Звуки [ р], [ р’]. Позначення їх літерою р р



Дата конвертації20.11.2018
Розмір60 Kb.
ТЕМА: Звуки [ р], [ р’] . Позначення їх літерою Р р ( «ер»).
Мета: Ознайомити учнів з артикуляцією нових звуків; розвивати вміння ро-

бити звуковий та звуко –буквений аналіз слів; учити читати нову

літеру в складах, словах, реченнях; розвивати пам’ять, творчі здібності;

збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, рідного

краю.
Обладнання: таблиці, набор «Абетка», картки – фішки для звукового аналізу

слів, предметні малюнки, райдужна квітка, малюнок райдуги, пошукові

таблиці для читання; комп’ютерна презентація (райдуга).
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Форма уроку: урок – подорож.
Методи: «Мікрофон», «Склади квітку».
Хід уроку
I. Організаційний момент.

- готовність до уроку

- створення емоційного настрою уроку


Всі почули ви дзвінок

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався

До уроку готувався.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо.



Красиво читаємо!

Чітко відповідаємо!

Мовлення розвиваємо!
II. Актуалізація опорних знань.

  • Діти сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні ми з вами будемо подорожувати. Помічницею нашою під час подорожі буде «Чарівна квітка».

Букв вже вивчено чимало

Час згадати їх усі.


  1. Гра «Назви букви».

- Я вам показую букву, ви називаєте її і промовляєте звук.

Ми підійшли до будиночку голосних. Чому голосні звуки живуть тут?(бо вони співаються,ще ми кажемо що ці звуки артисти).

Рухаємось далі. Хто живе тут? Приголосні звуки. Чому вони приголосні?( при вимові їх повітря зустрічає перешкоду, і вони не співаються).


  • Скоромовки на вивчені звуки. [к] [л] [в ] [ м]

к- Клює курка крупку.

Крупка дрібненька, курка рябенька.



л- Лиска лащить лисеня,

А лосина – лосеня.

Лев ласкаво лапою

Левеня поляпує.



в- Водовоз віз воду з водопроводу.

м- Міла митися не вміла

Міла мило з рук не змила.



Висновок: Ми повторили всі вивчені букви і готові подорожувати далі.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Наша квіточка підняла очі на небо і побачила: що саме вам допоможе загадка.

Понад річкою місток

Виріс із семи стрічок

Та по ньому не піду,

Бо ще в воду упаду (Веселка) Слайд 1


  • Діти , що побачила наша квітка? (Веселку)

  • А , що таке веселка?

Веселка - це дуже красиве явище природи.

  • Де вона живе?

В темнім, темнім царстві

Між хмаринок та дощів

Там живе веселка красна

Для дорослих і малих.



  • А скільки веселка має кольорів? (рахуємо 7).

  • Які кольори має веселка? ( називаємо ).

  • Як запам’ятати ці кольори? Слайд 2



Треба знати такий вислів:
Чарівниця осінь жар-птицю зазиває

Бабин сад фарбувати.


  • А квіточка наша просить щоб ми її зафарбували у кольори Веселки.

  • Як по іншому називається Веселка?(Райдуга)

  • А який перший звук чуємо? (звук [ р] ).


IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Райдуга нам приносить новий звук [ р] . От же ми сьогодні на уроці будемо подорожувати з цим звуком.
V. Вивчення нового матеріалу.


  • Наша квіточка хоче стати райдужною і мати 7 кольорів. Для того ,щоб вона отримала перший колір нам треба, чітко промовити звук [ р].




  1. Артикуляція звука [ р].

Під час вимови звука [ р] кінчик язика піднятий вверх, напружений і вібрує. Цей звук приголосний. В схемі позначається рисочкою.

Виконуємо вправу:

Котик -«мур» Собака -« рррррр»

Всі навчилися. Чудово!


2. Гра « Впіймай звук» [ р] [ р]

Хлопками спіймати звук.



СКОРОМОВКА

Роман хотів спіймати рака в жменю,

Та хитрий рак заліз йому в кишеню.

(Роман , рак , хитрий.) 1червоний колір!



Червонийсимвол активності.

  • Даруємо перший колір квіточці!



3.Звуковий – аналіз слова. Робота в парах.
РАЙДУГА

  • Назвіть звуки послідовно.

  • Вимовити слово складами

  • Вимовити слово з наголосом.

Райдуга квіточці дарує ще один колір 2оранжевий колір!

Оранжевий – символ творчості.
4. Гра «Назви словечка зі звуками [ р] [ р’].

(річка, родина, ручка, рушник, радість….)
5. Гра «Хто де заховався»

(називати де заховався звук [ р] на початку,в середині ,чи кінці слова)



РАК СОРОКА ТИГР КРОЛИК ГРАК

6. Ознайомлення учнів із буквою Рр. Слайд 3

- вішаю на дошку літеру Рр

- звук [ р] позначається буквою Р

- на що схожа буква Р?

- порівняти велику і малу літеру Рр (розмір форма)

- письмо в повітрі, пояснення вчителя

- друкування Рр в зошитах 3жовтий колір!

Жовтий – символ фантазії.
6. Фізкультхвилинка Слайд4
7. Читання складів з вивченими буквами. (с.52 Буквар)

а) Розгорніть Буквар. Роздивіться малюнки.

- Що на них зображено? ((риба, краб,горіх)

Звуковий аналіз цих слів.



б) Приголосні пішли в гості до голосних і утворилися склади

- Читання складів «Хатиночки»
8. Словникова робота


  • Роздивіться парні малюнки.

Ці слова звучать однаково, але мають різне значення.(омоніми)в наступних класах будемо їх вчити.

  • Які два крана намальовано?(Кран, із якого ллється вода, і підйомний кран.)

  • Що ви можете розказати про зображені ручки?(Однією ручкою пишуть, а іншою відчиняють двері.)

Складіть речення на вибір з любим словом.(Тато купив новий водяний кран. Сергійко працює на крані.) 4 зелений колір!

Зелений –символ життя.
VI. Закріплення знань і вмінь учнів.


  1. Гра «Відшукай кінець»

Ридають літери в кожному рядочку

Від слів лишилися тільки шматочки

Кінець треба відшукати,

Щоб всі слова врятувати.



РА- (к, ма, влик)

РУ- (ка, чка, кавичка)

РО- (са, бота, Роман)


  1. Читання складів і слів із вивченою буквою (с. 53 букваря)

  • читання вчителем

  • хорове читання

  • читання дітьми «ланцюжком»




  1. Робота в групах. АНАГРАМИ.

(три команди)

I- БОБЕР II- ЧЕРЕПАХА III-ГЕПАРД



5блакитний колір

Блакитний –символ дитячої дружби.
4. Фізкультхвилинка
5.«Хвилинка – цікавинка »

Читаючі діти підготовили повідомлення до наших Анаграм.

Доповідь дітей! 6синій колір!

Синій –символ хорошого настрою.
6. Робота над словом

На партах у кожного учня «Пошукова таблиця»



  • Прочитайте слова , що починаються голосним звуком

  • Зачитайте слова, що пишуться з великої букви

  • Знайдіть двоскладове слово

  • Складіть речення зі словом, що найбільше сподобалось


7фіолетовий колір!

Фіолетовий –символ подарунків.
VII. Підсумок уроку.
Погляньте на нашу райдужну квітку. Вона нам дякує за подорож, хорошу працю, читання.

  • Скільки вона має кольорів?

  • В якому кольорі є звук з яким ми працювали на уроці? (червоний, оранжевий)

  • З яким звуком працювали? Якою буквою позначається?(ер)

  • Які слова запам’ятали з цим звуком?



  • Квіточка нам дарує чарівний «Мікрофон»

Продовжіть речення:
Мені сподобалось:

Я запам’ятав:
- Мені сподобалась на помьютері райдуга.

- Мені цікаво було прикрашати нашу квіточку.

- Мені дуже сподобалось читати.

- Я запам’ ятав повідомлення про «Черепаху».

- Я люблю подорожувати.

- Я люблю складати Анаграми.


- В який би колір ви зафарбували наш урок?

Я вдячна вам за урок, ви працювали пречудово. Ви всі



(-0-0-=0 молодці), ви мені подарували ( -0=0-= радість) І так як у нас незвичайний урок казковий у нас розквітло « Ромашкове поле».( на зворотній дошці ромашки з цукерками).

«Пісня ромашкове поле»

Наш урок закінчено, але ми з вами можемо зробити так, щоб наша райдуга завжди була на небосхилі, а кольори її ставали ще яскравіші.
Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка