення змін до Закону України "Про державні лотереї в Україні" в частині врегулювання питання видачі ліцензій на випуск та проведення лотерей та вимог до розміщення закладів державної лотереї. Станом на 31.12.2016 у м.Львові функціонувало 78 таких закладів.

З метою впорядкування торгівлі на ринках м. Львова проведено паспортизацію об’єктів ринкового господарства. За результатами зустрічей з керівниками ринків створено 200 додаткових торгівельних місць для реалізації селянами власної сільськогосподарської продукції і плодоовочевої продукції, вирощеної на присадибних ділянках; проводились тематичні ярмарки до Різвяних та Великодній свят; забезпечено припинення несанкціонованої торгівлі на прилеглих до ринків територіях, зокрема біля ринків "Добробут", "Привокзальний ринок", "Стрийський ринок", "Винниківський ринок".

З метою ліквідації стихійної торгівлі в районних адміністраціях за участю представників районних адміністрацій, відділу поліції м. Львова ГУ НП у Львівській області, ЛКП "Муніципальна дружина" проведено 48 нарад щодо координації дій по недопущенню несанкціонованої торгівлі ліквідації стихійної торгівлі на території міста. Протягом 2016 року здійснено 1658 рейдів у місцях поширення стихійної торгівлі, складено 307 протоколів про адміністративне правопорушення, які скеровано до суду та адміністративні комісії при районних адміністраціях.

Ліквідована стихійна торгівля за адресами: пл. Різні, пл. Галицька, вул. С. Петлюри, 2, вул. Є. Патона, 2/4, вул. Личаківська-Тракт Глинянський, вул. М. Драгана, вул. І. Кавалерідзе, 2, пл. М. Кропивницького, вул. Городоцька.

Вперше організовано та проведено відкритий конкурс - аукціон з визначення орендаря місць для сезонної торгівлі баштанними культурами. За результатами - в бюджет міста додатково надійшло 122,7 тис. грн.

З метою забезпечення відкритості та прозорості процедури визначення орендарів конструктивних елементів благоустрою для розміщення тимчасових споруд чи/або пересувних тимчасових споруд, розвитку конкуренції, обмеження монополізму, залучення найширшого кола учасників (юридичних і фізичних осіб) незалежно від форм власності до формування високоякісного естетичного міського середовища та отримання максимального доходу шляхом передачі в оренду конструктивних елементів благоустрою підготовлено ухвалу міської від 20.10.2016 №1113 "Про затвердження Положення про підготовку, організацію, проведення аукціону на оформлення права на оренду окремих конструктивних елементів благоустрою для розміщення тимчасових споруд".

На виконання проекту "Плану основних заходів цивільного захисту України на 2017 рік" відпрацьовано документацію спеціалізованої служби торгівлі і харчування та служби матеріального забезпечення. Укладено договори з 13 суб’єктами підприємницької діяльності про забезпечення населення продуктами харчуванням та непродовольчими товарами у разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації на території м. Львова.
З метою забезпечення прозорості та відкритості закупівель, економії бюджетних витрат, розширення реальної конкуренції при здійсненні закупівель 13.01.2016 виконавчим комітетом Львівської міської ради прийнято рішення № 13 "Про здійснення електронних закупівель у м. Львові", згідно з яким закупівлі товарів і послуг від 50 тис. грн., які здійснюються за кошти бюджету м. Львова та кошти львівських комунальних підприємств повинні бути проведені у системі електронних державних закупівель Prozorro (htpp://prozorro.gov.ua).

У січні 2016 року проведено прес-конференції щодо прийняття цього рішення та запрошення усіх охочих на навчання щодо здійснення закупівель через електронну систему. Відтак, протягом січня - серпня разом із представниками Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та представниками 6 електронних майданчиків організовано 28 навчальних семінарів - тренінгів для представників бізнесу, розпорядників коштів міського бюджету та комунальних підприємств міста. Навчання пройшли 898 представників виконавчих органів та 334 представників бізнесу. За результатами навчання було зареєстровано в системі Prozorro 326 розпорядників коштів міського бюджету і комунальних підприємств та здійснено 627 допорогових закупівель на загальну суму 69,66 млн. грн., що дозволило зекономити 12,56 млн. грн. бюджетних коштів.

Для забезпечення безперебійного постачання теплової енергії, газу, води та електричної енергії у комунальні заклади та установи м. Львова, розроблено та розіслано розпорядникам коштів взірці документів для проведення переговорної процедури для потреб 2016 року. За результатами співпраці було проведено 95 закупівель на постачання теплової енергії, 19 закупівель природного газу, 37 закупівель електричної енергії та 9 закупівель на водопостачання і водовідведення. Також здійснено супровід 54 закупівель послуг їдалень та 86 закупівель продуктів харчування для закладів освіти. Були проведені наради із питань закупівель підручників для учнів 4-7 класів та надано супровід відділам освіти у проведенні 57 переговорних процедур закупівель.

Окрім цього, сектором тендерних закупівель протягом 2016 року надавалася методологічна та практична допомога розпорядникам коштів: робота з веб-порталом, оформлення документів, планування закупівель, розроблення документацій, оприлюдння оголошень, повідомлень, протоколів та звітів на веб-порталі "Державні закупівлі", реєстрація у системі Prozorro, здійснення електронних закупівель. Проводився моніторинг веб-порталу "Державні закупівлі", відстеження та систематизація інформації про закупівлі за кошти міського бюджету м. Львова та кошти львівських комунальних підприємств; моніторинг та аналіз державних, публічних та електронних закупівель.

Для проінформованості громадськості, збільшення конкуренції відповідно і збільшення економії державних коштів, сектором тендерних закупівель щоденно здійснювалось оприлюднення інформації про здійснення державних закупівель та конкурсів. Протягом 2016 року на веб-сторінці міської ради (www.city-adm.lviv.ua) в розділі "Тендери" оприлюднено: 319 річних планів (із змінами), 160 додатків до річних планів (із змінами), 532 оголошень про початок проведення закупівлі, 532 документацій конкурсних торгів, 451 протоколів розкриття, 335 інформацій про відхилення пропозицій конкурсних торгів, 456 повідомлень про акцепт пропозиції конкурсних торгів, 595 оголошень про результати проведення закупівлі, 293 звітів про результати проведення закупівлі, 36 повідомлень про внесення змін до договору, 20 звітів про виконання договору, 7 запрошень на конкурси, 7 оголошень про результати проведення конкурсу.
Аналіз діяльності львівських комунальних підприємств:

1. Щоквартально, на протязі року, під час засідань комісій з розгляду основних показників фінансово-господарської діяльності, проводилася оцінка діяльності ЛКП за такими критеріями: результати господарювання; економічна ефективність виробництва; ефективність використання коштів; використання виробничого потенціалу; стан розрахунків з покупцями та постачальниками; розмір оплати праці тощо. Метою проведення комісій є оптимізація діяльності ЛКП в умовах сучасного економічного стану, покращення фінансово-господарських показників підприємств, досягнення беззбиткової діяльності та конкурентоспроможності ЛКП шляхом підвищення якості послуг, збільшення їх видів, скорочення кількості дотаційних підприємств.

2. Супровід роботи ЛКП, що обслуговують житловий фонд в програмі: "1С Бухгалтерія", Нарахування комунальних платежів: наповнення баз даних-довідників; щомісячний аналіз правильності ведення рахунків бухгалтерського обліку; щомісячний аналіз спрямування коштів в ремонт житлового фонду; щоквартальна підготовка інформаційно-аналітичних матеріалів на засідання комісії з розгляду основних показників діяльності ЛКП; щомісячна розробка та контроль за виконанням "Алгоритму проведення нарахувань ЖКП, пільг, субсидій за єдиним стандартом" для ЛКП, що обслуговують житловий фонд, ЛКП виробників послуг, підприємств-постачальників та служб міста; контроль за нарахуваннями, обсягами вивезених та утилізованих побутових відходів; аналіз рівня збору та перерахунку коштів за ЖКП.

3. Забезпечення ефективної роботи Єдиного розрахункового центру. Прийнято участь у вдосконаленні роботи Інтернет - ресурсу "Портал споживачів комунальних послуг" - сервіс, користуючись яким, мешканець може: провести оплату за житлово-комунальні послуги засобами он-лайн в будь-який час доби; вносити покази квартирних приладів обліку води, газу; формувати звіти по складових вартості кожної з послуг; переглядати нарахування та оплати за конкретний період по власному особовому рахунку; отримати детальну інформацію про обслуговуючі організації - ЛКП, ЛМКП "Львівводоканал", ПАТ "Львівгаз", відділення банків та терміналів, в яких можна здійснити оплату за комунальні послуги у місті Львові; переглядати та сплачувати рахунки за іншими адресами (до прикладу, рахунки батьків тощо).

Спільно з ЛКП, що обслуговують житловий фонд проведено інформаційну кампанію, спрямовану на популяризацію Порталу серед мешканців міста Львова. Спільно з користувачами проводилося покращення інтерфейсу, інструментаріїв Порталу, виявлено та усунено ряд неточностей роботи. Cтатистика реєстрацій на "ІнфоЛьвів" показує щорічне збільшення користувачів інтернет Порталів - станом на 07.02.2017 зареєстровано 3862 користувачі.

Працівники управління економіки у 2016 році: отримали сертифікати про завершення навчання по програмі управлінського розвитку "Public Managment" Школи управління Українського Католицького університету; пройшли навчання та отримано сертифікати по міжнародній програмі "Права громади – як основа місцевого самоврядування". Навчання проведено за кошти Міжнародного центру з питань місцевої демократії (ICLD, Швеція); взяли участь у міжнародному проекті "Професіоналізація та стабілізація енергетичного менеджменту в Україні" за кошти Міністерства закордонних справ Німеччини.


Управління комунальної власності. У 2016 році управлінням комунальної власності забезпечено фактичні надходження до міського бюджету в загальній сумі 109 861,7 тис. грн., котра включає: 65 810,1 тис. грн. - від приватизації нежитлових приміщень; 38 379,5 тис. грн. - від орендної плати нежитлових приміщень; 1 314,7 тис. грн. - від оренди цілісних майнових комплексів; 4 358,0 тис. грн. - від оренди окремих конструктивних елементів. Також забезпечено фактичні надходження до державного бюджету в сумі 23 787,3 тис. грн.

Протягом 2016 року:

1. Підготовлено накази щодо продовження договорів оренди та внесення змін до наказів: по 495 об'єктах, 38 наказів по суборенді та 38 наказів щодо укладення договору оренди за результатами проведення конкурсів.

2. Підготовлено 165 проектів ухвал щодо надання в оренду нежитлових приміщень.

3. Підготовлено та проведено 10 конкурсних комісій на право оренди майна територіальної громади м. Львова.

4. Підготовлено та проведено 25 комісій з підготовки пропозицій для надання в оренду майна територіальної громади м. Львова.

5. Підготовлено 23 публікацій в газеті про намір передачі в оренду та проведення комерційних та некомерційних конкурсів.

6. Укладено договорів оренди нерухомого майна – 446.

7. Укладено договорів на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності – 515.

8. Проведено 11 аукціонів з продажу об’єктів нерухомості комунального майна м. Львова. Укладено 11 договорів купівлі-продажу нерухомого майна з аукціону на суму 33 443 370,00 грн. (з ПДВ). Площа об’єктів, відчужених способом аукціону, 858,0 кв.м.

9. Укладено 73 договори купівлі-продажу способом викупу на суму 59 630 035,00 грн. Площа об’єктів, відчужених способом викупу - 5 032,60 кв.м. Разом укладено 84 договори купівлі-продажу нерухомого майна територіальної громади м. Львова на суму 93 073 405,00 грн. (з ПДВ), загальна площа приватизованих об’єктів - 5 890,60 кв.м.

10. Підготовлено та подано на реєстрацію права комунальної власності документи на 720 об'єктів нерухомості.

11. Забезпечено реєстрацію права комунальної власності на 693 об'єкти нерухомості.

12. Отримано в БТІ: технічної документації на 854 об'єкти нерухомості, довідок на 903 об'єкти нерухомості.

13. Подано на зняття судових обтяжень 64 заяви та по 59 об’єктах нерухомого майна знято обтяження.
Забезпечено проведення незалежної оцінки та рецензування звітів по 463 об’єктах нерухомого майна, в т. ч. по 342 об’єктах з метою оформлення договорів оренди (з них 56 – для надання в оренду конкурсним способом) та по 121 з метою приватизації майна (з них 51 – для приватизації способом продажу на конкурсі та аукціоні), що співставно з даними за 2015 рік. Загальна площа оцінених об’єктів складає 33,76 тис. кв. м, загальна оціночна вартість 483 877 тис. грн. в т. ч. ПДВ.

З метою проведення незалежної оцінки об’єктів, що належать до пам’яток культурної спадщини, забезпечено виготовлення 29 актів технічного стану пам’яток архітектури. Організовано 19 конкурсів з відбору суб’єктів оціночної діяльності на право проведення оцінки комунального майна по 123 об’єктах приватизації та 60 об’єктах оренди.

Ринок комерційної нерухомості у 2016 році не зазнав суттєвих змін, порівняно з 2015 роком. Рівень оціночної вартості метра квадратного як об’єктів оренди, так і об’єктів приватизації незалежно від їх розміщення у 2016 році зріс на 4 % (13 726 грн./кв. м в т. ч. ПДВ – у 2015 році, 14 334 грн./кв. м – у 2016).


Каталог: lmrdownloads
lmrdownloads -> Інформація про підсумки виконання у 2013 році Програми соціально-економічного та культурного розвитку м. Львова на 2011-2013 роки Львів комфортне місто для мешканців
lmrdownloads -> Звіт виконавчих органів міської ради про роботу у 2013 році Департамент фінансової політики
lmrdownloads -> Звіт департаменту гуманітарної політики за 201 4 р
lmrdownloads -> Пріоритетні (стратегічні) проекти розвитку на 2014-2016 роки
lmrdownloads -> Комплексна підтримка учасників ато пріоритети
lmrdownloads -> Програма майстер-класів «Території дитячого дозвілля» в рамках V виставки-ярмарку «Дитячий світ»
lmrdownloads -> Програма роботи виставки 27 листопада, четвер 11: 00

Скачати 391.48 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка